Ο ισχυρισμός του Peter- Henry Emerson (1856-1936) για τη φωτογραφία είναι ότι πρόκειται για μια εικαστική τέχνη ανώτερη από τη χαρακτική και τα έργα με κάρβουνο. Ο Άγγλος φωτογράφος με την τέχνη του επιχείρησε να δώσει αποτελέσματα παρόμοια με την ανθρώπινη όραση. Έντονη εστίαση για το κεντρικό αντικείμενο και μέτρια απαλότητα για τον περιβάλλοντα χώρο. Ο Emerson θαύμαζε την ιδέα του νατουραλισμού και επηρεάστηκε ιδιαιτέρως από το έργο του νατουραλιστή ζωγράφου Jean-François Millet και την εξιδανικευμένη απεικόνιση της αγροτικής ζωής. Θεωρείται πρωτοπόρος της ιδέας της νατουραλιστικής φωτογραφίας.
Ο μύθος λέει ότι κατέστρεφε τις πλάκες εκτύπωσης μόλις ολοκλήρωνε την έκδοση των έργων του, εξασφαλίζοντας τη σπανιότητά τους
Εργάσθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα στην Αγγλία και καινοτόμησε στη δημιουργική χρήση της διαδικασίας του φωτογκραβούρας. Από το 1887, ο Emerson δημοσίευσε επτά βιβλία στα οποία απεικονίζεται σε μεγάλο βαθμό και με μια εξαιρετικά λεπτή οπτική τη ζωή, την εργασία και το τοπίο της αγροτικής Αγγλίας. Ο μύθος λέει ότι κατέστρεφε τις πλάκες εκτύπωσης μόλις ολοκλήρωνε την έκδοση των έργων του, εξασφαλίζοντας τη σπανιότητά τους. Έγραψε εκτενή κείμενα τα οποία συνοδεύουν τη φωτογραφική εργασία του. Σε αυτά τα κείμενα περιγράφει τα πολύχρωμα άτομα των εικόνων του, την αγροτική διαβίωση, ενώ παράλληλα τονίζει την ανάγκη να διατηρηθεί η φυσική τάξη. Ήταν παθιασμένος ομιλητής και συγγραφέας σχετικά με τη φωτογραφία, δεν «μάσησε τα λόγια του» και κέρδισε έτσι πολλούς εχθρούς και υποστηρικτές.
Ο Emerson γεννήθηκε στην Κούβα, και μεγάλωσε εκεί και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην Αγγλία έφτασε μετά το θάνατο του πατέρα του ως έφηβος. Έκανε σπουδές ιατρικής και είχε την πεποίθησή ότι η φύση ήταν η πρώτη επιστημονική αρχή της τέχνης. Έγινε ο ανεπίσημος νονός του κινήματος Photo-Secessionist, το οποίο ίδρυσε ο Alfred Stieglitz το 1902.
σχόλια