Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου

Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
50

 

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Η Απελευθέρωση του Παρισιού (επίσης γνωστή και ως η Μάχη για το Παρίσι) ήταν η στιγμή που ολόκληρο το γαλλικό έθνος  γιόρτασε, επιτέλους, ανακουφισμένο την παράδοση των γερμανικών στρατιωτικών κατοχικών δυνάμεων (1944).

Οι γάλλοι βγήκαν στους δρόμους γιορτάζοντας την απελευθέρωση τους, και την λήξη ουσιαστικά του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Ωστόσο, την ίδια στιγμή με την έναρξη των πανηγυρισμών επικράτησε κι ένα καθόλου ψύχραιμο κλίμα διώξεων, από μια μερίδα του λαού:

Εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες νέες γυναίκες κατηγορήθηκαν ότι είχαν συνάψει σχέσεις, ή είχαν έστω συνευρεθεί σεξουαλικά, με γερμανούς στρατιώτες κατά την περίοδο της κατοχής, και έπρεπε τώρα να τιμωρηθούν.

Οι γυναίκες αυτές πλήρωσαν το γεγονός ότι κοιμόντουσαν με τον εχθρό με δημόσιους ξυλοδαρμούς και κούρεμα με την ψιλή, ενώ επιπλέον τις μπογιάτιζαν στο πρόσωπο, και γενικά υπέστησαν δημόσια διαπόμπευση και εξευτελισμό.

Πολλοί ισχυρίζονται ότι μαζί με τις  γυναίκες που όντως σχετίζονταν με γερμανούς αξιωματούχους κατά τα χρόνια της κατοχής, κατηγορήθηκαν και πλήθος άλλων γυναικών με μοναδικό αποδεικτικό στοιχείο κακόβουλα κουτσομπολιά και φήμες, που επισκίασαν τις ελάχιστες φωνές λογικής, ή ακόμα και συμπόνιας..

Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter
Η τιμωρία των γυναικών που «κοιμόντουσαν με τον εχθρό», μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Facebook Twitter

[ via ]

