Βραβευμένη φωτογραφία του Takashi Amano από το θαλάσσιο βυθό της ιαπωνικής νήσου Sado. Βλ. news.kanyuer.com.
Ο Takashi Amano. Βλ. news.kanyuer.com.
Υποβρύχια φωτογράφηση στα νερά του Αμαζονίου (με τις μηχανές
Contax RTS III, Nikonos V και Nikonos RS). Βλ. το σάιτ του Takashi Amano amanotakashi.net.
Βλ. amanotakashi.net.
Βλ. amanotakashi.net.
The Grandfather of Freshwater Aquariums: Takashi Amano
(από τον Dabney B. - 06/06 2012 - okeanosgroup.com).
"Γαλήνιο, όμορφο, ειρηνικό, ήρεμο: αυτές είναι μερικές λέξεις που μπορούν να περιγράψουν ένα ενυδρείο. Συνιστούν επίσης και μια τέλεια περιγραφή της παραδοσιακής ιαπωνικής τέχνης, η οποία επιδιώκει να δημιουργήσει την ομορφιά μέσα από την απλότητα. Ενώ η ιαπωνική τέχνη και το χόμπι του ενυδρείου μπορεί να μοιάζουν πλήρως συνταιριασμένα, αυτό επετεύχθη στην πραγματικότητα χάρη στην ευφυή καινοτομία του Takashi Amano που τα συνδυάσε συνειδητά. Ο Amano είναι ίσως το πιο σπουδαίο και διάσημο πρόσωπο γι' αυτούς που ασχολούνται με τα ενυδρεία γλυκού νερού. Εισήγαγε τις ιαπωνικές κηπουρικές τεχνικές, όπως το Wabi-Sabi και την τέχνη του Zen στο χόμπι του ενυδρείου για να δημιουργήσει μία εντελώς νέα κατηγορία φυτεμένων ενυδρείων που έχει το δικό της μάλιστα όνομα: "Nature Aquarium". Η φιλοσοφία πίσω από ένα τέτοιο ενυδρείο είναι η προσπάθεια δημιουργίας ενός πλήρους οικοσυστήματος όπου φυτά και ψάρια θα επιβιώνουν αρμονικά σε ένα ιδανικό περιβάλλον διαβίωσης για κάθε είδος. 'Οπως ανέφερα προηγουμένως, μία από τις πηγές έμπνευσης του Amano είναι το Wabi-Sabi, ένα ιαπωνικό στυλ τέχνης που επιδιώκει την ομορφιά μέσα από την ατελή, παροδική φύση των αντικειμένων. Μερικές από τις πιο σημαντικές ιδιότητες της τέχνης του Wabi-Sabi είναι η τραχύτητα, η απλότητα, η ταπεινότητα και η ασυμμετρία. 'Οποιος εξετάσει την "ενυδρειακή" τέχνη του Amano θα διαπιστώσει εύκολα όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Τα ενυδρεία του είναι ταυτόχρονα τόσο όμορφα που αγίζουν την τελειότητα, και τόσο απλά και φυσικά που νομίζεις σχεδόν πως βρίσκεσαι σε κάποια ήρεμη λίμνη στη μέση ενός δάσους. Το ίδιο εύκολα διαπιστώνει κανείς τις επιρροές από το Zen σχεδιασμό των κήπων στα έργα του Amano. Οι μεγάλες πέτρες που απλώνονται κατά μήκους του ενυδρείου γίνονται άμεσα αντιληπτές λόγω τις κεντρικής τους θέσης, χωρίς ωστόσο να κρύβουν την πλούσια βλάστηση γύρω τους. Τα βράχια και τα κομμάτια ξύλου που ο Amano τοποθετεί προσεκτικά σε όλα τα ενυδρεία του δημιουργούν μια αίσθηση ισορροπίας και φυσικότητας, παρά το γεγονός ότι συχνά είναι εξαιρετικά ασύμμετρα".
Βλ. amanotakashi.net.
