Η ιστορία του Τιτανικού, του πλοίου που βυθίστηκε τη νύχτα της 14ης Απριλίου του 1912 στο παρθενικό του ταξίδι στη Νέα Υόρκη μετά από πρόσκρουση σε παγόβουνο, εξακολουθεί να εξάπτει τη φαντασία και να απασχολεί την επιστημονική έρευνα και την επικαιρότητα.
Στα χρόνια που διαδέχτηκαν τη βύθισή του, αποκαλύφθηκε πως το πλοίο είχε δεχτεί πολλά μηνύματα από παραπλέοντα σκάφη που προειδοποιούσαν για παγόβουνο στην περιοχή. Ένα από αυτά τα πλοία, το Mesaba, που αργότερα βυθίστηκε και αυτό, εντοπίστηκε τώρα στη Θάλασσα της Ιρλανδίας.
Σε μια σκληρή τροπή της ιστορίας, το φορτηγό αυτό πλοίο που γλίτωσε από την πρόσκρουση στο παγόβουνο προειδοποιώντας μάταια μάλιστα και τον Τιτανικό για τον κίνδυνο, τορπιλίστηκε έξι χρόνια αργότερα, το 1918, από γερμανικό υποβρύχιο και βυθίστηκε.
Το Mesaba εντοπίστηκε από τους ερευνητές του πανεπιστημίου του Μπάνγκορ μέσω τεχνολογίας σόναρ πολλαπλών ακτίνων. Η μέθοδος αυτή υπεράκτιας έρευνας χρησιμοποιεί αισθητήρες και, μέσω εκπομπών ηχητικών κυμάτων, σαρώνεται ο βυθός με μεγάλη ακρίβεια. Το αποτέλεσμα παράσχει πολύχρωμες δισδιάστατες και τρισδιάστατες απεικονίσεις του ωκεάνιου βυθού.
Η ερευνητική ομάδα αρχικά θεωρούσε πως στη συγκεκριμένη περιοχή, βρίσκονταν 101 βυθισμένα πλοία. Ωστόσο, μετά τις αρχικές σαρώσεις, διαπιστώθηκε πως ο αριθμός των ναυαγίων πλησίαζε τα 300.
Τα πλοία στη συνέχεια αναγνωρίστηκαν βάσει γεωγραφικής θέσης, αρχειακών περιγραφών και διαστάσεων.
Ο Ινές ΜακΚάρτνεϊ σημειώνει πως η τεχνική αυτή μπορεί να αλλάξει για πάντα τη θαλάσσια αρχαιολογία.