5 συμβουλές για να σας ακούν, όταν μιλάτε

5 συμβουλές για να σας ακούν, όταν μιλάτε Facebook Twitter
Ο καλός ομιλητής έχει να προσφέρει ένα ενδιαφέρον στοιχείο σε μία κουβέντα. Οι άλλοι συνηθίζουν να προσπερνούν τις γενικολογίες ή τις ασαφείς διατυπώσεις. Άρα εκείνο που χρειάζεται είναι να ξέρουμε καλά τι θέλουμε να πούμε, το πώς θα το "πουλήσουμε" κατά τη διάρκεια μίας συνομιλίας και πότε θα βάλουμε την τελεία.
0

Φαινομενικά, το να είναι κανείς καλός ομιλητής, βοηθά μόνο τον ίδιο. Ξέρει τι να πει στο κοινό που τον παρακολουθεί, με τι τρόπο και ποιες τακτικές να χρησιμοποιήσει για να κρατήσει την προσοχή του για αρκετή ώρα. Πώς μπορούν, όμως, οι συμβουλές ενός καλού ομιλητή να βοηθήσουν κάποιον που σχεδόν ποτέ δεν ακούγεται στις συζητήσεις με φίλους και με συνεργάτες;

Αν κάποιος ανήκει σ' εκείνη την κατηγορία ανθρώπων που κάθε φορά που παίρνει τον λόγο, αισθάνεται ότι η φωνή του σκεπάζεται απ΄όσα λένε οι άλλοι η Tanya Hall, ομιλήτρια η ίδια και CEO του εκδοτικού οίκου Greenleaf Book Group, έχει να προσφέρει μερικές καλές συμβουλές, που αν έχουν αποτέλεσμα σε μεγάλο ακροατήριο, ίσως στα πιο μικρά να μπορούν να βελτιώσουν κατά πολύ τόσο την παρουσία ενός ατόμου που προσπαθεί να πάρει τον λόγο, όσο και την αυτοπεποίθηση του. 

Να, λοιπόν, τα 5 tips του καλού ομιλητή:

1.

Γνωρίζει το ακροατήριο του 

Στα μεγάλα ακροατήρια αυτό είναι κάπως δύσκολο, οπότε μετράει να γνωρίζει κάποιος το target group των ανθρώπων στο οποίο απευθύνεται. Στα μικρότερα, όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους, ακόμη και οι καινούριοι μίας παρέας ή ενός εργασιακού περιβάλλοντος. Επειδή εύκολα διακρίνονται οι προθέσεις του καθενός, συνήθως ξέρουμε πότε μπορεί να μιλήσουν οι άλλοι. Αν έχουμε να κάνουμε με διακοψίες, απλώς σκληραίνουμε λίγο τη στάση μας. Αρκεί ένα διακριτικό, αλλά σταθερό "δεν έχω ολοκληρώσει τη σκέψη μου" ή ένα ακόμη πιο σαφές "δεν είναι πολύ ευγενικό αυτό που κάνεις". Επειδή, όμως, δεν έχουμε πάντα να αντιμετωπίσουμε τέτοιους ανθρώπους, απλώς γινόμαστε λίγο πιο παρατηρητικοί με τις παύσεις τους, με τις ενδιαφέρουσες τροπές μίας συνομιλίας για να σιγουρευτούμε, αν, όταν θα πάρουμε τον λόγο, οι άλλοι θα ακούν εμάς και δεν θα μιλάνε μεταξύ τους. 

2.

