ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

Ο κωμικός Ντιεντονέ εξοργίζει τη Γαλλία

Ο κωμικός Ντιεντονέ εξοργίζει τη Γαλλία Facebook Twitter
10

«Σε ό,τι με αφορά, αισθάνομαι Σαρλί Κουλιμπαλί», έγραψε στο Facebook ο αμφιλεγόμενος κωμικός Ντιεντονέ, μετά τη χθεσινή, πρωτοφανή σε μέγεθος, πορεία που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, στη μνήμη των θυμάτων των πρόσφατων τρομοκρατικών επιθέσεων στη Γαλλία. Η γαλλική δικαιοσύνη ξεκίνησε έρευνα για το σχόλιο, το οποίο έχει πλέον διαγραφεί.

Ο Ντιεντονέ, ο οποίος έχει καταδικαστεί επανειλημμένα για αντισημιτισμό, παράφρασε το σύνθημα «Είμαι Σαρλί» (Je suis Charlie), το οποίο χρησιμοποιείται ως ένδειξη υποστήριξης στο γαλλικό περιοδικό Σαρλί Εμπντό (Charlie Hebdo), που δέχθηκε επίθεση την προηγούμενη εβδομάδα. Το συνδύασε με το όνομα του Αμεντί Κουλιμπαλί, ο οποίος είναι ο δράστης της ομηρίας στο εβραϊκό παντοπωλείο του Παρισιού την Παρασκευή και φερόμενος δράστης της δολοφονίας μίας αστυνομικού στη Μοντρούζ. Ο Κουλιμπαλί σκοτώθηκε από τις δυνάμεις ασφαλείας που εισέβαλαν στο παντοπωλείο.

Η εισαγγελία του Παρισιού ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε σήμερα έρευνα εναντίον του κωμικού, για υπεράσπιση της τρομοκρατίας.

10

ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εκλογές ΗΠΑ: Η Σάρα Μακμπράιντ γράφει ιστορία ως η πρώτη εκλεγμένη τρανς στο Κογκρέσο των ΗΠΑ

Διεθνή / Εκλογές ΗΠΑ: Η Σάρα Μακμπράιντ γράφει ιστορία ως η πρώτη εκλεγμένη τρανς στο Κογκρέσο των ΗΠΑ

Η 34χρονη, που θα εκπροσωπήσει το Ντελάγουερ στη Βουλή των Αντιπροσώπων, θα γίνει το πρώτο εκλεγμένος μέλος της τρανς κοινότητας στην ιστορία του αμερικανικού Κογκρέσου
LIFO NEWSROOM
Εκλογές ΗΠΑ: Οι Ρεπουμπλικανοί παίρνουν τον έλεγχο της Γερουσίας

Διεθνή / Εκλογές ΗΠΑ: Στους Ρεπουμπλικανούς η Γερουσία, μετά από τέσσερα χρόνια

Αν οι Ρεπουμπλικάνοι διατηρήσουν την πλειοψηφία τους στη Βουλή των Αντιπροσώπων, τότε θα έχουν πλήρη έλεγχο του Κογκρέσου, κάτι που θα έκανε τη δουλειά ενός ρεπουμπλικανού προέδρου πολύ πιο εύκολη
LIFO NEWSROOM
Η τιμή του Bitcoin σπάει όλα τα ρεκόρ εν αναμονή νίκης του Τραμπ

Διεθνή / Εκλογές ΗΠΑ: Σε επίπεδα ρεκόρ η τιμή του bitcoin, εν αναμονή της νίκης του Τραμπ

Ο χώρος τον κρυπτονομισμάτων αντέδρασε στα πρώτα αποτελέσματα, ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τον Ντόναλντ Τραμπ, καθώς ο πρώην πρόεδρος έχει υποσχεθεί να κάνει τις ΗΠΑ «πρωτεύουσα των crypto»
LIFO NEWSROOM
Εκλογές ΗΠΑ: Έντονο κλίμα ανησυχίας στη Γερμανία για την πιθανή νίκη του Τραμπ

Διεθνή / Εκλογές ΗΠΑ: Έντονο κλίμα ανησυχίας στη Γερμανία για την πιθανή νίκη του Τραμπ

