HMOYN EKEI: Στις «Βάκχες» του Ευριπίδη, με το Σάκη Ρουβά

HMOYN EKEI: Στις «Βάκχες» του Ευριπίδη, με το Σάκη Ρουβά Facebook Twitter
41

Με την προτροπή «να κοιτάμε τα ωραία μας μέσα ερείπια» καλοσώρισε ο Δημήτρης Λιγνάδης τους θεατές της προπαράστασης των Βακχών, που δόθηκε χθες το βράδυ στο ασφυκτικά γεμάτο και σε προνομιακή θέση Ευριπίδειο Θέατρο στη Σαλαμίνα. Ο σκηνοθέτης αναφέρθηκε στις μεγάλες απαιτήσεις της αναμέτρησης με ένα τόσο δύσκολο κλασσικό κείμενο και έκλεισε την εισαγωγή του με την απαγγελία του ποιήματος του Οδυσσέα Ελύτη «Το Τρελοβάπορο».


Η παράσταση ξεκίνησε δυναμικά με τον εναερίτη-Διόνυσο να κατεβαίνει στην πόλη της Θήβας και την εντυπωσιακή αποκάλυψη του νέου θεού, με άμεσες αναφορές στο Χριστό, μέσα από τα χέρια ενός πολυεθνικού χορού από βάκχες-νύφες. Στη συνέχεια όμως η παράσταση άρχισε να κάνει κοιλιά και να χάνει την έντασή της. Το πρόβλημα, αντίθετα με τις προβλέψεις, δεν ήταν ο Σάκης Ρουβάς αλλά οι επιλογές του σκηνοθέτη. Στην προσπάθειά του να χωρέσει στην παράσταση μια πληθώρα στοιχείων και πληροφοριών, τη βάρυνε, με αποτέλεσμα να χάσει την έντασή της και να αποδυναμωθούν κάποιες πραγματικά καλές ιδέες.


Ο χορός, στον οποίο ο Ευριπίδης μετά από χρόνια ξαναδίνει πρωταγωνιστικό ρόλο, κυριαρχούσε σε όλη τη διάρκεια της βραδιάς και χαρακτηριζόταν από μια ζωική ενέργεια, την οποία δεν έχασε ούτε στιγμή. Η παρουσία των αφρικανικών κρουστών ήταν λειτουργική και υπογράμμιζε τα σημεία ενδιαφέροντος. Τα χορικά αποδόθηκαν με ποικιλία εκφραστικών μέσων, που συμπεριελάμβαναν από αναφορές σε παγανιστικές τελετές, ραπ, ομαδικό αυνανισμό μέχρι και κάλαντα! Ο θεατής «πυροβολείται» από αλλεπάλληλα ευρήματα και χάνει τελικά την ουσία την κειμένου.


Κάπου εδώ βρίσκεται, κατά τη γνώμη μου, το βασικό πρόβλημα της παράστασης. Η ματιά του Δημήτρη Λιγνάδη ταυτίζεται με αυτήν του Πενθέα και οι Βάκχες αντιμετωπίζονται σα μια φιλήδονη ομάδα γυναικών, χωρίς «δεύτερη ανάγνωση». Ο θεατής δέχεται μια «επίθεση λαγνείας», πουθενά όμως δεν αναδεικνύεται το μεταφυσικό περιεχόμενο του κειμένου. Ο Τειρεσίας της Ρούλας Πατεράκη δεν κατάφερε να «περάσει» στους θεατές, δε βοήθησε και η μάλλον αδύναμη, για ανοιχτό θέατρο, φωνή της.

Ο Διόνυσος του Σάκη Ρουβά είναι λαμπερός σαν παντοδύναμος θεός και υπηρετεί την ανάγνωση του Λιγνάδη, ως αντικείμενο λατρείας. Η εμφάνισή του υπό τους ήχους βυζαντινότροπης μουσικής, με χρυσό θώρακα που παραπέμπει σε Παλαιολόγο, είναι εντυπωσιακή. Στις σκηνές που απαιτούσαν ερμηνεία λεπτών αποχρώσεων, όπως η αποπλάνηση-γάμος του Πενθέα με το Διόνυσο, είναι περισσότερο σχηματικός, σε καμία στιγμή όμως δε λειτουργεί σα τροχοπέδη στην παράσταση.

