Αφιέρωμα στον Franz Schubert.

Facebook Twitter
2

Βλ. E-Bay.

 

Αριστερά, ο Franz Schubert σε νεαρή ηλικία. Βλ. Arpos. Δεξιά, ο Schubert σε ηλικία 17 ετών (αυστριακή σχολή).

 

Πάνω αριστερά, προσωπογραφία της Therese Grob, του πρώτου έρωτα του Franz Schubert, από τον Heinrich Hollpe. Φωτ. Corbis. Η επιθυμία του Franz Schubert να παντρευτεί τη νεαρή σοπράνο εμποδίστηκε από τη νομοθεσία της εποχής που απαιτούσε να προυπάρχουν τα μέσα εκείνα που θα στήριζαν μία οικογένεια. "I loved someone very dearly and she loved me too ... . For three years she hoped I would marry her; but I could not find a position which would have provided for us both" (Schubert). Ο Schubert δεν παντρεύτηκε ποτέ. Αφιέρωσε στην Therese Grob μία σειρά από Lieder που αποτελούν την "The Therese  Collection of Songs by Schubert", Brown, 1968).

 

Καρτ ποστάλ Delcampe.

Βλ. E-Bay.

 

Βλ. cigcardpix.

 

Ακουαρέλα του Wilhelm August Rieder (1825).

 

Ο Franz Schubert στο piano (1899), έργο του Gustav Klimt.

 

Ο Franz Schubert στο piano (1899), έργο του Gustav Klimt. Η εκδοχή αυτή του πίνακα πραγματοποιήθηκε έπειτα από παραγγελία του 'Ελληνα επιχειρηματία Νικόλαου Δούμπα για να κοσμήσει μία από τις πόρτες του μουσικού σαλονιού του. Μεγάλος θαυμαστής του Franz Schubert, ο Νικόλαος Δούμπας υπήρξε προσωπικός φίλος του Richard Wagner και του Johan Strauss. Βλ. The Klimt Collection.

 

Ελαιογραφία του Wilhelm August Rieder (1875). Historisches Museum der Stadt Wien. Βλ. El blog de Manuel Vega Gamiz.

 

Βλ. E-Bay.

 

Βλ. E-Bay.

Σουμπερτιάδα, από τον Moritz von Schwind (1868). Ο Franz Schubert στο πιάνο στην κατοικία της κόμισσας Karoline Esterházy.

 

Ο πιανίστας Johann Baptist Jenger και ο συνθέτης Anselm Hüttenbrenner δίπλα στον Franz Schubert. Σχέδιο του Joseph Teltscher (1827).

 

Αριστερά, ο Franz Schubert, σε φιλικό κύκλο, συνοδεύει στο πιάνο τον τενόρο φίλο του Vogl. Via orchestresenfete. Δεξιά, οι Josephine Fröhlich και Johann Michael Vogl ερμηνεύουν lieder του Franz Schubert. Σχέδιο του Ferdinand Georg Waldmüller (1827). Βλ. desingel.

 

Βλ. E-Bay.

 

Gesellschaftsspiel in Atzenbrugg (ομαδικό παιχνίδι στο Atzenbrugg), έργο του αυστριακού ζωγράφου Leopold Kuppelwieser, που μετείχε σε μία από τις "Σουμπερτιάδες". Museum der Stadt Wien am Karlsplatz.

 

Δεξ., βλ. liveauctioneers.

 

Βλ. E-Bay. 

 

Βλ. E-Bay.

 

Πρόγραμμα της γερμανικής ταινίας Drei Mäderl um Schubert (1936) του E. W. Emo.

 

Ρουμάνικη αφίσα για την αυστριακή ταινία Franz Schubert: Ein Leben in zwei Sätzen (1953) του Walter Kolm-Veltee.

 

Σάουντρακ της ταινίας Barry Lyndon (1975) σε σκηνοθεσία Stanley Kubrick βασισμένο στο Trio in E flat, op. 100 του Franz Schubert.

Trio in E flat, op. 100 του Franz Schubert. Zhang Zhang - Violin, Paul Katz - Cello, Georgi Slavchev - Piano. Performed in Duncan Hall, Shepherd School of Music, Rice University.

 

Erlkönig, ποίημα του Johann Wolfgang von Goethe. Ανήκει στον κύκλο των Lieder του Franz Schubert. Το ερμηνεύει εδώ η Jessye Norman.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Μεγάλος Σούμπερτ. Σκέτη απόλαυση για να παίζεις στο πιάνο, αλλά δεν είναι και για όλα τα γούστα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν ο Ρίχτερ που τον επανέφερε στο ρεπερτόριο των σύγχρονων πιανιστών, στα μέσα του 20υ αιώνα, την ώρα που οι κριτικοί και άλλοι πιανίστες (Γκουλντ) τον σνομπάραν, ή στην καλύτερη περίπτωση ήταν επιφυλακτικοί για τις μεγάλου μήκους σονάτες, τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα και τη βαριά ατμόσφαιρα.