Ο Κωνσταντίνος Βήτα στο γυαλισμένο γαλαξία των Pet Shop Boys

Ο Κωνσταντίνος Βήτα στο γυαλισμένο γαλαξία των Pet Shop Boys Facebook Twitter
0

Είμαι ένας από τα εκατομμύρια του κόσμου που έπεσε γοητευμένος στο κρεβάτι τους βάζοντας το βινύλιο του «West end girls» στο πικάπ, ένα πρωί του Ιουνίου του 1984. Έμενα σε ένα τριώροφο κτίριο δίπλα στο κατάστημα της ΔΕΗ στον τότε Κηφισό, που κυλούσε στην Κολοκυνθού, κι έβλεπα απ' το παράθυρό μου τα καλώδια και το εργοστάσιο της Πειραϊκής Πατραϊκής. Η Μιράντα δεν είχε σκοτωθεί, περίμενε το «The queen is dead» των Smiths το επόμενο καλοκαίρι. Είχα στα χέρια μου αυτούς τους δύο τύπους στο εξώφυλλο που έμοιαζαν σαν ξώφαλτσα μανεκέν που έπαιζαν hip hop και ξανάφερναν στη μνήμη μου μια ντίσκο που νόμιζα ότι είχε πεθάνει μετά το λύκειο. Έκλεινα τα μάτια μου και θυμόμουνα τα κόκκινα χοντροτάκουνα και τη φαρδιά μου κίτρινη καμπάνα στο γυμνάσιο να κυματίζει στο ρυθμό του «Get down tonight».

Αγάπησα αμέσως τους Ρet Shop Boys, ένιωθα συγγενής, ήταν μια προέκταση από την προηγούμενη δεκαετία του '70, που το καλοκαίρι του ‘84 βυθιζόταν μέσα στο σκοτάδι του new wave, του electrobeat, τα τραγούδια τους ήταν σαν ηλιαχτίδες και σκόρπιζαν λίγη χαρά τότε. Η δεκαετία του ‘80 ήταν η πιο σκοτεινή δεκαετία. Η μόδα ήταν σαν νεκροθάφτης, το άκρως αντίθετο από την προηγούμενη. Μέσα εκεί είχαν πέσει και οι Pet Shop Boys φτιάχνοντας κορυφαίους ύμνους , κάνοντας τα σώματά μας να ξεσηκώνονται, να μας δίνουν παλμό μέσα από τα walkman, να μας θυμίζουν τους φίλους που χάνονταν ο ένας μετά τον άλλον, να υπογραμμίζουν τη νέα αστική συμπεριφορά και μέσα από το γιάπικο στυλ τους, κάποιες φορές, να σατιρίζουν το συντηρητισμό, το ρατσισμό και να δημιουργούν ντίσκο γαλαξίες πάνω απ' τα κεφάλια μας.

ΟChrisδεν σπαζοκεφαλιάζει

Με το χρόνο διαμόρφωσαν το στυλ τους και επέβαλαν μέσα από τα άλμπουμ τους έναν pop μινιμαλισμό που θύμιζε προεκτάσεις από το factory του Άντι Γουόρχολ. Σαν να μη μπόρεσαν να ζήσουν έξω από το στυλ, σαν να τους κυνηγά πάντα η ίδια τους η εικόνα. Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια χαλάρωσαν και αυτό τους έκανε πολύ καλό, μιας και οι εποχές άλλαξαν. Όπως και η Μαντόνα και άλλοι pop καλλιτέχνες, δημιούργησαν έντονες εικόνες, ένα image και στυλ στο πέρασμα των χρόνων με αποτέλεσμα τα τραγούδια τους να θυμίζουν πολύ έντονα τις εποχές μέσα από την pop μουσική. Χωρίς να ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό. Την προηγούμενη εβδομάδα κυκλοφόρησαν το τελευταίο τους άλμπουμ «Yes» και κάποιοι φίλοι με έπεισαν να κάνω μια μίνι συνέντευξη με τον Chris Lowe. Έχω σταματήσει να τα κάνω αυτά και, χωρίς να το καταλάβω, ένα πρωί βρέθηκα να μιλάω μαζί του. Κατεβαίνοντας την Αρεοπαγίτου για να φτάσω στο σπίτι του Βάιου, συνάντησα ένα φίλο μου που μου είπε πως ένας κοινός φίλος πριν δύο βράδια είχε πεθάνει από ισχυρή δόση ναρκωτικών. Μου ήρθε ο στίχος από το «Beautiful people» που λέει «I wanna live like beautiful people, give like beautiful people...» και σκέφτηκα το σκυλί του φίλου μου να είναι ορφανό στο άδειο σπίτι. Μετά από μισή ώρα μιλούσα με μία βεντούζα, γράφοντας τη φωνή του Chris στο κασετοφωνάκι. Προφανώς, είχε κάτσει σε μια πολυθρόνα στο διαμέρισμά του στο Λονδίνο δίνοντας μίνι συνεντεύξεις στη σειρά, μιλώντας με διάφορους δημοσιογράφους πριν από μένα. Προσπάθησα με κάποιες ερωτήσεις να του τραβήξω το ενδιαφέρον για κάποια ζητήματα πέρα από τη μουσική, αλλά στη δεύτερη ερώτηση κατάλαβα ότι είχε μια διάθεση να μείνει στα στερεότυπα και στα κλισέ που είναι γρήγορα και εύκολα να απαντηθούν, χωρίς να σπαζοκεφαλιάσει. Σεβάστηκα την επιθυμία του κι έτσι έκανα μια μικρή, στερεοτυπική, ανούσια συζήτηση μαζί του, γιατί το είχα υποσχεθεί στους φίλους μου.

Αγάπη σε έναν υλιστικό κόσμο

Τον ρώτησα αν ο κόσμος είναι έτοιμος να δεχτεί την αγάπη μέσα του πραγματικά, σαν ένα αληθινό γεγονός, ή αν απλά η αγάπη γύρω μας είναι ένα ουτοπικό ζήτημα. Μου απάντησε πως και αυτός ο ίδιος ψάχνει την αγάπη, όπως όλος ο κόσμος, και πως το «Love etc» το έγραψαν για τον υλιστικό κόσμο, έτσι όπως διαγράφεται μέσα από το MTV, τα κανάλια της τηλεόρασης, τα περιοδικά ,το lifestyle γενικά. Μου είπε ότι ηχογράφησαν το άλμπουμ μέσα στο στούντιο κι ότι δεν είχαν κάποια προετοιμασία πριν και πως τους «κάθισε» κατά κάποιο τρόπο καλά. Είναι πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα και πιστεύουν ότι θα πάει καλά.

Είναι ένα πανέμορφο άλμπουμ, ένα comeback που θυμίζει τον παλιό καιρό των psb. Είναι στα καλύτερά τους. Αυτό φάνηκε και μέσα από τα λόγια του∙ μιλούσε με ενθουσιασμό για την ηχογράφηση, την παραγωγή του ήχου. Κάποια στιγμή, όταν τον πήγα λίγο πίσω στο χρόνο, μου είπε ότι ήταν φαν των Βeatles και πως μία μορφή που τον επηρέασε ήταν ο Άντι Γουόρχολ.

To «Yes» είναι ένα τυπικό psb αλμπουμ, με πολύ καλές στιγμές και highlights τα «Love etc», «Τhe way it used to be», «Μore than a dream», «Beautiful people», «Did you see me coming», με την πανέμορφη φωνή του Neil Tennant να κυματίζει μέσα στον ηχητικό, γυαλισμένο και δομημένο pop γαλαξία τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