Aiki Diounot: Η Χρυσάνθη Γκούρου στεγάζει τα όνειρα νέων ελλήνων σχεδιαστών σε ένα showroom του Παγκρατίου Facebook Twitter
Το όνομα του brand της διαβάζεται όπως η φράση «I kid you not» αφού, κατά την ίδια, οι νέοι ντόπιοι σχεδιαστές δεν αστειεύονται, έχουν ταλέντο, είναι αποφασισμένοι να αφήσουν το δικό τους στίγμα στον χώρο της μόδας. Φωτ.: Παναγιώτης Μοσχανδρέου

Ένα showroom στο Παγκράτι στεγάζει τα όνειρα νέων Ελλήνων σχεδιαστών

0

Το Aiki Diounot είναι μια από αυτές τις ιδέες που γεννήθηκαν μια Κυριακή σε ένα μπαρ με φίλους. «Η κουβέντα ξεκίνησε από το πόσο δεν θέλουμε να πάμε την επόμενη μέρα στη δουλειά και κατέληξε στο πόσο τέλειο θα ήταν να βρίσκουμε νέους Έλληνες και να κυκλοφορούμε τα σχέδιά τους κάνοντας τους γνωστούς στο ευρύ κοινό», περιγράφει η Χρυσάνθη Γκούρου.

«Αλλά πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό; Είναι εφικτό; Από πού ξεκινάει κανείς για να το καταφέρει; Σε αυτές τις ερωτήσεις έπρεπε να απαντήσω χρόνια αργότερα, στην πρώτη καραντίνα, όταν αποφάσισα αυτή την ιδέα, που έμοιαζε τρελή, να την κάνω πραγματικότητα».

Το όνομα του brand της διαβάζεται όπως η φράση «I kid you not» αφού, κατά την ίδια, οι νέοι ντόπιοι σχεδιαστές δεν αστειεύονται, έχουν ταλέντο, είναι αποφασισμένοι να αφήσουν το δικό τους στίγμα στον χώρο της μόδας. «Η φράση αυτή γράφτηκε λες και είναι το ονοματεπώνυμο κάποιου Γάλλο-Ιάπωνα couturier, ήθελα να βγάζει κάτι κομψό και κουλ».

Πριν από όλα αυτά, η Χρυσάνθη Γκούρου ήταν ήδη στον χώρο της μόδας, βρίσκεται σε αυτόν τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια. Με σπουδές στα οικονομικά, έχει συνεργαστεί με μεγάλα brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει περάσει τόσο από fast fashion εταιρείες όσο και από luxury, high fashion brands σε Μιλάνο, Λονδίνο και Αθήνα, δουλεύοντας ως product manager και στον συντονισμό παραγωγής.

«Για μένα η ηθική στη μόδα είναι κάπως σαν την προσωπική μας ηθική. Προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου με τις αξίες που έχω και στη ζωή μου. Επιλέγω τους συνεργάτες μου και ορίζω τις διαδικασίες στην επιχείρηση μου βάσει αυτών των αξιών».

Το δικό της Aiki Diounot προωθεί έμπρακτα τους νέους σχεδιαστές στηρίζοντας την αργή αλλά, κυρίως, ηθική μόδα. Δημιουργήθηκε για να προσφέρει limited edition προτάσεις –αφού όλα τα σχέδια κυκλοφορούν σε είκοσι με τριάντα κομμάτια– δίνοντας ταυτόχρονα χώρο σε νέους Έλληνες σχεδιαστές να συστηθούν, να δείξουν την έμπνευση και την προσωπικότητά τους. 

Στο πρώτο στάδιο επιλογής η Χρυσάνθη Γκούρου εξετάζει πόσο ξεχωριστή είναι η κάθε συλλογή, πάντα σε ready-to-wear δεδομένα. «Έπειτα γνωριζόμαστε με τους δημιουργούς, συζητάμε και σχεδιάζουμε από κοινού την υλοποίηση της συλλογής, βάζοντας σε απόλυτη προτεραιότητα την ηθική και τις αξίες του brand οι οποίες τηρούνται σε όλη τη διαδικασία».

