☛ Για τον Πειραιά έγραψε ο Δημήτρης Ρηγόπουλος στο προηγούμενο τεύχος μας και πολλοί αναγνώστες μας έγραψαν τη γνώμη τους: anna p.: «Το πρόβλημα του Πειραιά ήταν αυτό ακριβώς, ότι ήταν τόσο κοντά στην Αθήνα, που δεν αναπτύχθηκε όπως έπρεπε». afandub: «Αγαπητή anna p., με το συμπάθιο, αλλά δεν νομίζω ότι φταίει η αρχιτεκτονική που δεν αναπτύσσεται ο Πειραιάς. Το θέμα είναι στον μέσο Πειραιώτη και τα μυαλά που κουβαλάει τόσα χρόνια. Βλαχιά - ακροδεξισμός - λαϊκουριά με την κακή έννοια, οπαδισμός στο μεγαλείο του. Ο μέσος Πειραιώτης κρατάει μπεγλέρι και ακούει Ρέμο και Βέρτη, πηγαίνει εκκλησία, ψηφίζει για δήμαρχο, πάλι οπαδικά, το δεξί χέρι του Μαρινάκη. Θέλει πολύ αγώνα για να αλλάξουνε τα μυαλά». DeltaKapa: «Είκοσι οκτώ χρόνια στον Πειραιά δεν έχω δει έναν να κρατάει μπεγλέρι. Όσο για τον ακροδεξισμό, δεν νομίζω ότι είναι φαινόμενο του Πειραιά. Υπάρχει ακροδεξιά τάση σε όλη την Ελλάδα και ειδικότερα σε περιοχές με χαμηλά εισοδήματα, οπότε δεν καταλαβαίνω γιατί επικεντρώνεσαι στον Πειραιά. Το αν ο μέσος Πειραιώτης πηγαίνει εκκλησία δεν θα το σχολιάσω καν. Όσο για τον οπαδισμό, το να ψηφίζουμε δήμαρχο με βάση την παράταξη στην οποία ανήκει και όχι την εμπιστοσύνη που μας εμπνέει ο ίδιος το βρίσκω επίσης τραγικό, αλλά αυτό μάλλον θα το βρίσκεις λογικό. Τόσα χρόνια, πάντως, που είχαμε κομματικούς δημάρχους, δεν είδαμε και καμιά διαφορά. Μπορείς να κρίνεις στο τέλος της θητείας του τον τωρινό δήμαρχο και αν κάνανε καλά οι Πειραιώτες που τον ψήφισαν. Το τσουβάλιασμα ανθρώπων, πάντως, είναι ακροδεξιά τακτική, αλλά φυσικά εσύ θα έχεις κάνει τη διατριβή σου στους Πειραιώτες και θα ξέρεις καλύτερα». litsa7: «Η βλαχιά και η λαϊκουριά ρέει άφθονη και στην Αθήνα, και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό απ' ό,τι στον Πειραιά... Όσο για τον ακροδεξισμό που αναφέρθηκε, ναι, υπάρχει, δυστυχώς, στον Πειραιά, όπως υπάρχει στην Αθήνα, καθώς και σε άλλες περιοχές ολόκληρης της Ελλάδας. Και επειδή κι εγώ είμαι ο "μέσος Πειραιώτης", σε πληροφορώ ότι ούτε μπεγλέρι κρατώ, ούτε Ρέμο και Βέρτη ακούω, ούτε εκκλησία πηγαίνω. Θέλει όντως πολύ αγώνα να αλλάξουν τα μυαλά, όχι όμως μόνο των Πειραιωτών, αλλά και όσων έχουν τις ίδιες αντιλήψεις μ' εσένα...». χλόη: «Ο Πειραιάς αξίζει να βγει από την αφάνεια και την απομόνωση που τον έχουν καταδικάσει δεκαετίες τώρα. Είναι το πιο όμορφο και από πολλές απόψεις πιο σπουδαίο λιμάνι της χώρας μας. Λάθος δήμαρχοι, συμφέροντα, κρατική αδιαφορία, όλα