Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter

Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική»

0

Στην αρχή αυτό που παρατηρείς φευγαλέα στις φωτογραφίες του Ρώσου φωτογράφου Arnold Veber είναι ο τρόπος με το οποίο σπαταλιέται η νιότη στη σημερινή Μόσχα. Πάρτι στα κλάμπ, μεθύσια, ναρκωτικά, έρωτες. Το θέμα του δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας. Ο τρόπος όμως που το προσεγγίζει είναι αυτός που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον σου.

Ο 26χρονος Veber στέκεται σε απόσταση αναπνοής από τους πρωταγωνιστές των φωτογραφιών του. Προσπαθεί να σκίσει το σελοφάν της χαράς των ηρώων του για να αποκαλύψει την θλίψη που βράζει μέσα τους.Τα πάρτι και οι έξαλλες νύχτες είναι το καμουφλάζ του για να κάνει ένα κοινωνικό και πολιτικό σχόλιο για τη σημερινή Ρωσία και το αβέβαιο μέλλον των νεαρών Ρώσων . Τον ακούμε στις ερωτήσεις που του έθεσε το LIFO.gr

Είναι δύσκολο να δείξεις την ζωή των νέων ανθρώπων χωρίς την πολιτική που επικρατεί σήμερα στην Ρωσία. Δεν μπορείς να προσποιηθείς ότι δεν υπάρχει. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής, επηρεάζει τα πάντα. Είναι ένας πανταχού παρών παίκτης που κινεί τα νήματα. Πιστεύω ότι τα πράγματα γίνονται χειρότερα, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, οι φτωχοί φτωχότεροι.

—Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το οικογενειακό σου background

Είμαι 26 χρονών και ενδιαφέρομαι για τον κόσμο γύρω μου, πως οργανώνεται και δουλεύει , προσπαθώ να δώσω απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτω στον εαυτό μου. Η μητέρα μου είναι παραγωγός στην κινηματογραφική βιομηχανία, έχει επίσης ταλέντο στην ζωγραφική. Γνωρίζω ότι ο παππούς μου από την πλευρά της μητέρας μου είναι ζωγράφος. Έχω δει δουλειές του και βιβλία με έργα του, προσωπικά δεν τον έχω συναντήσει ποτέ, έχει κάνει άλλη οικογένεια.

—Γιατί έγινες φωτογράφος;

Δεν μπορώ να πω ότι ήταν θέμα επιλογής. Ξεκίνησα να συναναστρέφομαι κόσμο και να κοινωνικοποιούμαι εξαιτίας της κάμερας, ήθελα να είμαι κομμάτι σε κάτι μεγαλύτερο, να είμαι απαραίτητος, χρήσιμος, έτσι στα πρώτα βήματα μου προσέφερα τις φωτογραφίες μου στους ανθρώπους γύρω μου και ως αντάλλαγμα έπαιρνα την αποδοχή τους.

Αργότερα η φωτογραφία έγινε ένα εργαλείο με το οποίο εξερευνούσα τον κόσμο, προσπαθώντας να απαντήσω τις ερωτήσεις που εμφανιζόντουσαν κατά την διάρκεια της ζωής μου,

—Μίλησε μου για τους αγαπημένους σου φωτογράφους και για τον τρόπο με τον οποίο επηρέασαν την δουλειά σου

Δεν μπορώ να διαλέξω κάποιος συγκεκριμένα, όμως σχεδόν όλοι οι φωτογράφοι του πρακτορείου Magnum έχουν τις δεξιότητες που θα ήθελα να έχω, θα ήθελα να είμαι ικανός να βλέπω τον κόσμο όπως τον βλέπουν αυτοί.

Αν τώρα μιλάμε για συγκεκριμένα ονόματα, θα έλεγα τον Gueorgui Pinkhassov, ο οποίος σε κάνει να αισθάνεσαι τα χρώματα. Ο Boris Mikhailov, οι σειρές του "Case History" αποκαλύπτουν τη σημασία που έχει η απόσταση, φωτογραφίζοντας θα πρέπει να γίνεσαι ένα με το θέμα της φωτογραφίας, να βρίσκεσαι όσο πιο κοντά μπορείς στο αντικείμενο.

Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
Το πρότζεκτ δείχνει μια καταθλιπτική πόλη, η οποία σου υπενθυμίζει τους πολιτικούς και την αυθαιρεσία της κυβέρνησης, μιλώντας κατά προσέγγιση, τα πάντα είναι έτοιμα να τυλιχτούν στις φλόγες και αυτό που προσπαθείς είναι να διασκεδάσεις... ©Arnold Veber

—Οι φωτογραφίες αφήνουν την αίσθηση ότι αναφέρονται σε πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της χώρας σου. Η καταγραφή της νεανικής κουλτούρας είναι μόνο η αφορμή για αυτό. Για παράδειγμα, το τεράστιο χάσμα ανάμεσα στους πλούσιους και τους φτωχούς που υπάρχει στη Μόσχα.

Είναι δύσκολο να δείξεις την ζωή των νέων ανθρώπων χωρίς την πολιτική που επικρατεί σήμερα στην Ρωσία. Δεν μπορείς να προσποιηθείς ότι δεν υπάρχει. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής, επηρεάζει τα πάντα. Είναι ένας πανταχού παρών παίκτης που κινεί τα νήματα. Πιστεύω ότι τα πράγματα γίνονται χειρότερα, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, οι φτωχοί φτωχότεροι.