Δίνει για να πάρει 

Ο καλός ομιλητής έχει να προσφέρει ένα ενδιαφέρον στοιχείο σε μία κουβέντα. Οι άλλοι συνηθίζουν να προσπερνούν τις γενικολογίες ή τις ασαφείς διατυπώσεις. Άρα εκείνο που χρειάζεται είναι να ξέρουμε καλά τι θέλουμε να πούμε, το πώς θα το "πουλήσουμε" κατά τη διάρκεια μίας συνομιλίας και πότε θα βάλουμε την τελεία. Το να μιλά κανείς για ώρα, χωρίς να καταλήγει κάπου, κουράζει και δημιουργεί διάθεση για αστεϊσμούς, διακοπές, αλλαγή θέματος, κ.λπ. Είναι η αντίδραση των ανθρώπων, όταν για ώρα ταλαιπωρούνται από κάτι που δεν καταλαβαίνουν ή δεν παρουσιάζει απολύτως κανένα ενδιαφέρον γι' αυτούς. Εδώ, όπως λέει η Hall λίγη εξάσκηση δεν βλάπτει. Αρχή - μέση και τέλος είναι αυτά που καθορίζουν τις ωραίες, απολαυστικές κουβέντες. Θυμηθείτε το την επόμενη φορά που θα επιχειρήσετε να πάρετε τον λόγο. 

3.

Επιλέγει να κοιτάζει κάποιον 

Και αυτό έχει αποτέλεσμα στα μεγάλα ακροατήρια. Ο ομιλητής να συγκεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο για να αυτοσυγκεντρωθεί, τουλάχιστον στην αρχή της ομιλίας του. Στα μικρότερα και για την αποφυγή παρεξηγήσεων, καλό είναι να προσπαθείτε να κοιτάζετε το σύνολο των ανθρώπων στους οποίους απευθύνεστε. Μην κοιτάτε το "υπερπέραν" και κυρίως μην αποφεύγετε τα βλέμματα των άλλων, όταν δείχνουν το παραμικρό ενδιαφέρον για όσα λέτε. Διατηρείστε την οπτική επαφή και μη χάνετε τη σιγουριά σας, όταν βλέπετε ότι η προσοχή των ακροατών σας αποσπάται. 

4.

Αυξομειώνει την ένταση της φωνή του

...και παίζει με το ύφος που χρησιμοποιεί για να αφηγηθεί κάτι. Μία ξερή φωνή κουράζει το ακροατήριο. Και το μεγάλο και τα μικρότερα. Παίξτε με την ένταση της φωνής σας, αλλάξτε ύφος αφήγησης, σα να εξηγείτε κάτι σε μικρά παιδιά και πασχίζετε να κρατήσετε την προσοχή και να εξάψετε το ενδιαφέρον τους. 

5.

Κάνει παύσεις 

Σε ένα ανήσυχο ακροατήριο, η ξαφνική παύση αυτού που μιλάει, ανακτά την προσοχή του. Δεν πιάνει πάντα, αλλά τις περισσότερες φορές αναγκάζει τον ακροατή να γυρίσει και πάλι εκεί που έπρεπε εξ αρχής να βρίσκεται: σ' αυτόν που μιλάει και σε όσα λέει. Όπως επισημαίνεται, οι ομιλίες (και οι κουβέντες με μικρότερα κοινά) δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θέλουν θάρρος, υπομονή και εξάσκηση. Οπότε μην απογοητευθείτε, αν το αίσθημα ότι δεν σας ακούει κανείς. Ο λόγος είναι μία από τις ανθρώπινες λειτουργίες που απαιτούν στρατηγική και κυρίως προπόνηση.  

Με στοιχεία από το Inc.com 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο διαφορετικά είναι στην πραγματικότητα τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης από τα γυναικεία;

Υγεία & Σώμα / Πόσο διαφορετικά είναι στην πραγματικότητα τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης από τα γυναικεία;

Νέες μάρκες εμφανίζονται διαρκώς στη βιομηχανία της ανδρικής περιποίησης. Το ερώτημα όμως παραμένει: χρειάζονται πραγματικά οι άνδρες τόσα πολλά εξειδικευμένα προϊόντα;
THE LIFO TEAM
Η Ελληνίδα που θέλει να θεραπεύσει τη νόσο του Κρον

Επιστήμες / Η Ελληνίδα που θέλει να θεραπεύσει τη νόσο του Κρον

Η Νεφέλη Σκούφου-Παπουτσάκη ανήκει στους επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ που δημιούργησαν «μίνι έντερα» προκειμένου να βοηθήσουν στην κατανόηση της νόσου του Κρον και στην εύρεση ακριβέστερων και πιο εξατομικευμένων θεραπειών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα το κάνω για μένα»: Πόσο υαλουρονικό αντέχει το συκώτι και η αισθητική μας;

