Τρου στόρι: Έχω βγει το περασμένο Σάββατο στο Τιγρέ των Εξαρχείων, φοράω ένα μακρύ, σε έντονο μπλε χρώμα και «ανθισμένο» φόρεμα και ένα κορίτσι μου λέει πόσο του αρέσει ενώ περνάει από τον δρόμο. Και μετά άρεσε και σε ένα άλλο που συνάντησα μέσα στο μαγαζί, που μάλιστα με ρώτησε «Karavan;» και είχε πέσει μέσα. Δεν είναι η πρώτη φορά που αυτό το ρούχο παίρνει τα κομπλιμάν του. Ό,τι έχω επιλέξει από το συγκεκριμένο brand απαρατήρητο δεν περνάει με τίποτα, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως όλα τους φτιάχνουν σε 'μένα την ίδια τη διάθεση, ότι ξέρω πως φορώντας τα έχω περιποιηθεί τον εαυτό μου.
Όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα Karavan το 2013, μετρούσαν μόλις οκτώ κωδικούς, ενώ η πρώτη τους αποθήκη ήταν ένα αυτοκίνητο και μια κρεβατοκάμαρα. Έντεκα χρόνια μετά, μιλάμε για ένα αθηναϊκό brand-απόλυτο success story. Και εκεί που ξεκίνησαν όλα –λίγο μετά την πρώτη τους DIY αποθήκη δηλαδή– από τον δρόμο της Σκούφου, όπου πρωτοεμφάνισαν τα ρούχα τους, κάνουν μια νέα αρχή.
Το κατάστημά τους στο μικρό δρομάκι του Συντάγματος μεγάλωσε και ανανεώθηκε. Πρόκειται για ένα κομβικό σημείο στην ιστορία του brand, αφού από εδώ και στο εξής, από αυτήν τη σεζόν και μετά, τα Karavan θα είναι one stop, θα μπορούμε να τα βρούμε μόνο στο δικό τους κατάστημα και πουθενά αλλού. Και ακριβώς γι’ αυτό, μπαίνοντας στο απ’ άκρη σ’ άκρη ροζ μαγαζί τους και παρατηρώντας τα στολίδια του, θα είναι σαν να διαβάζουμε την ιστορία του, θα έχουμε μπροστά μας όλες εκείνες τις αναφορές που τα έχουν διαμορφώσει και τα έχουν φέρει στο σήμερα.
Η Ελλάδα είναι πολύ συντηρητική ενδυματολογικά, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πολύ διστακτικοί απέναντι στο χρώμα και όσοι το επιλέγουν καθημερινά είναι λες και κάνουν την επανάσταση. Το θέμα είναι να βουτήξεις μια φορά σε αυτό, άπαξ και το κάνεις και δεις τον εαυτό σου έτσι, πιστεύουμε πως δεν το βγάζεις από πάνω σου.
Στέκομαι με τη Μαρία Κατσώνη, την Τατιάνα Παπαγεωργίου και τη Μαργαρίτα Γουργουρίνη έξω από το κατάστημα, μια μέρα πριν αυτό (ξανά)ανοίξει για το κοινό των Karavan που το λες και φανατικό. Στον Instagram λογαριασμό του brand θα βρείτε το highlight «laundry + closets» και θα δείτε ολόκληρες μπουγάδες στις οποίες στεγνώνουν μόνο Karavan σχέδια.
Η ομάδα του brand μού εξηγεί ότι αυτό το μαγαζί είναι κομμάτι της ιστορίας των Karavan, δεν άνοιξε όπου κι όπου αλλά εκεί απ' όπου όταν πρωτοπήγαν δεν περνούσε ψυχή, υπήρχε ένα κοσμηματοπωλείο, ένα μαγαζί με βίδες και τίποτα άλλο, το βράδυ έφευγαν μέσα στα σκοτάδια. Τώρα πια που το δρομάκι με τις ανθισμένες νεραντζιές έχει γίνει γαστρονομικός προορισμός και έχει γεμίσει ζωή εκείνες έφτιαξαν στο πρώτο τους σπίτι μια βιτρίνα στην οποία δεν φιγουράρει κανένα ρούχο τους, αλλά φέρνει τη χαλάρωση και την ξεγνοιασιά που μπορεί να μας δώσει μια μέρα στην παραλία στην καρδιά του κέντρου.
