Είναι οι Κυριακές ο νέος εφιάλτης της Αθήνας;

Είναι οι Κυριακές ο νέος εφιάλτης της Αθήνας; Facebook Twitter
Μαραθώνιος (2014), η ωραιότερη μέρα της Αθήνας. Αλλά μήπως το παρακάναμε;
35



Τα πρώτα επίμονα κορναρίσματα μιας ακόμα «κλειστής» για τα αυτοκίνητα Κυριακής φτάνουν στις παρυφές του Παγκρατίου, ταράζοντας τον ύπνο της δημογραφικά αταξινόμητης πελατείας του /

έχει ξημερώσει η τρίτη (ή μήπως η τέταρτη – έχω χάσει τον λογαριασμό) Κυριακή με κλειστό το κέντρο, καθώς ένας ακόμα αγώνας δρόμου βρίσκεται σε εξέλιξη /

την πρώτη τη θυμάμαι πολύ καλά: διέσχιζα λίγο σαν υπνωτισμένος την άδεια Βασιλέως Κωνσταντίνου για να μπω στο μετρό του Ευαγγελισμού, μέχρι που ξαφνικά αντίκρισα μια λαοθάλασσα χρώματος πορτοκαλί να ανεβαίνει τη λεωφόρο /

το θέαμα ήταν εντυπωσιακό από μακριά: όλοι οι δρομείς φορούσαν τα πορτοκαλί διαφημιστικά καπελάκια της εταιρείας που διοργάνωνε τον αγώνα /

μια εβδομάδα μετά ακολούθησε ο ποδηλατικός γύρος και τώρα ο Ημιμαραθώνιος /

και δεν έχω ιδέα τι ετοιμάζεται για τον υπόλοιπο Μάιο /

το μόνο σίγουρο είναι ο «Αγώνας Ελπίδας - Ποτέ πια Ναζισμός» που διοργανώνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (Καμμένος, Ήσυχος) στις 30 Μαΐου, στις 7 το απόγευμα, για να τιμηθεί το κατέβασμα της ναζιστικής σημαίας από την Ακρόπολη πριν από 74 χρόνια /

με όλο τον σεβασμό στον Μανώλη Γλέζο και τον αποθανόντα Απόστολο Σάντα και τη γενναία πράξη τους, φοβάμαι ότι η διοργάνωση αγώνα δρόμου με τη συγκεκριμένη αφορμή εμπίπτει σε άλλη κατηγορία κινήτρων και έχει να κάνει με ένα συγκεκριμένο προφίλ της κυβέρνησης που χτίζεται μεθοδικά μέσα από διαφορετικά «κανάλια» /

αφού ο κόσμος τσιμπάει από κάτω, γιατί όχι και τι με νοιάζει εμένα; /

επιστρέφω στο θέμα των αγώνων δρόμων και του κλεισίματος του κέντρου καθ' εκάστην: ας πούμε ότι πρόκειται για σύμπτωση, καθώς οι διοργανωτές παρόμοιων γεγονότων συνωστίζονται τους «κατάλληλους» μήνες της άνοιξης και, δευτερευόντως, νωρίς το φθινόπωρο «λόγω καιρού» /

ακόμα κι έτσι, αυτός που έχει την ευθύνη για να εγκρίνει άδειες κ.λπ., δηλαδή ο δήμος, δεν βλέπω γιατί πρέπει να το κάνει με τόση γενναιοδωρία, χωρίς την ελάχιστη πρόνοια για όσους θέλουν να μετακινηθούν με αυτοκίνητο /

όσοι παρακολουθούν συστηματικά αυτήν τη στήλη γνωρίζουν πόσο εχθρεύομαι την κουλτούρα του αυτοκινήτου και ό,τι αυτό αντιπροσωπεύει σε μια πόλη σαν την Αθήνα /

όμως, πραγματικά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πάμε στο άλλο άκρο /

και, εντάξει, αν πηγαίναμε στο «άλλο άκρο» επειδή θα ήταν πολιτική επιλογή ενός υπουργού ή κάποιας κυβέρνησης, πιθανότατα να ήμουν μαζί τους /

αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα σύμπτωμα της απουσίας οργανωτικού πνεύματος και προνοητικότητας: ας συμφωνήσουμε ότι πρέπει να γίνουν όλοι αυτοί οι αγώνες, ας κάνουμε καλύτερη διασπορά μέσα στον χρόνο (ένας τον μήνα) και μέσα στην πόλη (δεν είδα κανέναν αγώνα δρόμου στην Πατησίων και στην Αχαρνών) και ας βάλουμε κάποια όρια, έτσι ώστε μέχρι τις 12 το μεσημέρι να έχουν απελευθερωθεί οι δρόμοι /

όλα αυτά μπορούν να γίνουν, αλλά δεν γίνονται γιατί στην πραγματικότητα κανείς δεν ενδιαφέρεται στα σοβαρά /

αποφασίζονται μέσα σε κλειστά γραφεία κάποια ξεκάρφωτη Τετάρτη ή Πέμπτη και ποιος νοιάζεται τώρα για κάτι παράξενους γέρους που θα θέλουν να πάνε «επίσκεψη» ή «εκδρομή» κυριακάτικα κι επιμένουν να περνάνε μέσα από το κέντρο γιατί αυτό έμαθαν κι αυτό ξέρουν /

όμως οι πόλεις είναι (θεωρητικά) δημοκρατικά συστήματα και όσοι αποφασίζουν για εμάς, καλό είναι να το θυμούνται κάπου-κάπου.