50

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Σα γυναικα τις καταλαβαινω.. Βρηκαν εναν τροπο να επιβιωσουν μεσα στον πολεμο. Οσες απο αυτες το εκαναν οντως. Πραγματικα, τα χαιρεκακα βλεμματα ειναι το χειροτερο απ ολα. Καποιες το υπομενουν στωικα παρ'ολα αυτα.
Γιατί όλοι στέκονται στην κριτική της πράξης και όχι στη διαδικασία; Ακόμη και ο χειρότερος εγκληματίας που έχει τελέσει τις πιο απεχθείς πράξεις δικαιούται σύμφωνα με τη δυτική μας κουλτούρα μιας δίκαιας δίκης και φυσικά δικαιούται να υπερασπίσει όπως μπορεί καλύτερα τον εαυτό του. Δίκαιο ή άδικο το κίνητρο, δεν είναι πολιτισμένη συμπεριφορά η διαπόμπευση με αυτό το τρόπο
Όποιος έχει δει την ταινία "Μαλένα" στην οποία πρωταγωνιστεί η Μόνικα Μπελούτσι, σίγουρα θα θυμάται τις σπαρακτικές σκηνές, στην οποία ξυλοκοπείται και διαπομπεύεται δημοσίως. Είναι μια ταινία που μου έχει χαραχθεί στη μνήμη εξαιτίας εκείνων την σκηνών.Το ανθρώπινο γένος, πολλές φορές είναι τόσο αδηφάγο που είναι ανάξιο της φήμης και του σεβασμού του.
στον αντιποδα ανακαλυψα προσφατα το βιβλιο της Καιτης Θαλασσινου που λεγεται "στα ορια". ειναι αληθινη ιστορια και περιγραφει τον ερωτα μιας ευκαταστατης κοπελας με εναν γερμανο αξιωματικο. πολυ συγκινητικο.κι εχουμε δυο θεματα.καταρχας αμα το παιδι σου ειναι αρρωστο (ποσοι πεθαναν απο τον τυφο και την ασιτια!) εγω προσωπικα με ολο το λοχο θα πηγαινα για να το ταισω και ας με σκοτωναν. και δεν ειμαι ακομα μανα αλλα φανταζομαι ετσι θα αντιδρουσα βλεποντας ενα πλασματακι να διπλωνεται απο πονο.τωρα πολλοι στρατιωτες ηταν απλα υποχρεωμενοι να συμμετεχουν στον πολεμο (μιλαμε για ανθρωπους οχι τον καθε σαδιστη που βρηκε κι εκανε το κεφι του). και ο ερωτας δεν κανει διακρισεις ειδικα αν αυτος ο ερωτας ειναι ενας αρρενωπος νεαρος που ντρεπεται για τη χωρα του.βλεποντας βεβαια τετοια ευχαριστηση φανταζομαι οτι πολλοι απο αυτους ηταν οι ιδιοι που εστελναν γυναικες και αδελφες στα κρεβατια του εχθρου για τροφιμα ή ακομα και πληροφοριες.
"Ο χειροτέχνης του αίματος" είναι επίσης ένα μυθιστόρημα με ανάλογο θέμα με τους "όψιμους" αντάρτες που βγήκαν μετά τον πόλεμο απ τις κρυψώνες τους και παρίσταναν τους αντιστασιακούς διαπομπεύωντας τις γυναίκες που είχαν πάρε δώσε με τον εχθρό
Κάνουμε ένα τεράστιο λάθος. Κρίνουμε καταστάσεις σε εποχές, όχι τόσο μακρινές, αλλά πολύ διαφορετικές από τη δική μας. Και με χαρακτηρισμούς που, σε τελική ανάλυση, δεν έχουν να κάνουν με τις συνθήκες που ζούσαν αυτοί οι άνθρωποι. Κανείς μας δεν μπορεί να προβλέψει τη συμπεριφορά του σε τέτοιες ακραίες περιπτώσεις. Ας ελπίσουμε πως δε θα χρειαστεί να μάθουμε. Πρώτον, γιατί αυτοί οι άνθρωποι ζήσανε την απόλυτη φρίκη και δεύτερον γιατί πολλοί από εσάς θα φάτε τεράστια ήττα, σχετικά με το προσωπικό σας σύστημα αξιών. Απλά δεν το ξέρετε ακόμη.
