ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Γιατί υπάρχουν τόσες υστερικές τσιρίδες στα ελληνικά σίριαλ;

Γιατί υπάρχουν τόσες υστερικές τσιρίδες στα ελληνικά σίριαλ; Facebook Twitter
14

Το άρθρο του M.Hulot «Πώς τα τουρκικά σίριαλ αλλάζουν τον μουσουλμανικό κόσμο» (σχετικά με το πώς η Νίνα-Μαρία Πασχαλίδου γύρισε ένα ντοκιμαντέρ για την επίδραση που έχουν οι τουρκικές σειρές στις μουσουλμανικές κοινωνίες) ήταν από τα πιο πολυσχολιασμένα του περασμένου μας τεύχους.

Ο/η Magritte Clouds έγραψε: «Επειδή τυχαίνει να έχω δει και τουρκικά σίριαλ (όχι συστηματικά) και, φυσικά, και ελληνικά στο παρελθόν, έχω παρατηρήσει πως τα πρότυπα που προβάλλονται στα τουρκικά είναι πολύ πιο απλά, γήινα και αισθαντικά. Πιστεύω πως ίσως αυτός είναι ένας λόγος που έχουν αγαπηθεί τόσο. Επίσης, έχετε παρατηρήσει πως πάντα υπάρχει ένα παιδί στο κέντρο της ιστορίας; Άρρωστο, κλεμμένο, υιοθετημένο, οτιδήποτε – πάντως, υπάρχει μια επιστροφή (προφανώς στην Τουρκία δεν έφυγαν ποτέ) σε πιο παραδοσιακές αξίες. Δεν το υποστηρίζω απαραίτητα ως μοντέλο ζωής, αλλά είναι πιο αληθινό και ουσιώδες –πιο μεστό μάλλον είναι η σωστή λέξη– σε σύγκριση με τα ελληνικά σίριαλ που προβάλλουν εντελώς υστερικούς, νευρωτικούς χαρακτήρες-καρικατούρες. Αν τύχει να δεις ελληνικό σίριαλ, αναγκάζεσαι να χαμηλώσεις τον ήχο για να μην ακούς τις υστερικές τσιρίδες (συνήθως γυναικών) και να μη λουστείς πατόκορφα τον υποτιθέμενο προβληματισμό, που στην πραγματικότητα είναι μια νεύρωση άνευ προηγουμένου. Όσο για τα στόρι των ελληνικών σίριαλ, είναι wishful thinking κατάλοιπα της εποχής του "Κλικ". Οι άνθρωποι θέλουμε ρεαλιστικά παραμύθια (παραμυθένιο ρεαλισμό) κι εκεί έχουν φτιάξει κάτι ενδιαφέρον οι Τούρκοι».

Ο M.Hulot συμφώνησε: «Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα! Έβλεπα το "Μην αρχίζεις τη μουρμούρα" χθες το βράδυ, που είναι μια συμπαθητική σειρά με πολύ καλές ηθοποιούς. Τίγκα στις νευρώσεις και στην υστερία – με τόση υπερβολή χάνεται και το χιούμορ που μπορεί να έχει».

Ο tktk σχολίασε σχετικά με το «ζεστό, μεστό, γήινο και ανθρώπινο» που αναφέρθηκε: «Η Τουρκία είναι απλώς μια συντηρητική κοινωνία, με απίστευτα ελαττώματα, αναχρονιστική και ξεπερασμένη σε σχέση με κάθε ευρωπαϊκή χώρα, πλην Ελλάδας. Μην μπερδεύουμε το παλιό με το απλοϊκό, έως εγκεφαλικά νεκρό. Μπορεί οι ελληνικές σειρές να έχουν υστερία, είναι όμως σύμπτωμα του καιρού μας. Και οι ατάκες και οι διάλογοι στα ελληνικά σίριαλ μοιάζουν με το ευρωπαϊκό επίπεδο σκέψης, αν και έχουν ακόμα δρόμο. Καλά κάνουν στις μουσουλμανικές χώρες και τα βλέπουν, αφού συμβάλλουν στην πρόοδό τους. Στην Ευρώπη θα έπεφτε το γέλιο της αρκούδας, αν προβάλλονταν. Εδώ είναι απλώς πισωγύρισμα, αποβλάκωση και αποχαύνωση, στην οποία δυστυχώς οι Έλληνες έχουν τάση, ειδικά όταν νιώθουν ότι απειλούνται, συντηρητικοποιούνται ακόμα περισσότερο. Ζούμε ήδη σε μία από τις πιο οπισθοδρομικές, ρατσιστικές, αργόστροφες και αργοκίνητες κοινωνίες στην Ευρώπη. Δεν βλέπω πως σίριαλ στα οποία η φτωχιά αγαπά τον πλούσιο, κλαίνε όλοι με μαύρο δάκρυ για το ορφανό, δέρνουν τις γυναίκες, φιλάνε το χέρι των γονιών, οι γκέι είναι εξωγήινα όντα, και είναι όλα θέλημα Θεού. Έχουν κάτι να δώσουν στην ελληνική κοινωνία; Δεν είναι τυχαίο ότι τα αγγλικά, δανέζικα κ.λπ. σίριαλ πάνε άπατα. Άσε τους κουλτουριάρηδες, που βλέπουν τα τούρκικα από "κοινωνιολογικό ενδιαφέρον". Κατάντια!»

