«Αν στο σεξ απλώς σέρνεται σαν το κούτσουρο, χτυπήστε τη μια φορά. Αν πάλι μυρίζει σαν... ψάρι, χτυπήστε τη δύο φορές και στείλτε τη στο μπάνιο να πλυθεί. Αν αρνείται να σας δώσει ένα φιλί της προκοπής, χτυπήστε την τρεις φορές. Κι αν έχει πάλι πονοκέφαλο, χτυπάτε την μέχρι τραυματισμού».
Αυτό είναι το –εξαιρετικά κακού χιούμορ- διαφημιστικό που συνοδεύει ένα παιχνίδι για γυναίκες που πωλείται στα σούπερ μάρκετ στην Κροατία και έχει καταφέρει από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του να διχάσει τους χρήστες των social media, αλλά κυρίως να εξοργίσει τον γυναικείο πληθυσμό για τον σεξισμό που προάγει, απροκάλυπτα, από τα ράφια των πολυκαταστημάτων.
Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν στα social media εναντίον των όσων προάγει το παιχνίδι ανάγκασαν ήδη μία μεγάλη αλυσίδα πολυκαταστημάτων στη χώρα να αποσύρει από τις προθήκες της το προϊόν
Τι είναι, όμως, αυτό το παιχνίδι; Θυμίζει τις βέργες που σε παλαιότερα, σίγουρα πιο σκοτεινά και κατάφορα αντιπαιδαγωγικά χρόνια, χρησιμοποιούσαν οι δάσκαλοι για να δέρνουν (και να συνετίζουν) τους απείθαρχους μαθητές.
Μόνο που αυτή η βέργα στο τελείωμα της μίας άκρης έχει κάτι που μοιάζει με γάντι του μποξ.
Ακριβώς, ως όργανο συνετισμού παρουσιάζεται και από την κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία μαζί με το... δωράκι, παρέχει στους αγοραστές και ειδικό εγχειρίδιο εκμάθησης υπακοής και πειθαρχίας για τις ανυπάκουες συζύγους και συντρόφους τους και κυρίως για όσες δεν συναινούν άμεσα στο κάλεσμα για σεξουαλική επαφή.
Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν στα social media εναντίον των όσων προάγει το παιχνίδι ανάγκασαν ήδη μία μεγάλη αλυσίδα πολυκαταστημάτων στη χώρα να αποσύρει από τις προθήκες της το προϊόν, ενώ την ίδια στιγμή οι επικεφαλής της εταιρείας που κατασκευάζει αυτά τα παιχνίδια, όχι μόνο υπερασπίζονται το προϊόν τους, αλλά όπως λένε το χιούμορ τους έχει εκτιμηθεί στη Γερμανία, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου εξάγεται το παιχνίδι.
Όπως λένε πρόκειται για καθαρό χιούμορ, που παίζει με τα στερεότυπα των δύο φύλων, καθώς στο παρελθόν, η ίδια εταιρεία είχε κυκλοφορήσει έναν πλάστη ζυμώματος ως δώρο από τις γυναίκες προς τους άπιστους συζύγους.
Ο Zdravko Petrinec, σχεδιαστής του παιχνιδιού και ιδιοκτήτης της εταιρείας "Opizdilica" εξηγεί ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχει δημιουργήσει άπειρα τέτοια παιχνίδια, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρξει κανένα πρόβλημα. "Θεωρώ απογοητευτικό το ότι το επίπεδο του χιούμορ στη χώρα μου έχει κατρακυλήσει τόσο πολύ. Κατά το παρελθόν έχουμε φτιάξει και προωθήσει χιουμοριστικά παιχνίδια για τον συνετισμό των τεμπέληδων ή των άπιστων αντρών, αλλά εκεί δεν παραπονέθηκε κανείς", λέει αποδίδοντας τον όλο θόρυβο στα social media και στον κακώς εννοούμενο φεμινισμό.
«Το να αντιδράς με τόση οργή απέναντι σε μερικά αστεία προϊόντα είναι μάλλον απογοητευτικό», καταλήγει.
Ας σημειωθεί ότι από το 2015, οπότε και Πρόεδρος της Κροατίας έχει εκλεγεί η Κολίντα Γκράμπαρ – Κιτάροβιτς, οι συζητήσεις για τα γυναικεία δικαιώματα και την πολιτική ορθότητα έχουν βρεθεί σε νέα, ενθαρρυντική για τη χώρα κατεύθυνση.
Και ενώ οι στατιστικές δείχνουν ότι όλο και περισσότερες γυναίκες διεκδικούν δυναμική είσοδο τους στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας και ενώ παρατηρείται αύξηση της εισαγωγής του γυναικείου πληθυσμού σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, παρ' όλα αυτά τόσο οι γυναικείες οργανώσεις όσο και ο Τύπος παρατηρούν ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει για την εξάλειψη μισογυνιστικών στερεοτύπων σε όλους τους τομείς τόσο της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής ζωής.
Με στοιχεία από Νewsmavens.com, brownpoliticalreview.org
σχόλια