Ο Κάδμος του Γιάννη Καρατζογιάννη έχει χιούμορ στην πρώτη του εμφάνιση και είναι «κουρασμένος» από το βάρος της συμφοράς στο τέλος, με κίνδυνο να μοιάζει υποτονικός. Η Μαρία Κίτσου ως Αγαύη με τη «μεθυσμένη» της ερμηνεία μας στέρησε -και στερήθηκε- την κορύφωση που υπαγορεύει ο συγγραφέας. Αυτή υπηρετείται από το μοιρολόι της Γιώτας Βέη, στιγμή που ενεργοποιεί άμεσα τη συλλογική μνήμη. Ο Πενθέας του Δημήτρη Πασσά δεν κατάφερε να αποφύγει την παγίδα της καρικατούρας και δε βοήθησε το θεατή να ερμηνεύσει τον ψυχισμό του. Η Ελλάδα με τις παραδόσεις της, λατρευτικές και γαμήλιες, κυριάρχουσε. Τα κουστούμια της Εύας Νάθενα ήταν λειτουργικά και χαρακτήριζαν την παράσταση, τα σκηνικά απλά, με το στύλο της ΔΕΗ-τοτέμ να κυριαρχεί.

Όταν ο Διόνυσος σβήνει τα φώτα και αποχωρεί, έχοντας επιβάλλει τη λατρεία του με το σκληρότερο τρόπο, έρχεται η ώρα του απολογισμού. Ο Σάκης Ρουβάς βούτηξε στα βαθιά και ...κολυμπάει. Η μεγάλη προσπάθεια που είναι προφανές ότι καταβάλλει, στο μέλλον ενδέχεται να τον δικαιώσει.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης προσέγγισε το κείμενο με υπερβάλλοντα ζήλο και αρκετά διδακτική διάθεση. Η σκηνοθεσία του είναι επεξηγηματική και μονοδιάστατη, ακόμα και η ιδέα της παράθεσης κάποιων εύληπτων στίχων από το πρωτότυπο, προδίδεται από την άμεση παράθεση της μετάφρασής τους. Σίγουρα δεν είναι οι καλύτερες «Βάκχες» που έχουμε δει, θα είναι όμως οι πιο πολυσυζητημένες και θα φέρουν στα ανοιχτά θέατρα κόσμο που δεν παρακολουθεί τραγωδίες. Είναι κι αυτό κάτι...

