Η μοναξιά του «ισαποστάκια» μεγάλων αποστάσεων

Η μοναξιά του «ισαποστάκια» μεγάλων αποστάσεων Facebook Twitter
Oι εντεταλμένοι υπερασπιστές και διώκτες της εντελώς ανάλγητης κυβέρνησης δεν σταμάτησαν ούτε στιγμή να κράζουν και να βυσσοδομούν ηρωικά και ανηλεώς στα πληκτρολόγια, επιδεικνύοντας παράλληλα και τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις τους εναντίον αντιφρονούντων - ακόμα και με το μαγιό, ακόμα κι από τις διακοπές τους.
12

Καπνοί και σπίθες εμφανίζονται ακόμα στις οθόνες, αλλά μοιάζει να κατακάθησε κάπως ο κουρνιαχτός του θρήνου της οργής και των κάτω από τη ζώνη αντεγκλήσεων ένθεν και ένθεν στα μαρμαρένια αλώνια των μέσων αντικοινωνικής δικτύωσης.

Και όλοι πλέον βαδίζουμε προς την θεσμοθετημένη λήθη του Αυγούστου σκυφτοί και με έντονα ψυχικά και συναισθηματικά τραύματα όχι μόνο από την τόσο τραγική, οδυνηρή και βίαιη απώλεια τόσων ανθρώπινων ζωών τόσο κοντά μας αλλά και από τη διαχείριση της φρίκης τόσο από την εντελώς ανάλγητη κυβέρνηση όσο και από τους εντεταλμένους υπερασπιστές και διώκτες της που δεν σταμάτησαν ούτε στιγμή να κράζουν και να βυσσοδομούν ηρωικά και ανηλεώς στα πληκτρολόγια, επιδεικνύοντας παράλληλα και τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις τους εναντίον αντιφρονούντων - ακόμα και με το μαγιό, ακόμα κι από τις διακοπές τους.

Η στράτευση δεν ξεχωρίζει περιστάσεις όταν ο σκοπός είναι ιερός, δηλαδή η επιβίωση ή η άμεση κατάρρευση μιας κυβέρνησης πάση θυσία ακόμα και σε συνθήκες όπου η κοινή λογική επιτάσσει καταρχάς ψυχραιμία. Κι όποιος βρέθηκε στη μέση, προτιμώντας να τον φάει ο λύκος παρά να μαντρωθεί στα γελοία ψηφιακά χαρακώματα, συχνά διαπομπεύτηκε ως χρήσιμος (για τους «άλλους») ηλίθιος και κλήθηκε βιαίως να απολογηθεί προσκομίζοντας υπεύθυνη δήλωση αντιπολιτευτικού (ή συμπολιτευτικού) φρονήματος για να αποπεμφθεί εν τέλει έτσι κι αλλιώς στο καθαρτήριο των αναλώσιμων και των ουδετέρων με την βαρύτατη - σύμφωνα με τους αυτόκλητους ινστρούχτορες πολιτικής υπευθυνότητας και υποχρεωτικής «στράτευσης» - κατηγορία του «ισαποστακισμού».

Σύμφωνα με την αργκό σύγχρονου ρουφιανισμού, «ισαποστάκιας» είναι αυτός που επικαλούμενος δολίως έναν κοινό τόπο λογικής και ευαισθησίας, ξεπλένει με τη (βαθιά ύποπτη) στάση του το ένα ή το άλλο κομματικό σύστημα. Ακόμα κι όταν (ή μάλλον ειδικά όταν) επιχειρεί να παρατηρήσει και να σημειώσει εξόφθαλμες αναλογίες.

Σύμφωνα με την αργκό σύγχρονου ρουφιανισμού, «ισαποστάκιας» είναι αυτός που επικαλούμενος δολίως έναν κοινό τόπο λογικής και ευαισθησίας, ξεπλένει με τη (βαθιά ύποπτη) στάση του το ένα ή το άλλο κομματικό σύστημα. Ακόμα κι όταν (ή μάλλον ειδικά όταν) επιχειρεί να παρατηρήσει και να σημειώσει εξόφθαλμες αναλογίες.