Αθήνα
35

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

14 σχόλια
Οι - αποσπασματικες διοργανωσεις - συνηθως εμπορευματικοποιημενες (διαφημιζουμε μπαταρια3ς, παπουτσια κλπ,. Ας κανουμε ενα αγωνα δρομου 3 km και ας κλεισουμε ολη την Αθηνα)που γινονταικαθε κυριακη ειναι κατι που ουτε τον αθλητισμο ευνοεει ουτε την ασκηση ουτε τους πεζους, εφοσον δεν γινονται με καποιο συστηματικο τροπο που να εχει κυριο σκοπο αυτο.Απλα σημαινει οτι οποιος εχει τα καταλληλα κονε (συνηθως εταιριες) μπορει να διοργανωσει κατι αποσπασματικο για να κανει την δημοσιοτητα σας.Συμφωνω λοιπον με το αρθρο, αν και ελπιζω να το κξαναδουμε σε ενα απο τους παμπολους αγωνες δρομου που διοργανωνονται για λογους διαφημισης και απο εταιριες παπουτσιων, μπαταριων, ή ότι αλλο.Το κεντρο δεν μπορει να κλεινει γι αμια μεγαλη διαφημιση.Και οχι δεν ειμαι εναντια στις εταιριες: ας διοργανωσει ο δημος ή αθλητικα σωματεια ή μια κινηση πραγματικα αγωνες καθε μηνα και ας ειναι σπονσορας η οποιαδηποτε εταιρια...
"Και οχι δεν ειμαι εναντια στις εταιριες: ας διοργανωσει ο δημος ή αθλητικα σωματεια ή μια κινηση πραγματικα αγωνες καθε μηνα και ας ειναι σπονσορας η οποιαδηποτε εταιρια..."ενώ σε όλο το σχόλιό σας στηλιτεύετε αυτές τις διοργανώσεις γιατί γίνονται για διαφημιστικούς σκοπούς μπαταριών παπουτσιών κτλ... στην τελευταία πρότασή σας αυτοαναιρείστε. Εγώ αυτό το ονομάζω "ιδεολογική σύγχυση". Και τεσπάν..έστω ότι το διοργανώνει ο Δήμος ή ο ΣΕΓΑΣ ή ο τάδε Σύλλογος (που έτσι γίνεται σε πολλές περιπτώσεις), ο σπόνσορας θα βάλει τα λεφτά του χωρίς διαφήμιση??? πείτε μας τον τρόπο που θα δελεαστεί η επιχείρηση να κάνει τα έξοδα της διοργάνωσης παρακαλώ. Καλό θα είναι να ανατρέξετε λίγο στον όρο "χορηγία", δηλαδή πώς γεννήθηκε αυτή η λέξη και κυρίως το πότε και για ποιο σκοπό. Πάντως, πιστέψτε με εγώ θέλω πιο πολύ από εσάς αυτό που λέτε για τη μη συμμετοχή εταιρειών..χωρίς βέβαια να πληρώνει και ο αθλητής, να έχουμε δηλαδή μαζικούς λαϊκούς αγώνες, αυτό όμως για να γίνει θα πρέπει αυτό που λέτε ή που προσπαθείτε να πείτε με λόγια εδώ μέσα να το κάνετε και με την ψήφο σας, πράγμα που δυστυχώς δε συμβαίνει γενικώς. Εξού και όταν λέω ότι οι περισσότεροι Έλληνες πάσχουν από "ιδεολογική σύγχυση"
Καμια σχεση. Ειναι αλλο να υπαρχει ενα γεγονος που στηριζεται απο την κοινωνια, ή εστω να θελουμε να κανουμε ενα τετοιο γεγονος ΚΑΙ να υπαρχει ακριβως για την δημοφηλια του μια χορηγια και εινα διαφορετικο το δεν εχουμε πιο φτηνο τροπο να προσεγγισουμε το αγοραστικο κοινο μας, οποτε κανουμε ενα διαφημιστικο γεγονος με προκαλυμμα ενα αγωνα και κλεινουμε το κεντρο.Δεν θα ειχα προβλημα ακομα και για αυτο, ΑΡΚΕΙ να ηταν εξασφαλισμενη η βιωσιμοτητα του. Του χρονου οταν και αν θα ειναι φτηνοτερο καποιο αλλο μεσο διαφημισης, ή δεν θα υπαρχουν λεφτα ή τρεντ, θα το παρατησει η εταιρία και τελικα δεν θα εχει μεινει (Ως βιωσιμη διοργανωση) τιποταΤο προβλημα μου λοιπον δεν εινια ιδεολογικο, ειναι η μη βιωσιμοτητα χτισιμο συνειδησης απο "αρπαχτες".