 Κορίνα Φαρμακόρη

Αρχείο
41

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Εντωμεταξύ έχουν λυσσάξει όλοι και όλες που ο Σάκης πάει Επίδαυρο με τις Βάκχες, ενώ η συγκεκριμένη παράσταση ΔΕΝ θα πάει Επίδαυρο. Δεν ξέρουνε τι διαβάζουνε, έχουν και άποψη. Δε φταίνε μόνο αυτοί βέβαια, είναι πάρα πολλοί κι οι "δημοσιογράφοι" που δεν ξέρουν τι γράφουν. Ξεφτιλίκια...
ΞΕΦΤΙΛΑ!!!Όχι για τον Ρουβά ή τον Λιγνάδη, αλλά για αυτούς που πήγαν να τους ...απολαύσουν. Η μεγαλύτερη επιτυχία στην καριέρα του Saaaaaakis:http://www.youtube.com/watch?v=-Ah51GnLdZY
Εκτος απο τυχον ηθοποιους που δεν βρισκουν ρολο λογω υφεσης και τους καταλαβαινω, οι υπολοιποια- νομιζετε οτι οι τραγικοι κι ο Αριστοφανης παιζανε στα θεατρα τα εργα τους για λιγους κι εκλεκτους? Κι αν δεν απατομαι, ο χορος αυτο το ρολο ειχε να εκφραζει τα αισθηματα της τοτε πλεμπας. Ποση βλαχια και μιζερια κρυβει η αυτοαποκαλουμενη ελιτ αυτης της χωρας σε ολους τους τομεις ειναι απιστευτο. β- ο Σακης ειναι οτι πρεπει γι' αυτο το ρολο, σε μια ΚΟΜΩΔΙΑειναι ο μονος Ελληνας αρσενικος με στρατια απο ξετρελλαμενες βακχες να τρεχουν πισω του. Ειναι μια μεταμοντερνα επιλογη με χιουμορ.Σορρυ για τα ορθογραφικα.
Αν διαβάσεις όλα τα σχόλια θα αντιληφθείς πως αρκετοί στέκονται στο υποκριτικό ταλέντο του Ρουβά και στην ιερόσυλη συμμετοχή του. Συν τοις άλλοις εσύ ο/η ίδιος/α αναφέρθηκες στην "μέτρια" υποκριτική του και σε αυτά τα σημεία αναφέρθηκα. Ας μην τεμπελιάζουμε κι ας διαβάζουμε όλα τα σχόλια.
Τόσο μένος εναντίον "πλέμπας" και Ρουβά (!!!). Γιατί ρε παιδιά? Χυλόπιτα σας έριξαν? Ηρεμήστε και αδιαφορήστε για ότι είναι υποδεέστερο του επιπέδου σας.
Μην σκοτώνεστε! Δεν είναι ο Ρουβάς το πρόβλημα, αλλά ο Λιγνάδης. Αυτή η χυδαία προσωπικότητα που έχει χάσει προ πολλού την όποια σχέση με το θέατρο και την Τέχνη και αρκείται στο να ακκίζεται και να προκαλεί. Εντάξει, χορτάσαμε. Παρακάτω.
Πάντα σε τέτοιου είδους περιπτώσεις κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Ξεκινούν οι αναλύσεις επί των αναλύσεων για το αν ο x Ρουβάς είναι αντάξιος να "αγγίξει" κουλτούρα. Μάλιστα στην προκειμένη, κάποιος σοκαρίστηκε όταν αναφέρθηκε ο Φραγκούλης συγκριτικά με τον Ρουβά και προέταξε τάχιστα τα πτυχία του πρώτου ως εχέγγυα για έναν καλλιτέχνη. Η αξία του Φραγκούλη είναι αδιαπραγμάτευτη, παρ΄όλα αυτά υπάρχουν μυριάδες καλλιτέχνες που τυγχάνει να έχουν και αυτοί πτυχία αλλά δίπλα τους πέφτουν ντομάτες. Όσον αφορά το Ρουβά τώρα, καλό θα ήταν να σταματήσει ο αλληλοσπαραγμός. Η πορεία θα δείξει αν ο κύριος Ρουβάς κατάφερε ή όχι να ανταπεξέλθει στο ρόλο. Επίσης για να συμβεί αυτό θα πρέπει να πάμε και να δούμε την παράσταση, ώστε να διαμορφώσουμε μία ολοκληρωμένη άποψη κι όχι να μιλάμε απ΄ τη σφαίρα της φαντασίας μας.
