O κολοσσός της τεχνολογίας θέλει να χτίσει ένα ισχυρό μέλλον για τον παγκόσμιο ειδησεογραφικό τομέα και πρόκειται να χρηματοδοτήσει το Google News Initiative με 300 εκατομμύρια δολάρια, ώστε να ανοίξει νέους δρόμους για την ψηφιακή δημοσιογραφία.
Η Google ανήγγειλε σήμερα τις νέες προσπάθειες της να στηρίξει τη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση και ενισχύοντας τη δημοσιογραφία σε παγκόσμιο επίπεδο. Το νέο έργο κάτω από την πρόσφατα αναγγελθείσα ομπρέλα ονομάζεται Πρωτοβουλία Ειδήσεων της Google (Google News Initiative).
Η Google προσφέρει ήδη κάτι παρόμοιο στην Ευρώπη μέσω της πρωτοβουλίας Digital News Initiative, η οποία είναι μια συνεργασία της Google και των εκδοτών στην Ευρώπη που αποσκοπεί στην προώθηση νέων τεχνολογικών λύσεων στη δημοσιογραφία, αλλά η Πρωτοβουλία Ειδήσεων της Google πρόκειται να αποτελέσει μια ευρύτερη παγκόσμια επέκταση όλων αυτών των προσπαθειών.
Όπως επισημαίνει στην επίσημη ανακοίνωσή της υπάρχουν τρεις συγκεκριμένοι στόχοι της Πρωτοβουλίας Ειδήσεων της Google: να επισημαίνει την ακριβή δημοσιογραφία ενώ καταπολεμά την παραπληροφόρηση, ιδίως κατά τη διάρκεια των εκτάκτων ειδήσεων. Να βοηθά ειδησεογραφικά sites να συνεχίσουν να αυξάνουν την επιχειρηματική τους προοπρική και να δημιουργήσει νέα εργαλεία που θα βοηθήσουν τους δημοσιογράφους να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Η Google δεσμεύεται να υποστηρίξει αυτούς τους στόχους, επενδύοντας 300 εκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων είναι προφανώς ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία των επικείμενων προσπαθειών της Google. Η εταιρεία έχει υποστεί τραγικά πλήγματα στην λειτουργία της μηχανής αναζήτησης (και ειδικά των ειδήσεων), όπως για παράδειγμα το χάος που δημιουργήθηκε στο μακελειό του Λας Βέγκας το περασμένο φθινόπωρο, με αποτέλεσμα αυτός ο τομέας της εταιρείας να απαιτεί άμεση βελτίωση.
Όπως υποστηρίζει η Google, η εταιρεία εργάζεται για να εκπαιδεύσει το σύστημά της ώστε να γίνει καλύτερο, να αναγνωρίζει τα επίμαχα νέα και να προσαρμόζεται προς την εμφάνιση πιο ακριβών αποτελεσμάτων, χρησιμοποιώντας την πρόσφατα προστιθέμενη «Breaking News» ταμπέλα στο YouTube ως οδηγό.
Ωστόσο, ακόμη και με αυτές τις βελτιώσεις, η Google εξακολουθεί να παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα με τα αποτελέσματα αναζήτησης στο YouTube, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων θεμάτων όπου εκατοντάδες βίντεο συνωμοσίας εμφανίστηκαν δίπλα στο δολοφόνο του Parkland. Οπότε θα είναι καλό να δούμε πώς η Google θα βελτιώσει και το YouTube απέναντι στις ειδήσεις, αν και έχει μεγάλο δρόμο μπροστά της μέχρι ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών.
Επίσης, πρόκειται να δρομολογήσει επίσης ένα πρόγραμμα με τίτλο «Εγγραφείτε με την Google», το οποίο θα διευκολύνει τους χρήστες να εγγραφούν σε ιστότοπους ειδήσεων όπως οι The New York Times ή οι Financial Times. Οι χρήστες θα μπορούν να εγγραφούν απευθείας από τις σελίδες ειδήσεων χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες πληρωμής τους από το λογαριασμό τους στο Google. Είναι μια τελική, αλλά γιγαντιαία, προσπάθεια της Google να ενισχύσει τους εκδότες να προωθήσουν το περιεχόμενο και να αυξήσουν τις συνδρομές τους, μετά από μια σειρά άλλων προσπαθειών, όπως για παράδειγμα πέρυσι προσπαθούσε να εντοπίσει νέους πιθανούς συνδρομητές προσφέροντας ελεύθερα άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά για ένα διάστημα.
σχόλια