@atman:πάλι αυτοαναιρείσαι: παραπάνω στο σχόλιό σου γράφεις πως συμφωνείς με τον Ρηγόπουλο. Ότι το κέντρο δεν μπορεί να κλείνει για μια μεγάλη διαφήμιση. Μετά μας είπες ότι εντάξει..να γίνει ο αγώνας κάθε μήνα αρκεί να είναι μπροστά ένας Σύλλογος και από πίσω η εταιρεία. Τώρα μας λες ότι σε απασχολεί η "βιωσιμότητα" της διοργάνωσης ενός δρομικού γεγονότος στο κέντρο της Αθήνας, δηλαδή όχι μόνο διαφωνείς με το Ρηγόπουλο αλλά ξεπερνάς ακόμα και μένα! Χαίρομαι που συμφωνείς μαζί μου τελικά :) Φαντάζομαι δε βλέπεις ποδόσφαιρο ή μπάσκετ στην τηλεόραση επειδή σε ενοχλούν οι διαφημίσεις?? Και επίσης όταν αγοράζεις ένα καινούργιο ρούχο ξηλώνεις το logo της εταιρείας γιατί σε ενοχλεί??Σε μια πόλη μες στην ασχήμια και την καφρίλα, το να υποστηρίζεις ότι προτιμάς να βλέπεις μια Κυριακή αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης, παρά από ανθρώπους που τρέχουν ή κάνουν βόλτες με την οικογένειά τους, έστω και με δέκα ταμπέλες της Χ εταιρείας, το θεωρώ φαρισαϊσμό. Ότι κάποιος βλέπει κάπου μια μικρή πρόοδο και προσπαθεί να την κατεδαφίσει επειδή δεν μπορεί ο ίδιος να δημιουργεί. Πράγμα όχι ασύνηθες στη χώρα που ζούμε, άλλωστε. Καλό θα ήταν ο αντίλογος να έχει και ουσία, και να μη γίνεται απλά για τον αντίλογο. Κλισέ αλλά εδώ πέρα ταιριάζει
Αγαπητέ κ. Ρηγόπουλε,πιστεύω ότι προσεγγίζετε το θέμα από τη σκοπιά μόνο του οδηγού. Στην Ελλάδα όπως και σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης οι δρόμοι, πεζοδρόμια εξαιρουμένων των αυτοκινητόδρομων ταχείας κυκλοφορίας και των εθνικών οδών έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν ανθρώπους/πολίτες και όχι αποκλειστικά τροχοφόρα. Σε αρκετούς αντίστοιχους δρόμους στο εξωτερικό ούτως ή άλλως κλείνουν για τα αυτοκίνητα τις Κυριακές ή και τα Σάββατα. Επίσης εν όψη του Re-think Athens πρέπει να ρυθμιστούν τέτοια θέματα καθώς πολλοί δρόμοι θα πεζοδρομηθούν. Οι αγώνες δρόμου ή άλλες αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις συνήθως ανεβάζουν το επίπεδο διαβίωσης ή πολιτισμού μιας πόλης, χώρας. Ασχέτως εάν οι εκδηλώσεις αυτές δεν έχουν πάντα ανιδιοτελή συμφέροντα δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι προάγουν αν όχι όλα, αρκετά από τα παραπάνω. Ο κάθε ηλικιωμένος ή μη με κάθε σεβασμό έχει την ικανότητα να βρει εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης μίας τοποθεσίας. Ούτως ή άλλως η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιούν τις κεντρικές αρτηρίες τις Αθήνας τις Κυριακές κυρίως για διέλευση και όχι ως τερματικό κόμβο προορισμού. Οπότε πιστεύω ακράδαντα ότι για λόγους αθλητισμού, πολιτισμού, τουρισμού είτε πολιτισμικού είτε αθλητικού κτλ θα μπορούσε κάποιος να κάνει τη παραχώρηση και να χρησιμοποιήσει κάποια εναλλακτική διαδρομή.
