Ενώ πολλές εταιρείες ρουχισμού έχουν προσαρμοστεί στις επιταγές της plus size μόδας τα τελευταία χρόνια, πολύς κόσμος καταγγέλλει πως οι κατασκευαστές αθλητικού εξοπλισμού και ρούχων έχουν αποτύχει να ακολουθήσουν.
Παρότι κολάν, φόρμες, σορτς, μπλουζάκια πάνω από το νούμερο 16 είναι πλέον κοινά, τα πιο εξειδικευμένα αντικείμενα είναι (ακόμη) ακριβοθώρητα. Άνθρωποι με περισσότερα κιλά που ασχολούνται, επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά, με την τοξοβολία και την ξιφομαχία υποστηρίζουν πως δύσκολα βρίσκουν νούμερα στα προστατευτικά στήθους. Άλλοι που κάνουν ιππασία και οι μοτοσικλετιστές με δυσκολία βρίσκουν παντελόνια. Οι σκιέρ και οι σνόουμπορντερ έχουν πρόβλημα με τα παντελόνια επίσης και τις μπότες χιονιού.
«Συζητάμε εδώ και χρόνια πόσο επώδυνα ειρωνικό είναι το ότι με κάποιο τρόπο στον καπιταλισμό είναι πιο προσοδοφόρο να εξαιρείς τους εύσωμους, από το να παίρνεις τα λεφτά τους» σημειώνει η ακτιβίστρια Μαριάν Κίρμπι, που προτρέπει τους ανθρώπους με περισσότερα κιλά να αποκαταστήσουν τη λέξη «χοντρός».
Ένα θρεντ στο Twitter από την Κίρμπι για την έλλειψη εξειδικευμένου αθλητικού εξοπλισμού και ρουχισμού για εύσωμους ανθρώπους προκάλεσε καταιγισμό απαντήσεων από παθόντες.
Όπως λέει η ίδια, άνθρωποι με παραπανίσια κιλά συχνά δεν αρχίζουν νέες δραστηριότητες, γιατί δεν νιώθουν ευπρόσδεκτοι. Ενώ εκείνοι που τελικά το καταφέρνουν, κάποια στιγμή βρίσκονται παγιδευμένοι στην έλλειψη επιλογών. Από την άλλη, οι κατασκευαστές επικαλούνται τη μη συμμετοχή των plus size σε αθλητικές δραστηριότητες για τη μη παραγωγή ανάλογου μεγέθους ρούχων.
Κάποιες εταιρείες στο παρελθόν ξέγραφαν τους ευτραφείς από πελάτες τους για λόγους «αισθητικής». «Κανείς δε θέλει να βλέπει καμπυλώδεις γυναίκες» στα ντεφιλέ είχε πει το 2009 ο δημιουργικός διευθυντής της Chanel, Καρλ Λάγκερφελντ. Ο Μάικ Τζέφρις, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Abercrombie & Fitch, είχε πει το 2006 πως «πολλοί άνθρωποι δεν ανήκουν στα ρούχα μας». Μέχρι το 2014, το μεγαλύτερο μέρος για τις γυναίκες ήταν το... 10!
Έκτοτε, πολύ νερό έχει κυλήσει στ'αυλάκι και οι εταιρείες κατέληξαν, μόνες τους ή αναγκαστικά, να προσαρμοστούν στα δεδομένα των καιρών και στην ύπαρξη ενός πολύ ευρύτερου φάσματος σωμάτων.
Στο πλαίσιο του κινήματος του body-positivity και της αποδοχής των curvy σωμάτων, αλλά και λόγω του ανταγωνισμού από πιο inclusive ανταγωνιστές, πολλές εταιρείες -μεταξύ αυτών οι Abercrombie & Fitch, Urban Outfitters, Anthropologie, Victoria’s Secret- άλλαξαν ρότα και πρόσθεσαν και μεγαλύτερα νούμερα.
Και σ'αυτές τις περιπτώσεις, όμως, όχι δίχως προβλήματα.
Κάποια ρούχα plus size πωλούνται μόνο διαδικτυακά, όχι σε φυσικά καταστήματα, και τα νούμερα φτάνουν μέχρι το 3Χ ή 24. Η κατάσταση γίνεται ακόμη δυσκολότερη στην περίπτωση αθλητικού εξοπλισμού και ρουχισμού.
«Μπορείς να βρεις μπλουζάκια, αλλά όσον αφορά επιγονατίδες, περιαγκωνίδες, αδιάβροχα παντελόνια, κιτ αγώνων, αυτό είναι μια πραγματική πρόκληση» λέει η ποδηλάτρια Μάρλεϊ Μπλόνσκι. «Είναι το συμπέρασμα πως οι άνθρωποι με μεγαλύτερα σώματα δεν κάνουν αθλητικές δραστηριότητες, ή δεν χρειάζονται εξειδικευμένο εξοπλισμό» προσθέτει.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal