Γιατί η «αναγνώριση προσώπου» μπορεί να κοστίσει ακριβά στο Facebook;

Γιατί η «αναγνώριση προσώπου» μπορεί να κοστίσει ακριβά στο Facebook; Facebook Twitter
0

Ένας δικαστής στο Σαν Φρανσίσκο αποφάσισε τη Δευτέρα ότι οι χρήστες του Facebook που κατοικούν στο Ιλινόις μπορούν να προβούν σε αγωγές κατά της εταιρείας σχετικά με τη χρήση λογισμικού της αναγνώρισης προσώπου (Facial Recognition). Και αν συνεχιστούν αυτές οι αγωγές, μπορεί να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια.

Το Facebook θα ξεκινήσει από σήμερα να ζητά τη ρητή συγκατάθεση από τους Ευρωπαίους χρήστες του για τις ρυθμίσεις που «ωφελούν» μια πιθανή στοχευμένη διαφήμιση, για την αποθήκευση ευαίσθητων πληροφοριών και - για πρώτη φορά στην ΕΕ – την εφαρμογή της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, καθώς ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από τον επόμενο μήνα.

Βασικά η εταιρεία υποχρεούται αλλάξει τους όρους χρήσης των υπηρεσιών της μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά όπως δήλωσε σχεδιάζει να τους θέσει σε ισχύ για όλους τους χρήστες του Facebook, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια κίνηση, η οποία επαληθεύει τις δηλώσεις του Μαρκ Ζούκερμπεργκ να εφαρμόσει το «πνεύμα» του GDPR παγκοσμίως.

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα, όμως, που προκύπτει από τους νέους όρους χρήσης είναι η λειτουργία της αναγνώρισης προσώπου στο Facebook. Μια παραλλαγή αυτής της λειτουργίας υπήρχε στο κοινωνικό δίκτυο μέχρι το 2012. Η εταιρεία, όμως, απέσυρε το προηγούμενο χαρακτηριστικό αναγνώρισης προσώπου (το οποίο ονόμαζε «Tag Suggestions») από την ΕΕ και τον Καναδά το 2012, λόγω ανησυχιών ότι δεν ήταν συμβατό με τους νόμους περί προστασίας δεδομένων σε αυτές τις χώρες. Τώρα, όμως, η εταιρεία πιστεύει ότι μπορεί να αναπτύξει τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας σε όλο τον κόσμο αν εξασφαλίσει την ενεργό συγκατάθεση των χρηστών, πριν χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στις φωτογραφίες τους.

Η αναγνώριση προσώπου έχει ήδη φέρει το Facebook αντιμέτωπο με μήνυση στις ΗΠΑ για χρήση χωρίς τη ρητή συγκατάθεση των χρηστών. Την προηγούμενη Δευτέρα, ένας δικαστής στο Σαν Φρανσίσκο αποφάσισε ότι οι χρήστες του Facebook στο Ιλλινόις μπορούν να προβούν σε αγωγές κατά της εταιρείας για τη χρήση του λογισμικού αναγνώρισης προσώπου. Η απόφαση αυτή είναι αποτέλεσμα των αυστηρών νόμων του Ιλινόις σχετικά με την ιδιωτικότητα.

Ο νόμος περί προστασίας των βιομετρικών δεδομένων του πολιτείας, επιτρέπει στους κατοίκους του Ιλινόις να μηνύουν εταιρείες τεχνολογίας που δεν συμμορφώνονται με τον νόμο, ο οποίος απαιτεί από τις εταιρείες να έχουν τη ρητή συγκατάθεση των χρηστών πριν συλλέξουν τα δεδομένα τους.

Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου της Καλιφόρνια, το Facebook παραβιάζει αυτούς τους κανόνες μέσω του Tag Suggestions που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Facial Recognition για να προτείνει ετικέτες στις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι χρήστες στο δίκτυο.

Στο Mashable, ένας εκπρόσωπος του Facebook υποστήριξε ότι «η εταιρεία συνεχίζει να πιστεύει ότι η υπόθεση είναι άδικη», αλλά όσο άδικη κι εάν είναι, μπορεί να φέρει το κοινωνικό δίκτυο αντιμέτωπο με πρόστιμα δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς ο νόμος του Ιλινόις για τα βιομετρικά δεδομένα, λέει ότι κάθε παράβαση μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα μεταξύ 1.000 και 5.000 δολαρίων, με αρκετούς κατοίκους της πολιτείας να κερδίζουν τις (πιθανές) αγωγές τους.

Με τα νέα μιας πιθανής εφαρμογής της αναγνώρισης προσώπου στην Ευρώπη, η Σίλκι Κάρλο, διευθύντρια της βρετανικής οργάνωσης Big Brother Watch, δήλωσε στο BBC News: «Η ταυτοποίηση βιομετρικών στοιχείων και ο εντοπισμός τους ανάμεσα σε δισεκατομμύρια φωτογραφίες ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την ιδιωτική ζωή των χρηστών. Το Facebook έχει τώρα καθήκον να αποδείξει ότι έχει μάθει να σέβεται τους νόμους, και όχι να δείχνει ότι μπορεί να επεκτείνει κι άλλο τις δυνατότητες της επιτήρησης».

 

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM
Το Parker Solar Probe της NASA πλησιάζει σήμερα όσο ποτέ άλλοτε τον Ήλιο

Τech & Science / Το Parker Solar Probe της NASA πλησιάζει σήμερα όσο ποτέ άλλοτε τον Ήλιο

Το Parker Solar Probe είναι το πρώτο διαστημόπλοιο που εισέρχεται στην εξωτερική ατμόσφαιρα του Ήλιου, γνωστή ως κορώνα, και θα επιστρέψει δεδομένα από περιοχές που μέχρι τώρα δεν έχουν εξερευνηθεί
LIFO NEWSROOM