Μεγάλο πρόβλημα. Κυριακή πρωί... τι καλύτερο να πάρεις το αυτοκίνητο, να κάνεις μια βόλτα από την Πανεπιστημίου και τη Σταδίου, να κορνάρεις στον μπροστά, να παραβιάσεις μερικά STOP, να μη σταματήσεις σε καμιά δεκαριά διαβάσεις, να πας να πιεις την καφεδιά... να φορέσεις το γυαλάκι ηλίου - συγκεκριμένης εταιρείας-, να μοστράρεις το κινητό 5,5 ιντσών - συγκεκριμένης εταιρείας- στο τραπέζι του καφέ και να ανάψεις δύο τσιγαράκια συγκεκριμένων εταιρειών το ένα πίσω από το άλλο...έτσι για αρχή. Να νιώσεις Έλληνας σωστός, ή μάλλον Νεοέλληνας σωστός. Το κακό είναι ότι γίνατε πολλοί, πάρα πολλοί όλα αυτά τα χρόνια. Το τρέξιμο δεν είναι συνομωσία του ΣΥΡΙΖΑ (χαχαχα!) όπως θα ήθελε να πιστεύει ο συμπαθής αρθρογράφος, αλλά μία από τις πολλές αντιδράσεις άμυνας του κόσμου απέναντι σε όλα αυτά που τον έφεραν ως εδώ, να κατοικεί φυλακισμένος και χρεωκοπημένος στην πόλη του, μειοψηφία ανάμεσα στους πάμπολλους wannabe "cool τυπάδες copy-paste" της υποκουλτούρας των τελευταίων 20 και βάλε ετών. Το τρέξιμο δεν είναι "μόδα", ειδικά σε αυτόν τον τόπο, εμείς ξέρεις το ανακαλύψαμε...πριν πολύ καιρό. Μακάρι αυτές οι μέρες να γίνουν πιο πολλές. Όποιος δεν το καταλαβαίνει..δεν πειράζει. ΥΓ: Κατοικώ επίσης στο κέντρο, για να πάω οπουδήποτε πρώτη μου δουλειά είναι να βγω στην Εθνική ή στην Αττική Οδό, το να περάσω από το Σύνταγμα και την Ομόνοια ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μέρα είναι λάθος...τι δεν καταλαβαίνεις??
" ΥΓ: Κατοικώ επίσης στο κέντρο, για να πάω οπουδήποτε πρώτη μου δουλειά είναι να βγω στην Εθνική ή στην Αττική Οδό, το να περάσω από το Σύνταγμα και την Ομόνοια ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μέρα είναι λάθος...τι δεν καταλαβαίνεις?? Πηγή: www.lifo.gr"Ποιο κεντρο ειναι αυτο που ειναι τοσο κοντα στην Αττικη ή Εθνικη;;; Του Αμαρουσιου;;;
κέντρο= Δήμος Αθηναίων. Δεν μπορώ να σε βοηθήσω άλλο...για περισσότερες πληροφορίες δες χάρτες ή Google maps. Ενδεικτικά, https://www.google.gr/maps?source=tldsi&hl=elεκεί μπορείς να δεις τα όρια του Δήμου Αθηναίων σε σχέση με τις μεγάλες οδικές αρτηρίες. Επίσης, ένας ωραίος τρόπος να ορίσεις το "κέντρο" είναι ο δακτύλιος, από τα όρια του οποίου κατοικώ 4 οικοδομικά τετράγωνα απόσταση. Τέλος, εναλλακτική μέθοδος ορισμού του κέντρου είναι το μέρος όπου συγκλίνουν τα περισσότερα ΜΜΜ, που σημαίνει ότι αν χρησιμοποιήσεις το ΙΧ σου για να μετακινηθείς κεντρικότερα από το σημείο όπου κατοικείς έχεις κάλο...έξω λοιπόν από το σπίτι μου περνούν γύρω στις 8 γραμμές λεωφορείων και τρόλεϋ που πάνε προς κέντρο και επίσης είμαι 6 τετράγωνα από τον Ηλεκτρικό.. για το Μαρούσι δεν ξέρω...ίσως να μας πεις εσύ
@flykas: Η απαντηση στην ερωτηση σου απανταει στο ποιο κεντρο εννοεις αλλα αν εχω τον ιδιο χαρτη ουτε η Εθνικη ουτε η Αττικη Ο. βρισκονται κατα οποιοαδηποτε λογικο τροπο σε κοντινη αποσταση για την πλειοψηφια των προορισμών και των αντιστοιχων αφετηριων.αν αντι χρησιμοποιουνται ορθολογικα οι εσωτερικοι κυκλοφοριακοι δακτυλιοι (πχ Β.Κωνσταντινου) ριχνεις ολην τηνκινηση στους εξωτερικους (πχ Υμητου ή Βουλιαγμένης) καταληγεις να εχεις μεγαλυτερη κινηση μολυνση επιβαρυνση του περιβαλλοντος κλπ κλπ. και μην μου πεις για ΜΜΜ, για την πλειοψηφια των διαδρομων μεταμεσονυχτια ετσι και αλλοιως ΠΡΕΠΕΙ να χρησιμοποιησεις ή αυτοκινητο ή ταξι, μακαρι να ηταν αλλοιως.
