Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
Λιγότερα αλλά ανάμεσά τους πολλά εξαιρετικά βιβλία βγαίνουν αυτές τις μέρες για τις αγορές της γιορτής. Οι δυσκολίες ποτέ δεν έβλαψαν το πνεύμα - αντιθέτως.
Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΚΥΝΗΓΟΥ
Είναι η μονή ταινία που γύρισε ο Τσαρλς Λώτον, ένας λαμπρός Άγγλος ηθοποιός που συνυπέγραψε κάποια στιγμή τη σκηνοθεσία ενός έργου από κοινού με τον Μπρεχτ. Το φιλμ, που είναι ένα έλασσον αλλά ιδιοφυές δημιούργημα, δεν άρεσε καθόλου στην εποχή του - έτσι ο Λώτον αποκαρδιώθηκε, αποτραβήχτηκε και μετά από λίγο πέθανε από μαρασμό. Κρίμα. Διότι σιγά σιγά ο κόσμος (ο σκληρότατος κόσμος) ξεστραβώθηκε και διέκρινε τα ανεπανάληπτα στοιχεία του. Παρότι Άγγλος, ο Λώτον συμπύκνωσε στη Νύχτα του όλα τα σκοτεινά υλικά της αμερικανικότητας: στην ιστορία ενός ψευτοκήρυκα (Ρόμπερτ Μίτσαμ) που, διαφεύγοντας τον νόμο, διασχίζει τις πολιτείες εξαπατώντας χήρες, που κλέβει και σκοτώνει, το ντύμα του νουάρ παραγεμίζεται εδώ από έναν ανάστροφο ουμανισμό και με έντονα στοιχεία ποιητικού ρεαλισμού, ειδικά στην ημίωρη σκηνή όπου δυο ορφανά παιδιά, καταδιωγμένα από τον δολοφόνο, διασχίζουν με ένα βαρκάκι το έναστρο, νυχτερινό ποτάμι, ενώ από την ακτή τα ζώα, τα βατράχια, οι λαγοί, ακόμα και οι αράχνες τα παρακολουθούν! Δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο στο αμερικανικό σινεμά, ειδικά με τέτοια φωτογραφία, που να κυριαρχείται από γιγάντιες σκιές και τη χροιά ασημιού που έχει μαυρίσει (σαν λάμψη που βλέπεις πίσω από ένα μαύρο πέπλο). Για να μη πολυλογώ, πρόκειται για ένα από αυτά τα εντελώς μοναχικά έργα, που σχεδόν πάντα τα παρεξηγούν όταν τα πρωτοβλέπουν. Χάρη στην Criterion (και στον καλπασμό της τεχνολογίας - που είναι το μεγάλο δώρο της εποχής μας), ευτυχώς μπορούμε να βλέπουμε τον ανθό των έργων της ανθρώπινης νόησης ξανά, πλήρως αποκατεστημένα και υπέροχα. Το συστήνω με όλη μου την καρδιά.
ΧΡΥΣΟΣ ΕΡΜΗΣ 2010 ΓΙΑ PERNOD RICARD KAI LΙFO
Στη κορυφαία γιορτή των διαφημιστών είχε και η LifO έναν λόγο να χαίρεται. Η ενέργεια «Νaked City-Naked Bottle» που είχε οργανώσει η BGM OMD για την Pernod Ricard και ειδικά για την Absolut No Label (συνδυάζοντας το γυμνό μπουκάλι με το γυμνό ανθρώπινο σώμα) κέρδισε τον Χρυσό Ερμή στην ενότητα media. Εκτός αυτού, η LifO ήταν ένα από τα τρία μέσα που επιλέχθηκαν από τη Mindshare για την καμπάνια του Johnnie Walker που βραβεύθηκε με Χρυσό Ερμή στην κατηγορία Χρήση Πολλαπλών Μέσων.
ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΣ
ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΙΟΙ
Δεν βαριέσαι, χρονιάρες μέρες...
σχόλια