Τη βιτρίνα τους την έχει επιμεληθεί η σκηνογράφος Τζέλα Χριστοπούλου, είναι η πρώτη τέτοια που φτιάχνει, αφού συνήθως αναλαμβάνει τα σκηνικά του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Η ιστορία που κρύβει έχει να κάνει με το όνομα της τελευταίας συλλογής, με το «that moment». «Είναι η στιγμή που ανοίγεις τα μάτια και καταλαβαίνεις πως όλα είναι καλά, η στιγμή πριν κάνεις τη μεγάλη βουτιά, όταν λες “δεν ξέρω πώς θα πάνε τα πράγματα, αλλά πρέπει να βουτήξω και να δοκιμάσω”, είναι η στιγμή που όλα μπαίνουν στον σωστό δρόμο και όλα όσα έχουν προηγηθεί καταλαβαίνεις πως έχουν συμβεί για να φτάσεις σε αυτή. Συνήθως είμαστε κοντά στη θάλασσα όταν νιώθουμε πως έχει έρθει αυτή η στιγμή», όπως θα μου πουν, ενώ κοιτάμε προς τη βιτρίνα που μοιάζει λες και έχει κίνηση από το αεράκι της θάλασσας. Το μόνο κομμάτι της συλλογής που διακρίνουμε ανάμεσα στις καλαμιές του σκηνικού στον αριθμό 10 της Σκούφου είναι ένα συλλεκτικό ντεβορέ μαντίλι που δεν μπορούμε να το προμηθευτούμε από το online shop τους, παρά μόνο στο φυσικό τους κατάστημα. Αυτό το μαντίλι που στέκεται ανοιγμένο και καδραρισμένο λίγο πιο πέρα από την είσοδο είναι που μας οδηγεί μέσα στο κατάστημα.
Γιατί είναι όλο ροζ; «Γιατί αυτό το χρώμα είναι ένα millennial color, το brand ανήκει σε αυτήν τη γενιά και σίγουρα αποτελεί τον καμβά του brand, η Μαρία δηλαδή λέει πάντα ότι το ροζ είναι τόσο δικό μας χρώμα που όλα τα υπόλοιπα χρώματά μας πρέπει να ταιριάζουν με αυτό και έτσι χτίζονται οι συλλογές», όπως μου εξηγεί η Μαργαρίτα. Αντί να διακοσμήσουν το κατάστημα με προτάσεις από τη δική τους homeware συλλογή, προτίμησαν να βάλουν μέσα του όλα εκείνα τα design αντικείμενα που η Μαρία μάζευε σιγά σιγά εδώ και μια δεκαετία για την προσωπική της συλλογή, να κρεμάσουν έναν πίνακα του Φίλιππου Θεοδωρίδη που τις συντροφεύει απ’ όταν ακόμα είχαν τα γραφεία τους σε ένα κτίριο του ‘30 στην Κολοκοτρώνη, να μας δείξουν από πού αντλούν έμπνευση για να τις καταλάβουμε καλύτερα. «Αυτό το μαγαζί έχει φτιαχτεί σαν ένα tableau vivant, σαν ένα moodboard». Και έχουν δίκιο γιατί βλέποντας τον εμβληματικό Ultrafragola καθρέφτη του Ettore Sottsass στο μυαλό μου έρχεται ένα Karavan πουκάμισό που είναι κρεμασμένο στην ντουλάπα μου. Το επιδαπέδιο φωτιστικό σαν γλυπτό του Axel Chay και τα vintage Murano, τα σκαμπό της kartell και το πρώτο ποδοσφαιράκι που φτιάχτηκε με γυναίκες παίκτριες είναι μερικά απ' όσα στέκονται εκεί και αφηγούνται την πορεία του brand που σαρώνει.