@atmanκαταρχάς, δεν μας είπες για το Μαρούσι! Στο συλλογισμό μου θεωρώ ότι κάποιος δε θα διέλθει ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μερα από το κέντρο για να πάει από τον προορισμό Α στον προορισμό Β αλλά μέσω των Εθνικών Οδών...παράδειγμα: Για να πάω από Πειραιά υπάρχει η επιλογή της Σταδίου-Σύνταγμα-Συγγρού και η επιλογή της Εθνικής Οδού..το σωστό οποιαδήποτε μέρα είναι να επιλέξω την Εθνική Οδό. 2ο παράδειγμα: αν κατευθύνομαι προς κέντρο ΔΕ θα πάρω το αυτοκίνητο γιατί όπως είπα μπορώ να επιλέξω γύρω στα 8-9 διαφορετικά ΜΜΜ, που είναι και πιο φθηνά και πιο γρήγορα. Αν θές να το ξενυχτησεις στο κέντρο όπως λες, υπάρχουν γραμμές μετρό το ΣΚ που λειτουργούν και μετά τα μεσάνυχτα. Δε θα πάρεις το αυτοκίνητο. Άλλωστε, το πιθανότερο είναι να έχεις πιει άρα είσαι επικίνδυνος για σένα και τους άλλους. Επίσης, το κόστος του ταξί συγκριτικά με το κόστος της βενζίνης, να βρεις να παρκάρεις κτλ δεν είναι και τόσο δυσβάσταχτο, θέλω να πω δεν μπορεί να κανονίζεις να βγεις στο κέντρο και να το έχεις προϋπολογίσει τσίμα-τσίμα, δώσε 2-3 ευρώ παραπάνω στο ταξί και δε θα έχεις και το ρίσκο επειδή θα είσαι πιωμένος... Αλλά το θέμα της κουβέντας μας εδώ μέσα είναι οι αγώνες δρόμου που γίνονται πρωί..εσύ το μυαλό σου το έχεις στη νυχτερινή διασκέδαση!Αυτά τα συζητάμε και σε άλλο topic! Το πρόβλημα στα λεγόμενά σου είναι ότι θεωρείς αυτονόητο πως θα πάρεις το αυτοκίνητο για να πας κάπου. Αυτό δεν ισχύει στα δικά μου λεγόμενα για αυτό και δεν καταλαβαινεις αυτά που λέω.Τέλος, επειδή αναφέρθηκες σε "κοντινές" αποστάσεις, η απάντησή μου είναι ότι οι αποστάσεις είναι σχετικές, δηλαδή για κάποιον π.χ το να πάει μέχρι το περίπτερο να πάρει εφημερίδα μπορεί να είναι βουνό επειδή πέφτει πολύ μακριά και να παίρνει το αυτοκίνητο
Μεγάλο πρόβλημα, ότι ας πούμε 10 φορές τον χρόνο πρέπει να κάνουμε 15 λεπτά παραπάνω με το αυτοκίνητο για να πάμε κέντρο.Μεγαλύτερο πρόβλημα να μην το πάρουμε καθόλου και να πάμε με μετρό.Άσε που δε μπορείς να παρκάρεις Σταδίου.Μεγάλο πρόβλημα, έχετε δίκιο, ας τους βάλουν να τρέχουν στον Υμηττό, η ατμόσφαιρα είναι πιο καθαρή, καλό θα τους κάνει, να πιούμε και οι υπόλοιποι το καφεδάκι μας στο Κολωνάκι με την ησυχία μας.
Το σχόλιό σου λέγεται στείρα ή αδιέξοδη κριτική.Ξέρεις ότι τα 15 λεπτά δεν ισχύουν, είναι παραπάνω.Επίσης, όσοι βιώνουν το κλείσιμο του κέντρου δεν είναι απαραίτητα "καρφωμένοι" σε ένα αυτοκίνητο ή παρκάρουν στη Σταδίου.Και Μετρό μπορεί να χρησιμοποιούν και το περπάτημα και τη φύση μπορεί να λατρεύουν!Η ειρωνεία σου, απλά μικραίνει εσένα, "ρίχνοντας" τους άλλους (όλους όσους δε συμφωνούν μαζί σου), στο επίπεδο που μπορείς εσύ να κατανοήσεις και να ερμηνεύσεις.Έτσι απλά είναι όλα.Σταυροπόδι, κομπολογάκι, καφεδάκι και σχολιασμός.Αλλά αυτά που λες είναι η εικόνα του εαυτού σου, αυτός που τριγυρίζει στο Κολωνάκι ας πούμε??Πάντως θα ήταν εξαιρετική ιδέα να τρέχουν στον Υμηττό για παράδειγμα...γιατί όχι?
