TΟ 2013 το Victoria and Albert Museum απέκτησε μετά από αρκετή προσπάθεια το αρχείο της βραβευμένης δις με Όσκαρ ηθοποιού, Βίβιαν Λι. Και πρόκειται για έναν πραγματικό θησαυρό επιστολών, σπάνιων φωτογραφιών και screen test από τη μεγάλη θεατρική και κινηματογραφική πορεία των πιο όμορφων πράσινων ματιών που πέρασαν από την 7η Τέχνη.
Φορέματα της Λι, παλιές κόπιες από τις πρώτες οντισιόν της ζωής της, τα ημερολόγια της με τις νίκες, τις πολυάριθμες βραβεύσεις, αλλά και τις προσωπικές ήττες της επιβλητικής βρετανίδας περιλαμβάνει αυτή η σπάνια συλλογή, αντικείμενα που αφηγούνται όχι μόνο τη μυθιστορηματική ζωή μιας σπουδαίας ηθοποιού, αλλά και την πάλη της με τη μανιοκατάθλιψη και το φιλάσθενο σώμα της.
Σιχαινόταν τα γυρίσματα, αγαπούσε το θέατρο, μισούσε τους κριτικούς που στέκονταν στη θρυλική ομορφιά της, προσπερνώντας το ταλέντο και τη σκληρή δουλειά της, θεωρούσε το σύστημα του Χόλιγουντ βαθιά ανειλικρινές και διεφθαρμένο πολύ πριν γίνουν της μόδας οι καταγγελίες για ηλικιακό σεξισμό εις βάρος των γυναικών.
Παρά τη σκληρή δουλειά της τόσο πάνω στο θεατρικό σανίδι όσο και στη μεγάλη οθόνη, οι ερμηνείες της στο «Όσα παίρνει ο Άνεμος» με τον Κλαρκ Γκέιμπλ και την Ολίβια Ντε Χάβιλαντ και στο «Λεωφορείον ο Πόθος» με τον Μάρλον Μπράντο – ταινίες που της χάρισαν τα δύο Όσκαρ της καριέρας της – θα τη σημαδέψουν για πάντα στη μνήμη του σινεφίλ κοινού.
Ειδικά ο ρόλος της Μπλανς Ντι Μπουά θα σημαδέψει εκείνη, η οποία καιρό μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων θα ομολογεί ότι ήταν ο χαρακτήρας που κόντεψε να την οδηγήσει στην παραφροσύνη, καθώς από ένα σημείο και μετά είχε κυριαρχήσει στην προσωπικότητα και τη ζωή της, κλονίζοντας ακόμη περισσότερο την ήδη εύθραυστη ψυχική υγεία της.
Η Λι υπήρξε ο μεγάλος – για αρκετό καιρό παράνομος – έρωτας του άλλου μεγάλου του βρετανικού θεάτρου και του κινηματογράφου, Λόρενς Ολίβιε. Μυθιστορηματικά παντρεύτηκαν και έζησαν, μυθιστορηματικά χώρισαν και διατήρησαν σχέσεις και πυκνή αλληλογραφία και ο Ολίβιε ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που αγκάλιασε το άψυχο σώμα της, προσευχόμενος για τα πικρά λόγια που αντάλλαξαν, λίγη ώρα μετά τον θάνατο της τα ξημερώματα της 8ης Ιουλίου του 1967.
To video του “V&A Museum”, με σπάνιο αρχειακό υλικό και συνεντεύξεις των επιμελητών της συλλογής είναι ένας μικρός κατατοπιστικός χάρτης στη συναρπαστική ζωή της βραβευμένης ηθοποιού.
[...Και τα screen tests των φορεμάτων, των καπέλων και του μακιγιάζ της παιδίσκης Σκάρλετ του «Όσα παίρνει ο άνεμος»]
σχόλια