Όπως φερ' ειπείν ότι ο πρωθυπουργός επικαλέστηκε «ασύμμετρες» συνθήκες και απειλές, όπως ακριβώς και οι προκάτοχοί του κατά τις επίσης φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία το 2007. Ή ότι προετοιμάζεται ήδη ο διάδοχος του βδελυρού Καμμένου με τη μορφή του νυν αντιπροέδρου της ΝΔ.

Ή ότι όλοι είναι εξίσου κότες απέναντι στην παντοδύναμη Εκκλησία της Ελλάδος που έστειλε στους πληγέντες, αντί οικονομικής ενίσχυσης, φιλάκια και θετική ενέργεια. Ή ότι τόσοι άνθρωποι κατέφυγαν σε ξένα ειδησιογραφικά δίκτυα που υπάρχουν στην άκρη του τηλεοπτικού δέκτη για να παρακολουθήσουν την εξέλιξη γεγονότων που συμβαίνουν στη γειτονιά τους, απελπισμένοι από το επίπεδο ενημέρωσης τόσο της μοιρολατρικής και εκτός τόπου και χρόνου κυβερνητικής κολυμπήθρας ΕΡΤ όσο και του «κυνηγού κεφαλών» ΣΚΑΪ όπου κάθε δεύτερη φράση του ρεπορτάζ υπονοούσε ή έλεγε ευθέως ότι κυβέρνηση είναι σατανική και πρέπει να πέσει τώρα. Όργιο αντι-δημοσιογραφικής αντίληψης και πρακτικής και στις δύο περιπτώσεις. Όποιος πήγε να το επισημάνει, τον πήρε και τον σήκωσε.

Προφανώς είναι εντάξει στις μέρες μας να παρκάρουν μακριά την ιδιότητα τους οι δημοσιογράφοι όχι μόνο όταν μπουκάρουν φορτωμένοι (ή υποχρεωμένοι) να τα χώσουν στο facebook και στο twitter αλλά και την ώρα που διεξάγουν το ρεπορτάζ. Δεν πρέπει να το δούμε αυτό λίγο και μετά συνεχίζουμε με την ανάπτυξη της ιερής ατζέντας μας; Αλλά τι να περιμένεις σε μια χώρα που θεωρείται παραδοσιακά όχι απλά φυσιολογικό αλλά επιστέγασμα καριέρας - τόσο στους συντηρητικούς όσο και στους προοδευτικούς κύκλους - να εξαργυρώνουν οι επιφανείς δημοσιογράφοι την πολιτική στήριξη με βουλευτική έδρα (ε ρε τι έχουμε να δούμε και στις λίστες των επόμενων εκλογών...).

Τρικυμία σε σφηνάκι, θα αντιτείνει κάποιος, εδώ κάηκαν ζωντανές τόσες υπάρξεις. Σαφέστατα. Απλά είναι κάπως τραυματικό κι αυτό, όταν δηλαδή εν μέσω ανθρώπινης τραγωδίας και έντονης πολιτικής κρίσης προσπαθείς να ελιχθείς ανάμεσα στις κραυγές, τις ομοβροντίες και τα διάφορα CSI εμπειρογνωμόνων που έχουν στηθεί παντού στο διαδίκτυο, πασχίζοντας να φτάσεις σε κάτι πραγματικό και χρήσιμο. Ειδικά όταν έχεις κατανοήσει ότι δεν είναι έτσι εκεί έξω.

Δεν ισχύει αυτός ο παλαιοκομματικού / μετεμφυλιακού τύπου διχασμός στην κοινωνία, τουλάχιστον όχι με τους υστερικούς / ψυχαναγκαστικούς όρους που αποτυπώνεται στα ενημερωτικά και κοινωνικά δίκτυα. Ο μέσος τύπος πολίτη γνωρίζει ότι οι κυβερνήσεις δεν πέφτουνε με σλόγκαν, hashtags, γαμωσταυρίδια και κατάρες του καναπέ, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να εξοργιστεί από την γαϊδουρινά και επιδεικτικά αλαζονική και εξοργιστικά άπονη στάση της επίσημης εξουσίας κατά την διαχείριση της τραγωδίας που έσκαγε στα νωθρά χέρια της. Και επίσης, η νομοτελειακή αντίληψη («άντε να τους δούμε κι αυτούς να τελειώνουμε») σώθηκε με την τελευταία εκλογή αυτής της κυβέρνησης.