Τι να πω, δικαίωμά σου να θεωρείς στείρα την κριτική μου και φυσικά είναι ειρωνική.Κυκλοφορώ καθημερινά στο κέντρο λόγω δουλειάς και γνώμη μου είναι ότι η περίφημη ανάπλαση θα πρέπει να γίνει και να πεζοδρομηθεί, μακάρι να απαγορευτεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων κάποια στιγμή στο ιστορικό κέντρο, η πόλη έχει δυνατότητες για να αναδειχθεί η ομορφιά της, να γίνει ανρθώπινη. Το θεωρώ γελοίο να συζητάμε για 10 μέρες το χρόνο, κυρίως Κυριακές, που κάποιοι δρόμοι κλείνουν για 3-4 ώρες, για δραστηριότητες που είναι γιορτή και κινητοποιούν τον κόσμο.Φυσικά και είναι ένα τέταρτο, άντε βαριά είκοσι λεπτά, άνετα μπορείς να αφήσεις το αυτοκίνητο λίγο πιο κάτω αν δε θέλεις να ακολουθήσεις τις παράλληλες διόδους και να περπατήσεις μέχρι το κέντρο.Καφεδάκι ναι πίνω να με συχωράς, χαίρομαι που η διανοητικόητητά σου, σου επιτρέπει να χαράσεις το ψυχογράφημά μου τόσο στέρεα.P.s στον Υμηττό κάνουμε mountain bike, δεν είναι για όλους το τρέξιμο εκεί, απροπόνητος κινδυνεύεις από διαστρέμματα και μικροκατάγματα.
Θα γίνει κάτι τρομερό με αυτόν τον αγώνα κατά του ναζισμού που δεν έχω πιάσει; Πέρα από το γεγονός ότι δεν καταλαβαίνω και πολύ όλη αυτήν την μεταμοντερνιά να τρέχουν όλοι μαζί για έναν σκοπό, αυτό καθ'αυτό που γίνεται κάθε Κυριακή είναι ωραίο, σαν μία μικρή γιορτή. Στην Αθήνα δεν ήταν λίγα χρόνια πριν που είχαν καθιερώσει κάθε Κυριακή (ή κάθε δεύτερη Κυριακή) το κέντρο να είναι κλειστό για τα αυτοκίνητα και ανοιχτό για τους πεζούς να κάνουν περίπατο; Ήταν πολύ καλή ιδέα.Λέτε "και, εντάξει, αν πηγαίναμε στο «άλλο άκρο» επειδή θα ήταν πολιτική επιλογή ενός υπουργού ή κάποιας κυβέρνησης, πιθανότατα να ήμουν μαζί τους"...ο νόμος ή ο κανονισμός είναι αποκρυσταλλωμένη πράξη. Άθελα του (?) ο δήμος δημιουργεί μια κουλτούρα νομίζω και σίγουρα προηγούμενο. Υπάρχουν τόσα πράγματα για να γκρινιάξουμε, πιστεύω ότι αυτό που γίνεται τις Κυριακές δεν είναι καν κάτι αρνητικό - παρ'όλα τα προβλήματα που, ίσως, δημιουργεί σε κάποιους που θέλουν να κινηθούν με το αυτοκίνητο μέσα στο κέντρο.
οι δρόμοι κλείνουν για λίγες ώρες την Κυριακή το πρωί, δηλαδή τότε που τους χρειάζονται λιγότερο οι οδηγοί. όσοι θέλουν να περάσουν ντε και καλά απ'το κέντρο "επειδή έτσι έμαθαν" θα μας κάνουν τη χάρη είτε να περιμένουν 2-3 ωρίτσες (εκδρομή πάνε άλλωστε, δεν τρέχουν να προλάβουν να χτυπήσουν κάρτα στη δουλειά), είτε να μπουν στον κόπο να μάθουν και κάποια εναλλακτική διαδρομή. είναι απίστευτο θράσος να μονοπωλείς τους δρόμους ΟΛΕΣ τις υπόλοιπες μέρες και ώρες και να γκρινιάζεις για λίγα κυριακάτικα πρωινά την άνοιξη και το φθινόπωρο.
Γενικεύεις και μιλάς λες και είσαι ΟΛΟΙ οι άλλοι!Δεν πάνε όλοι εκδρομούλες τις Κυριακές, ούτε βόλτες μέχρι το Πεδίο του Άρεως.Και εν πάσει περιπτώση, οι οδικοί άξονες έχουν φτιαχτεί για τα αυτοκίνητα, όχι για μαραθώνιους!!!Οι περισσότεροι σχολιαστές έχετε ξεφύγει σε άλλα θέματα που αφορούν τον καθένα ξεχωριστά και δεν συνάδουν με τούτο το άρθρο.
