Ποιους θεωρείς τους καλύτερους δίσκους της περασμένης δεκαετίας;
Από ελληνικούς, το «Πέρασμά σου» των Χειμερινών Κολυμβητών, που ξανάκουγα κιόλας τον τελευταίο καιρό. Μετά θα βάλω το «Discovery» των Daft Punk και το «Madvillainy» των Madvillain, γιατί απλά τα έχω ακούσει και τα δυο άπειρες φορές, το «Seven Swans» του Sufjan Stevens, το «Good news for people who love bad news» των Modest Mouse, το «Up in flames» του Manitoba (τώρα, πλέον, γνωστού ως Caribou) και το «Takk» των Sigur Ros, γιατί υπήρξαν εκεί όταν τα χρειαζόμουν, και, τέλος, θα κλείσω πάλι με ελληνικό δίσκο, το «ΩΕΜ και η λαίμαργη αγάπη» του φίλου μου Kτίρια Tη Nύχτα.
Με ποια κριτήρια επιλέγεις τα ελληνικά κομμάτια που διασκευάζεις;
Αν αναφέρεσαι στο «Υπάρχει Ζωή» της Βανδή, αυτό ήταν τυχαίο. Δεν νομίζω ότι θα το καθιερώσω. Έχω κάνει και το «Κάποιο Καλοκαίρι» του Θάνου Καλλίρη, τραγούδι που άκουγα όταν ήμουν στο δημοτικό, που όντως μου αρέσει ακόμα. Το «Υπάρχει Ζωή» το άκουσα μια μέρα περνώντας από ένα Everest μ' έναν φίλο μου, και του λέω: «Φαντάζεσαι να το τραγουδούσα εγώ;». Kαι πολύ απλά, όταν γύρισα στο σπίτι, το κατέβασα και το διασκεύασα. Επίσης, θα με ιντρίγκαρε να τραγουδήσω π.χ. το «Τα κορίτσια ξενυχτάνε μ' ένα μυστικό», χωρίς, όμως, να φαίνομαι ειρωνικός.
Ποιοι είναι οι ήρωές σου;
O Paul McCarthy (και ο McCartney των Beatles, μια και τον θυμήθηκα), ο John Cage, ο Satyajit Ray, ο Brian Wilson, ο Gerhard Richter, ο Esquivel, οι Residents, o Captain Beefheart, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Όρσον Ουέλς, η Louis Bougeois, ο Paul Klee, η Niki De Saint Phalle, ο Sun Ra και o Beck.
Περίγραψέ μου τη διαδικασία των ηχογραφήσεων.
Αρχικά, ηχογραφώ στο mac μου. Για να ηχογραφήσω πρέπει να έχω μια πολύ καλή ιδέα στο κεφάλι μου, είτε να πω «κάτι πρέπει να κάνω επιτέλους!», και να πειράξω μια παλιά πρόχειρη ηχογράφηση κάποιας άλλης φόρας που είχα πει «κάτι πρέπει να κάνω επιτέλους!». Γράφω τα όργανα (όπως κιθάρα, μπάσο, μαντολίνο, κρουστά, analog synth), κάποιες φορές συμπεριλαμβάνω samples, και μετά βάζω ή βγάζω πράγματα μεθοδικά, και όλα έχουν μια δόση τύχης. Όταν το αισθάνομαι έτοιμο, σταματάω και για μια-δυο μέρες δεν ακούω τίποτε άλλο πέρα απ' αυτό.
Ποιοι θα ήταν οι ιδανικοί session μουσικοί για τη μουσική σου;
Κανένας. Απογοητεύομαι από τη διαφοροποίηση που θα είχαν πράγματα στα κομμάτια μου και δεν μπορώ να έχω session μουσικούς, δηλαδή να τους στερώ το δικαίωμα να είναι δημιουργικοί. Θα τους επέτρεπα να επεμβαίνουν στις συνθέσεις, άρα δεν θα ήταν session πλέον και δεν θα γράφαμε για το flight36-B, γιατί στο flight36-B είμαι μόνος μου.
