Ελένη, τι φοράς σήμερα και πόσο κοστίζει;

Ελένη, τι φοράς σήμερα και πόσο κοστίζει; Facebook Twitter
Δίνω μεγάλη έμφαση στην κίνηση, στο σχήμα και την υφή, που πολλές φορές δημιουργώ και εξαρχής, «πειράζοντας» τις πρώτες ύλες. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

— Ελένη, πότε σχεδίασες την πρώτη σου δημιουργία;

Πάμε πολύ πίσω στον χρόνο! Σχεδίαζα από μικρό παιδί, σε κάθε πιθανή και διαθέσιμη επιφάνεια, προτού μάθω να γράφω και να διαβάζω. Ήταν κάτι φυσικό για μένα.

— Πώς αποφάσισες να ακολουθήσεις το σχέδιο μόδας επαγγελματικά;

Είμαι από τα πολύ τυχερά παιδιά, που γνώριζαν από πάντα με τι ήθελαν να ασχοληθούν. Είμαι από τα ακόμα πιο τυχερά παιδιά που είχαν πολύ υποστηρικτικούς γονείς και το τονίζω αυτό διότι το επάγγελμά μου δεν κατατάσσεται στα κλασικά ή στα ασφαλή. Είναι μια επιλογή καριέρας εναλλακτική, αμφιλεγόμενη, αλλά δικαιούμαστε και υποχρεούμαστε να είμαστε ειλικρινείς και να μην αντικαθιστούμε τους πόθους μας με επιλογές συμβιβασμού.

— Ξεκίνησες το brand σου, το 240791ek, λίγο πριν από τον ερχομό της πανδημίας. Ποια είναι η φιλοσοφία και ο χαρακτήρας του;

Το 240791ek ήταν μαζί μου από καιρό, απλώς τον τελευταίο χρόνο επισημοποιήθηκε και εξωτερικεύτηκε. Το brand χωρίζεται σε δύο μέρη, το πιο δημιουργικό και αβανγκάρντ, που κατασκευαστικά αγγίζει την υψηλή ραπτική, καθώς τα περισσότερα κομμάτια γίνονται στο χέρι, και το πιο προσιτό, καθημερινό και prêt à porter, πάντα με ιδέες από το άλλο σκέλος, απλώς πολύ πιο «κατεβασμένες», ώστε να μπορούν να ενταχθούν στη δραστήρια καθημερινότητά μας. Τα σχέδια δεν επαναλαμβάνονται, κάθε κομμάτι είναι μοναδικό. Δίνω μεγάλη έμφαση στην κίνηση, στο σχήμα και την υφή, που πολλές φορές δημιουργώ και εξαρχής, «πειράζοντας» τις πρώτες ύλες.

Είμαι από τα πολύ τυχερά παιδιά, που γνώριζαν από πάντα με τι ήθελαν να ασχοληθούν. Είμαι από τα ακόμα πιο τυχερά παιδιά που είχαν πολύ υποστηρικτικούς γονείς και το τονίζω αυτό διότι το επάγγελμά μου δεν κατατάσσεται στα κλασικά ή στα ασφαλή.

— Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που οραματίζεσαι όταν σχεδιάζεις/δημιουργείς; 

Η αλήθεια είναι πως στον λευκό καμβά δεν πηγαίνω συνήθως με πλάνο, εκτός κι αν ασχολούμαι με κάποια παραγγελία ή ένα συγκεκριμένο πρότζεκτ. Το εκάστοτε ύφασμα και η κούκλα θα με βοηθήσουν αμέσως να κατευθυνθώ και να κατευθύνω.

— Τι ετοιμάζεις αυτή την περίοδο; 

Δουλεύω χειμωνιάτικα κομμάτια για το μαγαζί, ένα εγχείρημα καινούργιο για μένα, που άρχισε να λειτουργεί φέτος το καλοκαίρι στο Παλαιό Φάληρο, στη μαρίνα Φλοίσβου. Παράλληλα, ασχολούμαι και με παραγγελίες, είτε για κάποιο ιδιαίτερο βιντεοκλίπ, είτε για μια δημιουργική φωτογράφιση, είτε και για μελέτη καινούριων τεχνικών στο ατελιέ.

Ελένη, τι φοράς σήμερα και πόσο κοστίζει; Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Τι φοράς σήμερα και πόσο κοστίζει; 

Φοράω ένα τζιν κοστούμι από την προηγούμενη συλλογή μου και ένα μαύρο διάφανο πουκάμισο με σούρες. Το κοστούμι ανήκει στο αρχείο του ατελιέ, οπότε δεν έχει κοστολογηθεί, το πουκάμισο, από την άλλη, ανέρχεται στα 100 ευρώ.

— Πού πηγαίνεις τώρα;

Πηγαίνω πίσω στο ατελιέ στου Ψυρρή, γιατί με περιμένει κάτι ενδιαφέρον πάνω στην κούκλα!

@240791ek

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