Δυσοίωνο μέλλον για την γηραιά ήπειρο αν ο Ντόανλντ Τραμπ κερδίσει τις αμερικανικές εκλογές, προβλέπουν εκπρόσωποι του Χριστιανοδημοκρατικού (CDU) και του σοσιαλδημοκρατικού (SPD) κόμματος
LIFO NEWSROOM
NYT: Ξεκίνησαν οι πρώτες μάχες ανάμεσα σε Ουρανούς και Βορειοκορεάτες που πολεμούν για τη Ρωσία

Διεθνή / Συγκρούσεις στρατιωτών της Βόρειας Κορέας με Ουκρανούς στο Κουρσκ της Ρωσίας

Οι New York Times επικαλούνται αμερικανικές και ουκρανικές πηγές, που λένε ότι Βορειοκορεάτες στρατώτες που πολεμούν στο πλευρό της Ρωσίας έχουν σκοτωθεί σε μάχες με ουκρανικά στρατεύματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Επειδή η πολύ ελευθερία έκφρασης τελικά έχει πολλά κακά αποτελέσματα, ας το γυρίσουμε σε Β. Κορέα style να ηρεμίσει το κεφαλάκι μας.. Είδατε να γίνεται εκεί τίποτα τέτοιο;
Ο συγκεκριμένος κύριος με το άθλιο αντισημιτικό του σχόλιο,δηλώνει προφανώς αλληλεγγύη στον δολοφόνο Κουλιμπαλί επειδή σκότωσε 4 ανθρώπους Εβραϊκής καταγωγής.
Εδώ τίθεται όμως ένα θέμα. Όταν εμείς -δικαίως- έχουμε την απαίτηση από τους μουσουλμάνους της Ευρώπης να δέχονται την ελευθερία λόγου στην σάτιρα, όσο και αν δεν τους αρέσει ή θεωρούν ότι τους προσβάλει, πως ερχόμαστε και διεξάγουμε "έρευνα" (τι ακριβώς θα ερευνηθεί;) για την μ@λ@κία που πέταξε ένας βλακέντιος όπως ο συγκεκριμένος;
Ο 'βλακέντιος', όπως λέτε, δεν κάνει σάτιρα, ούτε κριτική, αλλά αναπαράγει συνέχεια αντισημιτικές θεωρίες συνωμοσίας (σαν αυτές που φοριούνται πολύ στο Ελλάντα), δεν χάνει ευκαιρία να ντύνει τον αντισημιτισμό του με τον μανδύα της 'κωμωδίας'. Στα stand ups του δεν διστάζει να λέει ότι ο Χίτλερ έπρεπε να τελειώσει την δουλειά, κτλ. Είναι σαν να εξισώνετε την ελευθερία του λόγου με την συκοφαντία και να ζητάτε να μην διώκεται η συκοφαντία . Η να μην διώκεται ο ρατσισμός (και ο αντισημιτισμός), η καλύτερα να μην υπάρχει καμία θεσμική αντίδραση στη εύκολη (αυτό) αναπαραγωγή της βαρβαρότητας της κοινωνίας. Καθώς η ελευθερία του λόγου δεν σημαίνει 'συκοφαντείτε αβέρτα', το ίδιο και σάτιρα (όσο brutal και να είναι) δεν έχει καμία σχέση με την χαβαλετζίδικη αναπαραγωγή της βαρβαρότητας μιας κοινωνίας, τουναντίον. Το Charlie Hebdo σατίριζε και σατιρίζει όλες τις θρησκείες και ποτέ μα ποτέ δεν έχει προτρέψει σε πράξεις βίας εναντίον ομάδων πολιτών, ούτε υμνεί αυτούς που το κάνουν (το αντίθετο μάλιστα, δείτε τη στάση τους στα σκουπίδια που παράγει η οικογένεια Λεπέν) και εσείς το συγκρίνετε με έναν λυσσασμένο αντισημίτη, που κανένας δεν έχει φιμώσει;Τόσο καιρό δεν έχει πάθει τίποτα ο 'βλακέντιος'. Αν και έχει περιπέτειες με δικαστήρια, επειδή η Γαλλία έχει νόμους κατά του αντισημιτισμού (και ρατσισμού) -εύχομαι σύντομα και στο Ελλάντα. Κατά τα άλλα μια χαρά τα οικονομάει από τους ακροδεξιούς, τους νέο-Ναζί και