Μικροί ενήλικες

Facebook Twitter
7

[της Αλίκης Κακουλίδου]

 

Η σειρά Little Adults εξερευνά την αίσθηση που έχει ένα προνομιούχο παιδί που ζει στη Ρωσία, μια χώρα που η ιστορία της και η κοινωνική ιεραρχία κυριαρχεί στην καθημερινότητά. Είναι η εξερεύνηση της κοινωνικής ομάδας των Nouveau-Riche (νεόπλουτων), στην οποία τα παιδιά ανατρέφονται με σκοπό να γίνουν μέρος της Elite και συμπεριφέρονται ως μικροί ενήλικες. Τα πορτραίτα αυτά εκφράζουν την αντίθεση της φυσικής παιδικότητας και του στερεότυπου της εμφάνισης που συνυπάρχουν στον κόσμο τους.

Anna Skladmann

 

Το 2008, σύμφωνα με το ρώσικο περιοδικό Finans, στην χώρα υπήρχαν 101 δισεκατομμυριούχοι, περισσότεροι από κάθε άλλη χώρα στον κόσμο. Η Ρωσία διακρίνεται για τις έντονες ταξικές της διαφορές και το ολοένα και ανερχόμενο κύμα νεοπλουτισμού.

Οι εικόνες της νεαρής γερμανίδας φωτογράφου Anna Skladmann που γεννήθηκε το 1986 στη Βρέμη από Ρώσους γονείς και μεγάλωσε μεταξύ Γερμανίας και Ρωσίας εκφράζουν αυτή ακριβώς την σύγχρονη τάση και κάποιες φορές σοκάρουν. Ο έντονος υλισμός και η κοινωνική πίεση μέσα από εικόνες Nouveau-Riche απογόνων 6 έως 12 ετών. Φωτογραφημένοι στους χώρους που ανήκουν στην οικογένειά τους, με παιδικό βλέμμα, ακριβά ρούχα και ενήλικο styling.

Ο Jacob πυροβολεί μπαλαρίνες, Μόσχα 2009

...αρχικά είχα σχεδιάσει να φωτογραφίσω την αδερφή του αλλά στα δεκατρία της ήταν κάπως μεγάλη για τη σειρά. Όταν μπήκα στο δωμάτιό του, καθόταν στο κρεβάτι του. Δίπλα του μια συλλογή από αληθινά όπλα, τα περισσότερα Kalashnikov. Διάλεξε ένα παλιό κομμάτι από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και υποκρίθηκε πως πυροβολεί τις μπαλαρίνες στην τηλεόραση. Η γιαγιά του είχε έρθει στο δωμάτιο νωρίτερα και είχε βάλει αυτό το κανάλι στην τηλεόραση, πιθανόν για να ισορροπήσει τη εικόνα των όπλων.

 

Ο Vova στο θέατρο του παππού του, Μόσχα 2010

... Την πρώτη φορά που ρώτησα τον Vova τι θα γίνει όταν μεγαλώσει μου είπε αρχαιολόγος. Μια εβδομάδα μετά άλλαξε γνώμη και ήθελε να γίνει ο Spider-Man.

 

 

 

 

Η Nastia στο βεστιάριο, Μόσχα 2009

...  η φωτογραφία τραβήχτηκε στο βεστιάριο του παππού της, διάσημου Ρώσσου σκηνοθέτη. Περάσαμε αρκετή ώρα φτιάχνοντας τα μαλλιά της που διαρκώς πετούσαν. Κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης η Nastia καθόταν υπομονετικά σαν ηθοποιός του Hollywood.

 

 

 

Η Ilona και η Ella στη βάρκα, Μόσχα 2009

... οι δίδυμες ήταν πολύ νευρικές όταν απομακρυνθήκαμε με τη βάρκα. Από την προβλήτα η μητέρα τους φώναζε να είναι θαρραλέες και να ποζάρουν σωστά. Τελικά όταν κατάλαβαν πως έχουν μόνο η μία την άλλη για υποστήριξη, κρατήθηκαν από το χέρι και κόλλησαν μεταξύ τους μέχρι το τέλος τη φωτογράφησης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Vadim στην ταράτσα του σπιτιού του, Μόσχα 2009

