Το Instragram μόλις έθεσε σε λειτουργία έναν νέο μηχανισμό που θα ειδοποιεί τους χρήστες κάθε φορά που ψάχνουν ή κλικάρουν ένα hashtag που σχετίζεται με την άγρια ζωή. Αυτό γίνεται για την πιθανότητα τα ζώα που απεικονίζονται στις φωτογραφίες να έχουν υποστεί κάπου είδους κακομεταχείριση.
Οι φωτογραφίες ή οι selfies με ζώα είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο στη γιγαντιαία πλατφόρμα διαμοιρασμού φωτογραφιών με τους πάνω από 800 εκατ. χρήστες.
Εντούτοις, πολύμηνες έρευνες του National Geographic σε συνεργασία με διάφορες οργανώσεις προστασίας των ζώων όπως η World Animal Protection, έφερε στο προσκήνιο τις συνθήκες που επικρατούν στον αποκαλούμενο τουρισμό άγριας ζωής (wildlife tourism) στον Αμαζόνιο, όπου διάφορα άγρια ζώα κρατούνται παρανόμως στην αιχμαλωσία και μακριά από τα τροπικά δάση για να μπορούν οι τουρίστες να βγάζουν φωτογραφίες μαζί τους.
Έτσι, το Instragram αποφάσισε να δημιουργεί έναν νέο μηχανισμό που θα ενεργοποιεί ένα pop-up παράθυρο και θα προειδοποιεί τους χρήστες κάθε φορά που θα ψάχνουν κάποιο σχετικό hashtag όπως π.χ. #slothselfie ή #koalaselfie.
Το μήνυμα που αναγράφεται και στα ελληνικά αναφέρει: «Προστατεύστε την άγρια ζωή στο Instagram. Η κακοποίηση των ζώων και η πώληση ζώων που απειλούνται με κίνδυνο εξαφάνισης ή μερών των ζώων αυτών δεν επιτρέπετε στο Instagram. Κάνετε αναζήτηση για ένα hashtag που μπορεί να σχετίζεται με δημοσιεύσεις που ενθαρρύνουν την επιβλαβή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα ή στο περιβάλλον».
«Ενδιαφερόμαστε για την κοινότητά μας, συμπεριλαμβανομένων των ζώων και της άγριας ζωής που αποτελούν βασικό κομμάτι της πλατφόρμας» δήλωσε η εκπρόσωπος του Instagram, Emily Cain και πρόσθεσε: «Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό για την κοινότητα να είναι ενήμερη. Προσπαθούμε από τη μεριά μας να συμβάλλουμε στην εκπαίδευσή τους».
Το Instragram εργάστηκε πάνω στη λίστα με τις λέξεις - κλειδιά των hashtags για πολλούς μήνες, λαμβάνοντας δεδομένα από οργανώσεις όπως η TRAFFIC (θυγατρική της WWF) και η World Animal Protection.
Μάλιστα, δεν σκοπεύει να δημοσιεύσει τα hashtags που έχει «μαρκάρει» καθώς προτιμά οι χρήστες να πέφτουν πάνω τους κατά τη διάρκεια της οργανικής πλοήγησης, ενώ παράλληλα θέλει με αυτό τον τρόπο να αποτρέψει όσους επιδίδονται σε τέτοιου είδους πρακτικές να μάθουν πως ν' αποφεύγουν τις προειδοποιήσεις.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα, σε πρωταρχικό στάδιο, θα χρησιμοποιεί την ίδια τακτική και για πιο εξόφθαλμες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα σε όσους διαφημίζουν την πώληση ζώων ή μερών ζώων μέσω Instragram. Σε δεύτερο στάδιο, σύμφωνα με τον Independent είναι πιθανό να κρύβει εξ ολοκλήρου τέτοιου είδους δημοσιεύσεις από το feed.
Με πληροφορίες από National Geographic και Independent