Τα ποδήλατα ανήκουν πλέον σταθερά στην εικόνα των πόλεων.
Πριν από μερικά χρόνια οι θιασώτες του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης ζήλευαν πόλεις όπως το Άμστερνταμ ή η Κοπεγχάγη, όπου τα ποδήλατα είναι περισσότερα από τους πεζούς. Αλλά τα τελευταία χρόνια, η εικόνα αλλάζει. Η πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης του ποδηλάτου και σε ευρωπαϊκό έδαφος, ενδεικτικά είναι τα νούμερα από τη Γερμανία.
Το 2020 σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Βιομηχανίας Δικύκλων πωλήθηκαν γύρω στο ένα εκατομμύριο περισσότερα ποδήλατα από ότι το 2019. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης των 35%.
Πάνω στη σέλα δεν υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης
Κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού πολλοί αποφάσισαν να γυρίσουν την πλάτη στις δημόσιες συγκοινωνίες και να επιλέξουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Μπορεί οι κινηματογράφοι, τα εστιατόρια και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις να είχαν διαγραφεί ως μέσα ψυχαγωγίας, αλλά μια βόλτα με το ποδήλατο ήταν πάντα δυνατή. Εκτός αυτού πάνω στη σέλα ο κίνδυνος μόλυνσης με κορωνοϊό είναι σαφώς μικρότερος από την χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Ποδηλάτες εναντίον οδηγών αυτοκινήτων
Πολλές πόλεις και κοινότητες σχεδιάζουν ποδηλατοδρόμους μόνο για ποδήλατα και γκαράζ μόνο για ποδήλατα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Μέχρι να φτάσουμε όμως μέχρι εκεί φανατικοί χρήστες του ποδηλάτου και οδηγοί αυτοκινήτου θα μαλώνουν διεκδικώντας μια θέση παρκαρίσματος ή μια λωρίδα δρόμου. Άλλωστε σε πολλούς συγκοινωνιακούς κόμβους γίνονται δυστυχήματα, όπως έδειξε μελέτη της Οργάνωσης των Ασφαλιστικών Εταιρειών για την Έρευνα των Δυστυχημάτων. Το 66% όλων των δυστυχημάτων με τραυματίες αλλά και νεκρούς ποδηλάτες συμβαίνουν σε μεγάλες διασταυρώσεις δρόμων.
Με πληροφορίες από Deutsche Welle