Στόχος βανδαλισμού μαρμάρινη στήλη στην Ακρόπολη

Στόχος βανδαλισμού μαρμάρινη στήλη στην Ακρόπολη Facebook Twitter
3

Στόχος βανδαλισμού έγινε το πρωί της Τετάρτης σύγχρονη τιμητική μαρμάρινη στήλη που βρισκόταν στον περιβάλλοντα χώρο του οργανωμένου αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η στήλη ήταν στερεωμένη σε λίθινη βάση επί ριπιδιόσχημης πλακόστρωτης εξέδρας, αμέσως δυτικά της πλατείας του Ηρωδείου, στην αρχή του ανηφορικού μονοπατιού προς την Ακρόπολη.

Η στήλη φέρει επιγραφή: «ΤΩ, ΦΑΒΙΕΡΩ, ΠΡΟΜΑΧΩ, ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ Η ΕΛΛΑΣ 1826 – 1926» και «ΕΙΣ ΤΟΝ ΗΡΩΙΚΟΝ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΝ ΦΡΑΓΚ. ΡΟΒΕΡΤΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤ ΑΥΤΟΥ ΘΑΝΟΝΤΑΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΑΣ Η ΕΛΛΑΣ 1826 – 1926».

 

Στόχος βανδαλισμού μαρμάρινη στήλη στην Ακρόπολη Facebook Twitter

Η θέση του μνημείου δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού από τα τόξα του Ωδείου κατάφερε ο φιλέλληνας Γάλλος στρατηγός Φαβιέρος να εισέλθει στην Ακρόπολη, τον Δεκέμβριο του 1826, όταν την πολιορκούσαν οι Τούρκοι, προκειμένου να βοηθήσει τους πολιορκημένους Έλληνες.

Στόχος βανδαλισμού μαρμάρινη στήλη στην Ακρόπολη Facebook Twitter

Καθώς δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον φορέα ανέγερσης του μνημείου και το έτος ανέγερσης, από τα έτη (1826 – 1926), που είναι χαραγμένα συμπεραίνεται ότι τοποθετήθηκε 100 χρόνια μετά την αποτροπή της πολιορκίας της Ακρόπολης.

Η αρμόδια Εφορεία περισυνέλεξε τα κομμάτια της στήλης, προκειμένου να γίνουν εργασίες συγκόλλησης και συντήρησης.

3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Ω, πόσα κοινά με τους μαχητές του ISIS στη Συρία και στο Ιράκ... Mε την ίδια αμορφωσιά και φονταμενταλιστικές απόψεις βανδαλίζουν οτιδήποτε: απο την Παλμύρα και το μουσείο της Μοσούλης μεχρι την στήλη αφιερωμένη στον Φαβιέρο στη Αθήνα... Το χειρότερο ειναι ότι και στις δυο περιπτώσεις, δεν υπαρχει βαθύτερη πολιτική σημασία στην πράξη. Δεν υπάρχει ερμηνεία . Ειναι απλά μια ακόμη εκδήλωση στοιχείων οχλοκρατίας, στοχεύοντας σε κάτι που θεωρείται κατεστημένο.Και θυμηθείτε: το ISIS στη Συρία τα κάνει πια φανερά καταγράφοντας το γεγονός σε video. Θα έρθει και η δική μας σειρά... Θα δούμε και στο YouTube video με καταστροφή μνημείου σε μικρό βάθος χρόνου. Ειναι το επόμενο βήμα της οχλοκρατίας και δεν απέχουμε πολύ.Ντρέπομαι.
Λίγο πρίν το τέλος μιας κοινωνίας σε παρακμή. Δεν ειναι το μοναδικό δείγμα καφρίλας, δυστυχώς ο αριθμός των ανεγκέφαλων που αφήνουν τη σφραγίδα τους σε μνημεία πολλαπλασιάζεται. Γόνοι μικροαστικής κουλτούρας μεγαλωμένοι μέσα στην ημιμάθεια και τη ρηχή αντιπαράθεση με το "σύστημα" αφήνουν το στίγμα τους για το μέλλον της κοινωνίας .