Πόση σεξιστική υποκρισία και σκληρότητα...Και οι αδέκαστοι "κριτές" είναι οι ίδιοι που βίασαν και βιάζουν ομαδικά είτε κατα μόνας τις γυναίκες των "εχθρών" μόλις τις βρουν μπροστά τους. Δεν πληρώνουν ποτέ και για τίποτα. Οι φρικτές τους πράξεις καταλογίζονται ως παράπλευρες απώλειες, δεινά του πολέμου, στρατιώτες είναι, τί να κάνουμε;...Ετσι γράφεται η ιστορία, με το δίκιο όσων κρατάνε όπλα και παριστάνουν τους γενναίους. Τζάμπα μάγκες και η ανάπηρη διπλή ηθική τους.
Έστω κι έτσι, η "Μοίρα" ή η Ιστορία τους επιφύλαξε πολύ καλύτερη τύχη και μεταχείριση από τις γυναίκες που βασανίστηκαν και εκτελέστηκαν από τους Ναζί! Δεν κατανοώ αυτήν την επιλεκτική ευαισθησία... συγκρίνουμε την "αποψίλωση" με τους θαλάμους αερίων? Πείτε την αλήθεια... δεν φανταστήκατε με ευχαρίστηση την Ζαρούλια και τις υπόλοιπες του είδους σε αυτήν την κατάσταση? Ούτε για μια απειροελάχιστη στιγμή?
@Bitter Sugar 30.9.2013 | 23:11> δεν φανταστήκατε με ευχαρίστηση την Ζαρούλια και τις υπόλοιπες του είδους σε αυτήν την κατάσταση?Η Ζαρούλια είναι ένας βαθειά δυστυχισμένος άνθρωπος. Φαντάσου να ξυπνήσεις μια μέρα και να διαπιστώσεις ότι έχεις μεταμορφωθεί στη Ζαρούλια, όπως ο ήρωας του Κάφκα είχε μεταμορφωθεί σε κατσαρίδα. Φρίκη!
Είναι η κατσαρίδα βαθιά δυστυχισμένη ; Η κατσαρίδα μια χαρά περνάει ! Η κακιά με την παντόφλα θα φταίει πάντα, που προσπαθεί να την εξοντώσει ! ( Σύμφωνα με την κατσαρίδα πάντα ... )
Οχι, δεν την φανταστήκαμε. Μπορεί να σου είναι πολύ δύσκολο να το σκεφτείς όμως ναί, υπάρχουν άνθρωποι που δεν τη βρίσκουν με τις διαπομπεύσεις και τα λυντσαρίσματα.
οχι δεν το φανταστηκα. γιατι? γιατι ειμαι κατα της βιας απο οπου και αν προερχεται. ειναι βλακωδης η αντιληψη οτι η απαντηση στη βια ειναι η βια! και μακαρι να ηταν η ουρανιτσα το προβλημα μας και καμια αλλη απο τις φραγκοκοτες που πληρωνουμε!
Ο Β ΠΠ ήταν ότι πιο φρικιαστικό για όσους τον έζησαν. Η γιαγιά μου πέθανε 40 χρόνια μετά τον πόλεμο και όμως δεν πέρασε ούτε μια μέρα χωρίς να συζητήσει κάτι για την φρίκη που έζησε. Δεν κατάφερε ποτέ να τον ξεπεράσει.Πρέπει να καταλάβουμε ότι ήταν μια εποχή όπου ο κόσμος ήταν αναγκασμένος να διαλέξει στρατόπεδο. Όσοι δεν συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς, πέρασαν χρόνια απόλυτου τρόμου και τεράστιας πείνας και εξαθλίωσης. Έβλεπαν τα παιδιά τους να υποφέρουν από τις κακουχίες και ταυτόχρονα έβλεπαν αυτές τις γυναίκες να περνάνε ζωή χαρισάμενη παρέα με τον εχθρό. Εκατομμύρια άνθρωποι χάθηκαν στις μάχες και στις κατεχόμενες χώρες, και το μίσος που δημιουργήθηκε για τους συνεργάτες των Γερμανών ήταν άσβεστο και πέρα από κάθε σημερινή λογική.