Aiki Diounot: Η Χρυσάνθη Γκούρου στεγάζει τα όνειρα νέων ελλήνων σχεδιαστών σε ένα showroom του Παγκρατίου Facebook Twitter
Η Χρυσάνθη Γκούρου και η Μαρία Γιανναδάκη Οικονομάκη του Rain Lab. Φωτ.: Παναγιώτης Μοσχανδρέου

«Πέρα από τις κοινές αποφάσεις για τα τελικά σχέδια και τα υλικά, τις οποίες παίρνουμε σε απόλυτη συνεννόηση μαζί με τους δημιουργούς, οι ίδιοι μπορούν να εμπλακούν σε όλα τα στάδια της κατασκευής. Έτσι, στο τέλος της συνεργασίας μας έχουν δημιουργήσει ένα δίκτυο συνεργατών αλλά και την πολύτιμη εμπειρία της διαδικασίας την οποία θα χρησιμοποιήσουν είτε στο δικό τους brand είτε σε κάποια άλλη θέση που θα απαιτεί γνώσεις παραγωγής». 

Όλες οι συλλογές του Aiki Diounot κατασκευάζονται στην Αθήνα από μικρά συνεργεία ραφής και ο κάθε σχεδιαστής αποφασίζει μόνος του τον βαθμό εμπλοκής του στις διαδικασίες παραγωγής. Στόχος της Χρυσάνθης Γκούρου ήταν εξαρχής να μην αποτρέπονται άτομα που μπορεί να εργάζονται κάπου αλλού να επικοινωνήσουν μαζί της επειδή πιστεύουν ότι δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν σε μια τέτοια συνεργασία.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που βλέπει να αντιμετωπίζουν οι νέοι σχεδιαστές; «Οι περισσότεροι απ’ όσους έχω συνομιλήσει μέχρι σήμερα δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν. Δεν είναι μόνο η παραγωγή –που από μόνη της είναι μια μεγάλη πρόκληση– αλλά και το πώς θα συστήσουν τη δουλειά τους στον κόσμο. Και για το Aiki Diounot δεν είναι εύκολο κομμάτι αυτό, δουλεύουμε καθημερινά έτσι ώστε ο κάθε σχεδιαστής μέσα από τη συνεργασία του μαζί μας να αποκτά κοινό το οποίο στη συνέχεια θα τον ακολουθήσει σε όποιο βήμα επιλέξει να είναι το επόμενο».

Μέχρι στιγμής έχει κυκλοφορήσει συλλογές εννέα νέων Ελλήνων σχεδιαστών. Με αρκετούς μάλιστα έχει συνεργαστεί δύο συνεχόμενες σεζόν, κάποιοι από αυτούς, μετά την κυκλοφορία της πρώτης τους συλλογή για το Aiki Diounot, βρέθηκαν να σχεδιάζουν για μεγάλα ελληνικά brands ενώ άλλοι παρουσίασαν με επιτυχία τη δική τους σειρά.

Χρώμα, prints, υφές: Η τελευταία συλλογή του Aiki Diounot αποτελείται από statement κομμάτια όπως ένα φούξια καπιτονέ σύνολο, ένα έντονο και abstract ζακάρ, ένα maxi βελούδινο φόρεμα και ένα animal print κοστούμι.

Αυτή τη σεζόν το Aiki Diounot έχει να δείξει και κάτι ακόμα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον, αφού συναντά το Rain Lab για να δημιουργήσει μια σειρά από χειροποίητες mini tote bags, φτιαγμένες μία-μία, μέσω zero waste διαδικασιών παραγωγής, με φροντίδα και προσοχή στη λεπτομέρεια από τεχνίτισσες γυναίκες πρόσφυγες. Το Rain Lab υποστηρίζει άτομα που βρέθηκαν στην Ελλάδα για να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον και τους βοηθά να θέσουν νέα όνειρα και στόχους.

Aiki Diounot: Η Χρυσάνθη Γκούρου στεγάζει τα όνειρα νέων ελλήνων σχεδιαστών σε ένα showroom του Παγκρατίου Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ Τσατσούλης
Aiki Diounot: Η Χρυσάνθη Γκούρου στεγάζει τα όνειρα νέων ελλήνων σχεδιαστών σε ένα showroom του Παγκρατίου Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ Τσατσούλης

«Γνώρισα την Χριστίνα (σ.σ. Μακρή) τυχαία, σε μια διάλεξη που έδωσα σε ένα μεταπτυχιακό επιχειρηματικότητας που εκείνη παρακολουθεί. Μου είπε με τι ασχολείται κι αμέσως είδα τη σύνδεση. Κι οι δυο προσπαθούμε να δώσουμε μια ευκαιρία μέσω της μόδας. Εκείνη βέβαια μαζί με την Μαρία (σ.σ. Γιανναδάκη Οικονομάκη) δίνουν ευκαιρίες ζωής σε ανθρώπους που έχουν φτάσει στη χώρα μας μετά από απερίγραπτες δυσκολίες.

Προσφέρουν λοιπόν σε κάποιες κοπέλες μαθήματα κοπής και ραφής και στη συνέχεια τους προσφέρουν μια θέση εργασίας με δίκαιη αμοιβή, σε ένα ευχάριστο περιβάλλον με άψογες συνθήκες. Η Μαρία και η Χριστίνα κάνουν όντως μια αξιοθαύμαστη δουλειά. Έτσι τους πρότεινα να κάνουμε αυτή τη συνεργασία προκειμένου να ακουστεί ακόμα περισσότερο μια δράση σαν τη δική τους.

Για μένα η ηθική στη μόδα είναι κάπως σαν την προσωπική μας ηθική. Προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου με τις αξίες που έχω και στη ζωή μου. Επιλέγω τους συνεργάτες μου και ορίζω τις διαδικασίες στην επιχείρησή μου βάσει αυτών των αξιών. Σε ό,τι αφορά το περιβαλλοντικό κομμάτι κάνω ότι περνάει από το χέρι μου για να δείχνω σεβασμό στον πλανήτη. Τα υφάσματα που επιλέγουμε και η διαχείριση των “σκουπιδιών” μας είναι δύο βασικοί πυλώνες στους οποίους εστιάζουμε με προσοχή».

Έτσι, αξιοποιώντας υφάσματα που περίσσεψαν από την παραγωγή των ρούχων προκειμένου να δημιουργηθούν αυτές οι χειροποίητες τσάντες, το Aiki Diounot στηρίζει το εγχείρημα του Rain Lab που δίνει την ευκαιρία για αυτο-βιωσιμότητα και ενδυνάμωση σε αυτές τις γυναίκες.

Aiki Diounot: Η Χρυσάνθη Γκούρου στεγάζει τα όνειρα νέων ελλήνων σχεδιαστών σε ένα showroom του Παγκρατίου Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ Τσατσούλης
Aiki Diounot: Η Χρυσάνθη Γκούρου στεγάζει τα όνειρα νέων ελλήνων σχεδιαστών σε ένα showroom του Παγκρατίου Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ Τσατσούλης
Aiki Diounot: Η Χρυσάνθη Γκούρου στεγάζει τα όνειρα νέων ελλήνων σχεδιαστών σε ένα showroom του Παγκρατίου Facebook Twitter
Φωτ.: Ακίμ Τσατσούλης

Πρατίνου 53, Παγκράτι, 2117253717
aikidiounot.com

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα ρούχα που σχεδιάζει ο Άγγελος Μπράτης είναι η αποθέωση της απλότητας και ένας ύμνος στο γυναικείο σώμα

Οι Αθηναίοι / Τα ρούχα που σχεδιάζει ο Άγγελος Μπράτης είναι η αποθέωση της απλότητας και ένας ύμνος στο γυναικείο σώμα

Σχεδιαστής μόδας. Γεννήθηκε στον Πειραιά, ζει στην Κατεχάκη. Σχεδιάζει ρούχα ελαφριά, γεμάτα κίνηση, σκιά και φως, δηλαδή, πολύ ελληνικά.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Το Myran, ο ναός του σκανδιναβικού design φέρνει στην Αθήνα το The Wrong Shop

Design / Το Myran φέρνει στην Αθήνα το μοναδικό design του Wrong Shop

Για δύο περίπου μήνες, το μεγαλύτερο μέρος της έκθεσης θα καταλάβουν τα έργα του Erwan Bouroullec, ενός από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους σχεδιαστές, ο οποίος μάλιστα θα παρευρεθεί σε αυτήν μαζί με τον Sebastian Wrong, ιδρυτή των The Wrong Shop και Established & Sons.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η Αθήνα αγαπά το design

Design / Η Αθήνα αγαπά το design

Σε μερικούς από τους νέους χώρους που επισκεπτόμαστε καθημερινά στην Αθήνα, οι υφές, τα φώτα, το πάτωμα, τα υλικά, η χρωματική παλέτα, κάθε στοιχείο του σχεδιασμού επιλέχθηκε με προσοχή. Από έναν φούρνο μέχρι ένα νυχάδικο, ο σύγχρονος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός καλείται να αφηγηθεί ιστορίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