"Θα δανείσουμε και αλλού τα Γλυπτά - Αν θέλει η Ελλάδα ας κάνει αίτηση"

"Θα δανείσουμε και αλλού τα Γλυπτά - Αν θέλει η Ελλάδα ας κάνει αίτηση" Facebook Twitter
4

Την πρόθεσή του να προχωρήσει και σε περαιτέρω δανεισμό των γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στην συλλογή του Βρετανικού Μουσείο εξέφρασε ο πρόεδρος του Neil MacGregor.

Mιλόντας στην εφημερίδα Τelegraph απεκάλυψε πως ο δανεισμός του αγάλματος του του Ιλισσού στο Ερμιτάζ ήταν μόνο η αρχή. Ήδη η διεύθυνση του μουσείου βρίσκεται σε συζητήσεις με μουσεία που έχουν εκφράσει την επιθυμία να μπουν στην διαδικασία δανεισμού της ελληνικής συλλογής, σημείωσε ο Neil MacGregor. Στη συνέχεια τόνισε πως με δύο από αυτά οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει, αλλά αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για το ποια είναι και το πότε έχει οριστεί η διαδικασία.

"Θα δανείσουμε και αλλού τα Γλυπτά - Αν θέλει η Ελλάδα ας κάνει αίτηση" Facebook Twitter

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου σχετικά με τις ελληνικές αντιδράσεις και το αίτημα επιστροφής των γλυπτών ο MacGregor σχολίασε:"Mέχρι σήμερα οι Έλληνες αρνούνταν να δανειστούν τα γλυπτά επιμένοντας  πως δεν δανείζονται κάτι που τους ανήκει. Αν αλλάξουν γνώμη και θελήσουν να συμπληρώσουν αίτημα δανεισμού, δεσμευόμαστε πως θα το εξετάσουμε όπως θα κάναμε με κάθε μουσείο."

4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Πριν κάποια χρόνια, είχαμε ένα Σημίτη να λέει στα πεταχτά με σκυμμένο το κεφαλάκι του στον Blair "εμ...μήπως θα μπορούσατε να πείτε κάτι για τα Ελγίνεια?" και απαντάει ο Blair "Σας έχω ευχάριστα νέα(του κ@λου τα εννιάμερα)" και απαντάει ο Τιτάνας της ελληνικής πολιτικής σκηνής "Όχι,απαραίτητα ευχάριστα!Πείτε απλά κάτι γιατί έχουμε εκλογές!" και ερχόμαστε τώρα, να τσαντιστούμε γιατί δεν μας παίρνουν στα σοβαρά!!!Σαφώς και είναι εριστικός ο Mr. αλλά και εμείς...αλλού βαράν τα τύμπανα, αλλού χορεύει η νύφη!https://www.youtube.com/watch?v=gXp3cbP9JKE
Αυτό πια να μας προκαλούν όλοι. "Προκλητικό" το Μουσείο, "προκλητικοί" οι τούρκοι, οι σκοπιανοί, οι γερμανοί, αμερικάνοι κι οι εγγλέζοι, "προκλητικοί" οι αντίπαλοί μας σε αθλήματα, πολυ πρόκληση ρε παιδί μου. Αυτό από μόνο του δείχνει την ιδέα που έχουμε για τους εαυτούς μας. Περάσαμε απ' την ταπεινή, κομπλεξική με τα επιτεύγματα των ξένων και χωρίς αυτοπεποίθηση Ελλάδα που τέλειωσε κάπου εκεί στη δεκαετία του 80, στο ακριβώς αντίθετο άκρο: της αλαζονείας και μάλιστα χωρίς κανένα λόγο απλά για το παρελθόν ή για τις ακρογιαλιές μας δηλαδή για πράγματα που δεν κάναμε εμείς. Και να φανταστεί κανείς ότι το "μέτρον άριστον" είναι ελληνικό ρητό...
Γενικώς έχετε μάλλον δίκιο. Ειδικώς, όταν μιλάμε για πολιτιστική κληρονομιά, μπορεί να ανήκει στην ανθρωπότητα, αλλά πρώτα ανήκει στον τόπο που τη γέννησε. Και στον τόπο που τη γέννησε κατοικούμε εμείς κι εμείς τη διαχειριζόμαστε. Όταν το Βρετανικό Μουσείο μας λέει ότι πρέπει να κάνουμε αίτηση για τα γλυπτά, όπως κάθε άλλο κράτος, δηλαδή να τους παρακαλέσουμε να μας δανείσουν για λίγο τα κλεμμένα, διαπράττει πρόκληση, είτε το πούμε έτσι, είτε το πούμε αλλιώς.
To ποιος θα διαχειρίζεται τα έργα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς δεν έχει καμία σημασία αν είναι ασφαλή. Για μένα προσωπικά το καλύτερο θα ήταν να ταξίδευαν ανά διαστήματα σε όλο το κόσμο με έξοδα των μουσείων όσο συχνά είναι δυνατό. Το Λονδίνο πάντως ή άλλες μεγάλες παγκόσμιες μητροπόλεις προσφέρονται περισσότερο απ' την Αθήνα λόγω του μεγαλύτερου πλήθους κόσμου που θα τα δει εκεί. Είτε τα διαχειριζόμαστε είτε όχι δεν παύουν να είναι ελληνικά, όπως η Έφεσσος ή η Αγ. Σοφιά που βρίσκονται στη Τουρκία. Η μόνη λογική για μένα είναι ότι ανήκαν στον Παρθενώνα και τώρα που υπάρχει το Μουσείο της Ακρόπολης ίσως συμβολικά καλύτερα θα ήταν να βρίσκονται εδώ. Αλλά από το σημείο αυτό μέχρι να το αναγάγουμε σε μείζον εθνικό θέμα, να φτιάχνουμε βίντεο, να σηκώνουμε πανό στο Βρετανικό Μουσείο και να βλέπουμε προκλήσεις για μένα υπάρχει μια άβυσσος γραφικότητας την οποία διαβήκαμε με τη χαρακτηριστική μας άνεση ενεργώντας μόνο με βάση το συναίσθημα και όχι τη λογική. Αναγκαίο το συναίσθημα, ούτε εγώ είμαι ο μίστερ Σποκ, αλλά κι η ρημάδα η λογική εδώ γεννήθηκε