Ο Louis C.K. τραγουδά τα μπλουζ της αντίδρασης και της σκατοψυχίας

Ο Louis C.K. τραγουδά τα μπλουζ της αντίδρασης και της σκατοψυχίας Facebook Twitter
Πριν γίνουν οι αποκαλύψεις για το βίτσιο του να τον βγάζει ξαφνικά και να τον παίζει ενώπιον σαστισμένων γυναικών, υπήρξε στις παραστάσεις του υπόδειγμα προοδευτικότητας και συμπόνιας χωρίς να χάνει την σατιρική αιχμή του και χωρίς να επιτίθεται σε εύκολους και ανίσχυρους στόχους.
3

Το 2018 ήταν μεταξύ άλλων και η χρονιά του #MeToo όπου άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου με τις αλυσιδωτές αποκαλύψεις για την βίαιη και επιθετική (και κακουργηματική) συμπεριφορά ανδρών επιφανών στα πέριξ του Χόλιγουντ. Και δύο από τους πιο «επιφανείς» κατηγορούμενους (που στο μυαλό τους προφανώς αποτελούν θύματα κάποιας πολιτισμικής σκευωρίας) δεν μας άφησαν να ξεχάσουμε τις κατηγορίες αυτές ούτε μέσα στις γιορτές.

Τα Χριστούγεννα έκανε την εμφάνιση εκείνο το περίεργο και απροσδιόριστα νοσηρό βίντεο με τον Κέβιν Σπέισι ως Φρανκ Άντεργουντ (ο χαρακτήρας που υποδυόταν στο House of Cards πριν τον διώξουν από τη σειρά) να μας λέει στο διάγγελμά του ότι «προσπάθησαν να μας χωρίσουν, αλλά η σχέση που είχαμε παραήταν δυνατή», ενώ από χθες γίνεται ο κακός χαμός με ακουστικό υλικό που διέρρευσε από πρόσφατη ζωντανή εμφάνιση του κωμικού Louis C.K. όπου ακούγεται να «τα χώνει» σε διάφορες μειονότητες χωρίς καν τη συνήθη δικαιολογία των κωμικών ότι υποδύονται έναν αντιδραστικό ρόλο.

Όσο κι αν θέλει να δικαιολογήσει κάποιος το ρεπερτόριο του Louis C.K., είναι δύσκολο από τη στιγμή που μοιάζει ο ίδιος να επιλέγει συνειδητά να ενταχθεί σε κάποιο γκρουπ «καταπιεσμένων ρατσιστών» ή «καταπιεσμένων σεξιστών» (μιλάμε για τέτοια ακραία οξύμωρα σχήματα») από τα άπειρα που υπάρχουν πλέον στους καιρούς μας για να ξερνάνε χολή και μίσος με την αιτιολογία της «θυματοποίησης» τους από το κυρίαρχο δήθεν δεσποτάτο της «πολιτικής ορθότητας».

Όπως έγραψε σ΄ ένα tweet ένας άλλος κωμικός, ο Νταν Τέλφερ: «Το μόνο που χρειάστηκε για να περάσει ο Louis C.K. από το "άντε γαμήσου Τραμπ" στο να ακούγεται ακριβώς όπως εκείνος, ήταν οι αποκαλύψεις για τις σεξουαλικές επιθέσεις του».

Τι είπε λοιπόν ο (πρώην) αγαπητός μας κωμικός σ' αυτή την πρόσφατη performance; Και τι δεν είπε...
Για τους επιζώντες μαθητές της σφαγής στο Πάρκλαντ της Φλόριντα όπου έχασαν τη ζωή τους 17 παιδιά και μέλη του προσωπικού του σχολείου:

Δεν είστε ενδιαφέροντες επειδή πήγατε σε ένα γυμνάσιο όπου σκοτώθηκαν παιδιά. Εσείς τη γλυτώσατε. Τρέξατε να ξεφύγετε σπρώχνοντας και κάποιον χοντρούλη να φύγει από τη μέση. Και πρέπει εγώ τώρα να σας ακούω να γκρινιάζετε;

Για την «κακομαθημένη» και «στριφνή» νεολαία και τα άτομα που επιθυμούν να προσδιορίζονται χωρίς γένος και συγκεκριμένη έμφυλη ταυτότητα:

Οι νέοι είναι τόσο βαρετοί. Σου λένε συνέχεια, «α, δεν μπορείς να το πεις αυτό». Τι είσαι παιδάκι μου; Καμιά γριά; «Αυτό που λες είναι ανάρμοστο». Άντε γαμήσου! Παιδί είσαι! Πήγαινε κάνε τις αλητείες σου αντί να μου λες πώς να σου απευθύνομαι, λες και είσαι γαλαζοαίματο. «Να μου απευθύνεσαι ως "αυτοί"», λένε «γιατί προσδιορίζομαι ως ουδέτερο φύλο». ΟΚ, ΟΚ, ΟΚ. Και μένα να μου απευθύνεσαι ως "εκεί" γιατί προσδιορίζομαι ως τοποθεσία. Και η τοποθεσία είναι το μουνί της μάνας σου.

