Μεθώντας από μέλλον

Μεθώντας από μέλλον Facebook Twitter
0

Πραγματικά ζούμε σε παράξενους καιρούς...

Όλα παίζονται, όλα είναι ανοιχτά, πυξίδα δεν υπάρχει, οι ιδεολογίες ξέφτισαν, ο Θεός είναι άφαντος και οι μοναχοί του έγιναν σπεκουλαδόροι.

Καταλαβαίνω αυτούς που κοιτάνε πίσω με νοσταλγία προς τις παλιές οργανωμένες κοινωνίες... τις αγροτικές, με την αυστηρή τους ηθική τάξη, την οικογενειακή ιεραρχία, το ρυθμό της ζωής που άλλαζε με τις εποχές του έτους, τη συνεχή επανάληψη των πάντων - και κυρίως την παντοδύναμη παράδοση που ρύθμιζε κάθε εκδήλωση και σκέψη...

Ναι, ήταν ασφυκτικά τα στενά περιθώρια - αλλά σου έδιναν αίσθημα ασφάλειας και τάξης, που σε έκανε να κοιμάσαι βαθιά κι αμέριμνα το βράδυ.

Αλλά και οι άλλες, οι αστικές, με τους κώδικες ήθους και σωστής συμπεριφοράς, με την προσήλωση στο πρωτόκολλο και τους καλούς τρόπους, τη λατρεία της επιτυχίας και του αυτοδημιούργητου, τον εμπορικό «λόγο» που ήταν συμβόλαιο, το πατρονάρισμα των τεχνών και τις εθνικές δωρεές...

Σίγουρα υπήρχε υποκρισία και σεμνοτυφία στους βικτοριανούς κανόνες, όμως ο καθένας ήξερε τη θέση του - και όποιος έβγαινε από το πλαίσιο, γινόταν αποσυνάγωγος.

Αναστάτωση σήμερα. Έτσι έφτασαν μερικοί να νοσταλγούν ακόμα και την «τάξη» του Στάλιν (μπρρρ!) και άλλων ατσάλινων.

Κι όμως, εμένα μου αρέσει αυτή η τρελή εποχή. Γιατί μέσα στην αταξία ενδημεί η ευκαιρία και στην παγκοσμιοποίηση, οι ανοιχτοί ορίζοντες. Η ψηφιακή ζωή χαρίζει επικοινωνία και προσβασιμότητα. Η κρίση φέρνει γνώση. Ο επιστήμονας κατασκευάζει όργανα από βλαστοκύτταρα, ο σκηνοθέτης γυρίζει ταινίες πιο τολμηρές από το όνειρο, ο τεχνολόγος φτιάχνει εργαλεία και συσκευές και σου αλλάζoυν (ή σου σώζουν) τη ζωή.

Μου αρέσει η εποχή του απέραντου Internet και του πολυμήχανου κινητού, του ολογράμματος και του GPS. Ό,τι γκρεμίστηκε μπορεί να ήταν αποκούμπι αλλά ήταν και εμπόδιο. Η άλλη πλευρά της ασυδοσίας είναι η ελευθερία. Τη ρουφάω με κάθε μου πόρο. Μεθάω από μέλλον. Δεν θα 'θελα να ζω σε κανένα παρελθόν!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