Τι είναι το «Dapper Dan»;
Το «Dapper Dan» είναι ένα καινούργιο, εξαμηνιαίο αγγλόφωνο περιοδικό αντρικής μόδας. Με έδρα την Αθήνα, τυπώνεται στην Αγγλία και κυκλοφορεί από εκεί σε όλο τον κόσμο.
Πώς ξεκινήσατε την έκδοσή του; Πώς σας ήρθε η ιδέα και πώς στελεχώσατε την ομάδα σας;
Ο fashion editor Νικόλας Γεωργίου ήταν που αρχικά πρότεινε την ιδέα να εκδώσουμε μαζί ένα περιοδικό, τον Φεβρουάριο του 2009. Στη συνέχεια προτείναμε στην Ισμήνη Αδάμη, που μόλις είχε επιστρέψει από το Λονδίνο οπού δούλευε ως designer στο «Tank Μagazine», να αναλάβει το creative direction. Δεν είχαμε ακόμα ξεκάθαρη εικόνα για το τι είδους περιοδικό θέλαμε. Δεν αργήσαμε να καταλήξουμε στο συγκεκριμένο concept, μια και οι τρεις νιώθαμε ένα μεγάλο κενό στον τρόπο που τα περιοδικά μόδας προσέγγιζαν τον άντρα. Αποφασίσαμε να προτείνουμε κάτι πιο αυθεντικό και ουσιώδες.
Πώς προσεγγίζετε τους συνεργάτες από το εξωτερικό και πώς τους πείθετε να συνεργαστούν μαζί σας;
Τους δείχνουμε το περιοδικό.
Πώς έγινε η επιλογή του συγκεκριμένου χαρτιού, format, στησίματος, concept. Τι επιρροές είχατε;
Οι επιλογές μας, όσον αφορά τη μορφή του περιοδικού, υπαγορεύτηκαν, κατά κάποιον τρόπο, από το ίδιο το concept. Καθαρό και λειτουργικό layout, στοιχεία κλασικής τυπογραφίας χωρίς να ακολουθούμε πιστά κάποιους κάνονες, αποκλειστικά ασπρόμαυρη φωτογραφία. Θελήσαμε να ξεκινήσουμε έναν νέο, ειλικρινή διάλογο με τον σύγχρονο άντρα, αποφεύγοντας δημιουργικά ή εμπορικά κλισέ.
Γιατί επιλέξατε να τυπώνεστε στην Αγγλία;
Για καθαρά πρακτικούς λόγους. Η ποικιλία των χαρτιών είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ό,τι στην Αθηνά και παράλληλα αποκτήσαμε πρόσβαση σε πολύ καλά τυπογραφεία.
Πώς αναπτύξατε το παγκόσμιο δίκτυο διανομής σας; Πώς καταφέρατε να πείσετε γκαλερί και σημεία διανομής Τύπου να σας έχουν στα ράφια δίπλα σε περιοδικά όπως το «Dazed & Confused»;
Δεν χρειάστηκε να πείσουμε κανέναν, το έκανε το ίδιο το περιοδικό για εμάς. Ούτως η άλλως, είναι αδύνατο να επιβάλεις παραγγελίες στους εκατοντάδες retailers σε όλο τον κόσμο, ούτε και μπορείς να επηρεάσεις το placement του περιοδικού στα ράφια τους.
Ποσό εύκολο ή δύσκολο θα είναι να πάρετε διαφήμιση στο μέλλον και πώς θα κινηθείτε γι' αυτό;
Αυτό μου μας ενδιαφέρει, προς το παρόν, είναι να εδραιώσουμε το «Dapper Dan» ως ένα σημαντικό ανεξάρτητο περιοδικό. Η διαφήμιση είναι σίγουρα χρήσιμη, άλλα δεν είναι ο λόγος για τον οποίο δημιουργήσαμε το περιοδικό.
Ποσά αντίτυπα πούλησε το πρώτο τεύχος; Σε ποια χώρα είχε μεγαλύτερη επιτυχία;
Δεν ξέρουμε ακόμα, περιμένουμε να ολοκληρωθούν οι επιστροφές. Σε περιοχές που είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι, πηγαίνει πολύ καλά. Στην Colette, για παράδειγμα, και τα δυο τεύχη εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από μια εβδομάδα.
Σε τι ποσοστό θέλετε να υπάρχουν ελληνικά θέματα σε κάθε τεύχος; Πιστεύετε ότι αυτό του δίνει μια ιδιαιτερότητα;
Δεν αποφασίζουμε με αυτό τον τρόπο την ύλη του κάθε τεύχους. Δεν διαχωρίζουμε τα θέματα σε ελληνικά και ξένα.
Τι feedback έχετε από το εξωτερικό;
Λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του πρώτου τεύχους λάβαμε ένα συγχαρητήριο e-mail από την Colette στο Παρίσι. Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποιήσαμε ότι το «Dapper Dan» θα έχει την απήχηση που θέλαμε. Μετά ήρθαν κάποια πολύ καλά reviews από μπλογκ του εξωτερικού. Αλλά το σημαντικότερο feedback για 'μας είναι τα δεκάδες submissions από φωτογράφους, συγγραφείς, designers και fashion editors από όλο τον κόσμο που λαμβάνουμε κάθε μήνα.
σχόλια