Λέει κι άλλα «νόστιμα», όπως για παράδειγμα ότι «οι Ασιάτες έχουν μικρό πουλί επειδή βασικά είναι γυναίκες» ή ότι δεν μπορεί να ζήσει πια στη Νέα Υόρκη και πήγε στη Γαλλία για να ξεφύγει από την αποδοκιμασία των συμπατριωτών του αλλά κι εκεί τον έκαναν να νοιώθει άσχημα που δεν γνωρίζει γαλλικά και επίσης οι Γάλλοι έχουν τη συνήθεια να χώνουν το θερμόμετρο στον κώλο κλπ..

Γενικά, πρόκειται για μια πικρόχολη και αντιδραστική λιτανεία από τον άνθρωπο που πριν γίνουν οι αποκαλύψεις για το βίτσιο του να τον βγάζει ξαφνικά και να τον παίζει ενώπιον σαστισμένων γυναικών, υπήρξε στις παραστάσεις του υπόδειγμα προοδευτικότητας και συμπόνιας χωρίς να χάνει την σατιρική αιχμή του και χωρίς να επιτίθεται σε εύκολους και ανίσχυρους στόχους.

Οι αντιδράσεις ήταν πολλές και αναμενόμενες – και δικαιολογημένες. Ο Matt Zoller Seitz, ο εξαίρετος κριτικός του περιοδικού New York έγραψε ένα αποχαιρετιστήριο «χεσίδι» στον κωμικό, το οποίο καταλήγει ως εξής: «Αυτό είναι το τελευταίο κείμενο που θα γράψω ποτέ είτε για τον Κέβιν Σπέισι είτε για τον Louis CK, μέχρι να καταδικαστούν σε αίθουσα δικαστηρίου ή μέχρι να χρειαστεί να γράψω τις νεκρολογίες τους».

Όσο κι αν θέλει να δικαιολογήσει κάποιος το ρεπερτόριο του Louis C.K., είναι δύσκολο από τη στιγμή που μοιάζει ο ίδιος να επιλέγει συνειδητά να ενταχθεί σε κάποιο γκρουπ «καταπιεσμένων ρατσιστών» ή «καταπιεσμένων σεξιστών» (μιλάμε για τέτοια ακραία οξύμωρα σχήματα) από τα άπειρα που υπάρχουν πλέον στους καιρούς μας για να ξερνάνε χολή και μίσος με την αιτιολογία της «θυματοποίησης» τους από το κυρίαρχο δήθεν δεσποτάτο της «πολιτικής ορθότητας». Ανοησίες. Η μοχθηρία και η αντίδραση είναι ο εύκολος δρόμος και ο πιο σίγουρος για να χάσεις όποιο δίκιο σου έχει απομείνει. Κρίμα ρε Λούι, αλλιώς μας τα' λεγες.

Πρόσωπα
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Πέθανε Σαν Σήμερα / Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Στις 6 Σεπτεμβρίου του 2007 σιγεί για πάντα η πιο υπέροχη φωνή που πέρασε από τα λυρικά θέατρα τον 20ό αιώνα και έμεινε στην ιστορία με το όνομα Λουτσιάνο Παβαρότι
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Γεννήθηκε και Πέθανε Σαν Σήμερα / Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Η ομορφιά, η σκανδαλώδης -για την εποχή της- σχέση με τον Ροσελίνι, ο ορμητικός χαρακτήρας της κορυφαίας Σουηδέζας σταρ μέσα από ένα ντοκιμαντέρ.
THE LIFO TEAM
Ζαν Μορό: η πασιονάρια του γαλλικού σινεμά