Στο νέο κατάστημα των Karavan βρίσκουμε όλα όσα χαζεύουμε με τις ώρες στο online shop τους, τη γυναικεία, την ανδρική και τη homeware συλλογή, οπότε, αν έχετε αμφιβολία αν κάτι πραγματικά σας ταιριάζει, μπορείτε να το δοκιμάσετε από κοντά. Ανήκω σε εκείνη την κατηγορία ανθρώπων που μπαίνοντας σε ένα μαγαζί θα κατευθυνθούν δίχως δεύτερη σκέψη στις κρεμάστρες που έχουν πάνω τους ρούχα σε έντονα χρώματα και σε ό,τι έχει pattern, επομένως στη Σκούφου νομίζω πως βρίσκομαι στον παράδεισο. «Όλα αυτά τα χρόνια ακούμε συχνά το “είναι όμορφο, αλλά δεν είναι για μένα”. Από την άλλη έχουν υπάρξει και κορίτσια που μας έχουν πει ότι φορούσαν μόνο μαύρα και χάρη σε εμάς άρχισαν να φοράνε χρώματα. Η Ελλάδα είναι πολύ συντηρητική ενδυματολογικά, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πολύ διστακτικοί απέναντι στο χρώμα και όσοι το επιλέγουν καθημερινά είναι λες και κάνουν την επανάσταση. Το θέμα είναι να βουτήξεις μία φορά σε αυτό, άπαξ και το κάνεις και δεις τον εαυτό σου έτσι, πιστεύουμε πως δεν το βγάζεις από πάνω σου. Ο λόγος που όλα εδώ μέσα είναι τόσο έντονα είναι γιατί θέλουμε να σε βοηθήσουμε να κάνεις αυτό το βήμα. Και πιστεύουμε πως το brand γνώρισε επιτυχία γιατί σου δίνει θάρρος, γιατί σου λέει ότι είναι πολύ οκ να είσαι εσύ».
Tι θα δούμε στη νέα τους συλλογή; Πολύ λεοπάρ και ρίγα, ένα pattern με αλυσίδες που παραπέμπει στα early ‘80s και κάνει άψογο mix & match με το λεοπάρ, θα έχει τα χαρακτηριστικά πλεκτά τους ρούχα, θα δουλέψουν περισσότερο τζιν αλλά και μετάξι. Θα δούμε περισσότερα αντρικά, αν δεν έχετε τολμήσει μέχρι σήμερα να δοκιμάσετε κάτι και από αυτήν τη συλλογή πρέπει να το κάνετε· ρίξτε μια ματιά, ας πούμε, στο Ryan Bomber, που για δώρο το πήγαινα μέχρι που άρχισα να το φαντάζομαι πάνω μου.
Ένα σημαντικό κομμάτι αυτήν τη σεζόν θα είναι occasionwear και θα περιλαμβάνει κομμάτια που θα μας βοηθήσουν να ντυθούμε για όλους εκείνους τους γάμους στους οποίους μας έχουν καλέσει το καλοκαίρι, και εννοείται πως θα υπάρχουν και τα καθημερινά ρούχα που για εκείνες είναι πάντα «επίσημα». «Όσο κι αν ακούγεται κλισέ το “φοριέται από το πρωί ως το βράδυ”, είναι η λογική με την οποία φτιάχνονται τα Karavan, θέλουμε να είναι ρούχα που να “περνάνε” όλο το 24ωρο και να αποτελούν μια δυνατή εμφάνιση. Γιατί είναι ωραίο να είμαστε διαρκώς καλοντυμένες, το να φοράμε τα “καλά” μας κάθε μέρα». Συμφωνώ.
Σκούφου 10, 210 3222213