μαζί κατάντησαν τον Πειραιά φάντασμα. Επιτέλους, ας γίνει κάτι, το αξίζει πραγματικά. Έχω γεννηθεί στο Χατζηκυριάκειο, δεν μένω πλέον, αλλά "πονάω"». BlackHeart: «Εντάξει, παιδιά, ας μη γελιόμαστε. Στον Πειραιά πάντα κάτι συνέβαινε και πάντα κάτι συμβαίνει. Το γεγονός όμως ότι δεν έβγαινε από τα όρια της πόλης δεν σημαίνει ότι δεν συνέβαινε τίποτα 20-30 χρόνια τώρα. Με την εξαίρεση του ανακαινισμένου και, επιτέλους, λειτουργικού Δημοτικού Θεάτρου, πάντα κάποιος καλλιτέχνης έκανε καλοκαιρινές συναυλίες στο Βεάκειο και στο Κατράκειο. Για να μη μιλήσω για θεατρικές παραστάσεις, όχι μόνο στα δύο αυτά που προανέφερα, αλλά και σε άλλα, μικρότερα θέατρα. Για να μην αναφερθώ στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, στη Χαριλάου Τρικούπη, διώροφο και με εκθέματα ακόμα και στην αυλή. Απλώς, τώρα θυμηθήκαμε ότι έχουμε και πάλι λιμάνι. Τώρα που πήρε τα ηνία κάποιος που έχει λεφτά και δεν τον νοιάζει να φάει. Βέβαια, ακόμα περιμένουμε να δούμε κάτι αξιόλογο, πέρα από τις τουλάχιστον φρικτές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εν όψει τραμ, το οποίο θα επιβαρύνει κατά πολύ το υπάρχον κυκλοφοριακό πρόβλημα και το πρόβλημα πάρκινγκ. Φάντασμα και υπανάπτυκτος ο Πειραιάς; Όχι, ποτέ. Παρατημένος και κακοδιαχειρισμένος; Ναι, σίγουρα». tropique: «Ο Πειραιάς είναι γοητευτικότατος. Η διάχυτη ολυμπιακίλα δεν είναι».
☛ «Όλοι μιλούν για τη Λένα Παπαληγούρα» και ο Αλέξανδρος Διακοσάββας μίλησε με την ίδια την ηθοποιό σε μια συνέντευξη που συζητήθηκε πολύ. «Πεντάμορφη και υπερταλαντούχα!» έγραψε ενθουσιασμένη η jupiter_7. «Μερικοί άνθρωποι είναι γεννημένοι και ευλογημένοι να τα έχουν όλα, μα, πάνω απ' όλα, να μην καταλαβαίνουν ότι τα έχουν, μόνο και μόνο επειδή έχουν και μυαλό, ώστε να παραμένουν σεμνοί και να δουλεύουν αδιάκοπα πάνω στο αντικείμενο που τους διάλεξε! Γιατί η τέχνη σε διαλέγει, δεν τη διαλέγεις εσύ. Τα καλύτερα για τη Λένα Παπαληγούρα! Να μην αλλάξει!». Και ο/η ζάντα πρόσθεσε: «Ήταν καταπληκτική στη "Δέκατη Εντολή"! Μπράβο και πάλι μπράβο».
☛ Για την εξαιρετική συνέντευξη του σκηνοθέτη Θόδωρου Τερζόπουλου στη Ματίνα Καλτάκη μας έγραψε η Μένη Κ.: «Ήταν σπουδαία η αφήγηση αυτή της ζωής του κ. Τερζόπουλου και ευχαριστώ θερμά τη LiFO για τη δημοσίευσή της. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση πως είχε πάρει σφαγιαστικές κριτικές, ειδικά από Έλληνες κριτικούς, παλιότερα, και θαυμάζω την επιμονή και την προσήλωσή του στην τέχνη του».
σχόλια