Ποιες θεωρείς ότι είναι οι καλύτερες ελληνικές μπάντες;
Πρώτους θα βάλω πάλι τους Χειμερινούς Κολυμβητές. Νομίζω ότι είναι από τα καλύτερα folk ονόματα που έχω ακούσει πότε στη ζωή μου. Θα έπρεπε να είναι για την Ελλάδα ό,τι οι Dubliners και οι Chieftains για την Ιρλανδία. Μετά, θα βάλω τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, ο οποίος με έφερε πιο κοντά στην ελληνική μουσική, τους Στέρεο Νόβα και τους TΧC (την περίοδο της «Γεύσης του μένους»), που μου θυμίζουν τα παιδικά μου χρόνια, τον Άγγελο Κυρίου, που είναι ένα ποπ χάος και μια κατηγορία μόνος του, και τον Κτίρια Τη Νύχτα, που είναι απ' τα καλύτερα πράγματα που έχω ακούσει τα τελευταία 2 χρόνια.
Πες μου μερικά πράγματα για την κυκλοφορία που ετοιμάζεις.
Θα είναι ένα αριθμημένο σε 50 αντίτυπα και χειροποίητο βιβλίο με 20 σχέδιά μου και θα περιλαμβάνει τον πρώτο μου δίσκο. Θα αποτελείται από 9 κομμάτια διάρκειας 51 λεπτών και το πιο σίγουρο μέρος που θα πωλείται είναι τα live μου, αρχής γενόμενης από αυτό που θα κάνω στο @rouf στις 25 Φεβρουαρίου. Αργότερα, μέσα στη χρονιά, θα κυκλοφορήσει και επίσημα.
Μίλησέ μου λίγο για τα σκίτσα που κάνεις.
Τα συγκεκριμένα σχέδια που κάνω είναι μια μανιέρα που δουλεύω κάμποσο καιρό, νομίζω κάπως επηρεασμένος απ' τις καρικατούρες του Hirschfeld, και ήθελα να την εξαντλήσω, να τη σκοτώσω και να δουλέψω αλλιώς, άλλα επειδή ήδη πάω αλλού, σε άλλα υλικά, περισσότερο χρώμα και όχι τόσο γραμμή, βλέπω ότι συχνά επιστρέφω σ' αυτήν τη μανιέρα.
Ποιες είναι οι αισθητικές σου αναφορές;
Είναι όλοι όσους ανέφερα ως ήρωές μου και οι δουλειές τους, τα ποιήματα του Γκίνσμπεργκ επίσης, ο Kέρουακ, ο Ντίκενς, ο Φελίνι. Οι Weezer ήταν απ' τα πρώτα ονόματα στη μουσική που με άφησαν άφωνο, ο Μάνος Χατζιδάκις, οι παλιές καντάδες του Ιονίου, τα ταξίδια, ειδικά εντός Ελλάδας, τα πρωινά, ο Timm Ulrichs...
Με ποιους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες αισθάνεσαι «συγγενής;»
Δεν μπορώ να κρίνω, γιατί είμαι απ' την απέξω. Πάντως, μου έχουν πει άλλοι για τον Beck, τους Ducktails, τους Mum, τον Bibio, τον Soft Circle, τον Cornelious, τον Panda Bear, τους Caribou, τον δικό μας Larry Gus και άλλους, που δεν θυμάμαι. Δεν θέλω να θυμάμαι.
Πώς βιώνεις τη ζωή στον πλανήτη Αθήνα;
Κάνω ενάμιση χρόνο ψυχανάλυση για να την αντέξω (γέλια). Θέλω να φύγω, όταν τελειώσω τις σπουδές μου. Μου αρέσουν πιο ήσυχα μέρη, άλλα, αν δεν έχω τη φασαρία κοντά μου, παρόλο που δεν την επιλέγω συχνά, νιώθω περισσότερη μοναξιά.
Θεωρείς ότι έχεις κάποια επιρροή από κάποιο είδος ελληνικής παραδοσιακής μουσικής;
Φυσικά. Ειδικά από τις καντάδες του Ιονίου, λόγω του ότι κατάγομαι από τη Λευκάδα. Πάντως, στην Ελλάδα έχουμε πολύ δια- φορετική παραδοσιακή μουσική από περιοχή σε περιοχή και λατρεύω να την εξερευνώ.
Το flight36-Β τι σημαίνει τελικά;
Να σου πω την αλήθεια, τίποτα συγκεκριμένο.
σχόλια