Πέθανε Σαν Σήμερα / Ζαν Μορό: Η πασιονάρια του γαλλικού σινεμά

Η σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιός που έζησε με έμπνευση και ενέργεια για το παρόν και πέθανε σαν σήμερα το 2017 απεχθανόταν τις μελό αναδρομές στο παρελθόν, τις γενικές ερωτήσεις και την ανοησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνα Κώνστα: «Έκανα αυτό που ήθελα, δεν έπληξα στη ζωή μου με γάμους και παιδιά»

Σαν Σήμερα Πέθανε / Ντίνα Κώνστα (1938-2022): «Έκανα αυτό που ήθελα, δεν έπληξα στη ζωή μου με γάμους και παιδιά»

Η Ελληνίδα ηθοποιός που πέρασε από όλες τις μεγάλες θεατρικές σκηνές της Αθήνας και αγαπήθηκε από το ευρύ κοινό για τους τηλεοπτικούς της ρόλους ως «Γιολάντα» στο «Δις Εξαμαρτείν» και Ντένη Μαρκορά στους «Δύο ξένους» αφηγήθηκε την πολυκύμαντη ζωή της στο LiFO.gr.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η σύντομη αλλά φωτογενής και απόλυτα τραγική ιστορία ζωής του Billy Bo

Πέθανε Σαν Σήμερα / Η σύντομη αλλά φωτογενής και απόλυτα τραγική ιστορία ζωής του Billy Bo

Το όμορφο αγόρι από την Κοκκινιά που στα λαμπερά '80s ήταν ο σούπερσταρ της μόδας και της αθηναϊκής κοσμικής ζωής ήταν από τα πρώτα θύματα του AIDS στη χώρα μας. Πέθανε σαν σήμερα, στις 13 Ιουνίου του 1987.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ιωάννινα - 45 Πρόσωπα

Faces of Ioannina / 45 πρόσωπα και δημιουργικές ομάδες που κάνουν τα Ιωάννινα ξεχωριστά

Γιαννιώτες, Γιαννιώτισσες και κάτοικοι των Ιωαννίνων κάθε ιδιότητας και ηλικίας φωτογραφίζονται στη LiFO, μιλούν για τις ασχολίες τους και για όσα κάνουν την πόλη τους ξεχωριστή.
M. HULOT, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ & ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

σχόλια

3 σχόλια
Ομολογουμενος αγνοουσα την υπαρξη του κυριου αυτου. Πλην ομως α-Οι woke κριτικοι τον κατακρινουν. Τσεκ-Οι φεμινιστριες τον κατακρινουν. Τσεκ-Το πουριτανικο policor κατεστημενο τον κατακρινει. ΤσεκΑρα θα ειναι σιγουρα αστειος οποτε θα κατσω να τον δω αποψε
Ο Luis C. K. ήταν εχθές (13.7.2019) εδώ στην Αθήνα. Ήμουν από τους 800 (οπως ο ιδιος ανέφερε) τυχερούς (όπως εγώ πιστεύω) που είδαν στην πόλη μας έναν από τους μεγαλύτερους εν ζωή stand up comedians σε μια παράσταση που θα μου μείνει αξέχαστη. Ο ίδιος μίλησε ανοιχτά, με τον δικό του μοναδικό τρόπο, για τα όσα συνέβησαν λόγω της δίκης του συμπεριφοράς, εξομολογήθηκε την αμαρτία του ενώπιον τόσων αγνώστων με έναν απολαυστικό και ειλικρινή τρόπο (« Έμαθα ότι πρέπει πρώτα να ρωτάς «θέλεις να αυνανιστω μπροστά σου;», αν πουν «ναι», να ξαναρωτάς «είσαι σίγουρη;» και ακόμα κιαν ξαναπούν «ναι», εσυ να ΜΗΝ το κάνεις γιατι δεν είναι σωστό») και συνέχισε με αυτό που ξέρει να κάνει τόσο καλά, όπως πρέπει να συνεχίζουν τη ζωή τους ακόμη και οι καταδικασθέντες για φόνο, εφόσον εκτιουν την ποινή τους. Η LIFO, όμως, δε φαίνεται να συμφωνει με αυτό μιας και επέλεξε να ανεβάσει ξανα το ίδιο άρθρο για την «σκατοψυχια» του περασμένου Ιανουαρίου και μάλιστα λίγες ώρες ΠΡΙΝ την χτεσινή παράσταση, χωρίς δλδ να μπει στον κόπο να την παρακολουθήσει και να κρίνει εξ ίδιων αλλά και χωρίς να ενδιαφέρεται για συγχώρεση ή δεύτερη ευκαιρία σε κάποιον που ήδη έριξε στο πυρ το εξώτερον.