Ευκαιρια να βγαλουνε και το μισογυνισμο τους πολλοι απο αυτους βεβαια... Απο την άλλη, καλο είναι πριν κρινουμε να σκεφτόμαστε και τις κοινωνικο- πολιτικες συνθηκες του καθε γεγονοτος. Φαντάσου ναχεις τους ναζι πεντε χρονια στο σβερκο σου, στην ιδια σου τη χωρα, ναχεις χασει συγγενεις και φιλους στον πολεμο, στην αντισταση, στους βασανισμους, στις κακουχιες και ναχεις τς αλλες να παρτουζιαζονται με τους κατακτητες για να μη χασουν την καλοπεραση τους ενω ενα ολοκληρο εθνος υποφερει...Ε, λογικο ειναι να ταχεις παρει λιγο στο κρανιο, ετσι δεν είναι;
Σωστό κι αυτό αλλά μην τρελαθούμε τώρα ότι ήταν κι οι περισσότεροι Γάλλοι στην αντίσταση - γιατί αυτό θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε. Οι περισσότεροι απλώς κάθονταν στ'αυγά τους, και δικαίωμά τους φυσικά. Όοοολοι αυτοί που απολάμβαναν τη δημόσια διαπόμπευση δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι μετρούσαν νεκρούς στο σόι τους.
Η διαπόμπευση ήταν πάντα δυστυχώς σπορ για τους αδύναμους. Τις οικογένειες και τους λοιπούς καλοθελητές που μπορεί (όχι μόνο μπορεί) έσπρωχναν αυτές τις γυναίκες εκεί, φαντάζομαι όχι μόνο δεν διαπομπεύτηκαν αλλά οι ίδιοι κράταγαν το ψαλίδι που τις κούρευε.
Φανταστείτε το εξής: Ένας Γερμανός στρατιώτης έχει πυροβολήσει στο κεφάλι τον αδερφό σου μπροστά στα μάτια της μητέρας σου,και η γειτόνισά σου να πηδιέται με τον Γερμανό.Πόσο αντιφασιστικά μπορείς να της φερθείς ,όχι μόνο μετά την λήξη του πόλεμου αλλά και πριν.
Κατανοητό αλλά ούτε που ξέρεις γιατί μπορεί να το έκανε η κάθε γειτόνισσα. Η μια μπορεί να είχε παιδιά να θρέψει, όπως η μητέρα στη "Μάνα του Σκύλου". Και ακόμη στο "Χιροσίμα αγάπη μου" ερωτεύεται έναν πιτσιρίκο - όπως αυτή - γερμανό στρατιώτη, καταναγκασμένο σε στράτευση όσο και τόσοι άλλοι στρατιώτες σε όλο τον κόσμο. Και αν πρόσεξες το άρθρο, πολλές περιπτώσεις δεν ήταν καν αποδεδειγμένο ότι διέπραξαν όσα τους καταλόγιζαν.
Σίγουρα οι εικόνες δεν είναι ωραίες και ειδικά στη ζεστασιά του σπιτιού μας και πίσω από την οθόνη του υπολογιστή μας μοιάζουν αποκρουστικές. Πότε όμως οι άνθρωποι θα αποφασίσουν να κρίνουν ιστορικές φωτογραφίες (ή ιστορικές πληροφορίες) με βάση την ισχύουσα κατάσταση της τότε εποχής; Ο πόλεμος εξαγριώνει τον άνθρωπο.Δεν υπάρχει λογική στον πόλεμο για να κρίνεις με ανθρώπινα κριτήρια τις πράξεις που απορρέουν από αυτόν. Μιλάμε για ανθρώπους που έζησαν Κατοχή, που είδαν φίλους και συγγενείς να πεθαίνουν ή να σκοτώνονται, που έζησαν έναν παραλογισμό και συναισθήματα που εμείς μακάρι να μην βιώσουμε ποτέ. Δεν δικαιολογώ τις πράξεις, απλά τις κατανοώ.
Όπως υπάρχουν και γυναίκες που πείνασαν, είδαν τα παιδιά τους να εξαθλιώνονται, που πέρασαν τα πάνδεινα, αλλά δε "κοιμήθηκαν" με τον εχθρό. Δε πρόδωσαν ιδανικά, ιδέες, αξίες. Κρίνονται σε σχέση με τις υπόλοιπες γυναίκες.Το βάζω σε εισαγωγικά το κοιμήθηκαν γιατί δε με αφορά το αν έγιναν ερωμένες , με αφορά η προδοσία, το ξεπούλημα.Προσυπογράφω το σχόλιο του/της starscream