κ΄ενα τελευταίο σχόλιο γιατί κόλησα μου φαίνεται :-)Τελικά εμφανίζεται με μποξεράκι http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.proswpa&id=25974σλιπάκι τύπου μινέρβα- ατθιςή αλλάζει κατά την διάρκειά της παράστασης;;Γιατί πραγματικά θα ήταν Σκηνοθετικό εύρημα να αλλά εσώρουχο στην σκηνή που αποπλανεί τον Πενθέα.................................... καλό Σ/Κ σε όλους μας!
River 13.7.2013 | 04:48Παραληρηματική είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάποιος όταν δεν ξεχωρίζει Ούτε τα χρώματα....νομίζοντας πως όλα τ σχόλια απευθύνονται στον ίδιο...εκτός αν είναι ο ιδιος με 2 ονόματα -λογαριασμούς γιατί το σχόλιο στο οποίο απαντάς Απευθυνόταν στον blance 13.7.2013
να με συγχωρεις που έκανα αυτό το τεράστιο λάθος στις 5 το πρωι, και νόμιζα ότι μιλάς σε μένα. Πολύ εύκολα βγάζεις συμπεράσματα τελικά. kala krasia
Εννοείται..... δεν υπάρχει πρόβλημα.:-)Ο Ρουβάς Δεν είναι πρόβλημα πρόβλημα ΜΟΥ είναι η "λογική" της παράστασης (αυτό σου έλεγα)η οποία ΔΕΝ μου ταιριάζει.υ.γ. ΔΕΝ είναι μια παράσταση Ιδιωτικής πρωτοβουλίας(δεν δίνει τα λεφτά ένας κάποιος Επιχειρηματίας...για να πω οτι θέλει ας κάνει) τα δίνει το Φεστιβάλ..δλδ... ΚΑΙ εγώ.γεια σου ρίβερ
● Όταν οι Βάκχες έγιναν Βράκχεζ...● Μετά το τέλος της παράστασης εκτός από τον Ρουβά οι τρεντογκόμενες ψάχνανε στα καμαρίνια και τον Ευριπίδη...● Μαθημένες από τον Πλούταρχο που πάντα τις δέχεται...
Θα συμπληρώσω το φίλο παραπάνω: Και ο Σεφερλής στην Επίδαυρο!Για friday: Δεν είναι σοβαρό να λες ότι"με αφορμή το Ρουβά η κάθε τρεντογκόμενα τραγωδία θα κάτσει και θα παρακολουθήσει αρχαίο δράμα" και ότι "Μπορεί να πάει και σε άλλη παράσταση, και σε άλλη κοκ και να αποτρεντογκομενοποιηθεί" (!!!!!)Η κάθε τρελλογκόμενα πήγε να δει το Ρουβα και μόνο το Ρουβα! Ούτε θα καταλαβε τι πήγε να δει, ούτε ξέρει, ούτε θα ενδιαφερθεί να μάθει κάτι για την αρχαία τραγωδια!Πήγε να δει το είδωλό της, που λόγω θανάτου του lifestyle και λόγω ηλικίας άλλαξε διαδρομη, έγινε σοβαρός!Υ.Γ. Πολύ ενδιαφέρον, εννοώ απο πλευράς κουλτούρας, να δούμε και με το σώβρακο το Ρουβά! Φαντάζομαι ότι η παραπάνω "τρελλογκόμενα" δεν θα το προσεξε! Θα ήταν απορροφημένη απο την αρχαία τραγωδία!
Και ο μεγαλύτερος κριτής θεάτρου, η πρώτη λέξη που είπε ήταν αγκού. Δεν απήγγειλε Όμηρο. Έχει κανείς πληροφορίες από το Θεό ότι ο Ρουβάς είναι ανεπίδεκτος μαθήσεως και δεν πρόκειται ποτέ να γίνει καλός ηθοποιός; Γιατί εμένα στην ξένη ταινία που παίζει το δολοφόνο (γιατί η ελληνική με το συγκρότημα ήταν πολύ μέτρια συνολικά), επαρκής μου φάνηκε.Αυτές οι ελιτίστικες απόψεις ότι το αρχαίο Θέατρο είναι για λίγους, μου φαίνονται απλά ψώνιο. Ας θυμηθεί όποιος τις εκφράζει πόσο άσχετος ήταν την πρώτη φορά που πάτησε το πόδι του σε θέατρο (5, 15, 25 χρόνων, αδιάφορο) και να αφήσει την κομμώτρια του Μπουρναζίου στην ησυχία της. Μπορεί η καημένη να μην μπόρεσε όλη της τη ζωή να ασχοληθεί με την τέχνη και να αρχίσει τώρα, τι σας πειράζει, το ψωμί σας τρώει;Να είναι ψώνιο ο καλλιτέχνης έχει μια λογική, να είναι ψώνιο και ο θεατής, έχουμε ξεφύγει.