«Θα πάρει χρόνο, ίσως πολύ χρόνο, αλλά και αυτές οι κοινωνίες, οι μουσουλμανικές κάποια στιγμή θα πάψουν να είναι η επιτομή του συντηρητισμού και της καταπίεσης των γυναικών» έγραψε ο no-body. «Θα αργήσει, αλλά θα γίνει η φιλελευθεροποίηση τους, για τα δικά τους πολιτισμικά δεδομένα πάντα, νομοτελειακά».

«Αχ, μην είσαι σίγουρος/η γι' αυτό» είπε ο Atman. «Η ιστορία δεν πάει ευθεία μπροστά πάντα, βλ. Ιράν και Αφγανιστάν 1970».

Κι ο/η wb23 κατέληξε: «Κάθε πράμα στον καιρό του, αλλιώς, αν βιάζεσαι και προτρέχεις, είσαι καταδικασμένος να γυρνάς από το "Με λένε Βαγγέλη" στη "Φατμαγκιούλ"».

Η συνέντευξη της Στέλλας Γκρέκα, της τραγουδίστριας-θρύλου, που μίλησε στα 92 της χρόνια στην Αργυρώ Μποζώνη, έγινε viral και τα σχόλια ήταν, δικαίως, εξυμνητικά.

Mairions: «Τι συνεντευξάρα είναι αυτή! Καιρό είχα να απολαύσω τόσο πολύ τον λόγο ενός ανθρώπου που αφηγείται τη ζωή του: ύφος και περιεχόμενο υψηλού επιπέδου».

Παύλος: «Τι γοητευτικός άνθρωπος! Την ανακάλυψα όταν είδα μια εκπομπή που της είχε αφιερώσει ο Παπαστεφάνου στα τέλη της δεκαετίας του '80 και κόλλησα. Mου είχε φανεί τόσο ξεχωριστή, που έως και σήμερα η φωνή της και τα τραγούδια της (δεν είναι και πολλά, καμιά δεκαπενταριά στην Ελλάδα και άλλα τόσα περίπου στην Αμερική) είναι μία από τις μανίες μου. Χάρηκα πάρα πολύ αυτήν τη συνέντευξη, είναι τόσο δύσκολο να βρεις ανθρώπους με τόσο καθαρή ματιά και μυαλό όλο γοητεία».

car der ine: «Εντυπωσιακή συνέντευξη. Από μία, όπως φαίνεται, εκπληκτική γυναίκα που αμυδρά είχα ακούσει το όνομά της. Μπράβο στη LifΟ!».