Είναι κάτι που καθένας γνωρίζει, όμως κανένας δεν ξέρει τι να κάνει ή πώς να κατανοήσει κάτι τέτοιο. Φυσικά χρειάζεται να κάνεις δουλειά με τον εαυτό σου και να δώσεις το καλό παράδειγμα, όμως εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω πως θα πατάξουμε την διαφθορά και την αυθαιρεσία των δυνατών. Ίσως στο μέλλον να γνωρίζω ή τουλάχιστον ελπίζω σε κάτι τέτοιο.

—Έχεις ποτέ βρεθεί σε κίνδυνο κατά την διάρκεια φωτογράφισης;

Πολύ σπάνια. Μόνο κάποιες λεκτικές απειλές ότι θα σπάσουν την κάμερα. Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να τα παρατάς. Θα έλεγα ότι αυτό συμβαίνει 3-4 φορές το χρόνο. Πιστεύω ότι περνάω τις περισσότερες φορές απαρατήρητος και οι άνθρωποι δεν μου δίνουν σημασία.

Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
Είναι δύσκολο να δείξεις την ζωή των νέων ανθρώπων χωρίς την πολιτική που επικρατεί σήμερα στην Ρωσία. Δεν μπορείς να προσποιηθείς ότι δεν υπάρχει. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής, επηρεάζει τα πάντα. Είναι ένας πανταχού παρών παίκτης που κινεί τα νήματα... ©Arnold Veber

 

—Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για το προτζεκτ σου «Last Night Iam Done» και τους ανθρώπους πίσω από αυτό;

Είναι η διπλωματική μου στο Rodchenko Art School, της Μόσχας. Είναι ένα βίντεο τριών καναλιών διάρκειας 15 λεπτών. Περιλαμβάνει 200 φωτογραφίες και 100 slides με κείμενα και μερικές φορές βίντεο. Το βίντεο γυρίστηκε σε ένα χρόνο. Από το 2014 έως το 2015. Κατέγραφα 4 φορές την εβδομάδα.

To πρότζεκτ αφηγείται μια ιστορία σχετικά με τους ανθρώπους που εξαιτίας της ανικανότητας τους να λύσουν τα προβλήματα τους προτιμούν να πηγαίνουν σε πάρτι. Περιλαμβάνει σλαιντς με κείμενα που το περιεχόμενο τους συνδέεται με την πόλη και αποκαλύπτει τις πολιτικές όψεις και τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της Μόσχας. Αυτό που φανερώνεται μέσα από το πρότζεκτ είναι ότι τα προβλήματα των ανθρώπων είναι κατά κάποιο τρόπο υπαρξιακά.

—Πολλές φωτογραφίες δείχνουν καταθλιπτικές καταστάσεις. Οι άνθρωποι των φωτογραφιών δίνουν την εικόνα ότι προσπαθούν να ξεφύγουν από τους εαυτούς τους.

Ναι, έχεις δίκιο, όταν όλο αυτό έχει μεγάλη διάρκεια δεν το κάνεις πια για πλάκα, το κάνεις κανονικά σαν να είναι δουλειά, μοιάζει με διακοπές από τις οποίες επιστρέφεις κουρασμένος, όμως εξακολουθείς να το κάνεις κάθε σαββατοκύριακο. Το πρότζεκτ δείχνει μια καταθλιπτική πόλη, η οποία σου υπενθυμίζει τους πολιτικούς και την αυθαιρεσία της κυβέρνησης, μιλώντας κατά προσέγγιση, τα πάντα είναι έτοιμα να τυλιχτούν στις φλόγες και αυτό που προσπαθείς είναι να διασκεδάσεις. Ίσως οι άνθρωποι δεν τρέχουν μακριά από τους εαυτούς τους αλλά τρέχουν μακριά από τον μεγάλο αγώνα που θα έπρεπε να δώσουν

 

—Μίλησε μας για το αγαπημένο σου club στην Μόσχα και πες μας ποια είναι τα αγαπημένα σου κομμάτια αυτό τον καιρό.

Έχουμε party events σε διαφορετικά μέρη αντί για clubs. Παλιά, υπήρχε ένα καλό κλάμπ το Rabitza, κάθε Σαββατοκύριακο υπήρχε ένα techno rave party διάρκειας 30 ωρών. Η ατμόσφαιρα ήταν καλή, πάντα σε αυτό το μέρος ερχόντουσαν οι ίδιοι άνθρωποι, έτσι η ατμόσφαιρα ήταν φιλική.

Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποια κομμάτια. Έτσι και τα δυο αυτά κομμάτια τα αγαπώ εξίσου. Αγαπώ τα cosmic vibes. 

 

3KZ- Where are you now?

 

Boards of Canada - Sherbert Head

—Τι είναι ευτυχία για εσένα;

Να βλέπεις το πρότζεκτ σου να πραγματοποιείται σε ένα φυσικό χώρο, να συγκεντρώνεις την προσοχή για κάτι που ξεκίνησε πρακτικά από το μηδέν, όμως η ευτυχία αυτή καθεαυτή δεν ξέρω τι είναι. Μου αρέσει να μαθαίνω νέα πράγματα. Ίσως λοιπόν οι στιγμές που κατανοώ κάτι καινούριο είναι στιγμές ευτυχίας.

 

—Θα μπορούσες να μου στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

 

Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
Διάλεξα να σου στείλω την φωτογραφία ενός υπερκύβου, είναι ένα σύμβολο που αντιπροσωπεύει το άγνωστο και το ανεξιχνίαστο, την τέταρτη διάσταση, είναι κάτι που θα ήθελα να κατανοήσω.

Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική» Facebook Twitter
©Arnold Veber

Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο τον φωτογράφο στο LIFO.gr για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια του.

Info

Arnold Veber

Instagram

Φωτογραφία
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