Το αρχέτυπο, το αρχικό μοντέλο, η πηγή, το πρότυπο, κάτι που λειτουργεί σαν υπόδειγμα δεν αντιγράφεται, δεν αναδημιουργείται σαν μοντέλο του εαυτού του, αλλά ενημερώνει και επηρεάζει αυτό που ακολουθεί.
Με τον ίδιο τρόπο, οι διαφημιστικές εκστρατείες του οίκου Gucci τα τελευταία έξι χρόνια, είναι συμπληρωματικές του δημιουργικού οράματος του καλλιτεχνικού διευθυντή Alessandro Michele, που δημιουργούν μια μοναδική στιγμή στην τέχνη δίνοντας τροφή για σκέψη σε καθολικά θέματα όσο και για την ίδια τη δημιουργικότητα.
Η Gucci γιορτάζει τα 100α γενέθλιά της με μια έκθεση που ερευνά τα δημιουργικά και φανταστικά οράματα του Alessandro Michele, μια ωδή στην εικαστικότητα των παρουσιάσεων των συλλογών του οίκου με τη μορφή μιας συναρπαστικής έκθεσης μικτών μέσων με τίτλο "Archetypes" που συνδυάζει μόδα, τέχνη, μουσική, ομορφιά, και την εμπειρία της αισθητικής υπερφόρτωσης σε ένα χώρο. Ο χώρος δεν είναι άλλος από το Gucci Garden, στο ιστορικό Palazzo della Mercanzia της Φλωρεντίας, που σχεδιάστηκε ως αφιέρωμα σε σκηνές που ονειρεύτηκε ο Michele για 15 από τις πιο καλλιτεχνικές και δημιουργικές εκστρατείες που έχει επιβλέψει από τότε που έγινε δημιουργικός διευθυντής του ιστορικού ιταλικού οίκου το 2015.
Πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκινά από τη Φλωρεντία και φτάνει μέσα από την τέχνη και την μουσική έως τις σύγχρονες μητροπόλεις και τους ουτοπικούς κόσμους, όπου τα σύνορα μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, μεταξύ ιστορίας και μυθολογίας, συνεχίζουν να κινούνται διαρκώς. Και καταλήγει ξανά στη Φλωρεντία την πόλη όπου, πριν από εκατό χρόνια, ο Guccio Gucci ίδρυσε το περίφημο οίκο.
Πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκινά από τη Φλωρεντία και φτάνει μέσα από την τέχνη και την μουσική έως τις σύγχρονες μητροπόλεις και τους ουτοπικούς κόσμους, όπου τα σύνορα μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, μεταξύ ιστορίας και μυθολογίας, συνεχίζουν να κινούνται διαρκώς.
Τα οράματα, τα ερωτήματα και οι απόψεις απεικονίζονται μέσα στην έκθεση που βυθίζεται στην καλειδοσκοπική αισθητική του Alessandro Michele, πολλαπλασιάζοντας σε ποικίλες εμπνεύσεις τους τόπους από το Βερολίνο μέχρι το Τόκιο, μαγεμένους κήπους και διαγαλαξιακά οράματα μαζί με χορευτές, ασεβείς εκφράσεις, πάρτι, ποπ σταρς, εξαγερμένους νέους παράλληλους κόσμους μερικές φορές αλληλεπικαλυπτόμενους, διαθέσιμους σε κοινή θέα για να εξερευνηθούν μαζί με προτάσεις και προβληματισμούς.
«Σκέφτηκα ότι ήταν ενδιαφέρον να συνοδεύσω τους ανθρώπους σε αυτά τα πρώτα έξι χρόνια περιπέτειας, καλώντας τους να διασχίσουν το φανταστικό, την αφήγηση, το απροσδόκητο, το γκλίτερ. Έτσι, δημιούργησα μια παιδική χαρά συναισθημάτων επειδή είναι το πιο ρητό ταξίδι στις εικόνες μου, αυτό που δείχνω στις κολεξιόν», λέει ο Alessandro Michele.
Η έκθεση είναι πράγματι ένα ταξίδι, μετατρέποντας κάθε καμπάνια σε μια χώρα θαυμάτων πραγματικής ζωής, διασκορπισμένη σε όλους τους χώρους του μουσείου. Γκράφιτι, ο Μάης του ΄68 στο Παρίσι, οι γυάλινες βιτρίνες που περιλαμβάνουν 1.400 πεταλούδες, 110 περούκες εποχής, 420 ζεύγη πάνινα παπούτσια με έργα τέχνης και 182 ρολόγια κούκους, ανάμεσα σε άλλα είδη αναφέρονται στην καμπάνια Gucci Collectors του 2018.
Αλλού, μια φωτεινή μωβ ντισκοτέκ ζωντανεύει την εκστρατεία Tokyo Lights 2016, ενώ μπάνια διακοσμημένα με κατακόκκινο χρώμα - θυμίζουν το νυχτερινό κέντρο του Βερολίνου στο οποίο έγινε η καμπάνια Gucci 2016.
Για την άνοιξη / καλοκαίρι του 2018, ο καλλιτέχνης Ignasi Monreal δημιούργησε μια τεράστια τοιχογραφία ζωγραφισμένη στο χέρι που καλύπτει τους τοίχους και την οροφή του χώρου - μια εξαιρετικά φιλόδοξη προσπάθεια που χρειάστηκε σχεδόν 900 ώρες για να ολοκληρωθεί. «Η μεγάλη δύναμη του Gucci είναι ότι μπόρεσε να συμπεριλάβει και να διοχετεύσει τη συναισθηματική άποψη μιας τεράστιας ποικιλίας ανθρώπων. Είναι κάτι που είναι σχεδόν μαγικό», λέει ο Michele σε συνέντευξή του στη Vogue.