Ουδείς ελπίζει, ουδείς πορώνεται πραγματικά. Από την άλλη, επέπλευσε ξανά - όπως πάντα σε κάθε τέτοιου είδους τραγικό γεγονός όπου συσσωρεύονται ευθύνες και παθογένειες σε βάθος χρόνου – ένα κακόβουλο μηδενιστικό υβρίδιο αριστερόστροφου προτεσταντισμού, που είναι καθ' έξιν μοχθηρό και καχύποπτο προς κάθε ιδέα ευημερίας των συμπολιτών του, ενοχοποιώντας αυτή τη φορά την εξοχική κατοικία συλλήβδην (από λυόμενο στον Ασπρόπυργο μέχρι βίλα στο Σούνιο) και καταγγέλοντας τους ιδιοκτήτες ως προνομιούχα λαμόγια /ελληνάρες που πάνε γυρεύοντας για ό,τι τραγικό τους συμβεί.

Σ' αυτό το μονόχνοτο υβρίδιο, ταιριάζει μάλλον αυτό που είχε γράψει η Χάνα Άρεντ στις Απαρχές του Ολοκληρωτισμού, ότι δηλαδή «η μοναξιά είναι ο κοινός τόπος του τρόμου». Και πού να είχε ιδέα για τα μοναχικά άτομα που πληκτρολογούν αφρίζοντας στο σκοτάδι παρασυρόμενα από το δίκαιο και το ορθό της αποστολής που έχουν αναλάβει να διεκπεραιώσουν μαζί με τους υπόλοιπους πιστούς της όποιας πολιτικής / ιδεολογικής αίρεσης.

Αν προέκυψε κάτι θετικό πάντως όλες αυτές τις μέρες ζόφου, οδύνης, καταγγελίας και αντιπαράθεσης ήταν, νομίζω, το γεγονός ότι αν και το επίπεδο ενημέρωσης και επικοινωνίας ξέφυγε άσχημα, τουλάχιστον η συζήτηση και οι αντιδράσεις επικεντρώθηκαν στις καίριες και επείγουσες παραμέτρους της καταστροφής και σε πραγματικά ζητήματα, παρά την δειλή και επιπόλαιη απόπειρα του πρωθυπουργού να αποποιηθεί κάθε ευθύνη και να εκτρέψει το μείζον θέμα που προέκυψε σε συνωμοσιολογικούς αντιπερισπασμούς αυθεντικά παλαιοκομματικού τύπου.

Όσοι έχουμε φτάσει σε μια ηλικία που θυμόμαστε πλέον όλη σχεδόν τη γκάμα της μεταπολίτευσης, έχουμε γαλουχηθεί με διάφορες θεωρίες για αγρίους από την εκάστοτε κυβέρνηση σχετικά με την ταυτότητα των φαντομάδων εμπρηστών όποτε ξεσπούσε θερινή πυρκαγιά μεγάλης κλίμακας. Αθέατοι (πάντα) και αμετανόητοι χουντόφρονες αλλά και νοσταλγοί της «4ης Αυγούστου», «νιχιλιστές» που προέρχονται από την άκρα αριστερά, πυρομανείς αντιεξουσιαστές, καθώς και ένας αόρατος θίασος σκοτεινών δυνάμεων και ξένων πρακτόρων, Τούρκων, Αλβανών, Σκοπιανών κ.ο.κ. Μόνο ο κακομοίρης ο Ράλλης είχε ψελλίσει λίγο πριν χάσει την εξουσία το καλοκαίρι του '81 κάτι αθώο τύπου ότι για τον πολλαπλασιασμό των εστιών γύρω από τις υφιστάμενες πυρκαγιές έφταιγαν «τα φλεγόμενα κουκουνάρια».

Τουλάχιστον αυτή τη φορά εξοικειωθήκαμε όλοι – έστω και πολύ αργά και με την πιο τραγική αφορμή – με σύνθετα ζητήματα σχεδιασμού και πρόληψης τέτοιων άδικων σφαγών, ευελπιστώντας ότι θα αποδειχθούμε σοφότεροι και προνοητικότεροι στο μέλλον. Κάτι είναι κι αυτό.

