Τους τελευταίους τρεις μήνες της προεκλογικής εκστρατείας στις ΗΠΑ οι ψευδείς ειδήσεις που αφορούσαν τις εκλογές και αναρτήθηκαν στο Facebook συγκέντρωσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους πολίτες σε σχέση με τα έγκυρα δημοσιεύματα μεγάλων αμερικανικών μέσων ενημέρωσης όπως οι New York Times, Washington Post, Huffington Post, NBC News, όπως διαπίστωσε έρευνα της ιστοσελίδας BuzzFeed News.
Κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας, οι 20 δημοφιλέστερες ψευδείς ειδήσεις που κυκλοφόρησαν σε σατιρικές ιστοσελίδες οι οποίες δημοσιεύουν αληθοφανείς, αλλά ανυπόστατες ειδήσεις και σε υπερβολικά μεροληπτικά μπλογκς συγκέντρωσαν 8.711.000 shares, αντιδράσεις και σχόλια στο Facebook.
Κατά την ίδια περίοδο, οι 20 δημοφιλέστερες ειδήσεις αναφορικά με τις εκλογές που δημοσιεύτηκαν στις 19 μεγαλύτερες ειδησεογραφικές σελίδες συγκέντρωσαν 7.367.000 shares, αντιδράσεις και σχόλια στο Facebook.
Μέχρι το τελευταίο τρίμηνο της προεκλογικής εκστρατείας οι ειδήσεις που αφορούσαν τις εκλογές και δημοσιεύονταν σε σημαντικά αμερικανικά έντυπα συγκέντρωναν μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με τις ψευδείς ειδήσεις για τις εκλογές που αναρτούνταν στο Facebook.
Ωστόσο, καθώς πλησίαζε η ημερομηνία των εκλογών το ενδιαφέρον των χρηστών του Facebook για τις ειδήσεις-φάρσες για τις εκλογές εκτινάχθηκε στα ύψη.
Η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ της 8ης Νοεμβρίου προκάλεσε έντονη συζήτηση σχετικά με την ποσότητα και την επιρροή που ασκούν στους πολίτες οι ψευδείς πληροφορίες που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο. Ειδικώς το Facebook κατηγορήθηκε ότι συνέβαλε στη νίκη του Τραμπ επιτρέποντας τη δημοσίευσή τους.
Ρόλο στη νίκη του φέρεται να έπαιξαν «ειδήσεις», όπως ότι η Χίλαρι εμπλέκεται σε κύκλωμα διακίνησης βρεφών ή ότι o Πάπας υποστηρίζει τον Τραμπ ή ακόμη ότι ο πράκτορας που ερευνούσε την υπόθεση των μέιλ της Κλίντον βρέθηκε νεκρός.
Συνολικά 17 από τις 20 ψευδείς ιστορίες που κυκλοφόρησαν τον τελευταίο καιρό και είχαν μεγάλη αναγνωσιμότητα ευνοούσαν τον Τραμπ.
σχόλια