14

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

11 σχόλια
Πάντως εγώ θεωρώ τραγικό το οτι δεν μπορούμε να παράγουμε -έστω- μια low budget σειρά με σοβαρούς χαρακτήρες και σενάριο. Μόνο τσιρίδες, υστερίες & κρύα αστεία. Βάθος μηδέν. Σενάριο μηδέν. Στις ξένες σειρές νομίζω οτι το βασικότερο είναι: 1. Οτι είναι πραγματική μυθοπλασία, που έχουν βάλει πολλή δουλειά για να γράψουν, και 2. 'Εχουν χαρακτήρες με τους οποίους να μπορείς να ταυτιστείς. Όχι καρικατούρες που υποβιβάζουν κατά την άποψή μου τους πάντες: άντρες (χαζοί, ψώνια, μαμόθρεφτα, μανιακοί κλπ.), γυναίκες (υστερικές και χαζές, χωρίς πραγματικά ενδιαφέροντα και απόψεις, που βρίζουν τους άντρες τους), παιδιά που είναι λες και παίζουν σε διαφήμιση του '60 κλπ. κλπ. Είναι πραγματικά κρίμα. Τι σχέση έχει αυτό άραγε με την ταυτότητά μας και το πως αντικατοπτριζόμαστε στα media της χώρας μας?
Μια γενιά ατάλαντων Ελλήνων βυσματούχων, εκπαίδευσε μια γενιά ευεπηρρέαστων παιδιών, που νομίζουν ότι ηθοποιία είναι οι γκριμάτσες που κάνουν τα μοντέλα με τα απενεργοποιημένα πρόσωπα και σενάριο η υπερβολή στην αντιγραφή ενός ξένου έργου.Αν ακούς ελληνικό σίριαλ από το διπλανό δωμάτιο, έχεις την εντύπωση πως είναι μεταγλωττισμένο. Για τέτοιο άθλιο διάλογο μιλάμε.
μία μέρα να βγεις έξω απ' το σπίτι σου και καταλαβαίνεις ποσο υστερικοί είναι κυρίως οι έλληνες που θα δεις. Αναμενόμενο μετά να είναι και υστερικοί οι χαρακτήρες στα ελληνικά σήριαλ.
Γιατί υπάρχουν τόσες υστερικές τσιρίδες στα ελληνικά σίριαλ; Επειδη συνηθως τα φτιαχνουν σκηνοθετες παραγωγοι ηθοποιοι που ανηκουν στην "κοινοτητα" ομοφυλλοφιλικης αλληλοβοηθειας!Ως εκ τουτου δε χρειαζεται να ειναι ιδιαιτερα ταλαντουχοι στη δουλεια τους.Ετσι οι χαρακτηρες αλλα και η ιστορια του συριαλ πεφτει συχνα στο τετριμενο αλλα "πετυχημενο" τριπτυχο χαρακτηρων:1. Γυναικες: Στριγκλες νευρικες ανασφαλεις υστερικες κουτοπονηρες που τσιριζουν φρικαρουν και πραττουν ανεξελεγκτα2. Αντρες: Δυο ειδη. Μαμακιας, μπουλης, βλακας ερμαιο των πιο πανω γυναικων. Γκομενος, με υφος μοιραιου πομπωδη φλωρομανγκα. Ο ρολος αυτος δινεται συνηθως στον γκομενο του σκηνοθετη ή σε καποιο αλλο καταξιωμενο και καταξυρισμενο γκομενο της "κοινοτητας" 3. Γκει ή γκει ζευγος: Ο πιο κουλ ρολος, η μονη φωνη της κοινης λογικης σε ολο το μπαχαλο. Ανεχεται και συμβουλευει τους πιο πανω.Μπροστα σ αυτο το εμετικο συνοθυλεμα, τα Τουρκικα σηριαλ της βυζαντινο-δολοπλοκιας οπου το μισο χρονο βλεπουμε τους προταγωνιστες να κρυφακουν και να κρυφοκοιταν απο κλειδαροτρυπες αλλα ταυτοχρονα να προβαλλουν "ιερες οικογεννειακες αξιες" .... ειναι παραδεισος!:-)
Υπάρχει έλλειψη σεναρίων,σκηνοθετών,καμμιά φορά και ηθοποιών.Οι περισσότεροι ηθοποιοί παίζουν θυμωμένα,μιλάνε δηλ. πάντα τσιριχτά,θυμωμένα κι επιθετικά.Κλασσική περίπτωση ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος που παίζει πάντα σαν να τού σκότωσαν τη μάνα.Είναι κι άλλοι όμως.Σαν να υπάρχει πλήρης έλλειψη υποκριτικής γκάμας.Γι αυτό και δεν πάω θέατρο,γιατί κι εκεί έτσι περίπου παίζουν.Οι σκηνοθέτες δεν θα έπρεπε να τούς κατευθύνουν; Πού όμως...Αυτά απαιτούν ταλέντο.