Στήλες
12

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Κάνετε ένα μεγάλο λάθος που αναιρεί αυτά που υποστηρίζετε. Αυτοί που δημιούργησαν αυτό το τερατούργημα στο οποίο είμαστε εγκλωβισμένοι είναι και οι προηγούμενοι, αλλά και οι σημερινοί κυβερνήτες. Εξίσου. Κι ας μην είχαν τύποις την εξουσία ως το 2015. Η συμβολή τους μέσω της αντιπολιτευτικής τους γραμμής και της γενικότερης παρουσίας τους στην πολιτική ιστορία ήταν (ανέκαθεν) και εξακολουθεί να είναι εξίσου καταστροφική και επιβλαβής για τον τόπο. Για όλους μας. Αυτή είναι η ορθή ανάγνωση, αυτό που ο αρθρογράφος ονομάζει "ισαποστακισμό", δίνοντας του θετική έννοια. Μην κοροϊδέυετε λοιπόν τον εαυτό σας και αυτούς που διαβάζουν αυτά που γράφετε. Η τήρηση ίσων αποστάσεων στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι λανθασμένη αντιμετώπιση των τραγικών γεγονότων. Είναι υποκριτική ευαισθησία και ισαποστακισμός με ξεκάθαρα αρνητικό πρόσημο για έναν πολύ σοβαρό λόγο: γιατί ενώ έχουν ξανασυμβεί τέτοιου (ή περίπου τέτοιου) μεγέθους τραγωδίες, κανείς ως τώρα δεν προσπάθησε να βγει από πάνω με τόσο αισχρό τρόπο, κανείς δεν ήταν τόσο ανάλγητος, κανείς δεν κούνησε τόσο ξεδιάντροπα το δάχτυλο επιπλήττοντας με αδιανόητο θράσος ανθρώπους (που θρηνούσαν περιουσίες και νεκρούς) για την συμφορά που τους βρήκε, κανείς δεν προσπάθησε τόσο απροκάλυπτα να μας κοροϊδέψει και να προσβάλλει την νοημοσύνη μας και την κοινή λογική αποπροσανατολίζοντας από τα ουσιώδη με επικοινωνιακές φούσκες για να αποσείσει τις ευθύνες που αυτονοήτως και αυταπόδεικτα του αναλογούν. Κυρίως, κανείς ως τώρα δεν διανοήθηκε να προσβάλλει νεκρούς. Τόσο απάνθρωπος, τόσο ανήθικος δεν ήταν κανείς. Η προσβολή νεκρών είναι ύβρις. Είναι ο ορισμός της ύβρεως. Τόσο χαμηλά, σε τέτοια ύβρι δεν είχε υποπέσει κανείς. Ως τώρα! Επαναλαμβάνω, κανείς ως τώρα. Υπέπεσαν αυτοί που μας έχουν πρήξει τα ούμπαλα με την (υποτιθέμενη) ηθική τους ανωτερώτητα που, εκ των πραγμάτων, αποδείχτηκε χαμένη στον βυθό της ανήθικης ιδεολογικής τους αβύσσου. Και είναι κρίμα, όχι μόνο να μην το καταλαβαίνουμε, αλλά να γράφουμε και άρθρα, επιπλήττοντας με την σειρά μας αυτούς που το επισημαίνουν. Ξέρετε, κάποιος με ρώτησε τι διαφορά έχουν αυτοί οι τύποι από εκείνον τον ανεκδιήγητο, γελοιωδέστατο υπουργό Μακεδονίας - Θράκης που εξευτέλισε τηλεοπτικώς ο Κανάκης στις φωτιές της Χαλκιδικής. Η απάντηση είναι μία: είναι χειρότεροι. Και αυτό είναι, πραγματικά, κατόρθωμα. Κατάφεραν να είναι χειρότεροι από τον Καλαντζή. Επίσης, αν δεν το έχετε καταλάβει, προλάβατε την Δούρου. Χρησιμοποιήσατε την ίδια αισχρή φράση "τους έκατσε η στραβή" μία ημέρα νωρίτερα από την ίδια. Συγχαρητήρια.
