Μάχες πάνω στο δέρμα μου

Μάχες πάνω στο δέρμα μου Facebook Twitter
0
Πες μου λiγα λoγια για τη ζωή σου πριν απ’ το τατουάζ.

Ζωγράφιζα από μικρή ηλικία και κάπου στο γυμνάσιο έμπλεξα με το γκράφιτι και όλη αυτή την αλητεία. Από το ‘99 κι έπειτα έβαφα τοίχους και υπέγραφα ως «Ozone». Κάποια στιγμή έδωσα στην Καλών Τεχνών και πέρασα με την πρώτη, χωρίς πολύ κόπο. Ακόμα, βέβαια, δεν έχω αποφοιτήσει, γιατί τα τελευταία δύο χρόνια χώθηκα για τα καλά στον κόσμο του τατουάζ.

Πώς κι έμπλεξες με το τατουάζ;

Πήγαινα στο Nico’s Tattoo και άνοιγα τις τρύπες στ’ αυτιά μου. Γνωρίζοντας διάφορο κόσμο εκεί, άρχισαν να μου μπαίνουν ιδέες. Μια μέρα πήγα και είπα «κοιτάξτε, ζωγραφίζω, μπορώ ν’ αρχίσω να βαράω και τατουάζ;” και μου είπαν ότι θα με βοηθήσουν να μάθω.

Τι έχει αλλάξει; Ποια είναι η νέα τάση;

Έχει αλλάξει η νοοτροπία του τατουαζέρ κι αυτό έγινε επειδή έχει μπει φρέσκο αίμα στον χώρο. Πολλά νέα παιδιά, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είχαν κάποια αντίληψη πάνω στο σχέδιο, αποφάσισαν ν’ αλλάξουν καμβά και χρησιμοποίησαν την τεχνική του τατουάζ, δηλαδή το μοτεράκι πάνω στο δέρμα, για να ζωγραφίσουν και ν’ αυτοσχεδιάσουν όπως αυτοί ήθελαν. Αν μπορείς να ζωγραφίσεις κάτι, μπορείς και να το βαρέσεις σε τατουάζ. Απλώς, κάποιος θα πρέπει να σου δείξει πώς να τραβάς τις γραμμές και πώς να κάνεις τις σκιές και από ‘κει κι έπειτα, αν έχεις κάποια αντίληψη πάνω στο φως και τη σκιά, μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις. Ή περίπου ό,τι θέλεις, μια και το ανθρώπινο σώμα δεν είναι ένα κομμάτι χαρτί ή ένας τοίχος που αντίστοιχα διορθώνεις και σβήνεις. Επιπλέον, το δέρμα είναι ένας δύσκολος καμβάς. Υπάρχουν διαφορετικές ποιότητες δέρματος και δεν έχεις ποτέ τη δυνατότητα να διαλέξεις την καλή ποιότητα.

Ποιο ήταν το πρώτο τατουάζ που έκανες πάνω σου;

Στα δεκαεπτά μου βάρεσα ένα δικό μου σχέδιο που απεικονίζει κάτι σπρέι, μια νεκροκεφαλή και διάφορα άλλα και συμβολίζει όλη αυτή την περίοδο που πέρασα βάφοντας. Ξέρω ότι δεν θα το μετανιώσω ποτέ γιατί θα μου θυμίζει πάντα την παιδική κι εφηβική μου ηλικία.

Κάθε τατουάζ που έχεις πάνω σου συμβολίζει κάτι;

Έχω ξεφύγει απ’ το σκεπτικό τού να χτυπάω πάνω μου τατουάζ που να συμβολίζουν κάτι για μένα. Πλέον συλλέγω κομμάτια από καλλιτέχνες που μου αρέσουν ή από φίλους μου. Έδωσα τα χέρια μου και τα πόδια μου σε διάφορους φίλους που εκτιμώ και μου αρέσει η δουλειά τους, για να πειραματιστούν. Από εκεί κι έπειτα άρχισα να γνωρίζω ανθρώπους απ’ το εξωτερικό. Ένας απ’ αυτούς ήταν ο Carlos Torres απ’ το Λος Άντζελες. Τον γνώρισα μέσω ίντερνετ και κλείσαμε ραντεβού να βρεθούμε σε κάποιο tattoo convention, όπου ζωγράφισε το αριστερό μου χέρι. Μου κόστισε €2.500. Πλέον είμαι πολύ διστακτικός στο να επαναλάβω κάτι τέτοιο. Προτιμώ να έχω μονάχα τατουάζ από φίλους ή από ανθρώπους που εκτιμώ πολύ.