Καμία σχέση δεν έχει η τηλεόραση με το θέατρο.Στην τηλεόραση και ταλέντο να έχεις μπορεί να σε καταπιεί η έλλειψη ελευθερίας για κάτι διαφορετικό -από την παραγωγή και το ΕΣΡ- ή/και η έλλειψη χρόνου/διάθεσης να κατευθύνεις σωστά το παλτό που σου φορτώσανε γιατί με κάποιον αγαπήθηκε. Συμφωνούμε όμως στην έλλειψη υποκριτικής γκάμας και πρωτοβουλιών για καινούργια πράγματα. Και από καλλιτέχνες και από παραγωγούς. Αλλά αυτό είναι ΚΑΙ θέμα κοινού το οποίο δείχνει να μην κουράζεται τόσο εύκολα από τα ίδια και τα ίδια.Άμα πρέπει να παίξει τόσο πολύ Λάμψη και Καλημέρα Ζωή για να σταματήσει να πουλάει..... τι καινούργιο να βγει; Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν δηλαδή... εγώ πχ είχα βαρεθεί να τρολλάρω με αστειάκια, Γιάγκο Δράκο ΠΡΙΝ βαρεθούν άλλοι να τον βλέπουν κανονικά.Τραγικό.
Πολυ σωστη παρατηρηση...υστερια,ψευτογκλαμ,σεναρια ξεπατικωμενα απο το stickers for the masses,κινητα τηλεφωνα και ακριβα αμαξια,ντυσιματα απο βεστιαριο αποκριας,δεν βλεπω καθολου σηριαλ ελληνικα,τουρκικα η βραζιλιανικα και οσες φορες επεσα πανω σε αυτα αλλαξα καναλι λογω της τσιριδας και του κιτς...God bless Breaking Bad!
Μια από τα ίδια, μετά από 5 λεπτά απλά με εκνευρίζουν και ακούω το γκντούπ που κάνει το IQ μου πέφτοντας στο δάπεδο.Είναι 2013, οι περισσότεροι έχουμε Internet, και αν διαχωρίσουμε την τηλεόραση από το τηλεοπτικό προϊόν θα δούμε ότι το πρώτο έχει ψοφήσει χωρίς να έχει σταματήσει η ζήτηση για το δεύτερο. Δεν είναι παράδοξο: Μας τελείωσε το κάθομαι συγκεκριμένη μέρα και ώρα να δω το επόμενο επεισόδιο. On demand νόμιμα ή πειρατικά βλέπεις τις καλύτερες σειρές από όλο τον κόσμο. Γιατί να διαλέξεις από την "αφρόκρεμα" του βούρκου 2-3 συντηρητικών χωρών;Σε αυτές τις νέες συνθήκες η TV με την παραδοσιακή της μορφή έχει καταντήσει οπτικοακουστικό decor για βαριεστημένες νοικοκυρές που κάθονται σπίτι, με μικρά ευχάριστα διαλείμματα για Champions League.
Κρίνοντας τα ελληνικά σήριαλ προσέχω τα εξής:Αν πρόκειται για κωμωδία, υπάρχουν τσιρίδες και αγριοφωνάρες (προφανώς κατάλοιπο ατάλαντων σκηνοθετών που είδαν μια φορά Almadovar και πήγαν ατυχώς να τον αντιγράψουν).Αν πρόκειται για οτιδήποτε άλλο, πέφτεις πάνω σε σκυθρωπές μουτσούνες, προβληματισμένες, κατηφείς, σκεπτικές,μπερδεμένες, χωρίς ούτε ένα χαμόγελο, που έχουν να κάνουν με προδομένους έρωτες, με ίντριγκες, με "τι εννοούσε ο τάδε όταν είπε εκείνο στην άλλη". Κάκιστοι ηθοποιοί, με ύφος χιλίων καρδιναλίων, με βαρετούς διαλόγους φτιαγμένους από ατάλαντους ανθρώπους. Και με ιστορίες τόσο ψεύτικες, όσο και τα σκηνικά αυτών των απίστευτων "δημιουργιών" που έκαναν πλούσιους εντελώς άσχετους με το θέαμα ανθρώπους.Αλήθεια βλέποντας να παίζονται νωρίς το πρωί κάτι επαναλήψεις ανεκδιήγητες, αναρωτιέμαι: αυτοί οι άνθρωποι πληρώθηκαν για να φτιάξουν και να παίξουν σ'αυτά τα τερατουργήματα?
Δεν παρακολουθώ ποτέ σήριαλ. Για μένα είναι παντελώς χάσιμο χρόνου. Και τα καλύτερα ξένα τα βρίσκω αφόρητα βαρετά όσο καλογυρισμένα και να είναι, οπότε δεν αντέχω ούτε 10’ παρακολούθησης.Αφού ισχύει το πασίγνωστο «περί ορέξεως κολοκυθόπιτα», μήπως αντί να συζητάμε για το πιο είδος σήριαλ είναι καλό ή κακό, μήπως θα έπρεπε να συζητάμε για το τι πραγματικά προσφέρει και τι θα έπρεπε να προσφέρει η τηλεθέαση ενός οποιουδήποτε σήριαλ στον τηλεθεατή τη σήμερον;