«Κάνε έστω ένα 24ωρο διάλειμμα στην ψηφιακή σου εξάρτηση και διάδωσέ το παντού! Άλλαξε την εικόνα προφίλ σου στα κοινωνικά δίκτυα με αυτό το meme και πόσταρέ το στο Facebook, το Twitter, το Instagram... Ας ενωθούμε σήμερα, Δευτέρα, αφήνοντας κάτω τα κινητά μας τηλέφωνα και διατρανώνοντας πως "φτάνει πια!"».
Έτσι ξεκινά το νέο αντιψηφιακό μανιφέστο του Adbusters, γνωστού για τις εικονοκλαστικές και αμφισβητησιακές καμπάνιες που πραγματοποιεί κατά καιρούς, ανάμεσά τους εκείνη που οδήγησε στο ξέσπασμα του κινήματος Occupy Wall Street στις ΗΠΑ και όχι μόνο το 2011.
«Να αποσταθεροποιήσουμε το αναπαυτικό μονοπώλιο των Facebook, Apple, Amazon, Google στις ζωές και τις κουλτούρες μας... Να καταγγείλουμε τις φασιστικές τους τάσεις... Να ξαναπάρουμε τα μυαλά και τις ζωές μας πίσω, είτε είμαστε συνδεδεμένοι είτε όχι... Η υψηλή τεχνολογία ενδιαφέρεται για ένα μόνο πράγμα, πώς θα μας τραβήξει την προσοχή εκμεταλλευόμενη τα βασικά ανθρώπινα ένστικτα, έτσι ώστε να αποκτήσει τον απόλυτο οικονομικό και πολιτιστικό μας έλεγχο».
Να αποσταθεροποιήσουμε το αναπαυτικό μονοπώλιο των Facebook, Apple, Amazon, Google στις ζωές και τις κουλτούρες μας... Να καταγγείλουμε τις φασιστικές τους τάσεις... Να ξαναπάρουμε τα μυαλά και τις ζωές μας πίσω, είτε είμαστε συνδεδεμένοι είτε όχι...
Σύμφωνα με τους ακτιβιστές:
• Το fb ισχυρίζεται ότι μας συνδέει αλλά προωθεί έναν ακρότατο ατομικισμό.
• Η Amazon προωθεί τον ξέφρενο καταναλωτισμό, παρακινώντας τους ανθρώπους να αρμέγουν τη μητέρα Γη
• Από το Homepod ως το Applewatch, η Apple «φιλτράρει» την κάθε διαδρομή μας, εξασφαλίζοντας ότι θα έχει ρόλο σε ό,τι κάνουμε.
• Η Google αναθέτει όλες τις επιθυμίες, τους φόβους και τις σκέψεις μας σε μια μηχανή χειρισμού.
Ως τρόπους αντίδρασης, πέρα από την αποχή και την αλλαγή εικόνας προφίλ, προτείνει να «κατακλύσουμε» μέσω του hashtag #FuckItAll όλους τους παραπάνω ιστότοπους με memes, αναρτήσεις διαμαρτυρίας, δηλώσεις, καταγγελίες, spam, φάρσες κ.λπ., με κείμενα, εικόνες, βίντεο ή animation: Να ρίξουμε τους servers τους, να «τιγκάρουμε» τα newsfeed τους, να απορρυθμίσουμε τους αλγορίθμους τους κάνοντας π.χ. γιγάντιες ψευδείς παραγγελίες στην amazon, αναφέροντας διαρκώς στον server του fb το ίδιο πρόβλημα, δηλαδή τη ζημιά στην πνευματική μας υγεία, το χάσιμο άπειρου χρόνου και απαιτώντας πίσω τα εκατομμύρια που έχει βγάλει ο Ζούκι σε βάρος μας, να «βανδαλίσουμε» τα apple stores με πολιτικά σλόγκαν, αυτοκόλλητα, tags κ.λπ.
«Μην κάνεις τίποτα αυτή τη μέρα με το κινητό σου, μη χρησιμοποιήσεις καν google maps αν χαθείς – ρώτα καλύτερα κάποιον περαστικό όπως κάναμε πάντα.. να αλλάξουμε τους συσχετισμούς δύναμης, να διεκδικήσουμε πίσω το Διαδίκτυο!», καταλήγει το «αντιψηφιακό» μανιφέστο του Adbusters που απλώς λέει φωναχτά όσα εκατομμύρια άλλοι χρήστες ανά τον κόσμο ήδη μουρμουράμε μετά και τις αποκαλύψεις των τελευταίων ετών για τις πρακτικές των κορυφαίων επιχειρήσεων του κλάδου.
Όσο δυστοπική, η προοπτική ενός «Skynet» τρομακτικότερου του κινηματογραφικού, όπως το βλέπει ο ιδρυτής του Adbusters Κάλε Λασν δεν στερείται ρεαλισμού, η κριτική αυτή άλλωστε εντάσσεται σε ένα ευρύτερο ρεύμα αμφισβήτησης της σημερινής ψηφιακής πραγματικότητας που δεν είναι διόλου απίθανο να «κατεβάσει» πολύ νερό τα επόμενα χρόνια.
Περισσότερα για την καμπάνια στο abillionpeople.org/occupysiliconvalley.html και στο adbusters.org.
σχόλια