"Και εγώ στην αρχή για ανοιχτό το προόριζα, όμως μετά σκέφτηκα την υγρασία στο δωμάτιό μου και τους είπα να βάλουν δυο συρόμενα τζάμια απο πάνω just in case... Δυστυχώς έτσι όπως τα έβαλαν δεν βγαίνουν αν δεν ξεκολλήσω τους οδηγούς τους...και έτσι μπορεί να ανοίγει η μισή επιφάνεια κάθε φορά μόνο. Δεν με πειράζει. Αυτό με τα φυτά που να αναπτύσονται και απ'έξω ήταν η αρχική μου ιδέα :) :) ...Μετά όμως είδα μια φωτογραφία ενος ενυδρείου αλά Τακασι Αμανο...και αυτό ήταν. Εχει μαλιάσει η γλώσσα μου να τον αναφέρω. Καπου διάβασα πως στο τελευταίο του βιβλίο παραθέτει εικόνες απο ενυδρεία ξεκινώντας απο ενυδρείο ΕΝΟΣ λιτρου :o :o :o ...μέχρι κάποιο αστρονομικό νούμερο που δεν θυμάμαι. Καλά για να φτιάξεις ένα ενυδρειάκι -ουτε κάν ενυδρείο δηλαδή- στην Ιαπωνία πρέπει να είσαι ένας Γιάνγκος Δράκος ;D ;D...είναι πανάκριβα ακούω.
Για το seramis έκανα ένα τεστ σήμερα και σα να βγήκε ότι σκληραίνει λίγο το νερό ( το ΚΗ) (δεν έκανα το τεστ στο νερό του ενυδρείου ). Περίεργο πράγμα ,θα ξανακάνω αργότερα ...Λεω περίεργο γιατί θεωρείται και ιδανικό υπόστρωμα για ορχιδέες και φυτά εσωτερικού χώρου που είναι όλα κατά κανόνα ασβεστόφοβα.
Οι διαστάσεις είναι 90χ45(πλάτος)χ50 , είναι περίπου στα 180 λίτρα δηλαδή. Ψαράκια....τρελαίνομαι για μελανοταινίες και θα μπουν αποκλειστικά αντιπρόσωποι του γένους....ίσως και το Glossolepis incisus. Διοξείδιο του άνθρακα θα χρειαστώ... όχι και τόσο για λόγους εξισορρόπησης του pH εξαιτίας του υψηλού φωτισμού κτλ. αλλά γιατί το glossostigma είναι δύσκολο φυτό απο ότι διαβάζω και χρειάζεται έντονο φως για να παραμείνει κοντό + παροχή διοξειδίου. Τέλος είναι και το πρόβλημα με τα άλγη. ???
Τώρα για το pH θα ήθελα να κατέβει μισό-ένα βαθμό...και με μισό είμαι ευχαριστημένος. Δηλαδή απο το 7,6-7,8 περίπου της βρύσης να κατέβει κοντά στο 7. Αυτό δεν μπορώ να το πετύχω με μια προσεκτική και 'διακριτική' δόση ταννίνης;Την σκληρότητα λέω να την αφήσω όπως είναι.
Οι αλλαγές του νερού θα είναι συχνές, υπολογίζω το 20% του νερού κάθε βδομάδα το λιγότερο...έτσι δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα αστάθειας του πεχά απο τον υψηλό φωτισμό, τη φωτοσύνθεση κτλ. Μένουν τα άλγη... Μήπως θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιούσα σπρέι CO2 παρά να βάλω φιάλη κτλ; (αν είναι να βάλω φιάλη κτλ, θα προσπαθήσω να το φτιάξω μόνος μου εννοείται :-/ :-/) Ξέρει κανείς για τα σπρέι, δουλεύουν καθόλου;
Αν αναγκαστώ να χρησιμοποιήσω τελικά το σύστημα με τη φιάλη και κανονική παροχή, δεν θα χρειαστεί να βάζω και ταννίνη αφού θα πέσει μισό βαθμό το πεχά...φτάνοντας στα σωστά ppm το CO2.
Τα πάω καλά γιατρε μου;;!! ::) ::) ::)
υγ. Καλή ιδέα αυτή με τα θερμαινόμενα καλώδια για τα ερπετά ;). Θα πάω να ρωτήσω, να μου πουν αν θα αντέξουν 200 κιλά απο πάνω το λιγότερο, και για το θερμοστάτη τους..."
(Post by: ari on 01/14/02 - aquatek.gr).
Βλ. amanotakashi.net.
Βλ. amanotakashi.net.
Βλ. amanotakashi.net.
Βλ. amanotakashi.net.
Η λίμνη Akimoto (επαρχία της Fukushima).
"Το βουνό που αναδύεται μέσα από την πρωινή ομίχλη και η επιφάνεια της λίμνης που αντανακλά το φως του ήλιου δημιουργούν ένα σκηνικό που μοιάζει με σχέδιο ζωγραφισμένο με μελάνι."
Βλ. amanotakashi.net.
σχόλια