Θανάσης Παπακωνσταντίνου: «Να μην τους αφήσουμε να φτιάξουν φυλακές τύπου Γ»

Θανάσης Παπακωνσταντίνου: «Να μην τους αφήσουμε να φτιάξουν φυλακές τύπου Γ» Facebook Twitter
13

Στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τη δημιουργία φυλακών υψίστης ασφαλείας αναφέρθηκε στη συναυλία του στο Θέατρο Βράχων στον Βύρωνα, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου.

Ο δημιουργός απαντώντας στα συνθήματα θεατών όπως «το πάθος για τη λευτεριά είναι δυνατότερο απ’ όλα τα κελιά» τάχθηκε κατά της δημιουργίας αυτών των φυλακών και πρότεινε να γίνει συναυλία από κοινού με άλλους καλλιτέχνες «για να γίνουμε 50 χιλιάδες, 100 χιλιάδες κόσμος, για να μην τους αφήσουμε».  

Η ανακοίνωση των κρατουμένων αναφέρει:

"Το υπουργείο θέλει να φτιάξει μια φυλακή μέσα απ' τη φυλακή χωρίς δικαιώματα, χωρίς επισκεπτήρια, χωρίς μεροκάματα, χωρίς άδειες. Σκοπός του υπουργείου", προειδοποιούν, "δεν είναι ο σωφρονισμός αλλά η εκδίκηση και η τιμωρία. Όταν στερείς από κάποιον το δικαίωμα στην ελπίδα, το μόνο σίγουρο είναι ότι τον κάνεις χειρότερο.

Οι φυλακές τύπου Γ δεν είναι φυλακές υψίστης ασφαλείας, είναι φυλακές υψίστης απελπισίας. Γι΄αυτό", επισημαίνουν, "δεν είναι τυχαίο ότι το υπουργείο δικαιοσύνης προσπαθεί να περάσει το νομοσχέδιο μέσα στο καλοκαίρι, για να μην συναντήσει αντιδράσεις όχι μόνο των κρατουμένων αλλά και όλων των συνειδητοποιημένων και ευαισθητοποιημένων ανθρώπων".