... μόλις ανεβήκαμε στη ταράτσα με ρώτησε πόσες φωτογραφίες θα  τραβούσα και είπα το πολύ δέκα. Όταν το φλας άναψε άρχισε να μετράει μέχρι το δέκα από μέσα του. Μετά τις δέκα λήψεις επέστρεψε στο σπίτι φόρεσε τις πυτζάμες του και ζήτησε ένα φλιτζάνι τσάι για να καθίσει στην τηλεόραση με την ησυχία του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Arina στο γκαράζ της, Μόσχα 2009

... κάθισε μπροστά από τη vintage συλλογή αυτοκινήτων του πατέρα της. Μου είπε από την αρχή πως θα ήθελε να φαίνεται σαν την Catherine Deneuve. Κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης καταλήξαμε να μιλάμε για την Isadora Duncan και μου προκάλεσε έκπληξη πως ένα παιδί της ηλικίας της  γνωρίζει τόσα πολλά για διάσημους σταρ του παρελθόντος.

 

 

 

 

Η Alisia στο κατάστημα γουναρικών της μητέρας της, Μόσχα 2009

 

...η Alisia είναι επαγγελματίας μοντέλο. Έχει δουλέψει για μεγάλες καμπάνιες μόδας και το πρόσωπό της εκτίθεται στο κέντρο της πόλης και στα εμπορικά κέντρα. Στη δική μας φωτογράφηση, αισθάνθηκε πίεση. Πόζαρε για λίγο και μετά κάθησε κάτω και ξέσπασε σε δάκρυα.

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Etia στο υπνοδωμάτιό της, Μόσχα 2009

... κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης ήταν πολύ ντροπαλή και διστακτική σχετικά με το τι θα φορέσει. Τελικά διάλεξε ένα French schoolgirl φόρεμα που ταίριαζε με τη διακόσμηση του δωματίου και τις εγκυκλοπαίδιες στο κρεβάτι. Ωστόσο, το κόκκινο βερνίκι νυχιών και το λεπτό μενταγιόν με το σκελετό, αποκαλύπτουν μια επαναστατική πλευρά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μόδα & Στυλ
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ

σχόλια

4 σχόλια
Είμαι ο μόνος που κατω από τα ρουχα βλέπει αληθινά παιδικά συναισθήματα;Ειδικά ο μικρός που μέτραγε τα κλικ γιατι βαριόταν και ανυπομονουσε να τελειώσει, ο άλλος που θέλει να γίνει Σπάιντερμαν και οι δίδυμες που φοβούνται και κρατιούνται χέρι-χέρι επίσης ανυπομονώντας να τελειώσει η φωτογράφιση ;Προσωπικά καθόλου δεν μου έβγαλε το concept αυτό που προσπαθούσε να δείξει η φωτογράφος. Ok φοράνε ακριβά ρούχα ε και; Εμένα μου φαίνονται κανονικά παιδιά.
Κοριτσακιαμε μπικινι και ψηλοτακουνα, ντυμενες νυφουλεςξαπλωμενα ηδυπαθως σε καναπεδες και σε κρεβατιατυλιγμενα σε γουνες αναμεσα σε ακριβα επιπλα "λουι κατι"μεγαλοπρεπης σεξιστικη αισθητικη φασισμου (του κλασσικου) με μια γερη δοση παιδεραστειας αρρωστια
ένας παιδεραστής δεν χρειάζεται να δει τακούνι σε παιδί για να ανάψει. ανάβει με την παιδικότητα (υποθέτω) και το μυαλό είναι ήδη πειραγμένο, είναι 1000 πράγματα που μπορεί να τον ερεθίσουν και πολλά απο αυτά δεν είναι τα ίδια με των κοινών ανθρώπων. ούτε εμένα μου αρέσει αισθητικά αυτή η φωτογραφία , αυτό δε σημαίνει οτι θα αρέσει σε εναν παιδεραστή. το να τονιζεις(βγάζεις) την (ανύπαρκτη) σεξουαλικότητα των παιδιών είναι το ίδιο κακό με το να τα βάζεις να κρατάνε όπλα. με τον ισχυρισμό σας όμως θα έπρεπε να το εκφράσω κάπως έτσι : "ο πιτσιρίκος με το όπλο θα γίνει ο αγαπημένος των κυνηγών"