Προφανως καποιοι δεν θελουν η δεν μπορουν να κατανοησουν οτι εχουμε δυο στρατοπεδα που βγαζουν μπροστα τους πιστους υπηρετες τους.Το ενα θελει να γαντζωθει στην εξουσια το αλλο να τη παρει , το ενα του εκατσε η στραβη και οπως διαχρονικα συμβαινει στην χωρα μας προσπαθει με αρλουμπες και σπασμωδικες κινησεις να δικαιολογησει οτι επι 3 χρονια δεν επραξε τιποτα για να καταπολεμησει τις παθογενειες που αναμφισβητητα υπαρχουν , το αλλο λυσασμενα χωρις κανενα ηθος χρησιμοποιει τη τραγωδια για πολιτικες σκοπιμοτητες λες και δεν κυβερνησαν ποτε και δεν δημιουργησαν ολο αυτο το τερατουργημα στο οποιο ειμαστε εγλωβισμενοι.Οσοι λοιπον αρνουμαστε να υπηρετησουμε ενα απο τα δυο στρατοπεδα θεωρουμαστε απαθεις και υποπτοι. Ε λοιπον εγω νομιζω το αντιθετο οτι οσοι υπηρετουν αυτο το χωρις ορια παιγνιδι εξουσιας πανω σε χαμενες ψυχες, χωρις καμμια διαθεση κριτικης ματιας και με μια μνήμη τεχνηέντως ξεθωριασμένη ειναι υπευθυνοι για ολο αυτο το χάλι που βιώνουμε χρόνια τώρα και θα συνεχίσουμε και στα επόμενα χρόνια.Αγαπω το τόπο μου δεν σημαίνει οτι σώνει και καλά ειμαι προσκολημενος σε καποιο απο τα στρατόπεδα που διαχειρίζονται εξουσία.
Δημιουργω κατιδηλαδη το ξεκινω και συμαβαλλω στη διατηρηση του ειναι εννοιες δεν συγκρουονται αλλα στην πορεια γινονται ταυτοσημες Το "εκατσε η στραβη" ειναι μια χυδαια οντως εκφραση που ομως ταιριαζει γαντι στο τροπο ασκησης της πολιτικης στη χωρα μας.Τωρα αν απο το σχολιο μου καταλαβατε οτι υποστηριζω τη κυβερνηση ε τοτε πραγματικα δεν εχω τι να πω.
Δεν σας κατηγόρησα ως υποστηρικτή της κυβέρνησης. Αν αυτό καταλάβατε, λυπάμαι. Είπα απλώς ότι ο τρόπος με τον οποίον φτάνετε στο τελικό σας συμπέρασμα είναι πέρα για πέρα λανθασμένος και ξεπλένει την Αριστερά από τις διαχρονικές της ευθύνες για την κατάντια του κράτους και των μηχανισμών του, ακόμα κι αν δεν είχε ή δεν συμμετείχε (τυπικά) στην εξουσία ως το 2015. Επίσης, επαναλαμβάνω ελπίζοντας να γίνω κατανοητός αυτή την φορά ότι ο "ισαποστακισμός" δεν είναι εξ ορισμού καλός ή κακός. Είναι περιπτωσιολογικός όρος. Και το να παίρνεις θέση δεν σημαίνει ότι είσαι ντε και καλά κομματόσκυλο ή ότι έχεις οποιουδήποτε είδους συμφέροντα. Για τους λόγους λοιπόν που έχω ήδη αναφέρει, η τήρηση ίσων αποστάσεων στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι λανθασμένη αντιμετώπιση των τραγικών γεγονότων και υποκριτική ευαισθησία. Όσον αφορά την γνωστή φράση, καλό είναι να προσέχουμε τι λέμε...
