Η ιαπωνική Nissan ανακοίνωσε την απόλυση 9.000 εργαζομένων, περίπου το 7% του προσωπικού της, στο πλαίσιο ενός σχεδίου έκτακτης ανάγκης για την εξυγίανση της εταιρείας, καθώς τα έσοδά της ακολουθούν πτωτική τάση.
Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας δήλωσε ότι θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά 20% και θα κάνει μεγάλες περικοπές στις δαπάνες της, ύψους ¥400 δισεκατομμυρίων γεν ή 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ακόμη, «μαχαίρι» 50% θα μπει και στις απολαβές του διευθύνοντος συμβούλου, Μακότο Ουσίντα.
Δυσοίωνη είναι και η ανανεωμένη πρόβλεψη της Nissan για τα κέρδη της το 2024, που πλέον αναμένουν ότι θα είναι κατά 70% χαμηλότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις.
H Κίνα βάζει «δύσκολα» στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, ο ανταγωνισμός από κινεζικές εταιρείες, σε συνδυασμό με τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνθήκες, οδήγησαν την Nissan σε κρίση.
Ενώ η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα αυξάνεται, η Toyota και η Honda έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν στις νέες καταναλωτικές προτιμήσεις, σε αντίθεση με την Nissan, τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή τους.
«Αυτό ήταν ένα μάθημα που πήραμε και δεν μπορέσαμε να συμβαδίσουμε με την εποχή», δήλωσε ο Ουτσίντα κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου. «Δεν ήμασταν σε θέση να προβλέψουμε ότι τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά θα ήταν τόσο δημοφιλή».
Όμως τα προβλήματα της Nissan δεν είναι μεμονωμένα, αλλά αντιπροσωπεύουν την πίεση που αντιμετωπίζουν πολλές από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που τώρα βλέπουν τα κέρδη τους να μειώνονται, κυρίως λόγω του ανταγωνισμού από κινεζικές εταιρείες στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Για πρώτη φορά στα 87 χρόνια λειτουργίας της, η Volkswagen πληροφόρησε τους εργαζόμενους της ότι σχεδιάζει να κλείσει αρκετά εργοστάσια στη Γερμανία, ενώ η Stellantis, ο κολοσσός στον οποίο ανήκουν η Peugeot, η Fiat και η Jeep, προχώρησε σε διοικητική αναδιαμόρφωση αφότου οι πωλήσεις τις στις ΗΠΑ μειώθηκαν απότομα.
Σε μία προσπάθεια να ισορροπήσει τον ισολογισμό της, η Nissan επίσης μείωσε το μερίδιο της στην Mitsubishi Motors, από 34% σε 14%.
Nissan και Honda ενώνουν τις δυνάμεις τους
Η Nissan στράφηκε πρόσφατα στη Honda, με την οποία θα ξεκινήσει συνεργασία για να επιβιώσει σε αυτό το νέο καταναλωτικό περιβάλλον, αφού η μακροχρόνια συμμαχία της με τη Renault αποδυναμώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Τώρα, οι δύο ιαπωνικές εταιρείες σχεδιάζουν να παρουσιάσουν ένα νέο ηλεκτρικό όχημα πριν από το τέλος της δεκαετίας και να αναπτύξουν από κοινού λογισμικό, ώστε να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Συνολικά, η Nissan μείωσε τις προβλέψεις της για την παραγωγή της το 2024, από 3,56 εκατομμύρια αυτοκίνητα στα 3,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Έτσι, τα ετήσια λειτουργικά κέρδη τις αναμένονται κατά 70% χαμηλότερα.
«Αντιμετωπίζοντας μια σοβαρή κατάσταση, η Nissan λαμβάνει επείγοντα μέτρα για να ανακάμψει και να δημιουργήσει μια πιο λιτή, πιο ανθεκτική επιχείρηση», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Στο τέλους του προηγούμενου έτους, η Nissan απασχολούσε 133.580 άτομα, άρα οι απώλειες 9.000 θέσεων εργασίας αντιπροσωπεύουν περίπου το 7% του συνόλου.
Με πληροφορίες από Financial Times