Οι πιο «αδύναμες» αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο κατάρρευσης αυτόν το χειμώνα καθώς πολλά κράτη που διέσωσαν τους κρατικούς αερομεταφορείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιλέγουν να δώσουν αλλού τα βοηθητικά κονδύλια εν μέσω διογκούμενου πληθωρισμού, σύμφωνα με τους αναλυτές της Sanford C. Bernstein.
Πλέον, οι αεροπορικές εταιρείες πλήττονται από τα ακριβά καύσιμα και τα εργατικά κόστη σε συνδυασμό με τη μείωση των αεροπορικών ταξιδιών, σημειώνει η τράπεζα επενδύσεων του Λονδίνου σε μέμο προς τους επενδυτές της. Κι αυτό ενώ οι κυβερνήσεις αγωνίζονται να ανταποκριθούν στα ολοένα και πιο υψηλούς λογαριασμούς στα νοικοκυριά.
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές Άλεξ Ίρβινγκ και Κλεμεντίν Φλινουά, επικαλούμενοι ένα νέο μοντέλο αξιολόγησης πτωχευτικού ρίσκου, οι μικρότερες αεροπορικές εταιρείες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης είναι και οι πιο ευάλωτες στη συγκυρία.
Σύμφωνα με τη Μπερνστάιν, ασήμαντος είναι ο κίνδυνος χρεοκοπίας για έξι κορυφαίες αεροπορικές, τις χαμηλού κόστους Ryanair, EasyJet Plc και Wizz Air και τους μεγάλους ομίλους των Air France-KLM, IAG SA και Deutsche Lufthansa AG - που μπορούν ακόμη να βασίζονται στην κρατική βοήθεια, αν καταστεί αναγκαίο.
Οι πιο εκτεθειμένες αεροπορικές περιλαμβάνουν έναν αερομεταφορέα της Κύπρου και δύο της Αλβανίας, καθώς και αεροπορικές εταιρείες με έδρα τις Λευκορωσία, Βουλγαρία, Τσεχία, Γεωργία, Μολδαβία και Ρουμανία.
Αυτό αναμένεται να ευνοήσει τους ισχυρότερους παίκτες στην ανατολική Ευρώπη, κυρίως τη Wizz και Ryanair με έδρα τη Βουδαπέστη, σύμφωνα με τη Μπερστάιν.
Με πληροφορίες από Bloomberg