Πατριδολάτρης αντιεθνικιστής…

Facebook Twitter
0

... έτσι θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου. Ερωτευμένος με την πατρίδα μου, αλλά ριζικά αντίθετος με την ιδέα του «Έθνους».

Ξέρω ότι πολλοί, επιπόλαια ή σκόπιμα, μπερδεύουν αυτές τις δύο έννοιες. Όμως απέχουν χιλιόμετρα.

Πατρίδα είναι ο προσωπικός εσωτερικός και εξωτερικός μου χώρος. Ο τόπος που γεννήθηκα, η παιδική μου ηλικία, η γλώσσα μέσα στην οποία μεγάλωσα. Η παράδοση, οι αναμνήσεις, οι φίλοι. Το οικείο και το συγκεκριμένο.

Το έθνος (κι ακόμα περισσότερο το «έθνος-κράτος») είναι μία υπερ-ιστορική αφηρημένη ιδέα - μία «φαντασιακή κοινότητα» (Andersen), ένα μεταφυσικό μόρφωμα που διακρίνεται από τη συσπείρωση κατά των εχθρών του (αναγκαίοι) και την αίσθηση υπεροχής. Αριστοκράτες των λαών, Μεγάλη Ιδέα, κ.λπ.

Όποιος αγαπάει την πατρίδα του, αποδέχεται και τις πατρίδες των άλλων - ο εθνικιστής όμως τις αρνείται. Δεν μπορεί να καταλάβει ότι και ο Τούρκος έχει πατρίδα.

Σε ένα έθνος χωράνε πολλές πατρίδες (σκεφθείτε: ΗΠΑ, Ελβετία), αλλά σε μία πατρίδα κανένα έθνος. Γιατί το αφηρημένο εξατμίζεται μπροστά στο συγκεκριμένο.

Οι πατρίδες υπήρχαν πάντα. Τα έθνη εφευρέθηκαν στο τέλος του 18ου αιώνα. (Μερικοί είπαν: για να μην πληρώνουν οι βασιλιάδες και τα κράτη μισθοφόρους... Μέχρι τότε κανείς δεν πολεμούσε «για την πατρίδα και τη σημαία» - αλλά για τον άρχοντα ή/και το χρήμα του).

Ξεκινώντας τώρα για διακοπές στα ελληνικά νησιά, χαίρομαι που θα απολαύσω πάλι στιγμές μοναδικές. Όχι μόνο ωραία τοπία, αλλά μία μοναδική αίσθηση ζωής. Στο «Φως των Ελλήνων» έχω γράψει:

«Το όραμα κάθε παράδεισου εξατμίζεται στον ελληνικό ήλιο.
Το τέλειο επέκεινα θα ήταν προέκταση του παρόντος στο άπειρο.
Στο ταβερνάκι μιας αιώνιας αμμουδιάς: Άλλη μία από τα ίδια!
Και πάλι.
Το νυν να γίνει αιέν».

Διαβάστε το όλο εδώ:

http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=43&time_id=417&cat_id=43

Ιδιαίτερα όσοι με έχουν χαρακτηρίσει αρνησίπατρη. Αντιεθνικιστής, σίγουρα. Αν θέλετε και «ανθέλληνας». Αλλά την πατρίδα μου δεν τη χαρίζω σε κανένα εθνικιστή!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