Σταμάτησε ο καθαρισμός του γκράφιτι στο Πολυτεχνείο

Σταμάτησε ο καθαρισμός του γκράφιτι στο Πολυτεχνείο Facebook Twitter
8

Σταμάτησε πριν καλά-καλά αρχίσει ο καθαρισμός του γκράφιτι στο Πολυτεχνείο, καθώς υπήρξε κείμενο στο διαδίκτυο που καλεί σε δράση κατά της αφαίρεσης του.

Σε συγκέντρωση κάλεσε με ποστ στο Facebook το Θέατρο Εμπρος-Β.

Στο πόστ αναφέρονται τα εξής:

Το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο απεικόνισε την κρίση στη χώρα, στην πόλη, στην οδό Στουρνάρη. Η σκοτεινιά του αναδύεται από το ζοφερό μικροκλίμα της περιοχής» είπε ο Νίκος Ξυδάκης

Καθόλου φαντασία στην εξουσία;!
Το γκράφιτι φωτίζει τη σκοτεινιά που αναδύεται από το ζοφερό μικροκλίμα της εξουσίας

"Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνα για το γκράφιτι που καλύπτει εδώ και ημέρες το κτίριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στην οδό Στουρνάρη.

Εισαγγελική έρευνα γι' αυτούς που δημιούργησαν την κρίση κι όχι γι' αυτούς που την απεικονίζουν

"Ο εισαγγελικός λειτουργός που χρεώθηκε την υπόθεση, θα εξετάσει το κατά πόσος έχει τελεστεί το αδίκημα πλημμελημετικού χαρακτήρα, της διακεκριμένης φθοράς αντικειμένου, που χρησιμεύει για το κοινό όφελος."

Η Τέχνη είναι κοινό όφελος και όχι φθορά

"Την Δευτέρα ξεκινούν οι εργασίες απομάκρυνσης του πολυσυζητημένου γκράφιτι που έχει καλύψει το ιστορικό κτίριο του Πολυτεχνείου επί της οδού Στουρνάρη, προκαλώντας πλήθος αντιδράσεων. Όπως έκανε γνωστό ο πρύτανης του ΕΜΠ Γιάννης Γκόλιας, το κτίριο αναμένεται να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση εντός τριών εβδομάδων."

Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός καλεί σε δράση ενάντια στην καταστροφή ενός ακόμα "μνημείου" τέχνης, ενάντια στην "απομάκρυνση" του γκράφιτι στο Πολυτεχνείο και τη δίωξη των δημιουργών του.
Σήμερα Δευτέρα στις 12.00 στην οδό Στουρνάρη.


Ελάτε και φέρτε τη φαντασία σας και τα υλικά που την ντύνουν...

8

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

8 σχόλια
Ένα μνημείο τέχνης -προς όλους όσους τάσσονται υπέρ του γκράφιτι- δεν θα έπρεπε να υποβαθμίζει το χαρακτήρα ενός ιστορικού μνημείου. Το να δημιουργηθεί μια μακέτα του Παρθενώνα και να αλλάξει η εικόνα του κάνοντας γκράφιτι μπορώ να το δεχτώ ως τέχνη. Όπως, όμως, δε θα δεχόταν κανείς -έτσι θέλω να πιστεύω- να καλυφθεί με γκράφιτι ο πραγματικός Παρθενώνας, έτσι δε θα έπρεπε να τάσσεται κανείς υπέρ του πολυτεχνειακού γκράφιτι. Όποιος θέλει να διαμαρτυρηθεί με τέτοιου είδους παρεμβάσεις σε ανάλογα κτίρια, μπορεί κάλλιστα να δημιουργήσει πάνω σε ένα τεράστιο πανί, το οποίο συμβολικά, για μερικές μέρες να καλύπτει τμήμα του κτιρίου. Αυτό είναι μια εικαστική παρέμβαση και έχει και κάποιο νόημα βαθύτερο, γιατί εκτός από την καλλιτεχνική ανησυχία για τα τεκταινόμενα εκφράζει και το σεβασμό του καλλιτέχνη απέναντι σε ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας ή ακόμα πιο απλά σε κάτι που δεν του ανήκει.Πήρατε έναν υπέροχο τρόπο έκφρασης, που συμβολίζει εκτός από την ανάγκη έκφρασης και δημιουργικότητας του καλλιτέχνη, την ανάγκη για άμεση επαφή του έργου του με την κοινωνία, την ανάγκη να μοιραστεί άμεσα με τον κόσμο το όποιο συναίσθημα τον κυριεύει εκείνη τη στιγμή και το μετατρέψατε σε κάτι που προσβάλει μεγάλη μερίδα πολιτών.Αυτό που με θλίβει πιο πολύ είναι, ότι η μεγαλύτερη μερίδα -αν όχι όλη- όσων τάσσονται υπέρ αυτής της παρέμβασης, είναι κατά πάσα πιθανότητα στο κομμάτι των πολιτών που θεωρεί το Πολυτεχνείο σύμβολο της επταετίας. Θεωρώ, ότι άθελά τους, με αυτή τη στάση, γίνονται αντικείμενο για "ανέκδοτα" από ανθρώπους που αμφισβητούν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Τέχνη σημαίνει να ξεδιπλώνουμε τη φαντασία μας και ό,τι μας εμπνέει. Η τέχνη μέσα μας δεν έχει όρια. Υπάρχει για να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας και να προκαλούμε συναισθήματα στους άλλους, όχι για να προσβάλουμε τους άλλους. Μπορεί να σας φαίνομαι μπανάλ και συντηρητική, ίσως και με μηδενική καλλιτεχνική αντίληψη, αλλά το συγκεκριμένο γκράφιτι με προσβάλει.
Επιτέλους!Απόδοση ευθυνών ,έτσι μόνο θα λειτουργήσει η κοινωνία.Πρόκειται για δημόσιο κτήριο !Πρόκειται για δημόσια περιουσία για ιστορικό μνημείο.Τα δικαιώματα δεν είναι απεριόριστα ,περιορίζονται στο μέτρο που προσβάλουν την ελευθερία του άλλου.Να υπάρξει έλεγχος να βρεθούν οι υπαίτιοι και για κανέναν λόγο να μη σταματήσει ο καθαρισμός του.
Τελικά έχουμε κράτος που σέβεται τον εαυτό του ή κράτος που χέζεται πάνω του στην κάθε ανώνυμη αντίδραση. Που έχουμε καταντήσει σαν χώρα? Τελικά αυτή η κυβέρνηση θα μας ξαφνιάζει αρνητικά σε όλα τα θέματα ?
Εχει κανεις τις διευθυνσεις των μελων του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου Εμπρός να παω να καλλιτεχνισω σπιτι τους; Φαινονται ενταξει παιδια και δεν νομιζω να ειχαν προβλημα.
To "θέατρο" Εμπρός καλά θα κάνει να δει τα χάλια του δικού του κτηρίου. Και αν ενδιαφέρεται για τα "μνημεία" τέχνης (όπως ονομάζει το graffiti του Πολυτεχνείου) ας καλέσει τους "καλιτέχνες" του να δημιουργήσουν στο δικό τους κτήριο.Αλήθεια, όταν λέμε δικό τους κτήριο εννοούμε "την πρωτοβουλία κατάληψης και ενεργοποίησης του χώρου από την Κίνηση Μαβίλη και με τη συμμετοχή και στήριξη της Κίνησης Κατοίκων Ψυρρή και πάρα πολλών καλλιτεχνών και θεωρητικών των παραστατικών τεχνών, της μουσικής, των εικαστικών" (όπως γράφουν στο site τους). Σωστά?