τους Ισλαμοφασίστες ( γκροτέσκα συμμαχία!) που συρρέουν στα σόου του. Μια χαρά παχαίνει ο τραπεζικός του λογαριασμός από τον εμετό που απλώνει από club σε club. Το να θέλουν να ερευνήσουν τυχόν δεσμούς του με οργανωμένους δολοφόνους σας φαίνεται περίεργο ( η μεμπτό) μετά από αυτό που συνέβη (σε συνδυασμό με την μέχρι τώρα πορεία του και το τελευταίο σχόλιο του); Καμία μα καμία ελευθερία της έκφρασης δεν φιμώνεται, αυτό που συμβαίνει είναι έρευνα αν ο εν λόγω έχει διαπράξει ποινικώς κολάσιμη πράξη.
Νομίζω ότι συγχέεις τελείως διαφορετικά πράγματα. Το αν ο συγκεκριμένος τύπος είναι εμετικός είναι ένα θέμα το εαν πρέπει να διώκεται για αυτό, είναι άλλο θέμα.Επίσης, το τι έχει πει ή έχει κάνει γενικά είναι ένα θέμα και το τι είπε στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι άλλο θέμα. Εδώ γράφουμε για το συγκεκριμένο σχόλιο. Αν έχει πει/κάνει κάτι παράνομο, σε άλλη περίπτωση, ας τιμωρηθεί για εκείνο, όχι για αυτό.Λες "Είναι σαν να εξισώνετε την ελευθερία του λόγου με την συκοφαντία και να ζητάτε να μην διώκεται η συκοφαντία", Ποια συκοφαντία; Που υπάρχει "συκοφαντία" στο συγκεκριμένο σχόλιο;Λες επίσης "Η να μην διώκεται ο ρατσισμός (και ο αντισημιτισμός)".... Τι εννοείς να "διώκεται ο ρατσισμός". Να διώκεται κάποιος επειδή είναι ρατσιστής;;;Ο ρατσισμός διώκεται όταν η ρατσιστική πράξη (ή λόγος) επιφέρει παράνομα αποτελέσματα, προτρέπει σε πράξεις μίσους, βίας κλπ. Δεν μπορείς να διώκεις κάποιον απλώς για αυτό που πιστεύει, όσο απεχθές και αν είναι αυτό! Μια τέτοια περίπτωση υπάρχει μόνο, ειδικά για την άρνηση του ολοκαυτώματος και αυτή έχει κατακριθεί έντονα ακόμα και από την αριστερά (βλ. π.χ. και εισήγηση Βασιλικής Κατριβάνου για το αντιρατσιστικό http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/antiratsistiko-nomosxedio-mono-ston-titlo ) Και για το τέλος, εσύ από το τελευταίο σχόλιό του κατάλαβες ότι δείχνει ότι έχει δεσμούς με οργανωμένους δολοφόνους;;;Γιατί από το σχόλιό του εγώ καταλαβαίνω ένα τρολλάρισμα, με ρατσιστική διάθεση εναντίον των Εβραίων, του στυλ "μπράβο στον Κουλιμπαλί", λέγοντας στην ουσία ότι όπως ο πραγματικός Κουλιμπαλί χτύπησε τους Εβραίους με τα όπλα, αυτός τους χτυπάει σαν ένας "Charlie", με τον λόγο -ένας λοιπόν "Charlie Kulibali".Είναι σίγουρα αντισημιτικό σχόλιο, είναι σίγουρα εμετικό σχόλιο και είναι σίγουρα αιρετικό σχόλιο, αλλά μέχρι εκεί. Δεν συκοφαντεί κάποιον, δεν βρίζει κάποιον, εκφράζει την συμπάθεια προς κάποιον απεχθή (Κουλιμπαλί). Τι να διωχθεί, ότι γουστάρει τον Κουλιμπαλί;
H ελευθερία του λόγου (γραπτού η προφορικού) στην δημοκρατική δύση, είναι σαν το ελεύθερο εμπόριο που έχει επιβάλει στον πλανήτη, στις άλλες χώρες απαγορεύει τους δασμούς, αλλά η ίδια τους χρησιμοποιεί όπως και όποτε θέλει.