Υπάρχουν νεκροί. Υπάρχουν ακόμα, σχεδόν 10 μέρες μετά, άταφοι νεκροί. Οποιαδήποτε προσπάθεια τήρησης ίσων αποστάσεων στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει να κάνει με λογική και ευαισθησία, αλλά με παραλογισμό και αναισθησία, τα οποία τα φάγαμε και εξακολουθούμε να τα τρώμε στην μάπα τόσες μέρες. Και μοιάζει όντως με ξέπλυμα. Με μπουγάδα. Ο "ισαποστακισμός," όπως λέτε, δεν έχει εξ ορισμού ούτε θετικό, ούτε αρνητικό πρόσημο. Σε τέτοιες στιγμές όμως η κατά συρροήν και κατ εξακολούθησιν αναλγησία, το θράσος, η απανθρωπιά, η αλαζονεία, η ασέβεια, η προσβολή νεκρών και θυμάτων (πέρα από την προσβολή τόσο της νοημοσύνης μας αλλά και της κοινής λογικής), η καταφανέστατη προσπάθεια συγκάλυψης ευθυνών μέσω επικοινωνιακών τεχνασμάτων και μετάθεσης αυτών που δεν συγκαλύπτονται στα ίδια τα θύματα, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως άλλο ένα λάθος που δυνητικά (και ομολογουμένως) θα μπορούσαν να έχουν διαπράξει και άλλοι, όποιοι κι αν είναι αυτοί οι άλλοι. Ξέρετε, ότι κι αν είναι ο ΣΚΑΪ, είναι πολύ βολικό να φταίει ο ΣΚΑΪ. Ο ΣΚΑΪ είναι αυτό που είναι και κάνει την δουλειά του - όπως και η ΕΡΤ. Αν έχει κανείς στοιχειώδη αντιληπτική ικανότητα, στοιχειώδη νοημοσύνη, (π.χ. ο μέσος τύπος πολίτη, όπως λέτε) μπορεί εύκολα να ξεσκαρτάρει αυτά που βλέπει και ακούει από το συγκεκριμένο κανάλι - όπως και από την ΕΡΤ - και να φιλτράρει την ουσία. Και η ουσία είναι ότι είναι πολύ βολικό να φταίει ο ΣΚΑΪ, η Σώτη, ο Αρκάς, το εκάστοτε εξιλαστήριο θύμα, οποιοσδήποτε εκτός από "εμάς" που, εν προκειμένω, έχουμε (υποτίθεται) και "ηθικό πλεονέκτημα". Οι ευθύνες διαχείρισης της κρίσης όμως είναι συγκεκριμένες και τις έχουν αυτοί που έχουν τώρα την εξουσία. Η ουσία είναι ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχουν ίσες αποστάσεις. Υπάρχουν νεκροί. Οποιαδήποτε άλλη ανάγνωση είναι τεραστίου μεγέθους ύβρις στην μνήμη τους. Και νομίζω πως είμαι σαφής.
Οταν το κρατος ειναι τελειως αχρηστο και δεν μπορει να προστατεψει τους πολιτες του, ενω αποδεδειγμενα ειχε το χρονο και τα μεσα για να το κανει, το λιγοτερο που μπορει να κανει ειναι μια κηδεια δημοσια δαπανη για τα θυματα. Ειναι αυτονοητο νομιζω.
Δεν ειναι η πρωτη φορα που φυσουσε. Δεν ειναι η πρωτη φορα που επιασε πυρκαγια ή ισως εγινε εμπρησμος. Δεν ειναι η πρωτη φορα που ειχαμε νεκρους. Ειναι ομως Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ που θεωρηθηκαν ολα καλως καμωμενα και οι ευθυνες επιχειρηθηκε να ριχθουν σε ΑΤΑΦΟΥΣ νεκρους.Και μαλιστα με θρασος "ο σχεδιασμος της πυροσβεστικης δεν καλυπτει περιοχες με αναρχη δομηση"Ολα αυτα ξεσηκωσαν στον σκεπτομενο κοσμο ιερη οργη, περα για την προσβολη αταφων νεκρων και οικογενειων και με την κατανοηση οτι αν τους περασει μπορει τωρα ή στο μελλον να ειναι ο καθενας μας και αυτοι να λενε "εμεις δεν φερουμε καμια ευθυνη"Οταν πατε για μπανιο με τις οικογενειες σας να διαβουλευστε με τον Τοσκα αν η περιοχη καλυπτεται απο τον σχεδιασμο της πυροσβεστικης!!! (με αυτο απαντηθηκε και αν οι αλλοι ηταν καλυτεροι. Ναι ηταν...)