@ Novel_Splendours, joniΝα προδώσω τους δικούς μου στον εχθρό είναι μια τελείως άλλη ιστορία. Να δώσω ονόματα αντιστασιακών, να προδώσω σχέδια κλπ. ΑΥΤΟ είναι προδοσία, και μπόρεσαν να το κάνουν πολλοί και πολλές, χωρίς να χρειαστεί απαραίτητα να ανοίξουν και τα πόδια τους. Τώρα εσέις αν νομίζετε πως κάθε φορά που μια οποιαδήποτε πήγαινε με έναν τυχαίο στρατιώτη με μόνο σκοπό να της δώσεις λίγη μπομπότα, του έδινε και πληροφορίες για την αντίσταση, τι να σας πω... Εκτός αν οι κινήσεις της αντίστασης ήταν πασίγνωστες στο σύνολο του γαλλικού πλυθησμού.Όσον αφορά το τι θα έκανα για να ταϊσω τα παιδιά μου, δεν πιστεύω ότι θα κάρφωνα αγωνιστές στους κατακτητές. Να πάω όμως μαζί τους, χωρίς να θέτω σε κίνδυνο κανέναν, για να εξασφαλίσω την επιβίωση των παιδιών μου; Ούτε που θα το σκεφτόμουν δεύτερη φορά. Διπλοβάρδια όλο το στρατόπεδο αν χρειαζόταν. Αν εσείς αφήνατε τα δικά σας να ψοφήσουν, για να έχετε καθαρό κούτελο, με γεια σας με χαρά σας. Κι άμα θεωρούσατε εμένα πουτάνα, ενώ δε θα σας έβλαπτα, σκορδοκαΐλα μου.
@ Iris PrismaticaeΟι περισσότεροι σχολιαστές βιάστηκαν να κατατάξουν την συμπεριφορά των Γάλλων ως σεξιστική, φαλλοκρατική, ως προστασία εθνικής ταυτότητας και άλλα τέτοια σχετικά με το ρεύμα σκέψης της lifo. Το θέμα είναι η προδοσία, η έλλειψη αξιών, η ευκολία με την οποία κάποιοι ξεπουλήθηκαν. Τους άντρες τους καθάρισαν με συνοπτικές διαδικασίες, τις γυναίκες έιτε τις εκτέλεσαν είτε τις διαπόμπευσαν. Προαφανώς αγαπητή Iris Prismaticae έχουμε διαφορετικό σύστημα αξιών, δεν είναι κακό, απλά το αναφέρω, γιατί η ευκολία με την οποία αποδέχεστε το "κάθε φορά που μια οποιαδήποτε πήγαινε με έναν τυχαίο στρατιώτη με μόνο σκοπό να της δώσει λίγη μπομπότα" σαν κάτι εντελώς φυσιολογικό, καθόλου μεμπτό, εμένα με σοκάρει. Τι ήταν αυτός ο στρατιώτης όμως? Δεν ήταν απλός κάποιος αλλόθησκος, κάποιος άλλης φυλής ή εθνικής ταυτότητας που τύχαινε να είναι και στρατιώτης (εκεί θα έιχαν νόημα όλα τα άλλα που γράφουν κάποιοι σχολιαστές εδω μέσα) ήταν ο εχθρός σε έναν πόλεμο. Σε τι πόλεμο? Σε πόλεμο εναντίον ενός κατακτητή. Και ο στρατιώτης αυτός ήταν ο κατακτητής! Ήταν ο στρατιώτης που σκότωνε τον γείτονα της, τον αδερφό της, τον πατέρα της, τον φίλο της. Πέραν του ότι με τον να περναέι τα βράδια της μαζί του, του ανέβαζε το ηθικό έτσι ώστε να είναι ακόμα καλύτερος πολεμιστής, άρα ακομα πιο γενναίος και άρα να σκοτώνει ακόμα περισσότερους. Όλα αυτά σας έχουν περάσει απο το μυαλό ή στα πλαίσια ενός ωχαδερφισμού και μιας γενικής απαξίωσης σε οτιδήποτε συνιστά αρχή, σύστημα αξιών δε