Υγεία & Σώμα / «Θα κάνω υαλουρονικό στα χείλη, θα το κάνω για μένα»: Μας έχουν καταστρέψει οι Καρντάσιαν;

Πόσο εντάξει είναι να κάνουν οι έφηβοι fillers; Πώς φτάσαμε να κάνουμε botox ακόμα και στο κομμωτήριο; Και τι μπορεί να πάει στραβά με τα ενέσιμα; Μία δερματολόγος και μια ψυχοθεραπεύτρια απαντούν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αποκατάσταση ασθενών: Η μαύρη τρύπα του ΕΣΥ

Φάκελος Υγεία / Αποκατάσταση ασθενών: Η μαύρη τρύπα του ΕΣΥ

Το κουβάρι της αποκατάστασης των ασθενών στο δημόσιο σύστημα υγείας είναι μπλεγμένο και πολυδιάστατο, κι όταν πιάσει κανείς το νήμα διαπιστώνει ότι αναφύονται δύσκολα κοινωνικά ζητήματα, που συνήθως κρύβονται κάτω από το χαλί της επικαιρότητας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΜΕΘ: Υπάρχουν πια αρκετές, αλλά υπολειτουργούν

Φάκελος Υγεία / ΜΕΘ: Υπάρχουν πια αρκετές, αλλά υπολειτουργούν

Η πιο σημαντική παρακαταθήκη που άφησε στα δημόσια νοσοκομεία το σαρωτικό κύμα του Covid-19 είναι η αύξηση των κλινών στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, οι οποίες προήλθαν κυρίως από δωρεές. Το πρόβλημα είναι ότι αρκετές από αυτές είναι κλειστές και κάποιες άλλες υπολειτουργούν.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Μεταρρύθμιση για την υγεία: Φύγε Ε.Σ.Υ., έλα εσύ

Φάκελος Υγεία / Μεταρρύθμιση για την υγεία: Θεραπεύει παθογένειες ή ανοίγει νέες πληγές;

Η μεταρρύθμιση συμπυκνώνεται σε τρεις αλλαγές: τα επί πληρωμή απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία, την απασχόληση των γιατρών του ΕΣΥ πέραν του ωραρίου τους στον ιδιωτικό τομέα και τη δυνατότητα των ιδιωτών γιατρών να διενεργούν ιατρικές πράξεις μέσα στα δημόσια νοσοκομεία. Ποια είναι τα επιχειρήματα της κυβέρνησης γι’ αυτό το αμφίδρομο «μπες βγες» στη δημόσια υγεία, με το οποίο υποστηρίζει ότι θα την ισχυροποιήσει;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΣΥ: Άγονες περιοχές, άγονα επιδόματα και άγονες λύσεις

Φάκελος Υγεία / Γιατρός στις Κυκλάδες: Άγονες περιοχές, άγονα επιδόματα και άγονες λύσεις

Ποια είναι η καθημερινότητα ενός γιατρού στις Κυκλάδες; Πώς τα βγάζει πέρα μια γιατρός στη Λήμνο, όταν έχει να αντιμετωπίσει ένα έκτακτο περιστατικό που απαιτεί αεροδιακομιδή; Μια εικόνα από τις δημόσιες δομές υγείας στις άγονες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας, που ξέμειναν από γιατρούς αλλά και από κυβερνητικές λύσεις, αφού κι αυτές άγονες παραμένουν.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΣΥ: η μεγάλη παραίτηση και η υποστελέχωση

Φάκελος Υγεία / ΕΣΥ: Η μεγάλη παραίτηση

Υποστελεχωμένα νοσοκομεία, εξοντωτικές συνθήκες, γιατροί σε ρόλο καμικάζι και νέοι χωρίς ειδικότητα που αναγκάζονται να αναλάβουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν. Αυτή είναι η τωρινή εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