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Είναι σαφής η τοποθέτηση του Θ.Π. όσον αφορά τα κοινωνικοπολιτικά.Αν μπει κανείς στον κόπο να διαβάσει 2-3 συνεντεύξεις του θα καταλάβει,αν ακούσει 2 δίσκους του επίσης θα καταλάβει...Συνεπώς,μένοντας πιστός και ο ίδιος στις αρχές του αντιτίθεται στις φυλακές υψίστης ασφαλείας,κίνηση που στερεί βασικά δικαιώματα κρατουμένων,διαλύει κάθε έννοια κράτους δικαίου που δεν εκδικείται και εν τέλει ενισχύει περισσότερο το φόβο.Τώρα αν ξεκινά κάποιος μαι κριτική με το '' όσες βλακείες και να λες...'' σίγουρα κάνει λάθος ξεκίνημα και ο Toolio έχει δίκιο όταν απαντά πως σε μια συναυλία πας γιατί θες να χάσεις λίγο από το εισόδημα σου επειδή εκτιμάς τον καλλιτέχνη και περνάς όμορφα,και δε θα έπρεπε να ενοχλεί ότι κάποιος μπαίνει τζάμπα(τουλάχιστον στην πλάτη μας δεν κάθεται),εκτός αν ενοχλεί αυτούς που πλήρωσαν εισιτήριο και ένιωσαν χάπατα...
κάνεις λάθος. χωρίς να έχω στη διάθεσή μου τα (υπέροχα*) αρχεία της δεκαετίας του '90, μπορώ να πω με ασφάλεια πως οι απόψεις του Θανάση άρχισαν να ριζοσπαστικοποιούνται μετά το 2005-6 περίπου, τη χρονιά του κινήματος κατά της 'ιδιωτικοποίησης των ΑΕΙ' (οπότε κι εγώ πέρασα στο πανεπιστήμιο), όπου ήταν ο νο1 καλεσμένος σε συναυλίες υποστήριξης, καταλήψεις κ.λ.π..Αυτό συμπίπτει και με την εποχή το *τρίτου απ' το τέλος* δίσκου που προανέφερα, όπου η θεματολογία του αρχίζει φανερά να περιστρέφεται γύρω από διάφορους επαναστάτες και αντάρτες (κυρίως λατινοαμερικάνους, γιατί αν έκανε να μιλήσει για τους αντίστοιχους ευρωπαίους θα τολμούσαμε να του λέμε ανοιχτά ότι υποστηρίζει εγκληματίες πολέμου). Δεν ξέρω αν πάει να το σώσει τώρα στην τελευταία του δουλειά, διαβάζοντας μια συνέντευξή του στην AV το γύρισε στο πεδίο άνεσής του (το ίξης αφίξης), αλλά η οξυδέρκειά του κι οι δυνατότητές του έχουν πέσει πολύ από τα '90.Το πιό ασφαλές συμπέρασμα όπου καταλήγω είναι ότι έγραψε για τις ορέξεις του ακροατηρίου του. Και μη βγει πάλι κάνας καθυστερημένος να πει για χατζηγιάννη και πάολα. ο σύριζα έβγαλε 25% και το μόνο εύκολο για κάθε πιτσιρικά είναι να βγαίνει και να ζητάει αίμα και τα κεφάλια των καπιταλιστών. ούτε είστε μάγκες ούτε κάνετε επανάσταση επειδή ακούτε Θανάση.
πάντως εγω δεν μπορώ να καταλάβω στο ΘΠ είναι η σχέση των λόγων του με τη μουσική του, η οποία ειναι κατά βάση ας πουμε φολκ(;), αλλα ταυτοχρονα αν τον πετύχεις σε συνέντευξη υποθέτω θα εχει να πει πεντε δεκα πράγματα για την παράδοση, τον συντηρητισμό της παράδοσης, τον μύθο των εθνών, εθνοτήτων κλπ κλπ. π.χ αν τον ρωτήσει κανεις ανοικτά σε συνέντευξη αν υπάρχει κατι που το λέμε ελληνικότητα (οχι με την χρυσαυγίτικη, με την χατζηδάκεια έννοια) ή ελληνικη ιδιοπροσωπεία δεν μπορώ να φανταστώ τι θα απαντήσει μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο politically correct του χώρου που έχει επιλέξει να κινείται.Δεν έχω παρακολουθήσει καλώς ή κακώς αυτό το μουσικό ιδίωμα οπότε δεν μπορώ παρά να εκπλαγώ για το πόσο πιστό είναι το κοινό του, και το πόσο καλές είναι οι κριτικές που έχει.