Και μετα γραφει ο συγγραφεας (μυγιασμενος;) για την οργη και τον ισαποστακια;;;;Ξεχνωντας ολα τα παραπανω;;;Και επισης δεν ειναι η πρωτη φορα απου εγινε το εξης, αλλα μολις τωρα το συνειδητοποιω. Λεμε για σπιναρισμα αλλα ξερουμε τι σημαινει; Ειναι μια στανταρντ λοιπον τακτικη προπαγανδας ώστε αντι να μιλαμε για την πυρκαγια, να μιλαμε για το τι εκανε η εκκλησια, αντι να μιλαμε για τις αιτιες που καηκαν ανθρωποι να μιλαμε πως μοιραστηκαν τα νερα και την "δηθεν" (ναι ειναι δηθεν αν ερχεται να καλυψει εκ των υστερων προβληματα και θεματα που υπερασπιζεται) αλληλεγγυης (σαν αυτοι που δειχναν στους πνιγμενους του Αιγαιου αυτοι που κρατουσαν τον Εβρο κλειστο), αντι να μιλαμε για το τι πηγε λαθος τωρα, να εφευρισκουμε τα αυθαιρετα, τις παθογενειες 50 ετων το οι αλλοι πως ειναι.Εχουμε πεσει θυματα marketing και διαβαστε εδω https://en.wikipedia.org/wiki/Spin_(propaganda) ειναι το textbook πως βλεπουμε να χειριζονται θεματα της επικαιροτητας ο μηχανισμος social media της κυβερνησης και οι ισαποστακηδες (καποιος τους ειπε συριζαιους με πολιτικα τα ΦΕΚ ειναι οι συριζαιοι με "στρατιωτικα")Αρα οποτε βλεπω ενα ισαποστακια να σπιναρει αναρωτιεμαι πλεον: ειναι απο το propaganda textbook ή τυχαίο;ΥΓ: ενα απο τα θεματα που σπιναριστηκαν ειναι το τι καναν οι "εφοπλιστες' Αφου δωσαν δωρεες καπου 35 μυρια δεν ξανακουσα καμια συγγνωμη και απολογια. Spin doctors της κακιας ωρας.
Ξεκίνησα να γράφω ένα μεγάλο, "σοφό" και πολύξερο σχόλιο. Το έσβυσα.Η ακρότητα είναι εύκολη για το μυαλό. Είναι εύληπτη. Γι' αυτό και υπάρχει πόλωση σε καιρούς συνθετότητας. Η ενσυνείδητη μεσότητα απαιτεί κριτική ικανότητα. Δυστυχώς όμως, δημιουργεί εχθρούς σε δυο πλευρές.
Ο "ισαποστάκιας" δεν είναι μόνος, φαντασιώνεται πως είναι μόνος, υπάρχει διαφορά. Του αρέσει να νιώθει μόνος. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα τρίτο μαντρί. Το θέμα είναι να έχουμε σωστές θέσεις, κάτι που απαιτεί σκέψη, ενώ το να κρατάμε ίσες αποστάσεις είναι απολύτως μηχανιστικό. Να θυμίσω πως την πενταετία '04-'09 που το χρέος εκτοξεύτηκε, στην χώρα υπήρχε πρωτόγνωρη ομόνοια. Είχαμε βρει την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά. Προσοχή στη συναίνεση όταν σημαίνει εξίσωση προς τα κάτω.
"Το θέμα είναι να έχουμε σωστές θέσεις, κάτι που απαιτεί σκέψη,"Ακριβώς επειδή κάποιος σκέφτεται (όχι απαραίτητα πάντα σωστά) τηρεί τις (μεγαλύτερες ή μικρότερες) αποστάσεις του από τα δύο στρατόπεδα της "έτοιμης", "προκατασκευασμένης" σκέψης η οποία, επειδή εξυπηρετεί σκοπιμότητες, παρουσιάζει πάντα μεγαλύτερες ή μικρότερες αποκλίσεις από την αλήθεια, την λογική, την ηθική, κλπ.Όμως, δεν νομίζω ότι είναι μόνος, όσο κι αν (δυστυχώς) αποτελεί μειοψηφία. Απλά, ο θόρυβος και η αντάρα των οπαδών της "έτοιμης σκέψης" πολύ συχνά υπερκαλύπτουν την φωνή του και τον κάνουν να αισθάνεται μόνος.