Βρήκα πολύ καλή την ιδέα να παίξει ο κύριος Ρουβάς τραγωδία γιατί θα παρακολουθούσαν αυτό το είδος θεάτρου άνθρωποι και κυρίως νέοι οι οποίοι δεν υπήρχε πιθανότητα να δουν αρχαίο δράμα, Αυτό που είδα μετά την παράσταση ήταν κοριτσάκια να συζητούν για το βρακί και τους κοιλιακούς του Σάκη (όταν ρώτησα ποιόν υποδυόταν ο Σάκης μία μόνο είχε καταλάβει).Επίσης ο κύριος Ρουβάς μετά την παράσταση συμπεριφερόταν όπως μετά το τέλος της παράσταση στο “Αρένα” (στην οποία παράσταση ήταν θεός παρεμπιπτόντως).
Δυστυχως η ευτυχως η Τεχνη δεν ειναι για την πλεμπα και για την τελειωμενη τρεντογκομενα που λεει και ο φιλος απο πανω. Χρειαζεται καλλιεργεια. (Για οποιον δεν καταλαβε το "πλεμπα" ειναι ανεξαρτητο οικονομικης καταστασης.)
Σε αυτό το άρθρο κρίνεται μια παράσταση συνολικά όπως και θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή. Δυστυχώς η πλειοψηφία δεν ασχολείται με το να σχολιάζει τον Σάκη Ρουβά ως κομμάτι ενός συνόλου, μιας παράστασης συγκεκριμένα - την οποία δεν εχει καν παρακολουθήσει - αλλά επιλέγει να τον υποτιμήσει άκριτα με μοναδικό επιχείρημα ότι... τι?
Εννοεις προφανως για την λογική του κέρδους. Ίσως κάποιοι τον επέλεξαν για αυτο, δεν αντιλέγω. Δεν νομίζω όμως ότι ο Ρουβάς είχε πρόβλημα να βγαλει λεφτά απο συναυλίες και είπε ας κάνω τραγωδία για την "κονόμα". Οπότε το προσωπικο του δικαίωμα να έκφραστεί όπως επιθυμεί γιατί το φτύνουμε έτσι? Κάπου διάβασα ότι και ο Φραγκούλης έκανε τραγωδία, και αυτός τραγουδιστής δεν είναι? Στην τελική, εξακολουθώ να ρωτάω με ποιο επιχείρημα κρίνουμε χωρίς καν να δούμε? Επειδή είναι ο Σάκης? Συγκεκριμένα ο Σάκης μας ενοχλεί?
kalakrasia 13.7.2013 | 03:58 Προσπερνάω το περί βλαχιάς και εμμονής που μου προσάπτεις - δεν θα μπω στον κοπο να σου απαντησω, οπως θα προσπερασω και την ανάλυση που κανεις, γιατί παρόλο που κατανοώ τι λες την θεωρώ παραληρηματική και άσχετη με το θέμα μας. Θα σταθώ μόνο στο υγ σου και θα σου απαντησω το εξής:Υπαρχει μια παράσταση, δεν την έχουμε δει, διαβάζουμε μια κριτική που εξηγεί αναλυτικά όλα τα σημεία ένα προς ένα. Λέει πως έκανε κοιλιά, χωρίς όμως να είναι ο Ρουβας το πρόβλημα. Τον τελευταίο δεν τον αποθεώνει αλλα ουτε τον θάβει. Λεει πως εκανε μια καλή προσπάθεια. Βουτηξε στα βαθια και κολυμπησε.Αν βλέπεις κάτι κακό σε όλο αυτό - και εσύ αλλά και όλοι όσοι με περισσεια μίσους σχολιάζουν - σίγουρα δεν φταίει ο Σακης για αυτό. Και όχι δεν υπερασπίζομαι τα δικαιώματα του, και δεν με αφορά το πολιτικαλ κορεκτ, απλώς απεχθάνομαι να ισοπεδώνονται τα πάντα χωρίς κρίση, χωρίς επιχειρήματα, και επειδή η ζωή μας έχει γίνει σκατά να πετάμε λάσπη προς όλες τις κατευθύνσεις, έτσι για να νιώσουμε ανώτεροι. Αυτά.
