Το Twitter «επέλεξε την αντιπαράθεση» αποφασίζοντας να εγκαταλείψει τον εθελοντικό κώδικα καλής πρακτικής της ΕΕ κατά της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο, δήλωσε εκφράζοντας τη λύπη της η αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Βιέρα Γιούροβα.
Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν ανακοίνωσε πριν από 10 ημέρες ότι το αμερικανικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, που ελέγχεται από τον Έλον Μασκ, αποσύρεται απ' αυτό τον εθελοντικό κώδικα συμπεριφοράς που θεσπίσθηκε το 2018 και περιέχει περίπου 40 δεσμεύσεις με στόχο κυρίως να υπάρχει καλύτερη συνεργασία με αυτούς που ελέγχουν την ακρίβεια των γεγονότων και να στερηθούν τις διαφημίσεις οι ισότοποι που διανέμουν ψευδείς ειδήσεις.
«Πιστεύουμε πως είναι ένα λάθος εκ μέρους του Twitter [...] Επέλεξαν την αντιπαράθεση», δήλωσε στους δημοσιογράφους η Γιούροβα, αρμόδια στους κόλπους της Επιτροπής για τις αξίες και τη διαφάνεια.
Πέραν των εθελοντικών δεσμεύσεων που ισχύουν αυτή τη στιγμή, η μάχη εναντίον της παραπληροφόρησης θα καταστεί νομική υποχρέωση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) που θα ισχύσει από τις 25 Αυγούστου.
Αν το Twitter «θέλει να λειτουργεί και να κερδίζει χρήματα στην ευρωπαϊκή αγορά, θα πρέπει να συμμορφωθεί προς το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες», υπογράμμισε η Γιούροβα.
«Ο κώδικας είναι εθελοντικός, αλλά μην απατάσθε: εγκαταλείποντας τον κώδικα, το Twitter θα αποτελέσει αντικείμενο αυξημένης προσοχής. Οι δράσεις του και ο σεβασμός του ευρωπαϊκού νόμου (DSA) θα εξετάζονται από κοντά, αυστηρά και κατά προτεραιότητα», προειδοποίησε και πρόσθεσε: «Πολλά πρόσωπα που εργάζονται στο Twitter είχαν συνεργασθεί μαζί μας [...] Είναι απογοητευτικό. Το Twitter είχε (εργαζομένους) πολύ ικανούς και αποφασισμένους, οι οποίοι είχαν καταλάβει πως έπρεπε να υπάρχει μια κάποια ευθύνη, μια ενισχυμένη ευθύνη από την πλευρά των πλατφορμών».
Ο ευρωπαϊκός κώδικας καλής πρακτικής κατά της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο συνασπίζει γύρω στους 30 υπογράφοντες, γιγάντιες εταιρείες όπως οι Meta, Google, Microsoft ή TikTok, αλλά επίσης πιο μικρές πλατφόρμες, καθώς και επαγγελματίες της διαφήμισης, ελεγκτές γεγονότων (fact-checkers) και μη κυβερνητικές οργανώσεις. Αυτοί που υπέγραψαν τον κώδικα είχαν και οι ίδιοι συμμετάσχει στην κατάρτισή του.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ, AFP