Αρχικά,αν η ριζοσπαστικοποίηση των θέσεων του Θανάση ξεκινά το 2005-6,αυτό δεν είναι κατ' ανάγκην κακό,ύποπτο,κτλ μιας και τότε παρατηρείται μια γενικότερη ανάδειξη κινημάτων,καταλήψεων κ.α.Το να ισχυρίζεται κανείς ότι όψιμα ο Θανάσης άρχισε να γίνεται ουρά του ακροατηρίου του είναι μάλλον άδικο στην καλύτερη περίπτωση.Μια μικρή απόδειξη;δεν έχει διστάσει ούτε στιγμή να ''ξενερώσει'' παριστάμενους σε συναυλίες του που φώναζαν συνθήματα όπως ''φασίστες κουφάλες έρχονται κρεμάλες'',και άλλες περιπτώσεις. Ανθρωπολογικά,ιστορικά και κοινωνικά ο παραλληλισμός λατίνων ληστών,ανταρτών-επαναστατών και ευρωπαίων ομολόγων τους είναι πλήρως αβάσιμος.Ουδεμία σχέση έχουν οι ανισότητες,το βιοτικό επίπεδο,η εκμετάλλευση και πολλά άλλα στην Λ.Αμερική συγκριτικά με την Ευρώπη.Τέλος,εγώ προσωπικά μιας και μόνο εμένα ερμηνεύω ούτε μάγκας θέλω να νιώσω,ούτε να εκδηλώσω επαναστατικότητα πηγαίνοντας σε συναυλίες του Θανάση.Άλλο το να πηγαίνει κανείς σε μια συναυλία που εκτιμά το ήθος,το μέγεθος,το έργο και ίσως και τις απόψεις ενός καλλιτέχνη και άλλο ένας κοινωνικός αγώνας...
το ότι πέρασες στο πανεπιστήμιο γράφοντας το "ήξεις, αφήξεις" ως "ίξης αφίξης" μαρτυράει πολλά για το επίπεδο σου (έχω ένα συγγενή με νοητική υστέρηση και είμαι πολύ περήφανος που δεν έχει καμμία σχέση με το επίπεδό σου...)
Παρατηρητή,Οι τρεις τελευταίοι δίσκοι του Θανάση ήταν ό,τι πιο εύκολο μελωδικά (έκοψε τελείως μακάμ και ασύμμετρους ρυθμούς και το γύρισε στα σπανιόλικα) και ναι, το έκανε γιατί έτσι τον ακούν πιο εύκολα οι δικοί του (αναρχικοί-συριζαίοι-ανταρσύα, στο παπάρι μου τί ψηφίζει ο καθένας, καταλαβαίνουμε όλοι τη φάση, που το ρίχνει λεπτομέρεια). Φυσικά οι λατινοαμερικάνοι επαναστάτες είχαν πάντα και τη συνιστώσα της εθνικής απελευθέρωσης, δηλαδή η επιδίωξή τους ήταν να αποδεσμεύσουν τον τόπο τους από την αποικιοκρατία (που κακώς συνδέεται με τον καπιταλισμό, όπως λαϊκίστικα επέλεξαν να την κατονομάσουν). Μπορώ να επεκταθώ και λίγο παραπάνω σ' αυτό: καπιταλισμός ή κομμουνισμός και αυτοκαθορισμός ή ετεροκαθορισμός δεν είναι καταστάσεις συνδεδεμένες, όπως κακώς πιστεύεται(τε). Φυσικά ο Θανάσης θα γράψει γι' αυτούς αλλά όχι για τον Κολοκοτρώνη και τον Αθανάσιο Διάκο, γιατί έχουν δεξιό context (τους τραγουδάει η αντίπαλη συμμορία, οι χ/α.ίτες). Δηλαδή συμβαίνει ένα απ' τα δύο: ή επιλεκτικά είναι υπέρ των λατινοαμερικάνικων εθνών αλλά όχι των ευρωπαϊκών, είτε γράφει για να ικανοποιήσει το αφτί (ίδια φάση που κάποιος δε μπορεί ν' ακούει ελληνικά γιατί του φαίνονται γελοίοι οι στίχοι, αλλά ακούει ξένα γιατί δεν τους καταλαβαίνει, κι ας είναι έτει γελοιότεροι στην πραγματικότητα). Κι επειδή δεν είναι κάνας ηλίθιος άνθρωπος, έχει μια συνέπεια φαντάζομαι στη σκέψη του και τις ιδέες του (αλλά επίσης επειδή έχει και μια φαμίλια να ταΐσει), επιλέγει να γράψει αυτό που θα πουλήσει καλύτερα.Τώρα αυτό που λες για τον πολιτισμό είναι εντελώς θεωρία συνωμοσίας και θα έπρεπε να ντρέπεσαι να βάζεις τον Χατζηδάκη (sic) στο ίδιο καζάνι με τους μέτριους Ξαρχάκο και Μαρκόπουλο (προσωπικά δεν τους αντέχω). Η εξαφάνιση του καλού τραγουδιού έγκειται και μόνο στην ανεπάρκεια των καλλιτεχνών: είναι "έντεχνοι" πιο άτεχνοι κι από 27ο χλμ. Αθηνών-Λαμίας που επειδή νιαουρίζουν αντί να γαβγίζουν αξιώνουν να λέγονται ποιοτικοί. Η πραγματικά καλή μουσική στην Ελλάδα πάντα επικράτησε, ή τουλάχιστον πάντα τραγουδήθηκε (όσο υπήρχε). Ακόμα, μιλάς για αξιόλογους καλλιτέχνες και να έχεις αφήσει απ' έξω τον Παπάζογλου και το Σαββόπουλο οι οποίοι (ειδικά ο πρώτος) πρωτοπόρησαν και ουσιαστικά στρώσαν το δρόμο για Θανάσηδες, Μάλαμες και Αγγελάκες.