Γιατί έχεις πιο πολλά ασπρόμαυρα τατουάζ πάνω σου;

Γιατί μου αρέσουν πιο πολύ. Ίσως μου θυμίζουν το κάρβουνο με το οποίο σχεδίαζα. Απλώς αποφάσισα στο δεξί μου πόδι να βάλω χρώμα, οπότε όλα τα χρωματιστά τατουάζ τα κάνω εκεί.

Σκέφτεσαι να γεμίσεις όλο το σώμα σου με τατουάζ;

Από τη μία δεν θέλω, αλλά, απ’ την άλλη, αν καθίσω ν’ αναλογιστώ πόσα πολλά θέλω να κάνω, είναι σίγουρο ότι θα γεμίσω ολόκληρος. Υπάρχει κάποια γενικότερη αισθητική τάση στο τατουάζ, όπως ήταν παλιότερα τα tribal και τα κινέζικα ιδεογράμματα; Τι σου ζητάνε περισσότερο; Αυτό που μου ζητάνε περισσότερο είναι τατουάζ με τον Λεωνίδα κι αυτό έγινε με το που βγήκε η ταινία 300. Συγκεκριμένα, θέλουν τον ηθοποιό της ταινίας και δεν το καταλαβαίνω καθόλου αυτό. Κάνε τον Όμηρο ή, εν τέλει, κάνε τον Διόνυσο και βάλε και σταφύλια να γουστάρεις. Όπως λέει και ο Σπύρος, που δουλεύουμε μαζί στο μαγαζί: «Όχι άλλους Σπαρτιάτες σε tattoo. Γιατί, όταν πας στην παραλία και βγάλεις την μπλούζα, θα είσαι εσύ και άλλοι 300!».Οι γυναίκες, από την άλλη, μου ζητάνε τ’ αστεράκια της Ριάνα και την προσευχή της Τζολί.

Ποιο είναι το δικό σου στυλ;

Η δική μου αντίληψη έχει ως εξής: αυτό που θα μπορούσα ν’ αποδώσω σ’ έναν πίνακα ή έναν τοίχο προσπαθώ να το αποδώσω στο δέρμα. Κάνω αυτό που λένε «ρεαλιστικό τατουάζ».

Τι υλικά χρησιμοποιείς;

Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι βελόνες, μαύρο μελάνι, σπρέι, ακρυλικά, πινέλα, ρολά, πλαστικά, μπίρες και George Karelias.

Πώς τα πας με τον πόνο;

Με τον πόνο δεν τα πάω καθόλου καλά. Πονάω πολύ. Επίσης, δεν αντέχω στη θέα του αίματος, φρικάρω. Του δικού μου αίματος, να συνεννοούμαστε. Το αίμα των άλλων το βλέπω κάθε μέρα και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Κάποια στιγμή θα βαρέσω και στα πλευρά μου και στον λαιμό μου και μου τη σπάει που θα πονάω τόσο πολύ.

Γιατί έγραψες «True Nerd» στα δάχτυλά σου;

Επειδή ήμουν πάντα το παιδάκι με τα γυαλάκια που καθόταν μόνο του και ζωγράφιζε. Στο σχολικό όλα τα αλάνια ήταν στη γαλαρία, ενώ εγώ κι ο κολλητός μου καθόμασταν στο μπροστινό κάθισμα για να μπορούμε να βλέπουμε τα γκράφιτι στους τοίχους και να έχουμε άπλα μπροστά μας. Είναι και τ’ όνομα ενός παιχνιδιού που παίζω στο PC εδώ και χρόνια. Βέβαια, η φίλη μου η Μπέτυ μου λέει ότι τα nerds διαβάζουν και κανένα βιβλίο, αλλά εγώ δεν είμαι τέτοιος τύπος.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