Ακυρώσεις πτήσεων: 16 αεροπορικές δεσμεύθηκαν σε χρηματική αποζημίωση επιβατών

Ακυρώσεις πτήσεων: 16 αεροπορικές δεσμεύθηκαν σε χρηματική αποζημίωση επιβατών Facebook Twitter
AP Photo/Yorgos Karahalis
0

Σε συνέχεια συζητήσεων με την Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δεσμεύτηκαν για καλύτερη ενημέρωση και έγκαιρη αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεων.

Η Επιτροπή είχε ειδοποιήσει τις αρχές επιβολής της συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) τον Δεκέμβριο του 2020 για την αντιμετώπιση των πρακτικών ακύρωσης και αποζημίωσης πολλών αεροπορικών εταιρειών στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19.

Όπως αναφέρει η Επιτροπή, οι 16 εταιρείες που συμμετείχαν στις συζητήσεις είναι: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling και Wizz Air.

Μετά τον διάλογο, οι δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι αεροπορικές εταιρείες είναι οι εξής:

  • Οι εκκρεμότητες αποζημίωσης που έχουν απομείνει έχουν εκκαθαριστεί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και οι επιβάτες θα αποζημιωθούν εντός 7 ημερών, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ.
     
  • Οι επιβάτες θα ενημερώνονται σαφέστερα για τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης από αεροπορική εταιρεία.
     
  • Οι αεροπορικές εταιρείες θα δώσουν την ίδια σημασία στους ιστότοπους, τα e-mail και κάθε άλλη επικοινωνία με τους επιβάτες στις διάφορες επιλογές που μπορεί να έχει (ο επιβάτης) σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης από την αεροπορική εταιρεία: αλλαγή διαδρομής, επιστροφή χρημάτων και -εάν προσφέρεται από την αεροπορική εταιρεία- επιστροφή χρημάτων σε voucher.
     
  • Στην επικοινωνία με επιβάτες, οι αεροπορικές εταιρείες θα διακρίνουν σαφώς τις ακυρώσεις πτήσεων από την αεροπορική εταιρεία (και τα νόμιμα δικαιώματα του επιβάτη) από τις ακυρώσεις πτήσεων από τον επιβάτη (και πιθανά συμβατικά δικαιώματα που μπορεί να έχει ο επιβάτης σε αυτές τις περιπτώσεις σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς της αεροπορικής εταιρείας)
     
  • Oι επιβάτες μπορούν να λάβουν voucher μόνο εάν τα επιλέξουν ρητά. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες συμφώνησαν ότι τα αχρησιμοποίητα κουπόνια που έπρεπε να αποδεχτούν οι επιβάτες στα πρώτα στάδια της πανδημίας, μπορούν να επιστραφούν σε χρήματα εάν ο επιβάτης το επιθυμεί.
     
  • Oι επιβάτες που έκλεισαν πτήση μέσω ενδιάμεσου και έχουν δυσκολίες να λάβουν επιστροφή χρημάτων από τον ενδιάμεσο, μπορούν να απευθυνθούν στην αεροπορική εταιρεία και να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων. Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να ενημερώσουν τους επιβάτες για αυτήν τη δυνατότητα και τυχόν όρους για να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων στους ιστότοπούς τους.

Το δίκτυο CPC θα κλείσει τώρα τους διαλόγους του με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά θα συνεχίσει να παρακολουθεί εάν οι δεσμεύσεις εφαρμόζονται σωστά.

Οι εθνικές αρχές θα αποφασίσουν πώς θα αντιμετωπίσουν το εκκρεμές ζήτημα των κουπονιών που δεν επιστρέφονται και που προωθήθηκαν στους καταναλωτές στην πρώιμη φάση της πανδημίας.

Το δίκτυο CPC θα ανταλλάξει επίσης πληροφορίες σχετικά με συνεχιζόμενες έρευνες από τα μέλη τους σχετικά με πιθανές αθέμιτες πρακτικές ορισμένων μεσολαβητών, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο ενημερώνουν τους καταναλωτές για τους όρους και τις αμοιβές των υπηρεσιών τους.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Do not Pet!»: Ρομποτικά σκυλιά φρουρούν την οικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο

Διεθνή / Ρομποτικά σκυλιά φρουρούν την οικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο

Ο Spot, ένα τετράποδο ρομπότ που χρησιμοποιείται από την Μυστική Υπηρεσία των ΗΠΑ, μπορεί να ανεβοκατεβαίνει σκάλες και να περιηγείται σε στενούς χώρους, ενώ ξέρει ακόμη και πώς να ανοίγει πόρτες.
LIFO NEWSROOM
Ο Πάπας Φραγκίσκος ζητά «να εξακριβωθεί αν γίνεται γενοκτονία» στη Γάζα

Διεθνή / Ο Πάπας Φραγκίσκος ζητά «να εξακριβωθεί αν γίνεται γενοκτονία» στη Γάζα

Σε αποσπάσματα από το νέου του βιβλίο που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο Ποντίφικας ζητά να γίνει «προσεκτική έρευνα» στο κατά πόσο όσα συμβαίνουν στη Γάζα μπορούν να χαρακτηριστούν γενοκτονία
LIFO NEWSROOM
Diddy: Από τη φυλακή, διοργανώνει καμπάνια στήριξης του στα social media

Διεθνή / Diddy: Διοργανώνει καμπάνια στήριξης του στα social media μέσα από τη φυλακή

Η εισαγγελία υποστηρίζει ότι ο άλλοτε μεγιστάνας της ραπ έχει ζητήσει από την οικογένεια του να δημιουργήσει «αφηγήματα» υποστηρικτικά προς τον ίδιο, αλλά και να επηρεάσει υποψήφιους μάρτυρες στη δίκη του
LIFO NEWSROOM
Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Διεθνή / Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Η έναρξη της στρατολόγησης από το DOGE δημιούργησε αντιδράσεις, καθώς αρχικά οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να επικοινωνήσουν με την υπηρεσία μόνο μέσω premium λογαριασμού στο X
LIFO NEWSROOM
«Καμπανάκι» από τον Σι Τζινπίνγκ στον Μπάιντεν – «Δεν πρέπει να ξεπεράσετε την κόκκινη γραμμή όσον αφορά την Ταϊβάν»

Διεθνή / «Καμπανάκι» από τον Σι Τζινπίνγκ στον Μπάιντεν – «Δεν πρέπει να ξεπεράσετε την κόκκινη γραμμή όσον αφορά την Ταϊβάν»

Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει ενισχύσει τη στρατιωτική και διπλωματική πίεση στην Ταϊβάν, με σχεδόν καθημερινές αποστολές στρατιωτικών αεροσκαφών και πολεμικών πλοίων γύρω από το νησί
LIFO NEWSROOM