Αυτός λοιπόν, είναι ο κύριος που πρωταγωνιστούσε στο παρακάτω εξώφυλλο του Charlie Hebdo:http://www.people-bokay.com/wp-content/uploads/2013/12/charlie-hebdo-quenelle-dieudonne.jpgΚαλή Χρονιά και καλό quennele!...Εν συντομία quennele είναι ένας χαιρετισμός/χειρονομία που έχει δημιουργήσει ο Dieudonne που(εκτός των άλλων) παραπέμπει σε ναζιστικό salutation και εν πάση περιπτώσει θεωρείται αντισημιτικός (**). Quennele, επίσης, είναι ένα είδος φαγητού (ψάρι ή κρέας) μαγειρεμένο με κάτι σα ζυμαροειδές περίβλημα σε οβάλ σχήμα (http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/02/ef/37/07/chez-paul.jpg) και είναι ΑΥΤΟ που έχουν χώσει στον κώλο του άνωθεν (κατά τα φαινόμενα, τουλάχιστον) μαλάκα.Προσωπικά βρίσκω προβληματική την εν λόγω σάτιρα-εξώφυλλο διότι πήγαινε να θίξει ένα θέμα δλδ τον αντισημιτισμό, κι έχω την εντύπωση ότι χαλάει (ή τέλος πάντων δεν λαμβάνει υπόψιν) άλλα πράγματα (μέσω της ομοφοβίας ...και αν δεν σας αρέσει η λέξη "ομοφοβία" μέσω του «κατεβασμένα βρακιά»/ «τον παίρνω και γέρνω» ως εύκολη και αβαθής προσβολή και υποτίμηση).[Φυσικά, ο Ντιεντονέ επιβεβαιώνεται ότι είναι μαλάκας, αφού δεν μπόρεσε να κρατηθεί (ενώ ίσως θα έπρεπε να βγάλει ελαφρώς τον σκασμό – άνθρωποι δολοφονήθηκαν στην τελική)].(**) Τώρα αν (κι αυτός) υποστηρίζει ότι κράζει τους Εβραίους στα πλαίσια της ελευθερίας του λόγου και της «σάτιρας», δεν το γνωρίζω ειλικρινά.
Νομίζω ότι η ίδια η βλακώδης χειρονομία που εφηύρε ο Ντιεντονέ παραπέμπει, εκτός των άλλων, και σε διείσδυση, σε βιασμό δηλαδή. Δεν πρόκειται περί "αβαθούς" προσβολής, αν μου επιτρέπεις--αντιθέτως, μας δείχνει ακριβώς πόσο βαθιά μπαίνει το χέρι (κατά την γνώμη του quenneliste, τέλος πάντων). Τι να πω, πανέξυπνο χιούμορ...Απ΄ό,τι φαίνεται, το συγκεκριμένο εξώφυλλο του Charlie Hebdo του επιστρέφει αυτό ακριβώς το νόημα της χειρονομίας. Η οποία έχει πλέον σαφώς αντισημιτικό χαρακτήρα (παρόλο που στην αρχή ίσως να μην είχε).
Ναι, πιθανότατα, από κάπου θα αφορμάται το όλο πράγμα.Παρ' όλ' αυτά υπάρχουν διάφορα επίπεδα ανάγνωσης του εξωφύλλου. Ένας θεατής μπορεί να βλέπει «συγκεκριμένα» τον Ντιεντοντέ (γνωρίζοντας το άτομό του) να έχει ένα quenelle στο κώλο (η τιμωρητική διάσταση αυτής της υποθέσεως είναι ούτως ή άλλως προβληματική) κι έννας άλλος θεατής βλέπει έναν (ανώνυμο) άνθρωπο (με κάποια χαρακτηριστικά, που έχουν ή δεν έχουν σημασία: μαύρος/άνδρας/κ.λπ.) ο οποίος είναι σαφώς κατηφής κι έχει ένα ευμεγέθες ασπροειδές πράγμα χωμένο στο κώλο. H έννοια της «επιστροφής» δεν είναι πάντοτε αθώα. Πες πχ ότι ο x κάνει «πλάκα» ότι βιάζει την γυναίκα του y. Ως «επιστροφή» θα έπρεπε να αναπαράγεται η εικόνα του y που κάνει «πλάκα» ότι βιάζει την γυναίκα του x? Πώς αποδομείται, εν προκειμένω, ο βιασμός, αν τον αναπαράγεις τούμπαλιν, με κάποιον τρόπο;