ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΚΟΛΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΜΟΔΑ, ο λογαριασμός του Style Not Com είναι το αντίστοιχο του δείκτη Dow Jones για τους χρηματιστές. Η πιο ασφαλής πηγή για τα καθημερινά νέα της μόδας, τα πιο γρήγορα αντανακλαστικά, οι πιο διεισδυτικές παρατηρήσεις βρίσκεται εκεί, σε αυτά τα κειμενικά posts πάνω στο χαρακτηριστικό φωτεινό μπλε φόντο, που συνθέτουν ένα μοναδικό χαλί πληροφοριών για την τρέχουσα κατάσταση στη βιομηχανία της μόδας. Συνδυασμός σχολίου μόδας και ρεπορτάζ, με ολίγον από μαθήματα ιστορίας μόδας, το @stylenotcom αναδείχθηκε μέσα σε 2 μόλις χρόνια σε μια έγκυρη φωνή με 200 χιλιάδες ακολούθους, χωρίς ούτε στιγμή να χάσει τον niche χαρακτήρα του.
Συνειδητά πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, ο επίμονος εργάτης αυτής της επιτυχίας είναι ένας ακόμα δαιμόνιος Γεωργιανός, ο Μπέκα Γκβισιάνι (Beka Gvishiani). Το domain name το κατείχε από το 2015, από τότε που διαλύθηκε το αυθεντικό (άνευ «not») Style.com, μεσολάβησαν, όμως, επτά χρόνια πριν πειστεί και ο πιο καχύποπτος πως η προσέγγιση του Μπέκα στη μόδα είναι θετική και ενθουσιώδης… έτσι, ένας fan, από τα εκατοντάδες παιδιά που ξεροσταλιάζουν για μια θέση ορθίου στα fashion shows, βρέθηκε καθισμένος στις πρώτες σειρές δύσκολων επιδείξεων όπως του Ρικ Όουενς, ενώ κάθε χρόνο κυκλοφορεί τη δική του «βίβλο», με τον τίτλο «Fashion in (έτος)». Δύο τέτοια βιβλία διατίθενται ήδη online με πλήρες χρονολόγιο όσων έχουν συμβεί στη μόδα το 2022 και 2023.
Πώς νιώθει που τον ακολουθούν και του στέλνουν καρδούλες ο Marc Jacobs, ο Jacquemus και ο Daniel Roseberry; Κατάπληξη, και δεν το κρύβει. Ούτε ο ίδιος δεν έχει καταλάβει την ταχύτητα της ανταπόκρισης στο δημιούργημά του.
Το success story του Γκβισιάνι ξεκίνησε άχαρα, αλλά εξελίχθηκε εντυπωσιακά.
Ως έφηβος στην Τιφλίδα, που από μικρός μάζευε εφημερίδες και περιοδικά, μια μέρα του 2008 αποφάσισε να δώσει όλο του το βδομαδιάτικο (περίπου 20 ευρώ) για την πρώτη του «Vogue», την αμερικανική προφανώς, με χρυσοτυπωμένο ανάγλυφο λογότυπο και ένα αστραφτερό κορίτσι στο εξώφυλλο. Δεν θα ξεχάσει ποτέ τη μυρωδιά των σελίδων, ούτε την επιθυμία που του γεννήθηκε να ανήκει σ’ αυτόν τον κόσμο. Με το thrill του outsider άρχισε να αναζητά διαδικτυακά κι άλλα εξώφυλλα, για να ανακαλύψει τίτλους που έγιναν αγαπημένοι του (το «W», το «Visionaire», το «Pop», το «Love»…), και παράλληλα έγινε μέλος του Fashion Spot, ενός φόρουμ όπου συζητούσε με πάθος για περιοδικά μόδας. Αργότερα, δημιούργησε το Glossy Newstand, ένα μπλογκ στο Tumblr που αποτελούσε το προσωπικό του κιόσκι − εκεί μοιραζόταν τα αγαπημένα του εξώφυλλα, φωτογραφίσεις και καμπάνιες μόδας. Διασκέδαζε, αλλά αυτό δεν ήταν δουλειά.
Με ένα πτυχίο στο business management που δεν ήξερε τι να το κάνει, ανέλαβε την digital διαχείριση της πιο γνωστής επωνυμίας μόδας στη Γεωργία, της Anouki, στην οποία, πριν κλείσει τα 23, αναρριχήθηκε στη θέση του διευθυντή επικοινωνίας. Το επόμενο βήμα ήταν ένα δικό του δημιουργικό γραφείο με το όνομα Arial Bold, που συνεργάστηκε με ντόπια αλλά και διεθνή brands, παρέχοντας περιεχόμενο και συμβουλές ή οργανώνοντας εκδηλώσεις και επιδείξεις. Ήταν ένα πετυχημένο εγχείρημα, το οποίο δεν διέφυγε από τη λίστα του περιοδικού «Forbes», που το 2020 τον συμπεριέλαβε στα 30 κάτω των 30 ετών Τιμώμενα Πρόσωπα στην κατηγορία Culture & Style. Όλη η γνώση του γύρω από τη μόδα προέρχεται από αυτές τις εργασιακές εμπειρίες, όπως είχε παραδεχθεί ο ίδιος σε μια παλιότερη συνέντευξή του στο cfda.
Έπειτα ήρθε η πανδημία. Οι δουλειές λιγόστεψαν, κι ο Μπέκα βρέθηκε να νοσταλγεί τις ημέρες του blog του, τότε που έτρεφε με εμμονές και λατρεία για τη μόδα έναν ολόδικό του μικρόκοσμο. Νοστάλγησε και το style.com, το site απ’ το οποίο αντλούσε έμπνευση και πληροφορίες. Γεννήθηκε, λοιπόν, το STYLENOT.COM, ένα περιβάλλον στο οποίο μοιράζεται ό,τι «βλέπει» και συνδέεται μαζί του μια δεδομένη στιγμή. «Αυτό είναι ένα μπλε τετράγωνο», σκέφτεται, και αυτόματα, αφιλτράριστα, το μοιράζεται με το κοινό του, όπως θα αντάλλασσε κανείς μηνύματα με έναν φίλο στα social. Πάντα με διάθεση αστεϊσμού, πάντα με θαυμασμό για τους πρωταγωνιστές της μόδας, κατά κανόνα με σύντομες, πυκνές φράσεις, παρότι μέσα στο καλοκαίρι ανάμεσα στα μπλε post it του stylenotcom άρχισαν να τρυπώνουν εικόνες και βιντεάκια.
Πώς νιώθει που τον ακολουθούν και του στέλνουν καρδούλες ο Marc Jacobs, ο Jacquemus και ο Daniel Roseberry; Κατάπληξη, και δεν το κρύβει. Ούτε ο ίδιος δεν έχει καταλάβει την ταχύτητα της ανταπόκρισης στο δημιούργημά του. Η βιομηχανία της μόδας αγαπάει την αγάπη του για τη μόδα! Κι εκείνος βλέπει το όνειρό του, να αποκτήσει ένα δικό του έντυπο, να ζωντανεύει κάθε χρόνο, με την έκδοση ενός βιβλίου που αντανακλά τη σελίδα του στο Instagram, συγκεντρώνοντας σημαντικές στιγμές στη μόδα, μαζί με τις εμπειρίες του από πρώτο χέρι και τα συναισθήματά του. Είναι μπλε, τετράγωνο και αφηγείται ιστορίες μόδας για μυημένους και μη.