Οτι ενας ποπ σταρ δεν μπορει να αγγιξει ενα ιερο κειμενο η να πατησσει το ποδι του σε ενα ιερο θεατρο. Οτι τα κειμενα και τα θεατρα αυτα ειναι κληρονομια ορισμενων. Οτι στην πραγματικοτητα δεν δεχεται οτι η τεχνη δεν εχει ορια και κατεπεκταση οι εκφραστες της. Οτι αγνωει οτι δεν μπορει να κρινει κατι αφου πρωτα δεν το δει. Βλαχιες δηλαδη.
Για μένα ...μια από τις μεγαλύτερες Βλαχιές στις μέρες μας είναι να επικαλείται κανείς το "πολιτικαλ κορεκτ" για να καλύψει την εμμονή του. Γι΄αυτό και πιστεύω πως Ναι! μπορεί να κρίνει κάποιος την "λογική"μιας παράστασης ακόμα και αν δεν έχει δει την παράσταση.Ετσι ακριβώς όπως μπορεί να κρίνει... αν ευνοήσουν την τσέπη του τα καινούρια μέτρα του μνημονίου ακόμα και αν δεν του τα έχουν περιγράψει επακριβώς.Ετσι όπως μπορεί να κρίνει αν ωφελήσει την υπόσταση της σκέψης του η επιβολή ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος ακόμα και αν δεν το έχει δει.Έτσι όπως μπορεί να μην θέλει να δει τον βουλευτή τώρα πια !κ πρώην ποδοσφαιριστή Ανατωλάκη ... σε αποστολή του Διπλωματικού σώματος. υ.γ. Η "λογική" που επικαλούμαι δεν έχει σχέση με τον Ρουβά, έχει σχέση με την ΣΥΝΘΕΣΗ όλης της παράστασης την ΣΥΝΟΧΗ των συντελεστών της και την ΕΠΙΛΟΓΗ του έργου.Αν δεν μπορείς να το καταλάβεις και το μόνο που θες είναι να υπερασπίσεις τα δικαιώματα του Ρουβά να ξέρεις πως είμαι μαζί σου ...Δεν έχω τίποτα εναντίον του άξιου, συμπαθέστατου και σεμνού ποπ τραγουδιστή.
"με μοναδικό επιχείρημα ότι... τι ..."Ότι επιλέχθει για προφανείς λόγους. Ίδιοι λόγοι για τους οποίους τα κόμματα επιλέγουν τους Χαϊκάληδες, τους Ανατολάκηδες, τις Σελήνες τις Μπάρμπες και τους Γκλέτσους. Για να πουλήσουν το προϊόν σε εκείνους που ΔΕΝ έχουν ιδέα από αρχαίο θέατρο/πολιτική. Είχα την εντύπωση πως η καλή παρουσία στην θεατρική σκηνή (ειδικά την αρχαία) απαιτούσε κάποια βαθύτερη καλλιέργεια, κάποια εξοικείωση, κάποια συναίσθηση του τι κάνουμε και ακριβώς αναπαριστούμε ρε αδελφέ. Ίσως να κάνω και λάθος και να απαιτεί απλά τις ίδιες δεξιότητες με τα βίντεο κλιπς με τα αίματα, τα δάκρυα και τους ίδρωτες.
Συμφωνω απολυτα. Και αας ειμαι της ξενης pop κουλτουρας και ας μη παρακολουθω αρχαιοελληνικα Θεαματα.Ποιος ξερει ποιο πεινασμενο παιδι με αριστο ταλεντο εκει εξω εχασε αυτην την τιμη να παιξει ενα τετοιο ρολο εξαιτιας αυτης της κοτσανας του σκηνοθετη.
"Σίγουρα δεν είναι οι καλύτερες «Βάκχες» που έχουμε δει, θα είναι όμως οι πιο πολυσυζητημένες και θα φέρουν στα ανοιχτά θέατρα κόσμο που δεν παρακολουθεί τραγωδίες. Είναι κι αυτό κάτι.." Και τι ακριβώς θα είναι αυτό το κάτι; Ότι θα μαζευτεί κόσμος και κοσμάκης να δουν Σάκη σε αρχαίο δράμα; Ε και; Και καλά παιδεία;
Ακόμα και το να σταθεί αφορμή ο Ρουβάς να δει η κάθε τρεντογκόμενα τραγωδία, να πάρει τα πόδια της, να κάτσει και να παρακολουθήσει αρχαίο δράμα εμένα με χαροποιεί. Μπορεί να πάει και σε άλλη παράσταση, και σε άλλη κοκ και να αποτρεντογκομενοποιηθεί σε ένα βαθμό. Το θέατρο δεν είναι για την ελίτ, ούτε για λίγους. Ήταν για όλους. Είναι για όλους.