Δημοψήφισμα μέσω δημοτικού app για την τύχη κτιρίου της Μόσχας

Δημοψήφισμα μέσω δημοτικού app για την τύχη κτιρίου της Μόσχας Facebook Twitter
0

Έναν πρωτότυπο τρόπο επέλεξε ο δήμος της Μόσχας για να αποφασίσει την τύχη ενός κτιρίου - απομεινάρι του Σοβιετικού της παρελθόντος, προσκαλώντας τους Μοσχοβίτες να ψηφίσουν μέσω ενός "δημοτικού" application για smartphone, εάν επιθυμούν τη διατήρησή του ή την κατεδάφισή του.

Το κτίριο Shukhov γνωστό και ως ο ρώσικος "Πύργος του Άιφελ" είναι μια 92χρονη μεταλλική κατασκευή που εξέπεμπε ραδιοφωνικό σήμα προς τους κατοίκους της πόλης και έχει παροπλιστεί εδώ και πολλά χρόνια. Αποτελεί δε, ένα χαρακτηριστικό δείγμα του Σοβιετικού Μοντερνισμού και εδώ και καιρό είναι το επίκεντρο διαμάχης μεταξύ αρχιτεκτόνων, κατοίκων και δημοτικής αρχής για το αν πρέπει να γκρεμιστεί ή να αποκατασταθεί.

O πύργος που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Vladimir Shukhov

Η εφαρμογή με την ονομασία "ενεργός πολίτης", στη θεωρία τουλάχιστον, επιτρέπει στους δημότες της ρωσικής πρωτεύουσας να λαμβάνουν ενεργά μέρος στη διακυβέρνηση και τις αποφάσεις του δήμου που αφορούν την πόλη τους. Παράλληλα μέσω του app οι δημότες μπορούν να αναφέρουν τα τοπικά προβλήματά που αντιμετωπίζουν στο δήμο, ενώ η εφαρμογή για να δώσει κίνητρο στου πολίτες να την χρησιμοποιούν, προσφέρει σε αντάλλαγμα δωρεάν εισιτήρια για το Μετρό, δωρεάν στάθμευση σε δημοτικά πάρκινγκ, βόλτες με τα δημοτικά ποδήλατα και ελεύθερη πρόσβαση σε άλλες αστικές υποδομές.

Όμως, πάρα την πρωτοτυπία της μεθόδου, μέχρι στιγμής, από τα 11 εκατομμύρια κατοίκους της Μόσχας, ο υψηλότερος αριθμός που έχει συμμετάσχει σε παρόμοια δημοψηφίσματα είναι 335 χιλιάδες, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που κριτικάρουν την ύπαρξη της εφαρμογής ως άλλοθι για ήδη ειλημμένες αποφάσεις.

[QUARTZ]

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM