Ο οίκος Burberry αλλάζει λογότυπο και απαρνιέται την παλιά του γραμματοσειρά

Ο οίκος Burberry αλλάζει λογότυπο και απαρνιέται και την παλιά του γραμματοσειρά Facebook Twitter
Το νέο logo αποτελείται από μακρόστενα, διακριτικά καμπυλωτά γράμματα και η sans-serif που κυκλοφόρησε υπό τους Gobbetti και Tisci, τους προηγούμενους «τιμονιέρηδες» του οίκου, είναι πλέον παρελθόν.
0

ΤO MHNYMA THΣ ΝΕΑΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ του οίκου Burberry ήταν ξεκάθαρο από το πρώτο κλικ: να συνεννοηθούμε με τους νέους, να μη χάσουμε το τρένο, καλή η βρετανική παράδοση, αλλά να μη μείνουμε αγκαλιά με τη ναφθαλίνη.

Και κάπως έτσι επιστρατεύθηκαν οι ράπερ Shygirl, John Glacier και Skepta, ο ποδοσφαιριστής Raheem Sterling και το μοντέλο Lennon Gallagher (γιος του frontman των Oasis, Liam Gallagher) για να «μιλήσουν» τη γλώσσα της εποχής για λογαριασμό του οίκου. Από κοντά και η Κορεάτισσα ηθοποιός Jun Ji-hyun και το μοντέλο Liberty Ross.

Συνεκτικός δεσμός με την παράδοση θα παρέμενε σε αυτή την καμπάνια η μυθική Vanessa Redgrave. Φωτογράφος ο Tyrone Lebon και «σημείο συνάντησης» μερικά από τα πλέον σημαντικά τοπόσημα του Λονδίνου: η πλατεία Τραφάλγκαρ, η γέφυρα Άλμπερτ και άλλα σημαντικά. Κάτι άλλο;

Τα λογότυπα, ειδικά αυτά των σύγχρονων πολυτελών εμπορικών σημάτων, δεν βρίσκονται μόνο σε ένα προϊόν σε κάποιο ράφι. Βρίσκονται σε ρούχα, αξεσουάρ, ιστοσελίδες, είδη σπιτιού, στα feeds των social media influencers στο Instagram... και πρέπει να είναι ευανάγνωστα και αναγνωρίσιμα σε κάθε πλατφόρμα.

Ναι, μέσα σε όλον αυτόν τον αέρα ανανέωσης στην επικοινωνία του πολυτελούς βρετανικού οίκου μόλις θυσιάστηκε ο παλιός του λογότυπος και η παλιά του γραμματοσειρά. Το νέο logo αποτελείται από μακρόστενα, διακριτικά καμπυλωτά γράμματα και η sans-serif που κυκλοφόρησε υπό τους Gobbetti και Tisci, τους προηγούμενους «τιμονιέρηδες» του οίκου, είναι πλέον παρελθόν.

Επίσης, ο ιππότης - σήμα κατατεθέν της Burberry πλέον φέρει μία σημαία που πάνω της είναι γραμμένη στα λατινικά η λέξη «Prorsum» (που σημαίνει «μπροστά»). Το μοτίβο αυτό, που εισήχθη για πρώτη φορά το 1901, αποτέλεσε βασική υπογραφή για την Burberry σε όλη τη διάρκεια των χρόνων άνθησης των πολυκαταστημάτων στη δεκαετία του 2000, αλλά χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα τα τελευταία χρόνια.

Ο οίκος Burberry αλλάζει λογότυπο και απαρνιέται και την παλιά του γραμματοσειρά Facebook Twitter
Skepta for Burberry

Πίσω από όλες αυτές τις αλλαγές κρύβεται ο Daniel Lee, διευθυντής δημιουργικού της Burberry που αποφάσισε ότι το παλιό μινιμαλιστικό σχέδιο δεν μπορούσε να υπηρετήσει το όραμα του οίκου για ανανέωση και την πρόθεσή του να συνδεθεί με τη νέα γενιά (εύπορων) Βρετανών. Ωστόσο, η νέα γραμματοσειρά υποδηλώνει κάτι περισσότερο από μια απλή αλλαγή φρουράς στην Burberry, κυρίως σηματοδοτεί και μια πιθανή αλλαγή στις βασικές αρχές του brand πολυτελείας.

Όλες αυτές οι «ουρές» στα γράμματα, όλη αυτή αυστηρότητα πλέον θυσιάζεται για πιο «καθαρές», clean cut εικόνες, μια αλλαγή στην οποία προχώρησαν τα προηγούμενα χρόνια οίκοι όπως οι Berluti, Balenciaga, Celine, Saint Laurent, Balmain, Calvin Klein, Rimowa, και πάει λέγοντας.

Για τον προηγούμενο λογότυπο της Burberry, ο διάσημος Βρετανός σχεδιαστής Peter Saville είχε εξηγήσει σε συνεντεύξεις του ότι ήθελε να λοξοκοιτάξει προς το χρηστικό, κάτι προς το οποίο έτεινε ο πρώην δημιουργικός διευθυντής της μάρκας Riccardo Tisci (πριν αποχωρήσει).

«Και τα γράμματα του λογότυπου του Burberry ήταν ένα δώρο», δήλωνε ο Saville στη Vogue Business πριν από χρόνια. «Έχεις δύο B, έχεις τρία R. Είναι όλα πολύ παρόμοια σε αναλογία. Απλά μπαίνουν στη θέση τους. Έτσι, μόλις βρήκαμε την τυπογραφική μορφή, η συναρμολόγησή τους σε ένα ενιαίο σύνολο ήταν αρκετά απλή».

Ο Tisci, τότε, είχε εκφράσει την άποψη ότι η φίρμα χρειαζόταν έναν λογότυπο που θα μπορούσε να λειτουργήσει τόσο στον γιακά μιας σιφόν μπλούζας όσο και στην επένδυση ενός αδιάβροχου. Και έτσι, ίσως, φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση σχεδόν ομογενοποίησης.

Τα λογότυπα, ειδικά αυτά των σύγχρονων πολυτελών εμπορικών σημάτων, δεν βρίσκονται μόνο σε ένα προϊόν σε κάποιο ράφι. Βρίσκονται σε ρούχα, αξεσουάρ, ιστοσελίδες, είδη σπιτιού, στα feeds των social media influencers στο Instagram... και πρέπει να είναι ευανάγνωστα και αναγνωρίσιμα σε κάθε πλατφόρμα. Όσο λιγότερα διακοσμητικά στοιχεία, τόσο το καλύτερο.

Ότι ο Lee και ο νέος CEO της Burberry, Jonathan Akeroyd, αποφάσισαν όχι μόνο να επαναφέρουν έναν λογότυπο με αδρές καθαρές γραμμές, αλλά και τη λέξη «Prorsum» του ιππότη της φίρμας –που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1901– είναι μια σαφής απόφαση για ρήξη με την παράδοση, τόσο όσο, όμως, ώστε να μην εκνευρίσει τους παλιούς, αφοσιωμένους πελάτες του brand.

Η αλλαγή σελίδας στη ζωή του οίκου και στη σχέση του με τους Βρετανούς έρχεται μόλις λίγες ημέρες πριν από την Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου (στις 20 Φεβρουαρίου), και εκεί ο Lee θα έχει την ευκαιρία να αντιληφθεί από πρώτο χέρι αν άξιζε τον κόπο αυτό το ρίσκο ή αν αυτό που θα θυσιάσει στην ουσία είναι απλώς το καλό του όνομα ως ανανεωτής σχεδιαστής που έκανε επανάσταση στην Bottega Veneta, αλλά μέχρι εκεί.

Ο οίκος Burberry αλλάζει λογότυπο και απαρνιέται και την παλιά του γραμματοσειρά Facebook Twitter
O Lennon Gallagher, γιος του Liam.

Και μπορεί κάποιοι να αντέδρασαν στα social media γι’ αυτές τις σαρωτικές αλλαγές, σχολιάζοντας ότι ώρα είναι ο οίκος να θυσιάσει και τα εμβληματικά (πανάκριβα) καρό του, όμως υπάρχει και μία μερίδα του κοινού που θεωρεί ότι αυτές οι παρεμβάσεις στα... ιερά και τα όσια του πλέον αναγνωρίσιμου βρετανικού οίκου μόδας ενδεχομένως να θέλουν να επικοινωνήσουν και κάτι για την αλλαγή στο Στέμμα της Αγγλίας.

Για την ώρα, το μόνο σίγουρο είναι το άνοιγμα του οίκου στο νεανικό κοινό, το οποίο, ακόμα και όταν η τσέπη του το επιτρέπει, πολύ συχνά επιλέγει κομμάτια της fast fashion –ή έστω λιγότερο ακριβών brands– και αυτή η επιστροφή είναι το στοίχημα του Lee από αυτό το πόστο.

Με στοιχεία από Business Of Fashion, Esquire.com

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