Ο κακός σου ο καιρός
Καιρός: το «αθώο», καθημερινό clickbait μιας απελπισμένης δημοσιογραφίας.
ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΣΙΓΟΥΡΟ ΚΥΡΙΟ που λέει τον Καιρό στο Mega, τον είχα δει στις ροές των sites να προφητεύει διάφορα για τον καιρό, συχνά με όρους Αποκάλυψης, αλλά δεν έδινα σημασία. Χθες το βράδυ στο νησί (όπου έρχομαι συχνά, να δω την ηλικιωμένη μάνα μου και αναγκαστικά λούζομαι την τηλεόραση όταν τρώω) είδα για πρώτη φορά την μικρή παράστασή του.
Με ύφος που απέπνεε γνώση και σοβαρότητα με πληροφόρησε ότι από αργά το βράδυ του Σαββάτου, αλλά κυρίως το πρωί της Κυριακής, ένα πολύ βαρύ κλίμα θα σκεπάσει το μικρό νησί μας. Αλλά και ότι όλα τα Επτάνησα, θα περάσουν δύσκολες ώρες από ένα βαρύτατο κύμα κακοκαιρίας. Όλα αυτά συνοδευμένα με κάρτες, σχεδιαγράμματα και κάπως θεατρικές χειρονομίες, σα να έβγαζε στη σκηνή για να μας συστήσει την Συντέλεια του Κόσμου αυτοπροσώπως.
Σε λίγο ήρθε και μήνυμα από το 112: Αποφεύγετε τις μετακινήσεις στην περιοχή. Και κορυφαίο: ακυρώθηκε το δρομολόγιο του πλοίου στις 7:30 το πρωί. Εξ ου και καθηλωμένος γράφω.
Ωστόσο. Ξύπνησα κι η μέρα μέχρι αυτή την ώρα (11:08) είναι συμπαθητική και με ήλιο. Δεν έχω κάρτες ούτε θεατρικότητα για να το αποδείξω, επισυνάπτω όμως μια φωτογραφία κινητού από την κουζίνα της μάνας μου. Από τα μέρη του ουρανού «κινημένο αργοφυσά τόσο γλυκό στο πρόσωπο τ΄αγέρι» κι ένα μπουκέτο επτανησιακές βλαστήμιες ανεβαίνουν κοπαδιαστά στο στόμα μου.
«Δεν το ξέρεις παιδάκι μου; Έτσι είναι οι ειδήσεις: Υπερβολές.», μου λέει η μάνα μου, συνηθισμένη στα ψεύδη της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας.
Αλλά δεν είναι μόνο η τηλεόραση. Και τα sites το έχουν (το έχουμε) τερματίσει. Ο Καιρός, που όντως δυνάμει μπορεί να γίνει θεομηνία και θάνατος (ειδικά σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής), έχει καταστεί το «αθώο», καθημερινό clickbait μιας απελπισμένης δημοσιογραφίας. Σχολή «Τρεχάτε Χριστιανοί!» Ενσπείρει αδίστακτα το τρόμο για λίγα κλικ παραπάνω. Εκείνο το δύστυχο κορίτσι που γδυνόταν πριν χρόνια σε ένα κανάλι του Μαλέλη για να πει τον καιρό, ήταν πιο ακριβές από τους άκυρους τύπους που καθημερινώς προφητεύουν θύελλες για να θερίσουν κλικ. Κούφιες οι θύελλες, κούφια και τα κλικ. Αν η απλή, ηλικιωμένη μάνα μου έχει κατατάξει τις ειδήσεις στην κατηγορία «υπερβολές», πού θα τις κατατάξει το δυναμικό κοινό, εκτός από την κατηγορία «σκουπίδια»;
Αλλά τι είναι ένα μέσο, που δεν το εμπιστεύεσαι, αν όχι κούφιο; Μάς πήρε καιρό να καταλάβουμε, στην τοξική αλάνα της Google, ότι τα πολλά κλικ δεν φτάνουν για να ξεχωρίσεις και να έχεις επιρροή. Χρειάζεται καλό περιεχόμενο και σχέσεις εμπιστοσύνης.
Τουλάχιστον το 112 θα έπρεπε να είναι πιο συγκρατημένο.