Οπαιδοτρίβης ήταν σημαντικό πρόσωποστην αρχαία Αθήνα. Ήταν υπεύθυνος γιατην ανατροφή, την εκπαίδευση και τηνεκγύμναση των παιδιών. Στις Νεφέλες τουΑριστοφάνη ο Δίκαιος Λόγος λέει, υμνώνταςτην παλιά αθηναϊκή κοινωνία: «Ενπαιδοτρίβου δε καθίζοντας τον μηρόνέδει προβαλέσθε τους παίδας...». (Στονπαιδοτρίβη τα παιδιά κάθονταν προβάλλονταςτo μπούτι).
Απόμικρός, όταν είχα πρωτακούσει τη λέξη,είχα μπει σε υποψίες. Τρίβει... τι τρίβει;έλεγα. Μήπως έτριβε τα παιδιά; Ότανμεγάλωσα κατάλαβα ότι πράγματι ταέτριβε. Αλλά ήταν για το καλό τους. Όλοτο σύστημα παιδείας στην αρχαία Ελλάδαβασιζόταν στη σχέση των αγοριών μεκάποιον μεγαλύτερο άνδρα που χρησίμευεσαν εραστής, δάσκαλος και πρότυπο γιατο αγόρι. (Για τα κορίτσια δεν μιλάμε -αυτά δεν τα μόρφωνε κανείς. Τα έτριβανμόνο.)
Μεαυτό το σύστημα μορφώθηκαν όλοι αυτοίοι μεγάλοι που θαυμάζουμε. Σήμερα βέβαιαθα τους μάζευε ο εισαγγελέας γιαπαιδεραστές - όμως άλλες ήταν οι αξίεςεκείνης της κοινωνίας. Κι αν κρίνουμεαπό το αποτέλεσμα, το σύστημα πρέπει ναείχε αρετές. Ο Ιερός Λόχος διακρινότανγια τη γενναιότητά του διότι πολεμούσανπλάι πλάι εραστές και ερωμένοι - καικανένας δεν ήθελε να ντροπιαστεί σταμάτια του άλλου.
Έτσιη παιδοφιλία οδηγούσε στον πολιτισμό.Υπουργείο Πολιτισμού δεν είχαν, αλλάπαραγωγή πολιτισμού είχαν τόση, πουτους περίσσευε. Τέτοιο ήταν το περίσσευμαπου, δυόμισι χιλιάδες χρόνια τώρα,τροφοδοτούν όλη την υφήλιο.
Μετάήρθε ο Χριστιανισμός και γέμισε τονκόσμο αμαρτία. Κακό το ένα, βρόμικο τοάλλο, ανομία το τρίτο, ενοχές, τύψεις,φλόγες και καζάνια της κόλασηςπεριτριγύρισαν τη ζωή μας. Από τότεέχασε το γένος των Ελλήνων την παγκόσμιαπρωτοπορία στον πολιτισμό.
Σκεφθείτετώρα να έρθουν μερικοί αρχαιόπληκτοι(κάτι σαν αυτούς του ΛΑΟΣ ή τουςδωδεκαθεϊστές) και να μας προτείνουν,προκειμένου να επιστρέψουμε στο αρχαίοκλέος, να αναβιώσουμε έναν επιτυχημένοαρχαίο θεσμό και να βάλουμε παιδοτρίβηστον πολιτισμό.
Μόνοναυτό μας έλειπε...
σχόλια