σας απασχολεί? Ξέρω ζούμε σε εποχή που ο καθένας κοιτάει τον πισινό του, ο καθένας δήθεν φέρει το προσωπικό του σύστημα αξιών "θα με κρίνει μόνο ο θεος" και άλλα τέτοια χαρωπά. Η προσωπική ευθύνη στον κάλαθο των αχρήστων. Εξάλλου είναι δύσκολο να πειθαρχήσει κανείς σε υψηλότερα ιδανικά, το εύκολο είναι να πεί κανείς "σκορδοκαίλα μου". Μη ξεχνάτε όμως ότι το ίδιο μπορεί να το πεί και ο άλλος με την ίδια ευκολία.
@ Novel_Splendours Έχετε όντως δίκιο, έχουμε διαφορετικό σύστημα ηθικής. In my book, όταν αναλαμβάνεις την ευθύνη να φέρεις παιδιά στον κόσμο υπογράφεις ένα συμβόλαιο. Ότι θα πουλήσεις και την ψυχή σου στο διάβολο προκειμένου να τα προστατέψεις. Με μόνες εξαιρέσεις την άμεση προδοσία της πατρίδας - με ονόματα και σχέδια, όχι με το να "ανεβάζεις εμμέσως το ηθικό των φαντάρων" - και το φόνο αθώων, όλα τα άλλα επιτρέπονται. Στο δικό μου σύστημα αξιών πάντα.
@eva@ 30.9.2013 | 21:07Θυμόμουν τη φωτογραφία και την εθνικότητα της γυναίκας. Το όνομα το βρήκα στο Διαδίκτυο.Νομίζω πως καταδικάστηκε σε θάνατο, αλλά γλύτωσε την εκτέλεση.Πάντως ταιριάζει στην ανάρτηση, επειδή ήταν όντως ερωμένη Γερμανών αξιωματικών. Δεν περιορίστηκε όμως στον έρωτα, αλλά κατέδωσε δεκάδες αντιστασιακούς.
Ήθελα να σχολιάσω επι της ουσίας του άρθρου και να πάρω θέση αλλά βαριόμουν να κάνω log in και μετά ein Steppewolf διάβασα το σχόλιό σου και σκέφτηκα ακριβώς αυτό που έγραψε η eva@! Έπρεπε να κάνω log in λοιπόν να στο πω! Δε συμφωνώ πάντα με αυτά που γράφεις αλλά τα σχόλια σου είναι πάντα σχετικά, πάντα ενήμερα και πάντα με links.
Σχετικό με το θέμα είναι το μυθιστόρημα "Η μητέρα του σκύλου" του Παύλου Μάτεσι. Η ιστορία μιας Ελληνίδας που "κοιμόταν" με έναν Ιταλό κατά την περίοδο της Κατοχής για να συντηρήσει τα παιδιά της ύστερα από την εγκατάλειψή της από τον σύζυγό της, η διαπόμπευση και ο εκτοπισμός της από την τοπική κοινωνία. Ένα λογοτέχνημα που κλονίζει την παραδοσιακή αντίληψη περί εθνικής ταυτότητας και άλλες βεβαιότητές μας. Αξίζει η ανάγνωσή του.
φαντάζομαι κάποιοι δικοί μας πατριώτες θα οραματίζονται κάτι ανάλογο για τις Ελληνίδες που έχουν σχέση με Αλβανούς, Αφρικάνους και άλλους ξένους "εισβολείς". Η παραδοσιακή αντίληψη περί εθνικής ταυτότητας και καθαρότητας των γυναικών της φυλής ισχύει και σε καιρό ειρήνης. Εξ' ου και το εναγώνιο σύνθημα: ¨Θα σας π......ν τις γυναίκες" οι εκάστοτε άλλοι, καθ' οτι οι γυναίκες ανήκουν στα αρσενικά της δικής μας φυλής και όχι της απέναντι...
Έτσι ακριβώς. Το γυναικείο (μητρικό) σώμα για την πατριαρχική αντίληψη είναι πεδίο σύγκρουσης για τη διατήρηση της εθνικής ακεραιότητας. Πρέπει να παραμείνει άσπιλο και, κυρίως, να μη γονιμοποιηθεί από ξένο "εισβολέα". Οι παραβάτες τιμωρούνται. Και σε καιρό ειρήνης φυσικά.