Από τον έρωτα στο μίσος

Από τον έρωτα στο μίσος Facebook Twitter
0

Ως έθνος είμαστεερωτιάρηδες. Και δεν εννοώ μόνο τουςπολίτες (και αυτοί). Εννοώ το λαό μας σεσχέση με άλλους λαούς απέναντι στουςοποίους αντιδρούμε μόνο συναισθηματικά.

Κανένα άλλοέθνος δεν έχει στο λεξιλόγιό του ειδικούςόρους για φιλία, αγάπη και μίσος μεταξύλαών. Εμείς έχουμε τους φιλέλληνες (πουμας αγαπούν) και τους μισέλληνες (πουμας μισούν). Ανάλογα με τις εποχές καιτις συμπεριφορές, κάποιος λαός (ή άτομο)μπορεί να βρεθεί από φιλέλληνας,μισέλληνας. (Όπως με τις γκόμενες).Καθόλου δεν μας περνάει από το νου ότιοι άλλοι έχουν πιο σοβαρά πράγματα νακάνουν από το να μας αγαπάνε ή να μαςμισούν.

Και εμείςερωτευόμαστε λαούς. Παλιά ήταν οιΚούρδοι. Τους λατρεύαμε (φτάνει να μημετακόμιζαν στην γειτονιά μας). Μετάήταν οι Σέρβοι. Ό,τι έκαναν οι «αδελφοί»ήταν καλά καμωμένο - ακόμα και η γενοκτονίαστη Σερμπρένιτσα. (Βοηθήσαμε και μεεθελοντές). Εδώ και πολλά χρόνια αγαπημένοιείναι οι Παλαιστίνιοι. Απλώς εκείεγκαταλείψαμε τη Φατάχ του «αδελφού»Αραφάτ και τα φτιάξαμε με το θανάσιμοεχθρό της: τη Χαμάς.

Όλως τυχαίως οιαγαπημένοι μας λαοί ήταν πάντα εχθροίτων εχθρών μας (π.χ. των Τούρκων, τωναλλόθρησκων ή των Εβραιο-αμερικάνων).Εμφανιζόμαστε ως πονόψυχοι για τουςκατατρεγμένους - αλλά επιλεκτικά. Γιατις γενοκτονίες της Τσετσενίας, τουΘιβέτ ή του Νταρφούρ δεν μας περίσσεψεοίκτος.

Η συναισθηματικήταύτιση μάς οδηγεί στην υπερβολή καιτην ύβρη. Κι εγώ διαφωνώ με τη δολοφονικήαντίδραση του Ισραήλ στις ρουκέτες τωνΠαλαιστινίων. Αλλά από εκεί μέχρι ναβρίζω και να συκοφαντώ τους Εβραίουςγενικά (όχι το Ισραήλ) υπάρχει διαφορά.Έχω βαρεθεί τα αντισημιτικά και ρατσιστικάσχόλια. Στις 9 Ιανουαρίου άκουσα τηνεκπομπή του Τζίμη Πανούση στον City99.5. Όλα τα αντισημιτικά κλισέ, όλα ταεπιχειρήματα του Χίτλερ και του Γκέμπελςμαζί! Είχα καιρό να ακούσω μία τέτοιαρατσιστική ρητορεία μίσους, όχι προςμία πολιτική ή ένα κράτος, αλλά προς έναλαό. Ντράπηκα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