@kostas_m τον αδικεις τον ξαρχάκο (με την απιστευτη μουσικη στο ρεμπετικο) και τον Αγγελακα απο όλους αυτους (μια κλάση πιο πάνω απο αυτους που αναφέρεις και θεωρώ πιο μετρημένος και ντόμπρος στο δημοσιο λόγο του απο πολλους)Τωρα αυτα που λες για τον Κολοκωτρόνη κλπ, πραγματικά απορω τι θα ειχε να πει ο ΘΠ. Ο Κλάρας (Βελουχιώτης) btw δεν ειχε κανενα πρόβλημα να κανει αναλογίες με κολοκωτρόνηδες κλπ...
για όποιον ξέρει από ρεμπέτικο, κι εννοώ να το ξέρει ως ολοκληρωμένο στοιχείο μέσα στη συνέχεια των μουσικών της Ελλάδας και της ανατολικής Μεσογείου, το ρεμπέτικο του Ξαρχάκου είναι κακό. Η πλειονότητα του Ξαρχάκου είναι κακή. Εξιδανικεύει τα πάντα. Κάτω στον Πειραιά στα Καμίνια, και δωσ' του μπαλέτα με τους 'λεβέντες του Πειραιά'. Ρεμπέτικο, και δώσ' του θλιμμένα χρόνια πλην νοσταλγικά και λαούτα χράτσα χρούτσα στην ενορχήστρωση. Γράφει μια μακαμική εισαγωγή (ημιτόνιο ημιτόνιο τόνος ημιτόνιο τριημιτόνιο ημιτόνιο), το γυρνάει σε ματζοράκι στο κάντο. Ψάξε και το βιασμό του Επιταφίου που έκανε στο γιουτούμπ, όπου κυρίαρχος ήχος είναι τα κλαπατσίμπαλα (https://www.youtube.com/watch?v=_DkBhbELX7w). Όταν ο Στήβεν Χίλλεμπεργκ (θαλάσσιος βιολόγος και πατέρας του Μπομπ Σφουγγαράκη) εμπνεύστηκε τον Καλαμάρη, πρέπει να άκουσε Ξαρχάκο.
Μ αρεσει που από τη μία σε αλλα post,που μιλάει για βιαστές και δολοφόνους γράφετε για το με ποσο απαίσιο τρόπο θα έπρεπε να τιμωρηθούν και όταν μιλάνε για φυλακες υψιστης ασφαλείας θυμαστε τα ανθρώπινα δικαίωματα. Φυσικά κ θα πρέπει να υπάρχουν τέτοιες φυλακές, αλλά με ένα συγκεκριμένο νομικο πλαισιο για να μπαίνουν εκει οσοι πρέπει και οχι οσοι θελουν να βάλουν.
Μαλιστα, για να θεωρεισαι λοιπον συνειδητοποιημένος και ευαισθητοποιημένος ανθρωπος, πρεπει οι βαρυποινιτες να εχουν συχνες εξοδους, λεσχη χαρτοπαιξιας και αθλητικες εγκαταστασεις ολυμπιακων προδιαγραφων.. Ισως και μασαζ.Ολη η μπουρδολογια της αριστερης ψευτοκουλτουρας συνωψισμενη σε μερικες προτασεις.Και ναι, οταν εχεις κανει σοβαρα εγκληματα και εχεις π.χ. αφαιρεσει ζωες θα πληρωσεις! Και μαλιστα ακριβα. Φυλακη πας, οχι κατασκηνωση. Κατσε γιατι θα μας τρελανετε.
ο Θανάσης είναι από τις πιο τραγικές φιγούρες της ελληνικής μουσικής. από άγαρμπος πρωτοπόρος, με μουσική πραγματικά σπουδαζόμενη (όχι σπουδαγμένη), που δε θα χρειαζόταν θάρρος για να τη στηρίξει κανείς (και που διέθεσε ο ίδιος αρκετό απ' αυτό για να μπορέσει να σταθεί), κατέληξε να τρέχει πίσω από το ακροατήριό του -αυτό που θεωρεί ακροατήριό του- και να τους κάνει τα χατίρια. για 'μένα από τον τρίτο δίσκο από το τέλος και δώθε, ξεκίνησε τη φθίνουσα.
αντιθέτως ο Μπαντελίδης και η Μπάολα είναι στην αύξουσα (δεν πάει κι αυτός ο έρμος ο Παπακωνσταντίνου να πάρει τον Ρήγο να του φτιάξει την εικόνα, κατάπτωσις, μον ντιέ...)