ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ο τάφος μπορεί να μην είναι τάφος, ούτε καν μακεδονικός

Ο τάφος μπορεί να μην είναι τάφος, ούτε καν μακεδονικός Facebook Twitter
5

 

Νέες αμφισβητήσεις προκύπτουν για τον τάφο της Αμφίπολης από δηλώσεις που κάνει στην εφημερίδα Τα Νέα ακαδημαϊκός δάσκαλος. Tο γεγονός ότι δεν έχουν βρεθεί πόρτες μπορεί να σημαίνει ότι δεν πρόκειται για Μακεδονικό τάφο όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η εφημερίδα.

Σημειώνει όμως ότι μπορεί όταν αποκαλυφθεί  πλήρως «να αλλάξει όλα όσα ξέρουμε για τους μακεδονικούς τάφους, δεδομένου ότι δεν έχουν σαφή τυπολογία».

 «Δεν υπάρχουν πόρτες διότι τα ανοίγματα που έχουν βρεθεί με τις Σφίγγες , τις Καρυάτιδες, αλλά και τα ακόσμητα είναι πύλες και οι χώροι που ακολουθούν είναι περάματα και όχι θάλαμοι» συμπληρώνει και τονίζει ότι «μπορεί να πρόκειται για συστάδα τάφων ή να έχει και άλλα μνημεία εσωτερικά του. Δεν μπορούμε να πούμε τίποτα όσο δεν ξέρουμε την κάτοψή του».

Την άποψη του καταθέτει και αρχαιολόγος που σημειώνει:
«Με έχει σκανδαλίσει το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πόρτες…Ακόμα και πιο φτωχικοί μακεδονικοί τάφοι έχουν τουλάχιστον μια διπλή μαρμάρινη θύρα», τονίζει ο αρχαιολόγος που έχει πείρα από ανασκαφές.

«Η μόνη λογική εξήγηση είναι να μην πρόκειται για μακεδονικό τάφο. Ίσως και, δεδομένου ότι φαίνεται πως διαθέτει υπόγειο χώρο, να πρόκειται για έναν χώρο λατρείας που συνδέεται με τον Διόνυσο, ο οποίος απολάμβανε ιδιαίτερες τιμές στη Μακεδονία, και τα ορφικά μυστήρια», λέει.

Από την εφημερίδα τίθεται και το ερώτημα γιατί δεν έχουν βρεθεί κεραμικά σε τόσους τόνους χώματος, ώστε να υπάρξει απάντηση στη χρονολόγηση.

 
Μία ερμηνεία είναι ότι «πιθανότατα δεν εξετάζεται επαρκώς το χώμα που αφαιρείται από το μνημείο» και προκαλεί ερωτήματα και το γεγονός ότι δεν αφαιρείται πλήρως το χώμα από κάθε θάλαμο ώστε να διαπιστωθεί τι υπάρχει στο δάπεδο.
 
Το τρίτο ερώτημα αφορά τον καλοχτισμένο περίβολο διαμέτρου 497μ. και τη σχέση του με το υπόλοιπο μνημείο.

«Ο περίβολος και η σχέση του με την εσωτερική κατασκευή είναι το κλειδί του μυστηρίου», υποστηρίζει αρχαιολόγος. «Πιθανόν και να μη μάθουμε ποτέ από τη στιγμή που δεν γίνεται στρωματογραφημένη  ανασκαφή. Κοιτάζουν περισσότερο το εσωτερικό και όχι το εξωτερικό», προσθέτει ο πανεπιστημιακός δάσκαλος.

Υπάρχει όμως και το ερώτημα πώς είναι δυνατόν οι Καρυάτιδες να έχασαν τα χέρια τους, αν είχαν σφραγιστεί με τοίχο και τόνους χώματος ήδη από την εποχή κατασκευής του μνημείου;

«Είναι προφανές ότι το μνημείο έχει πολλές διαφορετικές φάσεις. Οι διαφραγματικοί τοίχοι εκτός από ανοίγματα έχουν και μπαλώματα. Πιθανόν να ήταν επισκέψιμο, όπως πιστεύει η Όλγα Παλαγγιά και κάποια στιγμή επειδή ήταν επισφαλές το γέμισαν με χώμα και χτίσανε τους τοίχους», λέει ο πανεπιστημιακός δάσκαλος.  Όσο για το πού αποδίδονται τα σπασμένα μέλη και το πρόσωπο της μιας Καρυάτιδας; Οι απόψεις είναι διαφορετικές. Κάποιοι μιλούν για αστοχία υλικού. Άλλοι για συνέπεια του υπερκείμενου βάρους . Και κάποιοι εκτιμούν ότι μπορεί οι απώλειες να οφείλονται και στους κραδασμούς που προκάλεσαν τα εκσκαπτικά μηχανήματα.

Πηγή: Τα Νέα

5

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

4 σχόλια
Νομίζω τον καιρό του αλησμόνητου big brother που τερμάτισε συγκλονιστικά τα level της απόλυτης ηλιθιότητας έχει αρχίσει να μου θυμίζει το θέμα της Αμφιπολης.Ο κάθε πικραμένος θέλει να πάρει θέση στο δωμάτιο επικοινωνίας να πει τη παπάτζα του κι όλοι εμείς οι υπόλοιποι να έχουμε να λέμε.Προτείνω 24ο live παντού κάμερες εκτός του μπάνιου.Ο Μικρουλούτσικος που είναι;ήταν μάνα σε κάτι τέτοια.
Εντάξει καταντά βλακώδες το θέμα...1) Ο "αρχαιολόγος" δεν έχει όνομα;2) Τι πείρα έχει από ανασκαφές;3) Ξέρει τώρα ο τύπος που πήρανε τηλέφωνο ότι "πιθανά δεν εξετάζεται επαρκώς το χώμα που αφαιρείται". Ναι οκ.4) Δεν αφαιρείται λέει πλήρως το χώμα από κάθε θάλαμο. Λάθος, αφαιρείται.5) Τι είναι ο "ακαδημαϊκός δάσκαλος" που μετά μετατρέπεται σε "πανεπιστημιακό δάσκαλο"; Ούτε αυτός έχει όνομα;