μην ξεχνάς τα κλεισίματα που κάνουν γιατί παίζει μια (Π)ΑΕ σε ένα γήπεδο λίγο ποιο κάτω η το κορυφαίο για να περάσει κάποιος VIP, γιατί μερικοί είναι ποιο ίσοι από τους ίσους
Να ξέρετε κάτι όμως για εμάς που χρησιμοποιούμε το ποδήλατο στις μετακινήσεις μας είστε εσείς οι οδηγοί ο καθημερινός εφιάλτης μας. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν είστε διατεθειμένοι έστω μια Κυριακή πρωί να αφήσετε το ρημάδι στο πάρκινγκ του και να πάτε μια βόλτα με τα πόδια. Είναι τόσο φρικτό; Και εν πάση περιπτώσει πληρώνουμε και εμείς φόρους για τους δρόμους.
Να ξέρεις οτι κι εσείς, είστε ο χειρότερος δικός μας. Για έναν και κύριο λόγο. Δεν σέβεστε ουτε κατα διάνοια τον ΚΟΚ. Έχω γλυτώσει δυο φορές και δεν έχω σκοτώσει άνθρωπο με ποδήλατο, που βγήκε γιούχου απο κόκκινο φανάρι. Στην Καλλιρόης. Επίσης, καλό είναι, όταν στρίβετε, να προτάσετε ενα χεράκι για το κατα πού θέλετε να πάτε. Τουλάχιστον, οι περισσότεροι ποδηλάτες που έχω δει, έχουν φωτεινά σήματα για να φαινονται το βράδυ, γιατί εχτές, γυρνώντας απο προπόνηση, τον είδα 40 μέτρα πριν τον φτάσω, απο τους ανακλαστήρες που είχε στα πετάλια.... Αφού όπως λές εύστοχα πληρώνεται φόρους για τον δρόμο, σεβαστείτε τον ΚΟΚ τουλάχιστον.
Όλοι πρέπει να σέβονται τον ΚΟΚ. Και οι οδηγοί. Έχουμε περίπου 2000 νεκρούς το χρόνο επειδή κάποιος οδηγός δεν σεβάστηκε τον ΚΟΚ...τι να λέμε τώρα;Επίσης να ξέρεις ότι κάθε ποδηλάτης σημαίνει ένας λιγότερος ανταγωνιστής για θέση πάρκινγκ για εσένα. Μην τα θέλουμε όλα δικά μας λοιπόν.
Το μόνο που δέχομαι είναι το να γίνεται ενημέρωση των πολιτών ότι το κέντρο θα είναι κλειστό. Γιατί νομίζω ότι αυτό ειναι το πρόβλημα. οπουδήποτε μπορείς να πας μέσω άλλης διαδρομής ή με το μετρό.
Είναι οι καθημερινές στην Αθήνα ο μόνιμος εφιάλτης του πεζού;Τόσα χρόνια στην Αθήνα νιώθω καθημερινά να απειλούμε από τα αυτοκίνητα.Στις διαβάσεις ,πάνω στα πεζοδρόμια, στους ελάχιστους πεζόδρομους.Το αυτοκίνητο στην Αθήνα είναι το ΚΑΚΟ. Είναι μια πόλη που καθημερινά βιάζεται από τα αμέτρητα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της. Η Αθήνα πρέπει μόνιμα να απαγορεύσει την διέλευση των αυτοκινήτων στο κέντρο. Μόνο μέσα σταθερής τροχιάς .Θα αλλάξει έτσι η μορφή της πόλης .Οι μόνες μέρες που μπορείς να κυκλοφορήσεις σαν άνθρωπος με τα πόδια ή με ποδήλατο είναι οι μέρες με αγώνες τρεξίματος ή ποδηλάτου. Είναι οι μέρες που η δικτατορία του αυτοκινήτου προσωρινά διακόπτεται .Να κλείνει το κέντρο κάθε Κυριακή και να επιτρέπεται η κίνηση μόνο σε πεζούς και ποδήλατα ,πιλοτικά .Έτσι, για να υπάρχει και αντίλογος στο άρθρο
Θα συμφωνήσω μαζί σου, αλλά με μια μικρή διαφορά. Το αυτοκίνητο δεν είναι το ΜΟΝΟ κακό. Σαν πρώτα πεζός και κατόπιν οδηγός, έχω να πω οτι κανεις, απο καμία πλευρά δεν είναι σωστός.Πεζοί που αγνοούν επειδικτικά τις διαβάσεις και περνανε τρέχοντας καταμεσής υψηλής και ταχείας λεωφόρου για να πάνε απέναντι, για να μην περπατήσουν δυο μέτρα παρακάτω να πάνε στο φανάρι. Οδηγοί που παρκάρουν όπου βρουν γιατί εκεί βολεύει. Είμαστε όλοι συνένοχοι στην εικόνα αυτή....Όσο για τα μέτρα σταθερής τροχιάς... Ποίο εξυπνοπούλι αποφάσισε το τραμ να ξεκινάει απο το Σεφ και να φτάνει στο Σύνταγμα περνώντας απο τόσες κατοικημένες περιοχές? Γιατί να πρέπει να θέλω εγώ μια ώρα να πάω απο ΣΕΦ στο Σύνταγμα με το τραμ και να μην πάρω ηλεκτρικό/Μετρό?Είναι πολλά τα κακώς κείμενα σε αυτήν την πόλη, ιδίως στο θέμα οργάνωσης και κυκλοφορικής παιδείας.
Ο καθένας με τον πόνο του!Θα συμφωνήσω με τα λεγόμενά σου φίλε μου, καθώς κι εγώ πιστεύω ότι το κέντρο χρειάζεται νέο κυκλοφοριακό σχεδιασμό.Όμως, το σχόλιό σου είναι εντελώς ΑΣΧΕΤΟ με το συγκεκριμένο άρθρο και σχετικά προχειρογραμμένο:"Η Αθήνα πρέπει μόνιμα να απαγορεύσει την διέλευση των αυτοκινήτων στο κέντρο."Αυτά, σε μια απάνθρωπη πόλη σαν την Αθήνα δε γίνονται έτσι απλά, μόνο με απαγορεύσεις και αστυνόμευση...Κι ούτε με ευχολόγια και αγανακτήσεις σαν τη δική σου!Έπειτα, επειδή μένω κι εγώ κέντρο, κάθε μα κάθε Κυριακή τελευταία, που χρειάζεται να μετακινηθώ προς νότια, αναγκάζομαι - μετά την πρώτη φορά που το έπαθα - να βγαίνω Εθνική οδό για να πάω.Ήμαρτον δηλαδή!Δεν υπολογίζουν τίποτα, όλα πρόχειρα και κακοοργανωμένα, με μια αστυνομία να κάνει απλά το security.
Στην Ιταλία στις περισσοτερες πόλεις μεγάλες και μικρές απαγορευευται τελείως η κυκλοφορία αυτοκινήτων τις περισσοτερες μερες και ώρες. Οι πόλεις τους είναι ανθρώπινες και λειτουργικές. Α και δεν παρκαρει κανείς παράνομα και χωρίς πληρωμή. Και ποτέ στις λεωφόρους. Πανεπιστημίου, Μεσογειων, Ακαδημίας κλπ μονιμα κλειστες μια ή και δυο λωρίδες λογω παρκαρίσματος... Απλά πράγματα. Στην Ελλαδα όλα φαίνονται αδύνατα...
Συν την τεραστια ταλαιπωρια με τα ΜΜΜ που εξυπηρετουν ελαχιστα και με αραια δρομολογια ετσι κι αλλως τις Κυριακες.Αφορμη θελουν οδηγοι και σταθμαρχες. Ειμαι παθον...
Ακριβως αυτο ηθελα να πω."ο δήμος, δεν βλέπω γιατί πρέπει να το κάνει με τόση γενναιοδωρία, χωρίς την ελάχιστη πρόνοια για όσους θέλουν να μετακινηθούν με αυτοκίνητο"Δυστυχως ταλαιπωρουνται και οσοι χρησιμοποιουν τα λεωφορεια, που ετσι κι αλλιως ειναι σραια τις Κυριακες. Τα δρομολογια του μετρο δε, ειναι σχεδιασμενα λες και ο κοσμος δεν κυκλοφορει τις Κυριακες! Ποσες φορες μου εχει τυχει να κατεβαινω προς το κεντρο με λεωφορειο που σταματαει γυρω στο χιλιομετρο πριν απο εκει που θελω να κατεβω και πρεπει να συνεχισω με τα ποδια... Και αν εχω δωσει ραντεβου καπου, αναγκαστικα αργω. Οποτε ή ενημερωνομαι πια απο πριν για το ποιοι δρομοι θα κλεισουν ή αποφευγω εντελως το κεντρο τις Κυριακες και γλυτωνω την ταλαιπωρια.
Σχετικα με την εκδηλωση "Αγωνας ελπιδας-ποτε πια ναζισμος", που ξεκαθαρα συνεχιζει την καμμενοποιηση της πολιτικης του τελευταιου τριμηνου:Καλυτερα να περιμενουμε λιγο. Μεχρο το τελος Μαιου κανενας Καμμενος και κανενας Ησυχος δεν ειναι δεδομενος...
Από το στόμα σου και στου Θεού τ'αυτί...Κατά τα άλλα εύγε στον κ.Ρηγόπουλο που θέτει επιτέλους το αυτονόητο. Ήθελα να ξέρω, δεν υπάρχει καμία δημοτική παράταξη που να έχει διαμαρτυρηθεί για αυτή την κατάσταση;